Author Topic: Start FAQ  (Read 2712 times)

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
Start FAQ
« on: August 19, 2015, 09:09:46 pm »
Beste mensen,

WinterIsComing en ik hebben zojuist contact gehad over de indeling van de Nederlandse FAQ (Frequently Asked Questions). Wij zullen de komende week gaan werken aan verschillende onderwerpen binnen CFF om alles zo duidelijk mogelijk te maken voor iedereen.

Uiteraard zullen wij niet direct geheel compleet zijn met onze hoeveelheid informatie. We hebben dan ook het plan om alle topics ongeveer een week lang 'open' te zetten om vervolgens alle topics te 'locken' als we het gevoel hebben dat de FAQ compleet is.
De inbreng van iedereen is, vermoedelijk eind volgende week, dan ook van harte welkom.

Wij gaan in ieder geval aan de slag & jullie zullen het resultaat wel zien.

Groeten,
WIC & Reality

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
Re: Start FAQ
« Reply #1 on: September 29, 2015, 08:35:48 pm »
En al vorderingen geboekt?

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #2 on: October 21, 2015, 09:27:17 am »
Alweer bijna een maand voorbij zonder reactie op mijn vraag en ontbreekt nog enig spoor van een FAQ hier op het nederlandse forum.....mochten jullie er nog mee bezig zijn, wanneer denken jullie de FAQ hier neer te zetten? Mochten jullie niet meer mee bezig zijn, is het dan niet een idee om de engelse FAQ gewoon 1 op 1 te vertalen en hier neer te zetten zodat er in ieder geval iets staat?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #3 on: October 21, 2015, 09:45:29 am »
Ah ja, tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik dit helemaal uit het oog ben verloren.

Samen met Reality heb ik wel een outline gemaakt, en volgens mij was daarmee een goede basis gelegd, maar van de invulling van de hoofdstukken is helaas nog niets gekomen. :-[ Ik heb je eerdere vraag ook niet goed geregistreerd, anders had ik wel eerder gereageerd.

Vraag is hoe nu verder inderdaad? Ik zie mezelf de komende weken ook niet echt de tijd hebben om alles te vullen.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #4 on: October 21, 2015, 09:55:37 am »
Ik kan, als daar behoefte aan is, tussen het werken door wel de nodige topics vertalen. Zoveel berichten zijn het niet dus dan kan ik aan het eind van deze week al een heel eind zijn.

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: October 21, 2015, 10:04:08 am »
Ik kan, als daar behoefte aan is, tussen het werken door wel de nodige topics vertalen. Zoveel berichten zijn het niet dus dan kan ik aan het eind van deze week al een heel eind zijn.

Misschien is dat voorlopig inderdaad wel de beste oplossing. Top!

Als je wil, kan ik je ook nog wel de outline sturen zoals wij die in eerste instantie bedacht hadden. Die was iets meer omvattend als de FAQ, al moet gezegd worden dat inderdaad veel overgenomen kan worden uit de Engelstalige FAQ.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #6 on: October 21, 2015, 10:15:13 am »
Lijkt me voor nu niet nodig. Eerst maar eens dit forum vullen voordat we een nieuw concept gaan uitwerken.

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: October 21, 2015, 11:34:45 am »
Lijkt me voor nu niet nodig. Eerst maar eens dit forum vullen voordat we een nieuw concept gaan uitwerken.

Prima! Fijn dat je dit doet :)

SonicCycling

• Guest
« Reply #8 on: October 23, 2015, 09:53:00 am »
@B.E-L, prima werk sofar en ik weet niet wat je verder nog in de pijplijn hebt zitten maar wellicht nog een FAQ wbt supporter?
Behalve dat het natuurlijk een geweldige steun naar dit spel is kunnen de extra features uitgelicht worden.
Er staat volgens mij nergens wat die precies zijn.

Gezien de recentelijke opschoning, ik weet niet in hoeverre dit nog automatisch gaat naast het handmatige, is het mss handig de topics sticky te maken.
Sticky topics kunnen alleen handmatig verwijderd worden en het zou jammer zijn dat we er over een jaar b.v. achter komen dat er topics uit de FAQ zijn verdwenen.

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #9 on: October 23, 2015, 09:56:47 am »
@B.E-L, prima werk sofar en ik weet niet wat je verder nog in de pijplijn hebt zitten maar wellicht nog een FAQ wbt supporter?
Behalve dat het natuurlijk een geweldige steun naar dit spel is kunnen de extra features uitgelicht worden.

Gezien de recentelijke opschoning, ik weet niet in hoeverre dit nog automatisch gaat naast het handmatige, is het mss handig de topics sticky te maken.
Sticky topics kunnen alleen handmatig verwijderd worden en het zou jammer zijn dat we er over een jaar b.v. achter komen dat er topics uit de FAQ zijn verdwenen.

Wat Deshain aangeeft dat het niet handig is steeds te moeten klikken naar verschillende topics. Dus ik dacht eigenlijk voor te stellen dat als een onderwerp afgerond is dit in een algemene FAQ te zetten dat er 1 groot bericht is dat je gewoon kan doorlezen. Dan moet alleen die sticky zijn.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #10 on: October 23, 2015, 11:40:02 am »

Wat Deshain aangeeft dat het niet handig is steeds te moeten klikken naar verschillende topics. Dus ik dacht eigenlijk voor te stellen dat als een onderwerp afgerond is dit in een algemene FAQ te zetten dat er 1 groot bericht is dat je gewoon kan doorlezen. Dan moet alleen die sticky zijn.

@Sonic: Enige wat er vanuit de engelse FAQ nog in de pijplijn zit is een topic over de renners. Deze hoop ik vandaag nog hier neer te zetten. Voor wat betreft nieuwe topics, leef je uit als je daar tijd en zin in hebt. Ik ben niet alwetend en ik heb helaas niet de tijd om alles uit te zoeken en bij elkaar te rapen. Dus vanuit mijn zijde kan je niet veel nieue dingen verwachten.

@Wacco: Een FAQ moet mijn inziens kort en bondig zijn. Wanneer je alles in 1 topic gaat gooien gaan mensen dit niet lezen omdat het teveel is.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 1a - BC U21 Belgium
    • View Profile
« Reply #11 on: October 23, 2015, 02:52:55 pm »
Heel knap werk alvast BEL en anderen die er aan meehelpen.
Ik heb wel de opmerking dat we onder een verkeerde titel aan het werken zijn.
FAQ staat voor Frequently Asked Questions. In de gemiddelde FAQ staan er dan ook (vaakgestelde) vragen met de desbetreffende antwoorden. Wat hier wordt gedaan is een wegwijs maken in het spel, door een oplijsting te maken van de voornaamste onderdelen. Dit zal uitermate nuttig zijn voor beginnende managers (of opfrissers voor de meer ervaren), maar is dus geen FAQ.

Ik zou dan ook - naast de nu reeds gemaakte topics met uitleg - een topic aanmaken met effectieve vragen en antwoorden. Want de vragen zouden mijns inziens soms ruimer kunnen gaan dan de pure uitleg die wordt verstrekt.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #12 on: October 23, 2015, 05:21:33 pm »
Klopt de vragen zijn in deze FAQ weggelaten  ;D

@iedereen: Ik zal de komende week niet of nauwelijks zaken aanpassen. Ik heb alle opmerkingen gelezen en zal eerst gaan genieten van een weekje welverdiende vakantie met mijn gezin. Hierna zal ik alles bijwerken :)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #13 on: October 23, 2015, 06:33:11 pm »
Dank je, zal zeker gaan lukken  :)

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile