Author Topic: Koersen seizoen 36  (Read 3331 times)

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
Re: Koersen seizoen 36
« Reply #150 on: March 06, 2018, 09:13:29 pm »
Knappe zege Reality!

Vooral in de sprintheuvelrit het verschil gemaakt door wat meer risico te nemen.

Thanks Davici! Jij uiteraard ook met een 2e plek, je loopt weer wat in! Gaat weer spannend worden. Maar inderdaad in de sprintrit het verschil kunnen maken. Het moest ook daar gebeuren. Nog wel een aparte laatste rit, gelukkig hield ik net genoeg over.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #151 on: March 07, 2018, 07:27:14 pm »
De Enecotour gaan we voor de derde keer dit jaar voor een klassement en hopelijk lukt het dit keer wel. De selectie:
Gerben Franssen (30, NED) Kopman Kasseiheuvelrenner die hier voor het klassement gaat en elke rit minstens 3 knechten mee krijgt (bijna elke ritten mag iemand in een vrije rol voor de rit gaan)
Kevin Toure (29, SUI) Vrije rol vlak kassei Mag in de vlakke kasseiritten voor eigen kansen
Pál István (29, HUN) Vrije rol heuvelrit Mag in de heuvelrit voor eigen kansen
Andy Larrieu (27, FRA) Sprintheuvelknecht Mag met zijn laatste energie helpen in vlakke ritten en heuvelritten
Victor Wallace (31, GB) Kasseiknecht Als Toure zijn kans mag gaan dan is Wallace de belangrijkst knecht van Franssen

Rit 1
Toure rijdt naar een knappe 4e plaats, knecht Wallace verrasssend naar plaatd 8 en Franssen verliest op plaats 29 misschien net te veel met 45 seconde.

Rit 2
István valt licht tegen met een 11e plaats. Franssen wordt wederom 29e, dit keer op 33  seconde en stijgt naar plaats 7. Larrieu gaat er als knecht vandaar met de bollentrui en mag die zeker tot rit 5 dragen(want er zijn geen heuvels in rit 3 en 4).

Rit 3
Na 3 secties zitten Franssen, Wallace en vrije rol Toure in de eerste groep. Op de laatste kasseienstrook weten 2 man 3 seconde voorsprong te maken en moet Wallace lossen, maar Toure en Franssen zitten nog altijd ideaal. Op het vlakke komen Toure en Franssen terug en sprint Toure wederom naar een 4e plaats. Franssen wordt dit keer 10e in de zelfde tijd als de winnaar, terwijl Wallace daar achter 14e wordt. Franssen stijgt hiermee naar plaats 2 in het klassement op 37 seconde, wel maar 2 seconde voor op nummer 3 (en 31 seconde op nummer 4). We staan ook aan de leiding in het ploegenklassement, maar dat zal lastig worden aangezien de komende 2 ritten we op slechts 1 paard wedden: Franssen en dat zijn dan ook de slechtste en beste rit voor Franssen. Ik ben benieuwd hoe hij zich in de sprintrit handhaaft!
« Last Edit: March 07, 2018, 07:30:08 pm by WVAchteruit »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #152 on: March 08, 2018, 10:12:04 pm »
Rit 4
Zoals verwacht verliest Franssen hier aardig wat tijd en wel anderhalve minuut (hij zakt naar een plaats rond plek 10 als ik het me goed herinner). 3 knechten eindigen wel in de buik van het peloton en vergroot zo mijn voorsprong in het ploegenklassement.

Rit 5
In sectie 1 is Franssen goed omringt en pakt bollentrui Larrieu het bergpuntje. In sectie 2 belandt Franssen met knecht István in de tweede groep. Larrieu moet ook daar lossen en kan zijn bollen waarschijnlijk vergeten. Sectie 3 veranderd niets en volgen István en Franssen nog steeds op 14 seconde. Sectie 4: Franssen en István halen aardig wat renners in, maar volgens nu in groep 3 (veld versplinterd), maar nog altijd op 14 seconde. Sectie 5: Franssen schuift op naar plaats 10 en eindigt op 11 seconde, István eindigt als 24e op 38 seconde. Larrieu en Wallace eindigen op 2.45 en dat is genoeg om het ploegenklassement binnen te halen. Franssen stijgt door zijn 10e plaats naar plek 3 en mag het podium bestijgen. István weet ook nog in de top 20 te eindigen (19e). Al met al een zeer goede Eneco Tour 8)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #153 on: March 09, 2018, 10:07:31 am »
Met een flinke vertraging  :D :
etappe 9 Tour de France
Rondeaux finisht keurig als 4e in deze zware berg etappe.
etappe 10 Tour de France
Uiteindelijk finisht Rondeaux in het AK als 8e. Dat is 1 plaats minder als vorig seizoen, maar zeker niet slecht voor een renner met alleen maar een zilveren klim icoontje. En opmerkelijk dat hij 2e werd in het sprintklassement want hij sprint als een strijkijzer^^
Knecht Madrid sprokkelt ook nog een paar puntjes in het AK met een 20e plaats.

