Author Topic: Sludre-tråden  (Read 17106 times)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
Re: Sludre-tråden
« Reply #345 on: November 06, 2016, 10:41:14 am »
argh, havde overset, at løbet i morgen tidlig var flyttet til i dag - troede det var sidste løb i kalenderen, der bare lagde senere :-(

Så ingen taktik til Troels Kloch => tredje sæson i træk med fejl fra mig i bund og grund. KÆFT jeg HADER det!! Havde ellers kørt en virkelig god 1. etape, hvor Troels kom i pointene. Det er surt - 51 sekunder smidt, som burde have været 0 sekunder - i værste fald 20 sekunder...

Det' træls. Men måske har han stadig et godt skud som 33-årig - det kan jeg vel prøve at bilde mig ind :P I år kan han nok også stadig nå "noget". Men når det har været målet i 10 sæsoner, er det lidt ærgerligt at se mig fejle hver gang. Men nåja, sådan er det. Tiden er ikke helt til at spille CFF og satse på toure... :/

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #346 on: November 08, 2016, 09:19:20 am »
Bare for at følge op på mig selv - det blev 5. plads til Kloch - bedste resultat hidtil for ham (og han er vist nok eneste, der har kørt point hjem i klassementet for mig i 1. div - og udover de første 1-2 sæsoner også den eneste, der har forsøgt :P )

De 50 tabte sekunder havde - hvis han rent faktisk ikke havde tabt tid - sikret 3. pladsen. Heldigvis er der vist ingen bedrift for det :P Men lidt bitter er jeg :-) Næste sæson er han nok stadig top5 kandidat, tænker jeg - derefter går det nok kraftigt ned.

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #347 on: January 26, 2017, 02:40:58 pm »
Det her var oprindeligt projekt startet af Timidus for de 19 årige - en historik for de bedste GV. (Hvornår er dette)

TBW startede for all time best GV. (start sæson)

Jeg startede med U23'erne. (start sæson)

Er det noget der er stemning for? Jeg tænker som et fælles doc project. Da det hurtigt bliver noget rod, hvis den enkelte ikke opdatere sit personlige regneark.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #348 on: January 26, 2017, 03:11:01 pm »
Fin idé - så vidt jeg kan se, er sæson 8 den første med de 19-årige, hvis du spørger efter det :P Et par sæsoner er vist misset hist og her, men det er relativt få :-)

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #349 on: January 30, 2017, 04:30:30 pm »
Nu ved jeg ikke om er allerede er inviteret med i et nyt doc project.
Hvis i ikke kan vente, send mig da en PM in-game.

Jeg vil gerne have jeres mening omkring dette oprettet sheet. Er der mangler/kriterier. Jeg har udeladt holdejer på U23 GV.
Herefter vil et lignende for NT ABS og U20 blive oprettet.
Her skal Timi og Los Boogie Woogie nok lige være aktive da de allerede har plottet data for en del sæsoner. Resten kan gøres ad hoc.

Desuden ville jeg hører om jeres bud på et acceptabelt erfaring per år hos en rytter.

Jeg tænker på en tilskrivning af 8 per sæson.
Kritisabelt er <3 pro sæson!

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #350 on: January 31, 2017, 08:58:26 am »
Jeg kan ikke se et ark i google docs - skulle jeg kunne det?

Skal gerne indtaste data - det kræver nok jeg gør det manuelt, men det går nok altsammen :-) vil dog ikke love hvor hurtig jeg er til at få det ordnet...

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #351 on: January 31, 2017, 09:18:23 am »
Jeg har ikke lige tid til at kigge nærmere på deling af dok, så send jeres mail in-game til solex, så I kan være med

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #352 on: January 31, 2017, 05:16:04 pm »
Ja send en mail til mig og jeg vil overveje at lade jer komme med i min ekslusive klub  :P

Men lad os lige se hvor dan det fremtidige sheet skal se ud. Ikke fordi jeg tror at det vil bringe de store ændringer.
Men når der er lidt flere der har fået priviligiet at tiltræde i selskabet. på den måde blive det også lettere at dele U20 og ABS sheets når de oprettes.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #353 on: February 01, 2017, 11:42:21 am »
Sæson 8's CLM virker altså skæv - kan se Heino kørte en 8. plads hjem (26 sekunder efter), Herløv 13, Kirk 14.

Det giver ikke mening, de skal være i top5 alltime. Kan se sæson 8 dominerer lidt for meget flere andre steder også - mit bud er at GV'et er taget fra et andet tidspunkt, og derfor ikke kan bruges... Bedste bevis er Humlen i brostens-gv'et - han har kun lidt under to mere i GV i sæson 9 - alene U23-bonusen skal stensikkert give +2 i GV helt uden træning...

