Poll

Wie is het grootste 19 jarige talent en verdient een selectie in rit 10?

Mart Barendrecht (kasseivlak)
1 (50%)
Bart Alberts (klimmen)
1 (50%)
Gideon Dobbelman (kasseiheuvel)
0 (0%)
Erik VanNieuwkoop (heuvel)
0 (0%)
Iemand anders, schrijf in de reacties
0 (0%)

Total Members Voted: 2

Voting closed: March 18, 2018, 09:52:16 am

Author Topic: [U21] seizoen 36  (Read 894 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
Re: [U21] seizoen 36
« Reply #30 on: February 26, 2018, 11:00:32 am »
Positief: We rijden met 2 renners in de punten, maar daar is dan ook alles mee gezegd, want we worden 15e en 20e. Stijn is nu met 5 punten achterstand 2de. Wat voor rit 9 een dilemma met zich mee brengt, gaan we dan vol voor de eindzege in het individuele klassement met Stijn of toch voor de beste heuvelklimmer of gaan we voor een tussenvorm (Stijn vrije rol of heuvelklimmer in een vrije rol). Eerst in ieder geval nog een kasseiritje.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A)
    • View Profile
« Reply #31 on: February 26, 2018, 01:08:48 pm »
Ik zal het dilemma nog iets groter maken ; ook tijdrijders hebben een kans op het individuele wereldkampioenschap.
Race 10 is immers ook een tijdrit, welliswaar een proloog dus de uitslag kan totaal anders zijn de vlakke tijdrit.
Maar het zou dus ook kunnen dat bijvoorbeeld één van de tijdrijders Aviles(300), Zorn(250) of Wagener(290, 5e in de TT en 11e in de sprint-rit) die afsluitende proloog gaat winnen en dat is dan 300 punten extra.
En de huidige nummer 1 heeft "maar" 500 punten (zijn rol is uitgespeeld en meer punten zal hij niet gaan pakken volgens mij, WiC kan dat uiteraard bevestigen eventueel, het is zijn renner).

Ook is er een mogelijkheid dat een renner die 1e of 2e was in de heuvelkassei race, ook goed is op de vlakke kasseien en daar ook 1e of 2e wordt. Die kans acht ik niet zo groot, meer is zeker een theoretische mogelijkheid.

Andere mogelijkheden zijn dat een renner die podium reed in de heuvelrit ook goed kan klimmen en bijvoorbeeld race 9 wint, of een klimmer die 1e of 2e was in de klimrit ook in race 9 1e of 2e wordt.

En wat betreft bovenstaande mogelijkheden ; een combi van 1e en 3e kan ook want dat is 525 punten.

Succes met Stijn Biesheuvel, hopelijk gaat het je lukken om met hem individueel wereldkampioen te worden.
Hij zal dan nog wel wat punten moeten scoren. En in de kasseien rit zie ik hem geen punten scoren en race 9 is toch echt een klimheuvel rit waar klimmen veel meetelt ondanks de 4 heuvelsecties. En de buitenlandse concurrentie is altijd groot op klimheuvel, dus daar genoeg punten pakken om wereldkampioen te worden met Stijn is volgens mij twijfelachtig.
Ik zou zeer onder de indruk zijn als dat je gaat lukken.
Ik vermoed dat een tijdrijder individueel wereldkampioen wordt. Maar genoeg andere kanshebbers en heel misschien is het punten aantal van de huidige nummer 1 genoeg om wereldkampioen te worden.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #32 on: February 26, 2018, 03:36:13 pm »
Ja, klopt Vos. Ik denk dat David Edgar bijvoorbeeld goede kansen heeft. Hij werd 3e in de lange tijdrit en hij heeft een meer dan behoorlijke explo, dus de kans is groot dat hij de afsluitende proloog gaat winnen. Daarmee zou hij over Ahnfeldt-Mollerup springen, van wie ik gisterenavond misschien iets meer had verwacht. Hij won de vlaksprint eerder, en hij was ook één van de kanshebbers voor de rit van gisteren. Hij werd 'slechts' 4e, wat natuurlijk geen slecht resultaat is. Maar hij had iets meer nodig gehad om lekker achterover te kunnen hangen voor wat betreft de resterende U21-ritten. Ik verwacht dat de renners die in de eerdere tijdrit op het podium stonden, de grootste kanshebbers zijn. Daarnaast zou ook nog een goede klimheuvelaar met de prijs kunnen gaan lopen.

