Author Topic: Scorito CFF poule Vuelta a Espana  (Read 1655 times)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
Re: Scorito CFF poule Vuelta a Espana
« Reply #15 on: August 21, 2017, 06:12:57 pm »
Sta ik nu alweer 1e, doen jullie wel je best zeg  :o

Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden, lijkt er vooralsnog dat ik flink wat verkeerde keuzes heb gemaakt: wel Majka, MA Lopez, Alaphillipe en Zakarin. Geen Chaves, Bardet, Aru en Van Garderen. Gelukkig nog een paar leuke keuzes zoals Roche en De La Cruz, maar dit begint niet goed. Zat last minute nog te twijfelen Zakarin eruit te halen voor Chaves, baal nu dat ik dat niet gedaan heb want Chaves in deze vorm rijdt podium.

Van Garderen ook gewoon weer goed, wat is dit? Worden mannen op achterstand gereden die ik echt beter had verwacht (incl. Kelderman en Poels) en rijden renners helemaal vooraan die ik totaal niet verwacht had (Bardet, Aru en Van Garderen). Denk dat dit in de 3e week nog wel anders zal zijn, maar toch.

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #16 on: August 21, 2017, 06:58:23 pm »
Ik heb me net nog even bij de sub pool aangemeld. Heb wel gewoon een team samengesteld e.d.  :P

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #17 on: August 21, 2017, 11:07:41 pm »
Over verkeerde keuzes gesproken ; heb ik De La Cruz in mijn selectie, en dan stel ik hem niet op.  :-[
Maar goed, ik heb veel klimmers geselecteerd, dus ik moet keuzes maken. En zoals AJ al zegt, sommige renners vielen tegen, zoals de 3 Nederlanders, die ik alledrie in de selectie heb en waarvan ik er 2 had opgesteld.
Chavez wel gekozen uiteraard, ook Aru want die heeft een beter team dan in de Tour.
En ik had me niet zo verdiept in deze etappe, die was een stuk zwaarder dan ik dacht. Ik had Alaphillipe als winnaar, daar had ik hoge verwachtingen van in deze Vuelta (voor etappes, niet het AK). Maar mijn verwachtingen zijn schijnbaar onterecht, hij finisht op meer dan een kwartier.
Gelukkig heb ik Contador niet gekozen, die zakte er flink door en kan het AK nu wel vergeten. Over de ook tegenvallende Majka heb ik getwijfeld, maar ik vond hem er in Polen niet zo goed uitzien, dus ook niet geselecteerd.

Voorlopig laat ik AJ even in de waan dat hij de Vuelta kan winnen ;
momenteel sta ik 3e en dat is al 19 plaatsen beter als het eindresultaat in de Tour^^
Nou, genoeg gezemeld, ik ga nu even in mijn huiskamer kijken waar ik de ingelijste rode trui het beste op kan hangen.  :))

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #18 on: August 21, 2017, 11:25:56 pm »
Als de verhoudingen tussen de AK renners zo blijven dan ben ik niet in de waan Vos, dan is het onmogelijk dat ik deze Vuelta win, mijn opmerking is meer uit verbazing. Echter denk ik niet dat de verhoudingen zo blijven. Aru en Bardet gaan dit niveau nooit vast kunnen houden, en renners als Zakarin, Majka, Kelderman (had blijkbaar kramp) en Poels gaan in de 2e en 3e week echt wel goed zijn, tenminste dat mag ik hopen... En nu ook maar hopen op een goeie Roche, kan wel eens een leuke dark horse worden. Ook Betancur begint niet slecht.

Snap ook niet waar je zegt dat je Chaves 'natuurlijk' hebt, ik vond dat vooraf een grote gok omdat hij dit seizoen door bepaalde omstandigheden 0,0 heeft kunnen presteren, hoe moet je weten dat hij het nu wel weer kan? Als er verder niets aan de hand was geweest zat Chaves ook sws in mijn team, maja er was wel wat :P

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #19 on: August 22, 2017, 04:47:08 am »
Dat van in de waan laten is niet serieus bedoeld, AJ. Alleen maar gebaseerd op dat je momenteel 1e staat én voornamelijk vanwege je verzoek dat wij meer ons best mogen doen. Niet meer dan logisch dat je na zo een verzoek een soortgelijke reactie krijgt die net als jouw verzoek gewoon grappig bedoeld is.

