Poll

Wie is het grootste 19 jarige talent en verdient een selectie in rit 10?

Mart Barendrecht (kasseivlak)
1 (50%)
Bart Alberts (klimmen)
1 (50%)
Gideon Dobbelman (kasseiheuvel)
0 (0%)
Erik VanNieuwkoop (heuvel)
0 (0%)
Iemand anders, schrijf in de reacties
0 (0%)

Total Members Voted: 2

Voting closed: March 18, 2018, 09:52:16 am

Author Topic: [U21] seizoen 36  (Read 824 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
Re: [U21] seizoen 36
« Reply #15 on: January 29, 2018, 10:19:32 am »
Meer dan een 7de plaats zat er niet in. Emiel was best goed ondersteund (alhoewel dat door nummer 4 Sweelinck was en niet door een meesterknecht in sectie 3), maar is gewoon op waarde geklopt.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #16 on: February 02, 2018, 11:06:43 am »
Een mooie vlakke rit deze keer van Madrid naar Madrid. Gelukkig hoeven we ervoor niet nog een hele Vuelta af te werken, dus dit keer komen renners met weinig conditie ook aan hun trekken:

We hebben op zich 2 goede sprinters: Slik, die het liefst nog een heuveltje in het parcours heeft, en Groter, die een parcours op zijn maat vindt. Van beide had het ook nog wel iets korter mogen zijn, maar goed. De rest van de selectie is lastiger. Na de 2 toppers valt er een groot gat en daarna wordt het alleen maar erger. Vandaar dat ik er bij hoge uitzondering voor heb gekozen om alleen de beste 6 renners te selecteren. Voor de rest gaan Biesheuvel en Ouwens mee, zodat die extra ervaring opdoen om later dit jaar te scoren, en Dobbelman omdat hij denk ik de meest talentvolle 19 jarige van het moment is.

Selectie
Auke Slik (20, WinterIsComing) Kopman
Max Gorter (20, TurronesIsBack) Meesterknecht
Tjeerd Groenink (20, FCNibbixwoud) Knecht
Roelof Zijlaard (19, FCNibbixwoud) Knecht
Marnix Engelberts (20, souillère) Waterdrager
Oscar Boelens (20, Elevation) Waterdrager
Stijn Biesheuvel (20, BetisCFF) Ervaring/ wildcard
Jonathan Ouwens (20, FacHaBortoLo) Ervaring/ wildcard
Gideon Dobbelman (19, TeamElrosportu) Ervaring/ wildcard

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #17 on: February 05, 2018, 09:15:25 am »
Oké ik snap het niet meer, Slik en Gorter hadden voor deze rit een bijna gelijk GV, Groenink zat daar iets achter. De tactiek was als volgt:
Slik: 21115
Gorter: 32223
Groenink: 33330
De eerste 3 secties zitten deze 3 heren samen met Zijlaard (43230) en 2 knechten voor de eerste 3 secties (543 en 444) in de eerste groep en dan komt de 4e sectie en valt alles uiteen en zit Slik nog wel in de eerste groep, maar geen enkele van zijn knechten (ik vermoed dat Frankrijk hier een aanval plaatste, want die zat met 5 man in de eerste groep). Zonder knechten en met al veel energie gebruikt wordt Slik laatste van de eerste waaier en zo ben ik slechts 10e. Hopelijk gaat het in de tijdrit beter, want anders wordt het een wat triestig seizoen voor de regerend kampioen.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A)
    • View Profile
« Reply #18 on: February 05, 2018, 10:01:13 am »
Mijn tactiek was anders ; ik pm je daarover wel want deze rit is wel enigszins te verklaren als ik jouw tekst lees.
En in S4 kwam de aanval niet van Frankrijk, vermoed ik.
Mijn vermoeden =
Die eenzame Rus reed met een teveel EP tactiek en trok misschien te hard door in S4, en de teams die daar een aanval plaatsten waren vermoedelijk USA en Australië. Mijn knechten Mikkelson en Judd trokken vol door in die sectie om aan te vallen of te anticiperen op een aanval. Helaas kon de beste knecht, Ford, niet volgen ondanks zijn 2 EP wat vooraf en dus ook achteraf risicovol was daar. Ford had zijn kopman volle bak in S5 moeten lanceren als trucje omdat mijn kopman in een redelijke behoudende tactiek reed, maar wel een paar EP minder verbruikte dan jouw kopman. Afijn, ik pm je wel over de tactiek ivm buitenlandse spionnen.  ;)

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #19 on: February 05, 2018, 11:01:11 am »
Volgens mij is WiC sprinters aan het trainen  :o

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A)
    • View Profile
« Reply #20 on: February 05, 2018, 11:14:41 am »
Volgens mij is WiC sprinters aan het trainen  :o
Yep, en CFF heeft dat gisteren gemerkt, zijn staat nu 1e in teams met de meeste punten (u21).
Er komen nog meer punten aan want WiC schreef vandaag deze tekst in de Pats topic :
http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,457.msg275490.html#msg275490

Ik had eigenlijk niet verwacht dat zijn renners het zo goed zouden doen in de vlakke sprint rit.
In rit 7 mag hij ook zeker een goed resultaat verwachten van de Australische kopman, hoewel die natuurlijk genoeg hele goede concurrentie gaat hebben van buitenlandse heuvelsprinters die ook in zijn team zitten. Misschien daar zelfs de volledige top 10 allemaal WiC renners.  8)

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #21 on: February 05, 2018, 12:26:55 pm »
De overwinningen die ik met Valderend gehaald heb staan er helaas niet meer tussen..