In de races na de Tour was er alleen een SP0RTLIFE-selectie in de GP Naciones ;
Arguillet werd 4e en Mutombo werd 6e.

De spelersbus kreeg panne en dus werd er besloten om een periode in Frankrijk te bivakkeren zonder te koersen en waar de meeste SP0RTLIFE-renners een verkeerde training kregen. En een aantal renners reden een beetje doelloos rond in het Franse landschap met TK bonus terwijl die bonus voor SanSebastian, GP Knetemann, Giro di Lazio, Portugal en vooral de Eneco had moeten zijn.

Gelukkig kwam CFF weer terug in Frankrijk dus eindelijk werd het seizoen weer hervat in GP Plouay :
In een mooie race scoorden 3 SP0RTLIFE-renners punten, blijkbaar hadden ze er veel zin na het vele doelloze en slechte trainen in Frankrijk^^
Torsted werd 9e, Espin finishte als 17e en knecht Antonov eindigde op een 26e plaats.

En hiermee werd een sponsordeal gehaald van 144k.
Met dit bedrag werd na wat onderhandelen met een ander team een gammele spelersbus van hun gekocht zodat SP0RTLIFE de rest van het seizoen ook weer mee doet.  :)

En ondanks de periode van inactiviteit is er nog altijd een 11e plaats in het seizoensklassement. De top 10 gaat moeilijk worden omdat er helaas geen renners op TK zijn gestuurd voor de Vuelta, wat eigenlijk wel de bedoeling was. Dus de rest van het seizoen zal niet veel meer voorstellen, op beide WK's na want daar zullen een aantal renners van mijn team top aan de start staan. Misschien m.u.v. Arguillet want hij staat te koop zodat er een superdeluxe spelersbus voor volgend seizoen kan worden gekocht die niet halverwege het seizoen panne krijgt.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #154 on: March 09, 2018, 11:33:41 pm »
  selectie SP0RTLIFE

Vanwege geen voorbereiding een gelegenheidsteam, hoewel deze ronde normaalgesproken ook geen geweldige selectie zou hebben gehad.

111 Espin (31), kopman in etappe 1 en hopelijk kan hij net aan in de top 30 van etappe 2 finishen.
Het AK is voor hem veel te hoog gegrepen, daar zal hij niet mee kunnen doen.
112 Mutombo (29), tijdrijder. Oei, oei, oei, dé veruit beste renner van mijn team heeft de afgelopen periode veel te weinig en heel slecht getraind. Gelukkig was hij al seizoenenlang de beschermde renner van mijn team die het trainings schema bepaalde, en heeft hij vermoedelijk genoeg klasse dat de de afgelopen slechte periode hem niet zal deren en hij toch nog beter zal zijn dan zijn toekomstige concurrentie.
113 Arguillet (32), tijdrijder. Gelukkig stond de training wél goed ingesteld voor mijn andere toptijdrijder, dus die heeft de afgelopen periode nauwelijks schade opgelopen. Hij is misschien voor spek en bonen opgesteld en alleen om zich in de kijker te rijden want de tijdrit in Duitsland kan hij misschien niet eens rijden, want hij staat te koop. Wordt hij niet verkocht, dan rijdt hij wel de tijdrit in Duitsland en is hij een kanshebber voor het podium op het WK tijdrijden, en wie weet met die loterij....... misschien heeft hij eindelijk eens geluk zoals in de NT tijdrit van dit seizoen die hij won.
114 Torsted (30), heuvelknecht die allang in trainingsmodus had moeten zijn naar de 50 gezondheid, maar dat dus niet deed, zelfs verkeerd trainde en nog steeds supergezond en in topvorm is. Eigenlijk zonde, want hij is één van de weinige SP0RTLIFE toprenners voor volgend seizoen. Mag nu dus extra ervaring opdoen in Duitsland, een ronde die eigenlijk niet in zijn seizoensplanning lag.
115 Bustelo (30), heuveltijdrijder. Hij had in Duitsland en de Vuelta TK moeten hebben, maar dat heeft hij dus niet en zonder TK heeft hij in Duitsland eigenlijk niets te zoeken. Een beetje knechten en ervaring opdoen, meer zit er niet in. Toch opgesteld, want de Vuelta mag hij niet meer rijden vanwege zijn nu dus TK-lose seizoen.
« Last Edit: March 10, 2018, 12:11:32 am by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #155 on: March 10, 2018, 09:42:43 am »
etappe 1 Duitsland :
AJFactoryCycling, RealityCyclists en vervolgens CCT sleurden keihard op kop in de eerste 3 secties om het peleton in stukken te breken ; de SP0RTLIFE renners moesten dus vol aan de bak om het hoge tempo te volgen, wat lukte. Kopman Espin zat zelfs in de kopgroep van 5 renners in S3, wat duidelijk een CCT kopgroep was met 3 vd 5 renners. In S4 kwamen er veel renners terug, o.a. de hele belangrijke SP0RTLIFE knecht Torsted en was er een kopgroep van 24 renners. Toen kwam de finale-sectie, en Torsted lanceerde zijn kopman prima :