Ook onbegrip van jou vanwege het woordje uiteraard.
Ik had informatie, die jouw vraag kan beantwoorden "hoe moet je weten dat hij het nu wel weer kan".
Dus voor mij was het niet zo een grote gok zoals jij dacht. En ik ga daar verder niet op in, want ook daar kan je kritiek op hebben en zeggen dat het geen weten is maar speculeren, wat je bij elke keuze vooraf kan doen.
Wel een lichte twijfel of hij 3 weken lang goed is ivm zijn fysieke en mentale problemen eerder dit seizoen.
Ook was mijn tekst na de etappe geschreven, en Froome en Chavez maakten een hele goede indruk, alleen al daarom zou het woordje uiteraard logisch kunnen zijn.
Misschien lees jij het als kritiek op jouw keuze, dat is niet het geval.
Mijn tekst is positief bedoeld en haakte gedeeltelijk in op jouw tekst want ; ik vond het een mooie en veelzeggende etappe met een groot aantal opmerkelijke zaken. Veel renners waren beter of slechter dan ik vooraf verwacht had. En jouw tekst ging ook daarover en over jouw keuzes, mijn tekst ging over een paar van mijn (belangrijke) keuzes. De tekst over mijn verkeerde keuzes of keuzes die verkeerd gaan uitpakken zou veel langer zijn, maar dat terzijde.
En ik heb nog niet gekeken welke keuzes anderen gemaakt hebben, dat ga ik tzt nog wel doen. Ook weet ik niet hoe de Vuelta gaat verlopen (hopelijk dit keer niet zoveel uitvallers in mijn selectie), dus geen idee wie de Scorito poule gaat winnen. Maar ik zal mijn best doen om niet laatste te worden^^

edit ; Ik heb een renner gekocht die bij jou heel bekend is en ik kreeg bij aankoop een gratis rollator, 1x raden wie het is !  :)
Wel een goede knecht en mooi nog net op tijd op TK gestuurd.

« Last Edit: August 22, 2017, 04:58:33 am by Vos »

daantje

• Hero Member
  • plopsala 2b
    • View Profile
« Reply #20 on: August 22, 2017, 07:50:14 am »
Veel succes met de renner met rollator 😉

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #21 on: August 22, 2017, 09:54:32 am »
Dat van in de waan laten is niet serieus bedoeld, AJ. Alleen maar gebaseerd op dat je momenteel 1e staat én voornamelijk vanwege je verzoek dat wij meer ons best mogen doen. Niet meer dan logisch dat je na zo een verzoek een soortgelijke reactie krijgt die net als jouw verzoek gewoon grappig bedoeld is.

Snap dat je het als grap bedoelde, maar probeer even een discussie aan te wakkeren en jullie wat meer motivatie te geven  8)

Ik had informatie, die jouw vraag kan beantwoorden "hoe moet je weten dat hij het nu wel weer kan".
Dus voor mij was het niet zo een grote gok zoals jij dacht.

Dit vind ik interessant, heb van te voren nooit echt een betrouwbare bron wbt Chaves kunnen vinden, dus vond daarom de gok met hem te groot. Maar misschien was hij die gok sws wel waard, want overwoog hem zelfs zonder informatie die jij dan hebt. Mag ik die bron eens zien? Als dit klopt baal ik wel hard  :-\

edit ; Ik heb een renner gekocht die bij jou heel bekend is en ik kreeg bij aankoop een gratis rollator, 1x raden wie het is !  :)
Wel een goede knecht en mooi nog net op tijd op TK gestuurd.

Ja euhm, ben ik eigenlijk niet zo blij mee  ;D  Ik had een bod op hem staan van iets meer dan 1,2M, nooit verwacht dat er iemand meer zou bieden voor iemand die 35 wordt. Had eigenlijk een leuk plannetje met hem: de TA winnen met een 35 jarige (zag daar iig mogelijkheden voor) en daarna in de hall of fame doen. Dat plannetje kan nu niet en baal ik nogal enorm van.
« Last Edit: August 22, 2017, 10:57:28 am by AJFactoryCycling »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: August 22, 2017, 04:45:57 pm »
Veel succes met de renner met rollator 😉
:)) dank je wel.

En voor AJ :
1. Inderdaad, mijn tekst was ook bedoeld om deze topic wat leuker en levendiger te maken. Het zou mooi zijn als iedereen zijn mening gaf over de etappe, de keuzes en er eventueel flink op los speculeert. Dat laatste, daar waag ik met nog niet aan, omdat ik  niet de kennis heb om het goed in te schatten. Dat bleek gisteren wel in die mooie berg etappe, die veel zwaarder was dan ik vooraf dacht en waar een groot aantal renners het slechter of beter deden dan ik verwacht had.
Er komen nog genoeg bergen aan (supersteile zelfs), dus de volgende berg etappe maar eens kijken hoe iedereen rijdt. En natuurlijk hopen dat de Nederlanders het goed gaan doen en dat de vorige etappe maar een incident was.

