Author Topic: Bitcoin  (Read 716 times)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
Bitcoin
« on: December 11, 2017, 07:18:42 pm »
Al mensen die zich hebben verdiept in de Bitcoin? Best een ingewikkeld actueel onderwerp. De vraag van veel mensen: waag ik de gok?

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
Re: Bitcoin
« Reply #1 on: December 11, 2017, 07:38:41 pm »
Het ingewikkelde zit hem meer in het minen van bitcoins. Het kopen en verkopen is niet zo ingewikkeld hoor   ;D

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #2 on: December 11, 2017, 09:05:51 pm »
Het lijkt mij vrij laat om nog in te stappen, maar goed dat dacht ik drie maanden geleden ook en toen is het nog maal tien gegaan.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #3 on: December 11, 2017, 09:16:42 pm »
Vond het al te laat toen ze nog maar 100 euro per stuk waren  ;D

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #4 on: December 11, 2017, 09:52:15 pm »
Kan nog verdubbelen of naar 0, iig niet iets om geld in te stoppen wat je dringend op korte termijn ergens anders voor nodig hebt.

Ben zelf een beetje aan het experimenteren, vooral omdat de prijsverschillen tussen bitcoin op verschillende beurzen enorm zijn.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #5 on: December 11, 2017, 11:20:04 pm »
Ik heb het er niet zo op, iets dat zo explosief groeit, is haast gedoemd om een keer fout te gaan. The next bubble?

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: December 11, 2017, 11:23:01 pm »
Ik denk dat je beter in tulpenbollen kan investeren...

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #7 on: June 11, 2018, 08:54:46 pm »
En, al iemand zich hier aan gebrand?

Om eerlijk te zijn zit ik vandaag voor t eerst te kijken hoe je die krengen kunt kopen....

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #8 on: June 11, 2018, 09:14:59 pm »
Verdiep je eerst goed in wat je gaat doen (ik adviseer eerst minimaal een week goed inlezen en je laten adviseren)
- http://meesterbitcoin.nl/ (Nederlandse site, lees alles goed door)
- Twitter (volg zoveel mogelijk mensen, bindt je niet vast op enkele mensen: je vergaart kennis door echt alles te lezen)
Ik had zelf twitter aangemaakt om enkel te lezen over cryptocurrency. Op een gegeven moment had ik 100+ mensen die ik volgde, dat kost ziek veel tijd. Daarom ook gestopt met lezen en 'just hodl'. Paar aanraders om te lezen: @CryptoChoe @officialmcafee @davidgokhstein @cryptocriedwold @vitalikButerin
- Reddit: vooral handig als je info wil zoeken over een bepaalde coin
- Youtube: er zijn veel mensen die uitleg geven op Youtube, maar vertrouw niet iedereen. Hoe geloofwaardig en belovend iets lijkt, kan gedoempt zijn te mislukken. Er zijn bepaalde mensen die je kunnen waarschuwen voor scam en waar je dan op moet letten.

Tip voor aanmaken van een exchange (autoriseren duurt vaak langer dan een week, omdat ze je identiteit, rekening, foto van jezelf etc. willen hebben, om zeker te weten dat je voldoende liquide middelen hebt en legaal bent) --> zoek iemand op youtube die uitlegt hoe je een exchange maakt. Begin met een heel klein bedrag. Maak geen overhaaste beslissingen en ben niet bang dat je te laat bent met iets kopen. De koersen stijgen soms superhard en een paar dagen keldert het 2x zo hard naar beneden. Check bijvoorbeeld de koers van de bitcoin vanaf oktober 2017 tot nu.
Bij het aanmelden op een exchange en je speelt voor grote bedragen, realiseer je dan dat je gehackt kan worden. Met een nano (info lees je op internet) kan je gevaren voorkomen.

Ik zelf gebruik Etoro. Dat is geen exchange, maar een Nederlandse beleggingssite waar je ook crypto's kan kopen (heb een app op mn telefoon waarop ik het volg). Als je vaak wil in- en uitkopen kost het je wel steeds 4% van je geld. Reden dat ik niet overstap is omdat ik er te lui voor ben om alles uit te zoeken.

Gouden tip van mij. 'Buy the dip'. Betekent dus als de koers keihard keldert, dan is het een mooi moment om in te kopen. Vaak herstelt de koers wel weer. Vandaag was in zuid-korea een exchange gehackt. Veel paniekzaaiers kopen zich dan uit, sommigen spelen daarop in door uit te kopen om vervolgens weer in te kopen als hij diep gezakt is. Een dag later kan het alweer terug bij af zijn.
« Last Edit: June 11, 2018, 09:18:17 pm by reeekse »

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #9 on: June 12, 2018, 07:18:06 am »
Dank reeekse!