Poll

Welke eredivisie-club (NL / België) mag op jouw support rekenen?

PSV
3 (13.6%)
Ajax
10 (45.5%)
Feyenoord
1 (4.5%)
AZ
0 (0%)
Vitesse
0 (0%)
FC Twente
0 (0%)
Anderlecht
2 (9.1%)
Club Brugge
0 (0%)
AA Gent
0 (0%)
Standard Luik
0 (0%)
Anders...
4 (18.2%)
Voetbal interesseert me geen hol.
2 (9.1%)

Total Members Voted: 17

Voting closed: August 26, 2015, 12:32:15 pm

Author Topic: De Voetbalkantine  (Read 8748 times)

Reekse

• Guest
Re: De Voetbalkantine
« Reply #30 on: August 12, 2015, 02:53:14 pm »
Ik droomde altijd dat ik bij Ajax kon voetballen :P Helaas nooit van gekomen. Logisch, want dat wil iedereen. Ik was wel godsgruwelijk fanatiek als klein manneke. Ik wilde in elke balsport dominant aanwezig zijn en winnen. Helaas heb ik nooit een eerlijke kans gehad om mijn spelinzichten, technieken, fanatisme, explosiviteit, kracht, snelheid en balgevoel te gebruiken om ver te komen, want door een ziekte aan mijn luchtwegen (65% longinhoud) liep ik conditioneel ver achter op iedereen. Als we met de training rondjes moesten rennen haalde bolle Jan mij een rondje in. Dat was zo frustrerend dat ik op mn 18e ben gestopt met voetballen. Ik heb dat nu wel een plekje gegeven hoor, maar als jonge voetballer kan ik me dus wel indenken dat jullie hier best teleurgesteld over waren, dat mag ook.

Dit jaar trouwens mee gedaan aan een familievoetbaltoernooitje. Ik dacht dat ik het slechtste zou zijn, maar 2 wedstrijden 5 minuten mee gedaan en twee keer een doelpunt. Na mn goals wilde ik ook gewoon meteen gewisseld worden hahahah. We waren met best een hoop vrienden die allemaal graag mee wilden doen, dus ik heb me lekker opgeofferd door de 3e wedstrijd niet mee te doen. En ja, wij hadden het slechtste team en ik was topscorer ;)

Dat is echt balen man, mss had je wat gekunt als keeper? Ben je immers minder conditie voor nodig. Ik was vroeger ook verschrikkelijk fanatiek, eigenlijk nu ook. Ben geboren in een familie vol met fanatieke voetballers, bleek ik het nog even 3 keer erger te zijn haha. Kon ook totaal niet tegen mijn verlies, werd ik vroeger helemaal woest. Maar ben in de tussentijd wel wat kalmer geworden haha (beetje te kalm volgens sommigen bekenden van me).
Ja, eigenlijk had ik gewoon keeper moeten worden. Achteraf baal ik wel dat ik 't niet geprobeerd heb, ik heb volgens mij best een goeie reflex (ik heb ooit dubbeltennis gedaan voor een half jaartje en was erg fanatiek aan het net, ik probeerde naar elke bal te duiken haha) Maar de reden dat ik volgens mij voetbalde en niemand heeft aanbevolen dat ik moet gaan keepen is, omdat conditie-sport voor mij erg belangrijk is om gezond te blijven zeg maar. Ik heb taaislijmziekte, dat betekent dat ik veel moet bewegen. Gelukkig is mn gezondheid altijd stabiel gebleven, maar dat is niet vanzelfsprekend ofzo ;)

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
« Reply #31 on: August 12, 2015, 03:08:04 pm »
Dat is flink balen dan ja. Zowel voor jou als voor Reekse zijn dat inderdaad niet de dingen die je mensen toe wenst.
Speelde bij GVVV.

Ah ok, GVVV ken ik eig niet :p
GVVV stond een paar jaar geleden toch in de kwartfinale van de beker?

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #32 on: August 12, 2015, 03:12:28 pm »
Dat is flink balen dan ja. Zowel voor jou als voor Reekse zijn dat inderdaad niet de dingen die je mensen toe wenst.
Speelde bij GVVV.

Ah ok, GVVV ken ik eig niet :p
GVVV stond een paar jaar geleden toch in de kwartfinale van de beker?

Jep jep, tegen AZ. Zat ik op de tribune met een blessure maar tegen Excelsior uit zat ik op de bank.

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #33 on: August 12, 2015, 07:36:20 pm »
Ah een voetbaltopic! Ajax! ;D

Themasterofcm

• Hero Member
  • Kilometervreters - 3h
    • View Profile
« Reply #34 on: August 12, 2015, 08:13:53 pm »
Ik ben een PSV fan in hart en nieren en genoten van de goal van Hansen gister. Jammer dat hij hem tegen PSV moet maken, maar op die manier kan ik er mee leven.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #35 on: August 12, 2015, 08:23:04 pm »
Ze zeggen altijd dat het Feyenoord-legioen zo groot is, zo te zien is dat een fabeltje  ;D

Vinsjent

• Guest
« Reply #36 on: August 12, 2015, 08:27:59 pm »
Ik ben een PSV fan in hart en nieren en genoten van de goal van Hansen gister. Jammer dat hij hem tegen PSV moet maken, maar op die manier kan ik er mee leven.

Mee eens. Zelf ook PSV fan, 2 jaar seizoenkaart gehad eind jaren 90, dat waren mooie tijden :) De laatste tijd volg ik het slecht maar die hakbal van Hansen was echt fenomenaal!! 2-2 94 minuut is wel een hele zuur saus voor die hakbal, beetje babi pangang nu...