Verder ben ik met Vos eens dat het met Biesheuvel wel erg lastig zal worden in de klimheuvelrit, tenzij hij een redelijk tot goede klimstat heeft. Dan zou er nog een mogelijkheid zijn. Wat dat betreft (en ofc ook voor mij persoonlijk) jammer dat Auke Slik gisteren geen kopman kon zijn, hij was waarschijnlijk qua GV een stukje beter als Biesheuvel. Maar goed, ik begrijp je overweging in deze.  :)

Wel blij met de overwinning van Ferrer gisteren en het goede optreden van Mikkelson, die door Vos naar een 2e plek werd geloodst. Al met al heel wat punten bij elkaar gereden door mijn renners in 2 sprintritten.
« Last Edit: February 26, 2018, 03:49:55 pm by WinterIsComing »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #33 on: March 02, 2018, 01:03:07 pm »
We mogen deze week naar Denemarken voor net geen 200 km aan kasseien, het is net niet biljartlakenvlak, maar heuvelkasseirenners zullen het toch niet helemaal wat vinden.

De selectie is:
Kopman: Edward De Mul, 20, Tomates_de_la_Huerta
Meesterknecht: Henri Langeveld, 20, Euskadi2017
Knecht: Matthias VanBegen, 20, Tomates_de_la_Huerta
Knecht: Eric Gorter, 20, Mecatoneuno99
Knecht: Mart Barendrecht, 19, CobbleCrushers
Waterdrager: Hubert Straatman, 20, Flakkee
Waterdrager: Marnix Engelberts, 20, KapalamaCycling
Stagiair: Stefan VanGroningen, 19, CobbleCrushers
Stagiair: Gideon Dobbelman, 19, Toblerone

De verwachtingen zijn niet heel hoog, De Mul en Langeveld zijn wel 5 GV punten minder dan Vermelfort vorig jaar. We maken er maar het beste van.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #34 on: March 04, 2018, 08:05:56 pm »
De verwachtingen zijn niet heel hoog, De Mul en Langeveld zijn wel 5 GV punten minder dan Vermelfort vorig jaar. We maken er maar het beste van.

6 man in de top 20 is best aardig als de verwachtingen niet heel hoog waren...  8)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #35 on: March 04, 2018, 08:11:28 pm »
Omdat de kwaliteit van de renners wat te wensen overliet een keer een verrassende strategie gekozen met een aanval in de eerste sectie. Twee Nederlanders rijden daarom in de kopgroep van 3, 3 in de eerste grote groep, maar jammer genoeg volgt De Mul pas in de derde groep. In de volgende sectie breekt het in nog een extra stukje. In sectie 3 weet de tweede groep bij de eerste groep te komen en rijden er 3 Nederlanders in groep 1, maar De Mul rijdt nog altijd een half minuutje erachter. In sectie 4 weet De Mul net geen aansluiting te maken met zijn knechten en komt hij voor het eerst alleen te zitten. In de laatste sectie weet hij echter nog wat mensen in te halen en eindigt vlak voor knecht Van Begen als 8e. Waterdrager Straatman weet te verrassen en wordt 14e en ook Barendrecht (17), Gorter (18) en meesterknecht Langeveld, die zijn kopman nergens kon helpen, eindigt 20e. Veel renners in de punten dus en alleen de Denen halen meer punten. We stijgen naar plek 7 in het landenklassement, plaats 4 zou heel misschien nog kunnen, maar het podium lijkt al lang gevlogen.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #36 on: March 04, 2018, 08:12:11 pm »

6 man in de top 20 is best aardig als de verwachtingen niet heel hoog waren...  8)

Ja inderdaad mooi resultaat, juist omdat de mannen minder waren, koos ik voor een aanvallende strategie die goed uitpakte  8)

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 2a
    • View Profile
« Reply #37 on: March 05, 2018, 08:44:37 am »
Dat werkt bij de u21 en u23 altijd in een kasseienkoers met wind. Goed gedaan!

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: March 09, 2018, 10:00:29 am »
We gaan deze week over de Mont Ventoux en dan denk je dat is een rit voor pure klimmers. De beklimming ligt echter op de helft van de rit die start en finisht in Loriol. Toch is het in de aanloop naar en op de terugweg van de mythische beklimming niet vlak. De heuvels volgen elkaar op en deze rit is met zijn 253 km ook nog eens langer dan menig klassieker. Een ware beproeving voor de jongelingen dus.

