Author Topic: Koersen seizoen 36  (Read 3327 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
Re: Koersen seizoen 36
« Reply #30 on: January 19, 2018, 10:43:11 pm »
Koks heeft als voordeel zijn actieve wind icoontje in de aankomende etappe.
En zoals ik al eerder schreef, in de Tirreno staat ook veel wind inclusief de hele belangrijke slot etappe, dus dat is gunstig voor Koks.
Alvast succes !

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #31 on: January 19, 2018, 11:09:15 pm »
Zo rijdt Alex Owen in de gele trui, en zo staat hij 18e op 1:36. Hoe kan dat? Een tijdritje van 13 km. Heel logisch allemaal   ;D

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #32 on: January 20, 2018, 12:03:43 am »
Zo rijdt Alex Owen in de gele trui, en zo staat hij 18e op 1:36. Hoe kan dat? Een tijdritje van 13 km. Heel logisch allemaal   ;D

Mwa, zo iemand als Esteban Chaves verloor ook een minuut op Froome in de 14 km lange tijdrit in Dsseldorf in de Tour van 2017 (en 1:13 op winnaar Thomas). En in deze tijdrit zitten wat meer heuvels, dus meer mogelijke tijdverschillen.

Toch maar even gegoogelt naar deze tijdrit in het echt, hij komt uit Parijs-Nice 2004: http://www.dewielersite.net/db2/wielersite/ritfiche.php?ritid=4880#ucira

Winnaar was Jorg Jaksche, nummer 160 eindigt op 2:15 . Richard Virenque wordt op 1:28 gereden, Axel Merkx op 1:57, Thomas Voeckler op 1:27, Bradley Wiggins op 1:16. Ik ken de klassementsaspiraties niet van deze renners, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het rustig aan hebben gedaan in zo'n kort ritje.

Owen verliest 2:38 in deze tijdrit, mijn Ryckeghem 1:29. Hmm, is inderdaad wat veel zou je zo zeggen.

« Last Edit: January 20, 2018, 12:07:02 am by combuijs »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #33 on: January 20, 2018, 12:16:23 am »
Op de een of andere manier zit de engine in cff zo in elkaar dat er in kortere ritten dikwijls relatief grote verschillen ontstaan. Dat is me al vaker opgevallen. Laatst was ergens op het forum ook discussie over een proloog, en de 1e rit van de Giro zorgt vaak ook voor relatief grote verschillen.

Davici staat er, zeker met de directe opponenten in het seizoensklassement, ineens weer heel goed voor.  :)

Maar bovenal prettig om van AJ bevestigd te krijgen dat het met zijn motivatie wel weer goed zit.  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: January 20, 2018, 08:49:25 am »
etappe 4 PN ;
Er moest gegokt worden in S1 met de hele harde wind, want Madrid rijdt de slot etappe sowieso in een vrije rol.
Misgegokt dus en dat was wel eigenlijk wel te verwachten, hoewel Madrid geen slaap icoontje kreeg die 2 renners wel kregen die niet in het voorste peleton zaten van maar 56 renners. Opmerkelijk dat er 3 knechten van mijn team wel konden volgen, en achteraf was dat gunstig want deze zogenaamde vooruitgeschoven posten konden n voor n het hoge tempo van het voorste peleton niet volgen met als gevolg dat Madrid t/m S4 steeds een knecht had, en die laatste knecht kreeg zelfs handjes vanwege het lanceren van zijn kopman in S5.
En het is te merken dat Madrid nu wl bijna in topvorm is, want ondanks de slechte tactiek finisht hij als 19e en stijgt 6 plaatsen in het AK en staat nu zelfs 14e. Hoewel ik niet verwacht dat hij in de top 20 AK kan finishen vanwege zijn vrije rol in de aankomende etappe. Hij heeft door deze slechte etappe in ieder geval meer punten gepakt dan vooraf verwacht, want dat was 0.  :)

Wie wl een tactisch goede etappe reden waren ; Owen (AJ, 3e), Hunter (CCT, 5e met lampje) en vermoedelijk ook Ryckeghem (Combuijs, 12e).