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #37 on: August 12, 2015, 11:10:13 pm »
Zou de goal van ene Martin Hansen eind van het kalenderjaar ook kans maken op de Puskas Award?  ;D

SonicCycling

• Guest
« Reply #38 on: August 12, 2015, 11:45:54 pm »
Had ik al eens verteld dat Themasterofcm, Vierwielers en ik bekend staan om hele goede smaak en geweldig inzicht in sport?  :D
Jmr dat PSV gister verzuimde om na de 2-1 even door te drukken om die 3e er in te leggen, dan is de wedstrijd gewoon gespeeld.
Ik hoop niet dat Cocu dit vaker gaat doen want met het klasseverschil is dat nergens voor nodig.
PSV moet trouwens gewoon met Pröpper als controleur spelen en Guardado iets meer aanvallend, ik zou zelfs opteren om Maher in te ruilen tegen Hendrix als
je dan toch met 1,5 a 2 controleurs wilt spelen en Guardado veel aanvallender op Maher z'n plek.
Oh en leg alsjeblieft die 4,5M voor Moreno op tafel, Willems is al zo goed als weg en ik vermoed dat ze daar op wachten alvorens weer geld uit te geven.

Oh en ik ben al sinds begin vorig seizoen ontzettend gecharmeerd van Vejinovic, dat wordt echt een baas voor zover hij dat al niet is.
Hij heeft meer techniek en inzicht dan Clasie en zeker net zo Pitbull-achtig alleen valt dat minder op omdat hij niet zo klein is.
Hij heeft een fenomenale traptechniek en en behoorlijk rustige persoonlijkheid, lijkt nooit in paniek te raken.
Lijkt me een heerlijk ploeggenoot om in je team te hebben tenzij je vind dat jij meer recht hebt om vrijetrappen te nemen.  ;D
Met Elia, Kuyt en Kramer [als die teminste niveau gaat halen, beetje een gok] vind ik Feyenoord een geduchte kandidaat voor de titel.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #39 on: August 12, 2015, 11:47:39 pm »
Vgm zei ik dat ik van de traditionele top 3 voor PSV was, heb ik dan opeens geen geweldig inzicht meer? Pff  :(

SonicCycling

• Guest
« Reply #40 on: August 13, 2015, 12:03:45 am »
Ik zie maar 3 stemmen dus het antwoord is nee.  :P
Nou vooruit, een beetje dan.  ;)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #41 on: August 13, 2015, 12:05:29 am »
Ik zie maar 3 stemmen dus het antwoord is nee.  :P
Nou vooruit, een beetje dan.  ;)

Een beetje doe ik het niet voor, mijn stem gaat dus niet naar PSV, en ja ik ben omkoopbaar

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #42 on: August 13, 2015, 01:37:48 am »
PSV moet trouwens gewoon met Pröpper als controleur spelen en Guardado iets meer aanvallend

Huh? Propper is een echte 10 en Guardado een type perfect voor verdedigende middenvelder! Ik zou spelen met Propper op 10, Vejinovic en Guardado daarachter waarvan Vejinovic nog iets aanvallender is ingesteld t.o.v. Guardado. Geen fan van Maher, maar qua middenveld zit het wel goed bij PSV. Vergelijkbaar met Ajax vind ik, Bazoer, Gudelj en Klaassen..ook grote klasse (je leest 't al, praat met een Ajax-bril op). Denk alleen dat de verdediging van PSV dit jaar de doorslag gaat geven. In de aanval is het nu ook vergelijkbaar, misschien wel in het voordeel van Ajax met Sinkgraven op links, Milik in de spits en El Ghazi op rechts.

Toch denk ik dat PSV titelkandidaat is, met Ajax daar vlak achter. Feyenoord acht ik geen kans, denk zelfs dat die als doelstelling gewoon top 5 moeten hebben. :)

Reekse

• Guest
« Reply #43 on: August 13, 2015, 01:54:57 am »
Ik denk dat Feyenoord wel een serieuze titel-kandidaat is. In het rechterrijtje.

En tja, ik mag de visie van Frank de Boer wel. Gewoon lekker met jonge talenten spelen en zien hoever we kunnen komen. We boffen met zo'n mooie reserve-bank. Die gekke Sanogo zie ik ook nog wel als een goed breekijzer. Ajax moet wel leren om gewoon elke wedstrijd er vol in te gaan. Niet terug vallen in dat saaie tikkie-tak voetbal van eind vorig seizoen wat niet om aan te gluren was. Gewoon de turbo erin, we hebben genoeg materiaal. Af en toe mag er ook best een half B-elftal opgesteld worden tegen een zwakker elftal. Als die mannen allemaal 110% geven en zich beseffen dat ze moeten bewijzen dat ze meer zijn dan een simpel B-team ligt er voldoende uitdaging. Beter dan een A-team dat ff denkt met 2 vingers in de neus te kunnen winnen.

B Elftal

1. Diederik Boer
2. Ricardo van Rhijn
3. Johnny Heitinga
4. Mike vd Hoorn
5. Nick Viergever
6. Daley Sinkgraven
7. Thulani Serero
8. Lucas Andersen
9. Lasse Schone
10. Yaya Sanogo
11. Viktor Fischer

Amin Younes heb ik er niet bij staan. Geen idee wat ik er van meot verwachten. Sommige zijn trouwens (licht) geblesseerd. Zo'n slecht elftal staat daar trouwens niet hoor. In de jeugd staan er trouwens ook al wat spelers die aankloppen en misschien wel beter zijn dan Serero of Andersen.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #44 on: August 13, 2015, 02:08:10 am »
Als die talenten beter zijn, dan worden ze tegenwoordig echt wel weggekocht voordat ze ook maar 1 minuut in het eerste hebben gespeeld. En in de toekomst krijgen we sommige hele goede talenten niet eens meer te zien in A1, want dat is deze zomer ook al 1x gebeurd, geloof ik.