Author Topic: Tour de France Seizoen 36  (Read 654 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
Re: Tour de France Seizoen 36
« Reply #30 on: February 27, 2018, 09:02:10 pm »
Een 10e plaats, tsja wat moet je daar van zeggen, behalve dat de knecht nooit in de buurt van de kopman zat

reeekse

• Sr. Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #31 on: February 27, 2018, 09:17:31 pm »
De alles of niks poging met Hunter om nog voor de 1e plaats te gaan is op niks uitgelopen. Hij verliest zelfs nog behoorlijk veel tijd en zal nog een goede laatste rit moeten rijden om de tweede plaats te pakken. Het loopt allemaal toch een heel stuk minder dan vorig seizoen.  :(
Ik volg je verrichtingen. Wat is er gebeurd? Is de concurrentie sterker geworden? Vorige seizoenen had je vaak nog een 2e man in de top 10 AK. Aan de kwaliteit van je renners kan het niet liggen, want op hun 32e zijn ze op hun hoogtepunt.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #32 on: February 27, 2018, 09:31:15 pm »
De alles of niks poging met Hunter om nog voor de 1e plaats te gaan is op niks uitgelopen. Hij verliest zelfs nog behoorlijk veel tijd en zal nog een goede laatste rit moeten rijden om de tweede plaats te pakken. Het loopt allemaal toch een heel stuk minder dan vorig seizoen.  :(

Echt jammer man.

Ik volg je gedachtegang alleen niet helemaal, Hunter is als pure klimmer geen wereldtop (net als Ablett overigens), dan kan je in zo'n rit als rit 9 never nooit onnodig risico nemen. Ik ben met Aplanalp ,in S29 zo uit mijn hoofd, ook keihard op mn snufferd gegaan met diezelfde gedachtegang. Ik wou een sprongetje maken van top 5 naar op 3, het werd echter zakken naar plek 9. Die sprintrit (waar Hunter vgm nog aardig geschikt voor is) had je misschien wel wat risico kunnen nemen.

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #33 on: February 27, 2018, 09:32:54 pm »
Ik volg je verrichtingen. Wat is er gebeurd? Is de concurrentie sterker geworden? Vorige seizoenen had je vaak nog een 2e man in de top 10 AK. Aan de kwaliteit van je renners kan het niet liggen, want op hun 32e zijn ze op hun hoogtepunt.

Ik weet niet waar het aan ligt. In de eendagskoersen behaal ik volgens mij vergelijkbare resultaten als vorig seizoen. In de rondes heb ik echter wel het idee dat ik een stuk minder punten behaal. Ik haal daar relatief weinig punten in de ritten zelf en het lukt ook niet om met een tweede renner een goed AK te rijden. Al kan ik niet zeggen dat het daar echt misloopt qua tactieken. Het gaat gewoon allemaal een stuk moeizamer. Vorig seizoen rond dezelfde tijd had ik volgens mij al enkele duizenden meer dan nu het geval is.

Aangezien de motivatie dit seizoen wel een stuk minder is geworden zit ik er aan te denken om volgend seizoen al met een nieuwe generatie renners te beginnen. Dan kan ik dit seizoen enkele renners al voortijdig verkopen en me nog versterken voor de laatste wedstrijden van het seizoen.

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #34 on: February 27, 2018, 09:39:45 pm »

Echt jammer man.

Ik volg je gedachtegang alleen niet helemaal, Hunter is als pure klimmer geen wereldtop (net als Ablett overigens), dan kan je in zo'n rit als rit 9 never nooit onnodig risico nemen. Ik ben met Aplanalp ,in S29 zo uit mijn hoofd, ook keihard op mn snufferd gegaan met diezelfde gedachtegang. Ik wou een sprongetje maken van top 5 naar op 3, het werd echter zakken naar plek 9. Die sprintrit (waar Hunter vgm nog aardig geschikt voor is) had je misschien wel wat risico kunnen nemen.

Gezien de resultaten eerdere deze Tour is Ablett volgens mij wel wat beter als klimmer en redelijk vergelijkbaar als sprinter. Aangezien het tijdverschil met de nummer drie redelijk groot was durfde ik wel een gok te nemen in de klimrit om nog voor de overwinning te gaan. In de sprintrit van morgen staat er geen wind dus daar zou het waarschijnlijk lastig gaan worden om tijdsverschillen te krijgen.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #35 on: February 27, 2018, 11:12:34 pm »
Ahja snap ik ook wel. Iig wel dapper van je dat je het zo nog probeert. Succes in de laatste rit!

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #36 on: February 28, 2018, 12:23:37 pm »
Jammer dat het niet gelukt is de Tour te winnen, Davici.

Wel een indrukwekkende prestatie van Abblett en zijn manager. Hij kon met de besten mee in de bergen en verloor daar buiten weinig tijd.

En die Helder van RC gaat er ook wel komen als hij zich nog iets kan verbeteren in zijn sprint.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 1a - BC U21 Belgium
    • View Profile
« Reply #37 on: February 28, 2018, 07:28:19 pm »
Laatste rit ging veel beter dan verwacht. Giblin reed zonder TK en stond niet bij de favorieten en hij pakt zowaar de overwinning!

Tweede ritzege dit seizoen, zeer tevreden over :)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #38 on: February 28, 2018, 08:48:28 pm »
De Tour de France. Dat betekent voor ons de overgang van scoren met talenten naar afgepeigerde talenten aan de start, omdat ze niet meer mogen rusten. De laatste kans dus voor die talenten op nog enig resultaat. Alhoewel de selectie vooral de echte scorende renners bevat:

Borja Montoro Klimkopman
Luca Cerda Klimmeesterknecht
Andy Larrieu Sprintkopman
Laurits Larsen Sprintknecht
Karim Capris Heuvelkopman

Het doel is ook in deze ronde om voor dagsucces te gaan, alhoewel in volgende rondes er wel eens voor klassementen kan worden gegaan nu de 5de Deen Balling is aangeschaft, maar deze rond dus sprinten met Larrieu (alhoewel hij aan het einde al wel redelijk vermoeid zal zijn), heuvel rijden met Capris, maar vooral klimmen met Montoro met hulp van Cerda. Montoro heeft daarbij de eerste 7 etappes nog profijt van een trainingskamp dus de verwachtingen zijn toch wel dat hij minstens 1 keer het podium bestijgt, zoals hij ook in Zwitserland al wist te doen. Mogelijk kijken we ook nog wel met een half oog naar de bollen.
Met ritwinst (met Capris) mag ik de Tour geslaagd noemen, toch viel Montoro erg tegen met een 10e plaats als beste resultaat.