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #22 on: February 05, 2018, 12:41:22 pm »
Ja, het was een mooi avondje voor mijn team.  :)

Ik verwacht ook veel van die 7e rit, al verwacht ik daar niet direct de hele top 10 te vullen. Daarvoor is de rit wellicht net iets te zwaar waardoor goede heuvelrenners (renners die initieel op heuvel worden getraind) ook een kans hebben.  We zullen het wel gaan zien.

Met de uitslag van Gisteren ben ik natuurlijk erg tevreden.  8)

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #23 on: February 05, 2018, 12:48:12 pm »
Op naar de 10 uit 10 :p

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #24 on: February 09, 2018, 12:08:44 pm »
De eerste tijdrit van het seizoen staat op het programma en dat is een snelle, want het loopt bijna de hele rit licht naar beneden. Nou zijn onze toppers Sleeman en al helemaal Ouwens niet geweldige dalers, maar wel hele goede tijdrijders. Ik verwacht ze dus eigenlijk beide in de punten met Ouwens hopelijk in de top 3. Mocht Marnix er dan ook nog bij in de punten kunnen komen dan zou het feest compleet zijn.

De Selectie
De selectie is eigenlijk heel simpel. De 9 beste renners op het parcours mogen meedoen:

Jonathan Ouwens (20, FacHaBortoLo)
Vincent Sleeman (20, ChronoTony)
Marnix VanOstade (20, jspl)
Emiel VanSant (20, ChampsÉlysëes)
Guido De Keyser (20, WYGRAM_to)
Oscar Rijkaard (20, Mecatoneuno99)
Melvin Haverschmidt (19, DreamHUNter)
Stef Middelkoop (20, Mirandela1978)
Wouter Kelderman (19, teamsophia)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #25 on: February 11, 2018, 04:44:12 pm »
Terwijl Ouwens en Sleeman al lang in Spanje waren, had de rest het vliegtuig gemist en daardoor hadden we bijna maar met 2 renners aan de start gestaan. Gelukkig bleek er nog een last minute vlucht geboekt te kunnen worden, maar de voorbereiding is niet ideaal voor de overige 7...

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #26 on: February 11, 2018, 08:17:05 pm »
Oké ik snap het niet meer, volgens mij is Ouwens een erg goede tijdrijder en Sleeman ook. Toch falen ze erg in deze rit. Ja dalen telt hier waarschijnlijk mee, maar kan me niet voorstellen dat dat zodanig is dat een volgens mij (als ik het vergelijk met eerdere generaties) goede tijdrijder maar 14e wordt. We staan nu 10e in het landenklassement, een schril contrast met vorig jaar  :'(

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #27 on: February 16, 2018, 11:59:54 am »
Deze week een recht toe recht aan kasseiheuvelrit. Ik verwacht eigenlijk geen topresultaat, maar dan kan het eigenlijk ook alleen meevallen. Het parcours is als volgt:

Selectie
De selectie wordt aangevoerd door de nummer drie van rit 2. De kasseien verteerd Stijn namelijk ook wel, maar hij is bij lange na geen Eddy Wagendorp die vorig jaar 4de werd in de kasseiheuvelrit.
Stijn Biesheuvel (20, BetisCFF) Kopman
Jorrit Maas (20, Gloucester)    Meesterknecht
Gideon Dobbelman (19, TeamElrosportu) Knecht
Ivo Tusveld (20, WYGRAM_to) Knecht
Matthias VanBegen (20, Tomates_de_la_Huerta) Knecht
Sjoerd Krul (20, CTBF) Knecht
Eric Gorter (20, Mecatoneuno99) Knecht
Wybe Scheepstra (19, AstaNunca) Stagiair
Erik VanNieuwkoop (19, EskorbutoTeam) Stagiair

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #28 on: February 18, 2018, 08:33:48 pm »
Biesheuvel rijdt de hele rit achter de feiten aan, maar is tot sectie 4 wel goed omringd door knechten. Uiteindelijk weet hij in de laatste sectie nog veel in te halen en verliest hij uiteindelijk de sprint om plek 3, maar 4e is meer dan ik had verwacht.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #29 on: February 23, 2018, 10:18:29 am »
Is het een heuvelvlak rit? Is het een echte sprintheuvelrit? Nee het is de Leeds International Classic.

Die lastig in te schatten rit, maakt het maken van een selectie lastiger en daarnaast speelt ook nog de vraag wat kunnen we dit seizoen nog bereiken? Het landenklassement zal net niet gaan lukken:

Maar in het individuele klassement staat sterke Stijn gewoon bovenaan:

En naar mijn inschatting zijn er nog 2 ritten waar Stijn zou kunnen scoren. De komende rit en de klimheuvelrit met maar 1 echte klim. Daarom (en omdat hij sowieso 1 van de betere is in deze rit) kies ik deze rit voor Stijn als kopman. Dit was wel even slikken voor Auke Slik, want die moet het nu met een vrije rol doen. Beide mannen zijn ook gebaat bij een totaal ander koers verloop. Sterke Stijn kan niet vertrouwen op zijn sprint en moet dus eigenlijk iedereen in de heuvelzone al lossen, terwijl Auke juist wel op zijn sprint kan terugvallen. Maar genoeg geanalyseer, de selectie:

Selectie

Stijn Biesheuvel (20, BetisCFF) Kopman
Ivo Tusveld (20, WYGRAM_to) Meesterknecht
Sjoerd Krul (20, CTBF) Meesterknecht
Auke Slik   (20, WinterIsComing) Vrije rol
Siem Aalbers (20, Angel_Casero) Knecht
Martijn Zevenaar (20, FliegendeFlyers) Knecht
Jorik Lievens (20. Bassecycling) Knecht
Bob Peels (19. Zirimola) Stagiair   
Erik VanNieuwkoop (19, EskorbutoTeam) Stagiair