Author Topic: Discussietopic Giro d'Italia 2017  (Read 1145 times)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
Discussietopic Giro d'Italia 2017
« on: May 05, 2017, 02:49:19 pm »
Beste CFF managers,

Het lijkt me leuk om een discussietopic te hebben waar we van alles en nog wat over de Giro kunnen discussieren, zoals hoe onze Nederlandse toppers Kruijswijk, Mollema & Dumoulin het gaan doen. Daarbij kunnen we hier ook de niet CFF-poultjes (zoals Scorito) bespreken.

Iedereen veel kijkplezier toegewenst, ik moet zeggen dat ik heel veel zin heb in deze Giro! Komt ook heel mooi uit dat ik komende 3 weken heel veel vrije tijd heb en dus alles heel goed kan volgen!

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
Re: Discussietopic Giro d'Italia 2017
« Reply #1 on: May 05, 2017, 02:50:35 pm »
Hier mijn post in een topic op wielerflits met daarin mijn Scorito team + onderbouwing:

Scorito is normaliter een spel waar ik altijd faal, hopelijk is dat deze Giro eens anders. Mijn team:

Klimmers/AK renners:
Quintana
Kruijswijk
Yates
Pinot
Dumoulin
Jungels
Thomas

Ik denk een leuke mix, had eigenlijk ook graag Mollema en Landa willen kiezen maar je kan niet alles hebben. Heb boven deze 2 toch Jungels en Thomas gekozen, die 2 zie ik namelijk vooral in het middengebergte en zeker in de TTís wat beter scoren (hebben ook een betere punch), Jungels heeft ook de jongerentrui als voordeel. Over de rest eigenlijk niet getwijfeld, dus ook geen Nibali, ik vind hem toch een onzekere factor en ook zijn Giro van vorig jaar was ook niet heel geweldig (zoín opleving zie ik hem geen 2e keer doen en zelfs als hij die heeft gaat dat niet genoeg zijn gezien de concurrentie nu vele malen beter is).

Aanvallers/puncheurs:
Amador
Costa
Fraile
Woods

Ik verwacht dat Costa en Fraile twee namen zijn die veel in de aanval zullen gaan in het hooggebergte en meer dan eens mee gaan doen voor etappewinsten, ook zie ik deze 2 als topfavoriet voor de bergtrui. Fraile toonde een goeie vorm in Yorkshire, Costa heeft zijn naam als rittenkaper al meermaals waar gemaakt en zal zich vast ook wel laten zien in de overgangsetappes. Amador rijdt de Giro altijd goed en haalde vorig seizoen als knecht ook veel punten binnen, ik zie hem dat dit jaar weer doen en daarbij kan hij ook flink wat punten halen met teampunten (ik verwacht toch dat Quintana deze Giro gaat winnen) en ook in de tijdritten kan hij prima scoren. Woods was voor 500k een koopje en liet dit seizoen al wat geweldige dingen zien, ik verwacht hem in bepaalde etappes goed van voren! Ben alleen wel benieuwd of hij voor een klassement gaat ja of nee.

Sprinters:
Ewan
Gaviria
Nizzolo
Modolo
Bennett
Savitsky
Kuznetsov
Gibbons
Ponzi

Heb 9 sprinters gekozen, vooral omdat de eerste 3 ritten sprints zullen zijn en ik daar 9 man wil kunnen opstellen die punten kunnen halen. Ook wat goedkope gokjes gedaan (Kuznetsov, Gibbons en Ponzi), Savitsky vind ik dan weer geen gok gezien zijn prestaties van vorig jaar in de Giro vorig jaar. Geen Greipel omdat hij zal afstappen na 2 weken en hij 4,5M was, voor een afstapper vind ik dat te veel, dan liever Nizzolo & Modolo (mijn favorieten voor de puntentrui) en jongelingen Ewan & Gaviria (extra punten voor de jongerentrui eerste paar dagen). Gibbons overigens gekozen ook vanwege die extra punten voor het jongerenklassement die 1e dagen, daarbij misschien teampunten voor wanneer Fraile de bergtrui zou pakken, ook was hij dacht ik de kopman voor de vlaksprints (en dus niet Sbaragli, ook de reden dat ik hem niet heb gekozen). Ponzi is een dark horse en toch wel een gokje (maar dat kan voor 500k), kan wel eens goed uitpakken. Maar dus geen Mareczko (elke keer als ik hem kies in mijn poultjes dan stelt hij teleur) en Sbaragli (verwacht dat hij eerder gaat tegenvallen dan meevallen, geen 2,5M waard in mijn ogen).