CFF heeft gemerkt dat SP0RTLIFE weer meedoet ; een schitterende podiumplaats (3e) voor Espin8)

AJFactoryCycling deed het nog beter en pakte de etappe overwinning, proficiat AJ !  8)

Ook CCT deed goede zaken in deze etappe door de meeste punten van iedereen te pakken, hoewel zijn directe concurrent om het 1A kampioenschap ook veel punten pakte. Toch 45 puntjes ingelopen en elk puntje telt in de zinderende strijd om het 1A kampioenschap.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #156 on: March 10, 2018, 05:12:13 pm »
We gaan in Duitsland maar weer eens voor een klassement (ook bij gebrek aan sprinter met energie). Alleen in rit 1 en 3 staat ook het dagresultaat centraal:

Selectie
Klassementsman Samuel Winnen (Ned,31) In rit 1 in een vrije rol en de rest van de ronde kopman. In rit 5 kan hij misschien een goed resultaat in de daguitslag halen en voor de rest is het hopen dat hij de schade kan beperken en zo tot een leuk klassement kan komen. Alles binnen de top 20 zou al mooi meegenomen zijn (alhoewel hij een klassementssymbool heeft dus beter zou moeten kunnen)
Kopman rit 1 Pál István (29, Hon) In rit 1 mag hij voor eigen kansen, de rest knechten.
Tijdrijder Bob Johannesen (35, Den) Won de tijdrit in Zwitserland en vindt hier weer een tijdrit op zijn maat. En net als in Zwitserland ben ik hem vergeten op trainingskamp te sturen  :-[
Klimheuvelknecht Luca Cerda (30, Spa) Knecht voor rit 5.
Heuvelknecht Karim Capris (29, Fra) Knecht voor rit 1, 2 en 5 (en vooruit ook rit 4).

Rit 1
Tot sectie 3 gaat het goed en zitten Winnen, István en Capris samen in de eerste groep. Echter in sectie 3 moet Capris lossen. István en Winnen komen in sectie 4 terug in het eerste peleton/ kopgroep (na in sectie 3 in de tweede groep terecht te zijn gekomen), maar door het gemis van Capris weet István zijn favoriete rol niet waar te maken en eindigt hij 7e. Winnen doet het voor zijn doen beter en eindigt op 16 seconde als 15e.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #157 on: March 11, 2018, 12:02:06 am »
etappe 2 Duitsland :
In  mijn voorbeschouwing stond dat ik hoopte dat Espin net aan in de top 30 kan finishen. Helaas, de concurrentie was te sterk en Espin werd maar 52e. Hij kwam wel binnen in dezelfde tijd als de winnaar en dat betekent dat Espin de verrassende leider in het algemeen klassement is :
Espin ( SP0RTLIFE )  8)
( even van genieten, want uiteindelijk zal hij geen punten scoren in het AK^^ )

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #158 on: March 11, 2018, 10:26:24 am »
In sectie 4 gaat knecht István te snel voor Winnen, jammer want Winnen verliest nu 54 seconde wat met een knecht mogelijk de helft zou zijn geweest, István wordt nog wel zelf 24ste.  In het klassement staat István nu 10e en Winnen 20e. Eens kijken hoe dat na de tijdrit is.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #159 on: March 12, 2018, 09:10:44 am »
Johannesen wint zijn tweede tijdrit van het jaar, zo wordt hij op zijn oude dag nog een veelwinnaar. Winnen doet ook goede zaken en stijgt naar plaats 7 in het klassement. Goede rit dus :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #160 on: March 12, 2018, 09:48:15 am »
etappe 3 Duitsland :
Arguillet (4e fav. voor deze tijdrit) is verkocht, dus moest Mutombo (3e fav.) de eer van SP0RTLIFE hoog houden.
En geen beste tijdrit van hem ondanks zijn actieve wind icoontje. Hij finisht maar als 7e.
Wel te verklaren vanwege mijn personeel, want de ploegleider is nog steeds van de Tour de France en niet geschikt voor een kleine ronde.
Heuveltijdrijder Bustelo, ook zonder TK, sprokkelt nog een paar puntjes met een 28e plaats. Dat is dan weer een "meevaller" want ik had geen punten van hem verwacht. Hij mag deze ronde uitrijden want het WK tijdrijden gaat hij missen omdat hij zich gaat voorbereiden op Paris-Nice van volgend seizoen.