Skal jeg bare indtage nogle nye ark til U21? Det skal nok gå relativt hurtigt at få overstået når jeg kommer igang, kan jeg se :-) Jeg troede du mente mindst 8 ryttere pr. sæson :D  ;D 8) Det eneste jeg ville kunne tilføje er vist hold, men kan sagtens de det giver mere mening at holde det væk :-)

Jeg har læst din erfaring ting HELT forkert, og derfor undrede din ingame besked mig også og dele af mit svar var mærkeligt - jeg vil sige at 8 rutine pr. sæson er så godt, at det er optimalt. Mere er bedre, men 8 er fuldt ud tilfredstillende. Mindre kan også være fint, i hvert fald hvis det ikke er kaptajnbud. Og på U21 og U23 må man også stille sig til tåls med mindre - desværre. Men 8 er en fin rette snor for fuldt ud tilfredstillende rutineoptimering - mindre er for lidt til det er fuldt ud tilfredsstillende, da rytteren først vil ramme 100 rutine, når han er 32 år...
« Last Edit: February 01, 2017, 11:44:23 am by Timidus »

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #354 on: February 01, 2017, 04:22:07 pm »
Du er så stærk Timidus. Sæson 8 var også mit problem da jeg skrev dette i sheet. Det undrede mig meget.

Slet det gerne, når i falder over det og jeg tror også at jeg fandt enkelte sæson 7 resultater.

Hvis Timi går igang med dette for U20'erne, må du gerne skrive hvilke sæsoner der mangler og læg mærke til at den nye bakkesprint gælder fra sæson 16 eller deromkring.
For puncheurs kan vi vente lidt med det, da jeg ikke er helt sikker på hvor konsekvent denne liste laves.

Desuden kunne vi overveje at se hvilker procenter vi alle bruger - en slags kalibrering.

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #355 on: February 01, 2017, 04:38:39 pm »
En spændende samtale i denne tråd. Jeg er ikke sikker på jeg helt har fundet ud af hvad det hele går ud på. Men hvis det er noget der gavner de danske landshold er jeg helt sikkert med på at hjælpe, hvis jeg kan?

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #356 on: February 01, 2017, 05:06:31 pm »
Kalibrering af landsholdsprocenter:

Dette bruger jeg og har gjort det et stykke tid. Jeg ændrer gerne. Desuden har jeg fikset lidt ved mit Excel-GV ark. Mere om det med de kommende NEXT GEN update. Der vil jeg forklare hvordan og hvorledes.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #357 on: February 02, 2017, 09:11:43 am »
aehhhhhh....

Har lige fået 3,5 millioner for en rytter, hvor jeg synes det var vildt, der var 4 bud på ham med 1 i salgspris (19 år) - hva sker der!
Bør man raportere noget, eller bare acceptere, at priserne ikke altid er som man tror :P

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #358 on: February 02, 2017, 10:08:45 am »

Hvis Timi går igang med dette for U20'erne, må du gerne skrive hvilke sæsoner der mangler og læg mærke til at den nye bakkesprint gælder fra sæson 16 eller deromkring.
For puncheurs kan vi vente lidt med det, da jeg ikke er helt sikker på hvor konsekvent denne liste laves.

Skal jeg sætte dem ind i samme ark som du har u23 arkene i enten over eller til højre for, eller skal jeg lave seperate ark? Altså putte U21 sprintere ind i sprint arket (selvsagt adskilt fra u23, til højre for må være bedst, da det gør det lettere når nye sæsoner senere indtastes) - eller vil du helst have det er helt seperate ark?

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #359 on: February 02, 2017, 01:28:05 pm »
aehhhhhh....

Har lige fået 3,5 millioner for en rytter, hvor jeg synes det var vildt, der var 4 bud på ham med 1 i salgspris (19 år) - hva sker der!
Bør man raportere noget, eller bare acceptere, at priserne ikke altid er som man tror :P

Bare rolig en masse hold har skejserne i øjeblikket. Penge er relativt. TeamRolf skulle eftersigende have over 100 mill. Leones_Del_Sur tæt på osv.. Desuden bør man undgå en bidding war med de hollandske købmænd  ;D

Skal jeg sætte dem ind i samme ark som du har u23 arkene i enten over eller til højre for, eller skal jeg lave seperate ark? Altså putte U21 sprintere ind i sprint arket (selvsagt adskilt fra u23, til højre for må være bedst, da det gør det lettere når nye sæsoner senere indtastes) - eller vil du helst have det er helt seperate ark?

Nej jeg tænker på et nyt ark, hvor vi duplikere det eksisterende. På den måde beholder du faner osv. Og du deler brugere med det samme. Jeg mangler lige klykke og ProSCycling.
Men er det bedre at alle 3 GV kommer under samme disciplin/fane? Her tænker jeg for sammenligningens skyld.. Men hvad sker der med sorteringen. Eller når der indsættes nye kolonner/rækker?

Jeg er tvivl  ;D Egentlig tror jeg du er mere Boss end jeg når det kommer til det tilgrundliggende excel. Ikke mindst overskueligheden .