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #2 on: May 05, 2017, 03:56:07 pm »
Ik speel zelf ook weer mee op Scorito. De Giro was vorig jaar mijn beste ronde daar, met een 43e plaats van de ruim 20.000 deelnemers. Vooraf zou ik daar uiteraard weer voor tekenen.  :P

Qua klassement heb ik gekozen voor:
Quintana
Kruijswijk
Dumoulin
Pinot
Yates
Landa
Thomas
Jungels

Toch wel 8 toppers die top 10 kunnen rijden denk ik. Aangevuld met een viertal aanvallers/renners die ook voor het klassement gaan of een goed klassement kunnen rijden als knecht:
Amador
Dennis
Woods
Dombrowski

Voor de sprints heb ik gisteravond helaas nog weer van alles moeten wijzigen. Ruffoni zat in mijn team, maar dat verhaal is inmiddels bekend. Uiteindelijk zijn daar deze 8 namen uit komen rollen:
Gaviria
Ewan
Modolo
Bennett
Savitskiy
Bauhaus
Richeze
Ponzi

Eigenlijk maar 4 echte sprinters. De onderste 4 zijn of lead-out of C-sprinters eigenlijk. Maar goed, het voordeel is wel dat ook die sprinters zomaar eens hoog kunnen eindigen in dit sprintersveld.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #3 on: May 05, 2017, 04:17:22 pm »
Geen tijd gehad om me in te schrijven voor Giro-pools, alleen de WCS. Voor Thorin zijn pool was ik uiteindelijk ook een kwartiertje te laat. Jammer, maar helaas.

Ben benieuwd, eigenlijk verwacht ik meer van Mollema en Dumoulin dan van Kruiswijk. Hopelijk zien we ze alledrie van voren.

Marnixstar

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: May 05, 2017, 06:24:50 pm »
Kruijswijk heeft in ieder geval de eerste 13 seconden al aan z'n broek. Zat op 3.1km van de meet achter de valpartij/opstopping en verliest daardoor dus tijd op de rest.

Vond het overigens ook weer een gevaarlijke aankomst. Met 60-70 door zo'n bochtig parcours karren. Tsja, niet mijn idee van meer veiligheid voor de renners.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #5 on: May 08, 2017, 01:39:53 pm »
Ben benieuwd, eigenlijk verwacht ik meer van Mollema en Dumoulin dan van Kruiswijk. Hopelijk zien we ze alledrie van voren.

Ben ook heel benieuwd. Dumoulin is voor mij het grootste vraagteken deze Giro, maar hij heeft zijn zinnen gezet op een eindklassement en de laatste keer dat hij dat deed won hij bijna... Verwacht ze alle 3 eerlijk gezegd heel goed, Mollema/Dumoulin verwacht ik vooral in week 1 & 2 heel goed maar kunnen ze het dan ook in week 3 doortrekken? Mollema verloor tweemaal een podiumplek in de laatste week en Dumoulin al een eindwinst. Bij Kruijswijk is het eerder andersom, is hij in week 1 al direct goed? Kruijswijk is in week 3 dan weer de zekerheid. Zie Kruijswijk in vorm meespelen om de eindzege, Mollema & Dumoulin niet direct. Wel zijn het alle 3 in ieder geval podiumkandidaten.

Voor morgen naar de Etna verwacht ik dat ze alle 3 wel redelijk gaan rijden, verwacht weinig vuurwerk zo die eerste bergetappe en ook weinig tijdsverschillen (de vraag is: wil een Quintana nu al dat roze?). Types als Dumoulin/Thomas zie ik hier meer dan behoorlijk meedoen en misschien zelfs de rit winnen. Normaal zou ik hier gokken op een kopgroep die vooruit blijft, maar dan moeten er geen types zoals Pierre Rolland & Rui Costa in de kopgroep zitten, dan zullen sommige teams het gat wel willen dichtrijden.