Op naar de slot etappe ; de hoofddoelstelling van mijn team in deze ronde.
De kopman staat niet bij de favorieten.
Maar Rondeaux die op het laatste moment als extra knecht aan de selectie is toegevoegd, staat zelfs als 4e favoriet.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #35 on: January 20, 2018, 11:02:46 am »
Vermoedelijk heb ik de tactiek anders ingevuld dan ik dacht. Vandaag reden we namelijk klaarblijkelijk niet voor Winnen, maar voor Aamann (of Winnen en Aamann reden beide voor zichzelf). Aamann rijdt naar een degelijke 16e plaats en Winnen wordt pas 53e en zakt naar plaats 24 op een half minuutje van plaats 20. Voor een optimaal resultaat had ik hem misschien ook een keertje moeten laten rusten.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #36 on: January 20, 2018, 07:35:50 pm »
Elgin Spence wint de 5e rit van PN. Daarmee mn 4e zege van het seizoen, daarmee evenaar ik het aantal van vorig seizoen  ::)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: January 20, 2018, 07:58:43 pm »
etappe 5 PN :
Een mooie etappe die uiteindelijk in een sprint-a-deux beslist ging worden tussen mijn renner en die van AJ want beide renners hadden een goede voorsprong van 14 seconden op de 1e achtervolgingsgroep van 11 renners.
Helaas voor Kurzemnieks, zijn sprint van 9, explo van 10 en het opleidingspersoneel hielpen niet echt om deze sprint te winnen.
Dus proficiat met de overwinning van Spence, AJ !  8)

Knecht Rondeaux sprokkelt nog wat puntjes met een 23e plaats in deze etappe,
en Madrid pakt tot mijn verbazing punten in het AK want hij wordt daar 14e.

In totaal werden er veel meer punten gescoord in PN dan vooraf verwacht ; 328 punten.
Vergeleken met vorig seizoen stelt dat niets voor.
Maar met deze eerste punten van het seizoen wel gestegen van een degradatie plaats naar een 21e plaats, dus dat ziet er beter uit.  :)
« Last Edit: January 20, 2018, 11:49:48 pm by Vos »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: January 20, 2018, 08:16:36 pm »
Zo AJ goed bezig!

Winnen zakt in de laatste etappe helemaal door het ijs en onderstreept mijn besluit om hem te verkopen. Hij mag het elders gaan proberen. De selectie voor de Tirreno staat trouwens ook al op papier:

Andy Larrieu (27) Sprintkopman Moet in rit 4 scoren en mocht het in rit 2 of 3 ook nog lukken dan is dat mooi meegenomen.
Laurits Larsen (27) Sprintheuvelknecht
Axel Zevenaar  (27) Heuvelkopman Moet het in rit 1 gaan doen
Valentino Recanatini (27) Klimknecht
Borja Montoro (31) Klimkopman In rit 5 moet hij het gaan doen. In rit 2 en 3 krijgt hij een vrije rol om te kijken of hij ook de bollen mee kan pakken.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #39 on: January 20, 2018, 08:39:13 pm »
Proficiat AJ, lekker bezig weer!

Zelf ook erg trots op mijn verloop van P/N. Gentil Loureiro wint op overtuigende wijze de laatste 2 ritten waarin hij anderhalve minuut goed maakt op de concurrentie en zo wint hij ook het eindklassement. Credits ook aan CaptainOrange die lange tijd fier aan kop ging, maar de laatste rit net teveel tijd (3 tellen) verliest om 1e te worden in het AK.

Het lijkt erop dat zowel CaptainOrange en ik een gooi gaan doen naar promotie naar 1A. CaptainOrange staat al op een hele mooie 2e plaats en ik loop aardig op schema om de top 5 binnen te wandelen. 

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #40 on: January 20, 2018, 09:08:37 pm »
Idd, gefeliciteerd allemaal met overwinningen en mooie ereplaatsen.