Espin is zijn gele trui kwijt en duikelt in het AK naar de 10e plaats, wat op zich nog meevalt.
In de etappe van vanavond zal hij nog veel verder zakken. En hij heeft nog maar 2 ongezonde knechten over die niet kunnen sprinten.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #161 on: March 12, 2018, 07:19:56 pm »
In de waaierrit, waai ik er in de derde sectie af, wel nog altijd met een knecht (die niet sprinter, maar heuvelrijder is, dus niet optimaal). Na in sectie 3 in de 2de waaier op 17 seconde te zitten, gaat het daarna logischerwijs snel (tactiek was zo lang mogelijk bijblijven), uiteindelijk verlies ik anderhalve minuut en staat Winnen nu 14e. Boven me staan alleen maar (heuvel)sprinters, dus mogelijk kan ik nog wel wat stijgen (alhoewel achter me er mogelijk nog wel wat goede renners mij voorbij kunnen). Top 10 moet echter wel kunnen, alhoewel ik net zie dat mijn heuvelrenner bij de favorieten staat.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #162 on: March 13, 2018, 09:14:52 am »
slot etappe Duitsland :
ex-renner Russo (nu AJFactoryCycling) pakt de etappe overwinning, en misschien wel in exact dezelfde tactiek als vorig seizoen  ;)
Proficiat AJ !  8)

Espin reed in een experimentele tactiek omdat deze etappe hem niet ligt, en dat pakte wonderwel goed uit want hij finisht als 37e. Daarmee pakt hij zelfs bijna nog punten in het AK maar komt 15 seconden tekort en wordt 21e. Wel pakte hij in deze ronde een podiumplaats in een etappe en reed zelfs 1 etappe in de gele trui, dus een geslaagde Deutschland Tour voor hem.

En sowieso opvallend dat veel Nederlandse en Belgische managers een geslaagde Deutschland Tour reden :
AJ won dus de slot etappe maar won ook etappe 2, en Reality en CCT wonnen ook al een etappe. Dus 4 vd 5 etappes was Nederlands succes.

In het AK een knappe prestatie van het Belgische beerkes, hij wordt 2e met zijn Belgische renner, 2 seconden voor op de nummer 3, Miller van CCT. Die in deze ronde weer ietsje inloopt op zijn concurrent in de strijd om het 1A kampioenschap.
Ook AJ scoorde veel punten in het AK met een 6e en 7e plaats. Bergtoppers deed het ook goed met een pas 27jarige Nederlandse renner die 15e werd in het AK, en de 30jarige renner van Noldor werd 17e.
Steegmans van Reality won bijna de slot etappe, maar pakte daar wél de bolletjestrui. En CCT won het ploegenklassement.
Zelfs WinterIsComing leek uit zijn winterslaap te komen in deze ronde, zijn jonge talenten werden o.a. 3e, 5e en 6e in het jongerenklassement.
En een divisie lager bij WVAchteruit werd de Nederlandse renner met die prachtige naam 8e in het AK na een goede slot etappe. En ook WVA won een etappe (de tijdrit) in deze ronde.

Op naar de Vuelta !^^

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #163 on: March 13, 2018, 11:26:03 pm »
Ik begrijp echt niet hoe Russo hier 6e is geworden, en al helemaal niet hoe vlaksprinter Cooper 7e wordt  ??? Russo was enkel in rit 5 kopman, Cooper enkel in rit 2 en 4, bizar.

Wel leuk om rit 5 van Duitsland te pakken, dat was namelijk een van de drie ritten waar ik nog nooit top 10 had gereden. De overige twee zijn heuvel TT's, dus misschien maar eens overwegen een heuvel TT'er aan te schaffen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #164 on: March 20, 2018, 03:48:36 pm »
Paris Bruxelles :
Ups, een nogal dom foutje gemaakt, de kopman en de knecht omgewisseld. Dit foutje past wel goed in dit seizoen trouwens.  :)
Helaas voor Spiker, deze rit kan hij wel aan. En hij heeft 15 sprint punten en 13 vlak punten meer dan Sundtoft, die nu dus tot zijn eigen verrassing opeens kopman was in deze rit. Sundtoft finishte zelfs nog als 13e in deze race.
« Last Edit: March 20, 2018, 03:50:56 pm by Vos »