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #6 on: May 08, 2017, 05:13:42 pm »
Mijn scorito team:

Klassement:

Quintana
Nibali
Dumoulin
Yates
Thomas
Pinot
Formolo

Aanvallers/knechten:

Fraille
Reichenbach
Carthy
Bilbao

Sprinters:

Greipel
Ewan
Gaviria
Rojas
Bennett
Bauhaus
Savitsky
Mareczko
Edmondson

Wou een goede mix tussen sprinters en AK renners maar dat is zo moeilijk omdat je zo door je budget heen bent. Gasten als Nizzolo, Modolo en Sbaragli(die gelukkig beide nog niks hebben laten zien) bv niet kunnen kiezen. Ik wou wel de echte topsprinters erbij hebben aangezien er veel potentiŽle sprintetappes zijn. Eerlijk gezegd stond ik ervan te kijken hoeveel sprint etappes er zijn. Je hebt morgen een mooie rit maar daarna komen er weer 4 sprintetappes aan. Etappe 12, 13 en 15 kunnen ook massasprints worden plus de 3 die we al gehad hebben kom je op 10 massasprintritten uit.

Maar die laatste week maakt het goed want die is loodzwaar. Ik zie na rit 15 wel vele sprinters eruit stappen aangezien rit 21 ook geen parade ritje word maar gewoon een lange vlakke tijdrit is!

Morgen word het iig interessant en kunnen we een eerste kijkje van hoe het er voorstaat met de AK renners  :)

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: May 16, 2017, 07:41:57 pm »
Wat een klasbak, die Dumoulin.  :D

reekse

• Sr. Member
  • Der Nationaltrainer der Elite in den Niederlanden
    • View Profile
« Reply #8 on: May 16, 2017, 10:12:46 pm »
Haha ja. Doettie mooi. Alleen jammer dat hij niet echt een sterke ploeg heeft voor de bergen nu Kelderman eruit ligt. Hij zal hulp nodig hebben van andere ploegen.. wordt spannend :)

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: May 20, 2017, 05:03:20 pm »
Wat een klasbak, die Dumoulin.  :D

En nu wint hij zelfs bergop van iedereen, zelfs van mannen als Quintana en Zakarin. Heel erg goed hoor  :D

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
« Reply #10 on: May 20, 2017, 05:53:11 pm »
@ WIC,

aangezien er geen Belgen van betekenis rondrijden in de Giro, supporter ik ook voor Dumoulin.

Knap wat hij net liet zien. In het roze rijden, en dan zo uit de hoek kunnen komen.

Hopelijk kan hij het nog een weekje uitzingen, en heeft hij op geen enkel moment een inzinking van betekenis.

Een Nederlandse Giro-eindwinnaar is in de maak.
 8)

Marnixstar

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: May 20, 2017, 08:11:17 pm »
@ WIC,

aangezien er geen Belgen van betekenis rondrijden in de Giro, supporter ik ook voor Dumoulin.

Knap wat hij net liet zien. In het roze rijden, en dan zo uit de hoek kunnen komen.

Hopelijk kan hij het nog een weekje uitzingen, en heeft hij op geen enkel moment een inzinking van betekenis.

Een Nederlandse Giro-eindwinnaar is in de maak.
 8)

Roep dat laatste nou niet te hard. Toen we dat vorig jaar begonnen te roepen ging het mis.  :P

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #12 on: May 20, 2017, 09:16:37 pm »
Echt genoten vanmiddag! Wat een ongelofelijke klasbak is die Dumoulin! Ook mooi dat Kruijswijk er weer wat doorheen lijkt te komen. Die kun je wel opschrijven voor de 3e week. Mollema daarentegen... Zie ik nog wel buiten de top 10 vallen, of dit moet echt een incident zijn geweest maar zakte er toch wel flink doorheen.

We zullen het Dinsdag zien hoe het er echt voorstaat. Een monsteretappe dan waar Quintana in het voordeel moet zijn met meerdere zwaardere klimmen. Pas daarna durf ik pas iets te zeggen over een eventuele eindwinst voor Dumoulin.

Marnixstar

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #13 on: May 21, 2017, 11:48:29 pm »
Bah, die val van Kangert.
Linker bovenarm gebroken, rechterschouder ontwricht en gebroken. Einde seizoen al.  :(

Wat betreft Kruijswijk zie ik inderdaad ook verbetering. Die komt wat meer boven drijven nu, sloot ook vandaag weer aan ondanks dat dat zeer explosieve hem totaal niet ligt. Het kan wel echt zijn derde week worden, veel ritten met meerdere beklimmingen waar hij toch sterker is dan alleen vlak en 1 slotklim normaal gesproken. Kijk nu al uit naar die slotweek.  :)

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #14 on: May 22, 2017, 07:23:48 am »
Op letten voort Nibali dinsdag. Weer na een rustig dag, kwam hij daar vorig jaar niet uit als herboren?