In de laatste rit heb ik Zannotti met een te laffe, risicomijdende tactiek het parcours opgestuurd en dat zorgt hoogstwaarschijnlijk voor het mislopen van de overwinning (alle credits trouwens wel voor Loureiro, want die presteert natuurlijk gewoon top in de laatste twee etappes). Zannotti is zo verbolgen over deze tactiek dat hij gedreigd heeft met het verlaten van de ploeg. Op dit moment zijn er ernstige gesprekken gaande tussen hem en de ploegleiding om te bekijken hoe zijn toekomst eruit ziet.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #41 on: January 21, 2018, 12:19:56 am »
Wie wl een tactisch goede etappe reden waren ; Owen (AJ, 3e), Hunter (CCT, 5e met lampje) en vermoedelijk ook Ryckeghem (Combuijs, 12e).

Ik weet niet of de taktiek goed was (20055), maar over het resultaat ben ik niet ontevreden. Uiteindelijk wordt Ryckeghem ook nog 21e in de laatste rit en 10e in het eindklassement en heel veel meer zit er niet in zonder trainingskamp, denk ik. En vijf seconden geindigd vr AJ's Owen... :-)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #42 on: January 21, 2018, 09:46:51 pm »
Elgin Spence wint de 5e rit van PN. Daarmee mn 4e zege van het seizoen, daarmee evenaar ik het aantal van vorig seizoen  ::)

Haha, mooi man, zege voor Elgin Spence. Heeft zich bij mij altijd in een knechtenrol geschikt en is ook zeker niet altijd op 100% getraind. Des te mooier dat hij op zijn oude dag nog een zege mee kan pakken voor AJ. Well done!  :D

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: January 22, 2018, 02:54:06 pm »
    selectie SP0RTLIFE

Eigenlijk lag deze ronde niet in de seizoensplanning van Madrid, toch maar besloten dat hij hem mag rijden. En dus gok ik er op dat ik later in het seizoen (Vuelta) een betere ronderenner kan kopen want zijn seizoensplanning wordt nu gewijzigd.
Deze ronde ligt Madrid heel wat minder dan PN en ook hier zal hij de slot etappe in een vrije rol moeten rijden.
Want Kurzemnieks zal daar de kopman zijn. Ik heb begrepen van AJ dat mijn ex renner Owen nu wl vol voor het AK gaat (hij zal het zeker goed doen, succes AJ !), dus dat is gunstig voor Kurzemnieks die in de slot etappe van PN een sprint a deux van AJ renner Spence verloor en daar 2e werd.

In ieder geval fun ( de belangrijkste reden van zijn selectie :) ) om nu met Madrid een kopman te hebben in de eerste 4 etappes, hoewel hij met opleidingspersoneel rijdt maar nu wl bijna in topvorm(99, foutje^^) is. Hoge verwachtingen zijn er niet, ook ivm zijn vrije rol in de hele belangrijke slot etappe, maar hij gaat proberen om in de top20 AK te finishen wat misschien een moeilijke doelstelling is.

211 Kurzemnieks (34), kopman etappe 5
212 Madrid (32), AK kopman etappes 1 t/m 4
213 Vilks (33), knecht in etappes 2, 3 en vooral 5
214 Espin (31), gebruikt deze ronde om in vorm te komen en is knecht in etappes 1 en 4
215 Baos (31), gebruikt deze ronde om in vorm te komen en is knecht in etappe 5

edit : Kurzemnieks en Vilks staan te koop voor minder dan een miljoen.
« Last Edit: January 22, 2018, 03:04:41 pm by Vos »

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #44 on: January 22, 2018, 06:19:15 pm »
Voor de tirreno heb ik Bjerke als mijn kopman. Heemskerk mag in een vrije rol laten zien dat hij ook aanspraak kan maken voor het kopmanschap.

Kersverse winnaar van PN gaat mee als meesterknecht, dr verwachtingen zijn dus hoog.