2. Is hoofdzakelijk gebaseerd op interviews die ik van hem zag, één van een tijd geleden en één van vlak voor de Vuelta. En het was niet zozeer wat hij zei, maar meer zijn instelling en houding. En hij was al goed voor de Vuelta, maar dat kwam er niet echt uit omdat hij behoorlijk aangedaan was door de plotselinge dood van zijn masseuse/physiotherapeute. Geen idee meer waar ik die informatie toevallig zag, ik weet alleen nog dat zij Jimenez heette, want ik ken iemand die ook die naam heeft, vandaar dat ik dat onthouden heb. En ik kreeg de indruk dat hij nu over die dip heen is. En ik vind hem een prachtrenner die ik, net zoals jij al zegt, onder normale omstandigheden zeker zou opstellen.
En ik had over bijna alle renners wel twijfels, dus uiteraard stel ik hem dan op. Ik heb trouwens genoeg verkeerde keuzes gemaakt, vermoed ik. Hopelijk blijven ze dit keer wel op de fiets zitten^^

3. Er doet een vos mee in dit spelletje, AJ  ;)
En hij hoort natuurlijk in jouw hall of fame, dus ik hoop dat je hem nog een keer kan kopen.
Hij is een ideale knecht voor Mohácsi in Paris Nice, en misschien mag hij de kopman zijn in de Tirreno. Ik moet even kijken of hij daar beter is dan Mohácsi, waarschijnlijk wel, maar veel zal het niet schelen.
De selectie voor Paris-Nice is compleet, allevijf hebben TK bonus. En Mohácsi wordt na de Tirreno of na GP Miguel Indurain verkocht, een zeer interessante renner voor jou die bij mij altijd met opleidingspersoneel heeft gekoerst en dit seizoen 5e werd in Portugal. Op papier misschien niet zo een topper, maar in de praktijk kan jij met zo een renner er meer uit halen dan de meeste andere managers, denk ik.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 2c - BC U23 Belgium
    • View Profile
« Reply #23 on: August 22, 2017, 05:56:50 pm »
Ik weet niet waarom Degenkolb eigenlijk meedoet in de Vuelta, die sprint nooit mee. 2x kopman, 2x 0 punten -__-'
Volgende sprint toch maar een andere kopman...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: August 22, 2017, 06:13:52 pm »
Ik had de goede kopman die duidelijk in vorm is : Trentin.
En ook ik heb Degenkolb geselecteerd, ik had verwacht dat hij in die paar sprint ritten het heel goed zou doen, niet dus.
Ook een andere sprinter die ik gekozen heb, Rojas, sprint niet mee.
En veel sprinters heb ik niet (ook nog Blythe en Theuns), wel veel klimmers zodat als er weer uitvallers zijn, ik dan niet weer sprinters hoef op te stellen in berg etappes zoals in de Tour^^
Moet ik natuurlijk wel de juiste renners opstellen, dat ging gisteren niet best.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: August 22, 2017, 06:16:40 pm »
Trouwens, met Degenkolb is er misschien iets aan de hand, hij finisht als 173e op 4:11"  ???

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #26 on: August 22, 2017, 06:19:27 pm »
Ik had Trentin eerst ook in mijn team. Maar toch last minute nog gewisseld voor ene Contador. Zo dom. Lijk ook qua klimmers de verkeerde keuzes gemaakt te hebben al hoop ik dat AJ gelijk heeft en de tour mannen deze vorm niet kunnen vasthouden en de frissere mannen als Zakarin, Majka, Jungels nog naar boven komen drijven.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: August 22, 2017, 06:28:35 pm »
Zakarin is goed als de lucht ijl wordt op hele grote hoogte, dus die kan nog wel goed worden. Kan nergens op slaan wat ik zeg, maar dat denk ik.
Majka viel recent tegen in Polen, zijn eigen land waar hij top wilde zijn.
Samen met Jungels waren deze renners waarover ik zeker getwijfeld heb, maar uiteindelijk niet gekozen, ook vanwege het beschikbare geld.
Van Contador had ik vooraf geen hoge verwachtingen, helaas komen die verwachtingen uit, ik had hem een mooier afscheid gegund.

Morgen een moeilijke en hele steile aankomst in de laatste kilometers ; lastige keuze wie de kopman te maken.

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #28 on: August 22, 2017, 07:24:39 pm »
Ik weet niet waarom Degenkolb eigenlijk meedoet in de Vuelta, die sprint nooit mee. 2x kopman, 2x 0 punten -__-'

Same here.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 2a
    • View Profile
« Reply #29 on: August 23, 2017, 08:51:58 am »

Same here.
Ik herken het. Degenkolb is trouwens ziek, net als Majka.