Selectie
We gokken deze rit op 2 paarden. Enerzijds mag Scheltema proberen een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Anderzijds mag Biesheuvel kijken of hij punten kan pakken en zo mogelijk de kop in het individuele klassement kan afpakken:

Kopman: Daniel Scheltema (20   Hardforks)
Meesterknecht: Jorik Lievens (20, Bassecycling)
Meesterknecht: Roy Roossen (20, marijntjesteam)
Vrije rol: Stijn Biesheuvel (20, BetisCFF)
Knecht: Midas Reigersman (20, Tegueste)
Knecht: Niels Sweelinck (20, JaviTeamCCF)
Stagiair: Bart Alberts (19, Sacido)
Stagiair: Maurits Wiegel (19, UniăoDaMadeira)
Stagiair: Dirk Zevenbergen (19, Ubisoft)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A)
    • View Profile
« Reply #39 on: March 09, 2018, 07:08:25 pm »
Mooie voorbeschouwing, WVA, succes !
Het podium gaat Nederland én Australië hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken want de nummer 3, Duitsland, zal vermoedelijk veel punten gaan scoren in de laatste race van het seizoen, de proloog.
Dus onze landen moeten dit seizoen maar voor een subtop plaats strijden ergens in de top 10. En het ziet er goed uit dat wij beiden een gerenommeerd CFF Land als Spanje gaan verslaan, die staan momenteel maar 11e op toch grote punten achterstand.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #40 on: March 12, 2018, 11:46:07 am »
Dramatisch resultaat en dat is ook de schuld van de bondscoach. De tactiek klopte van geen kanten. Dat Stijn het lastig ging krijgen was logisch, maar dat na sectie 1 de kopman bij hem zit zonder knechten en de rest er voor rijdt is gewoon slecht. Ik kijk nu mijn tactiek na en schaam me dood, want achteraf was het langzame starten misschien een blunder, net als het veel meer punten geven aan de knechten. Ik zie dat Scheltema met een 11512 tactiek reed, waarom? Ik denk een moment van verstandsverbijstering, want in het meest risicovolle geval had het 11514 moeten zijn, maar eigenlijk was 215 denk ik het plan (als ik naar de meesterknecht kijk) en daarna mogelijk 13, maar nu was het dramatisch. De kopman als 5e renner 67ste. Het was nog beter geweest als iedereen een vrije rol had gehad, mogelijk had Reigersman die nu 22ste werd nog in de punten geëindigd. Ik hoop dat ik in mijn laatste wedstrijd als U21 coach het beter doe, gelukkig is er daar geen tactiek die ik kan verpesten.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #41 on: March 12, 2018, 12:07:49 pm »
Gelijk maar de voorselectie voor de afsluitende proloog (wat een contradictie interminis is). De laatste 2 renners zullen wildcards zijn van renners waar ik voor volgend seizoen veel van verwacht.

Voorselectie
Marnix VanOstade (20, jspl)
Jonathan Ouwens (20, FacHaBortoLo)
Vincent Sleeman (20,   ChronoTony)
Max Gorter (20, TurronesIsBack)
Tjeerd Groenink (20, FCNibbixwoud)
Melvin Haverschmidt (19, DreamHUNter)
Roland VanMensvoort (19, diVecchi)

Twee zaken zijn opmerkelijk, omdat onze beste tijdrijders niet explosief zijn, zal VanOstade als laatste starten (die is namelijk wel explosief). Daarnaast is Max Gorter meer een sprinter dan een tijdrijder, maar een aardige proloog moet hij kunnen rijden.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #42 on: March 16, 2018, 09:53:35 am »
Bepaal nu mee wie 1 van de laatste 2 plaatsen in de selectie invult. Als er genoeg wordt gestemd (zeg een stem of 10) dan zal de renner met de meeste stemmen gegarandeerd worden geselecteerd. Natuurlijk mist in het rijtje met grootste talenten nog Melvin Haverschmidt, want die is al geselecteerd.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #43 on: March 17, 2018, 09:18:44 pm »
Geen behoefte aan inspraak zo te zien, Barendrecht en Albers vullen de selectie aan.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #44 on: March 18, 2018, 12:25:23 am »
Geen behoefte aan inspraak zo te zien, Barendrecht en Albers vullen de selectie aan.

Ja, sorry, maar de KNWU kon mij vrijdag niet vertellen welke renners allemaal in aanmerking kwamen. Vond het eigenlijk wel een leuk idee!