Author Topic: Live Race (Supporters only)  (Read 32403 times)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
Re: Live Race (Supporters only)
« Reply #915 on: February 05, 2018, 11:55:47 pm »
En ook vanavond haalt Hendrik-Jan de eerste plaats, en eigenlijk op zijn Mathieu-van-der-Poels-op-niet-WK-wedstrijden: van begin af aan op kop! Hij neemt nu ook de leiding weer over in het algemeen klassement, maar het wordt nog lastig om die te behouden, want de laatste wedstrijd speelt zich rond De Panne af en dan weet je het hobbeldebobbel wel.

1    Hendrik-Jan Ryckeghem   Combuijs   31   0:00"   0
2    Carsten Haugland   SentinelChickens   31   0:04"   0
3    Giovanni DiLuca   rscpcycling   33   0:20"   0
4    Pedro Madrid   SP0RTLIFE   32   0:43"   0
5    Njl Antonsen   GiordanoBici   31   0:51"   0
6    Giuliano Zannotti   CaptainOrange   28   0:56"   0
7    Gordon Seaman   SentinelChickens   33   1:00"   0
8    Isaiah Neill   GiordanoBici   33   1:01"   0
9    Hank Blair   CaptainOrange   28   1:44"   0

Overigens scoort Sportlife vanavond wel onfatsoenlijk veel punten met een 2e, 4e en 5e plek. Maar gelukkig hadden ze wel het fatsoen om Hendrik-Jan te laten zegevieren.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #916 on: February 06, 2018, 12:32:11 am »
 :) lekker ritje met veel punten.
En inderdaad, ik heb Ryckeghem maar laten winnen want er werd geknecht voor Madrid die verrassend 2e werd in deze etappe.
Beide knechten waren in staat om deze etappe te winnen, maar op deze manier misschien meer punten ook omdat Madrid nu geen tijdverlies oploopt en in het AK nog wat extra punten kan scoren.
Het zal wel lastig worden voor Madrid, want die slot etappe ligt hem niet en hij krijgt daar waarschijnlijk een vrije rol want ik zie dat mijn team vandaag de koppositie heeft overgenomen in het team seizoensklassement dus ook daar maar puntjes proberen te scoren met een andere renner.
Succes met Ryckeghem, ook voor hem zal het een lastige slot etappe worden vermoed ik, maar dat geldt voor alle concurrentie.
Behalve de nummer 6 AK, die werd vorig seizoen 2e in de Dauphin, heeft een kassei icoontje en staat maar op 0:51" van Ryckeghem, dus hij zou misschien de grootste rivaal kunnen zijn. Plus dat de nummers 2 en 3 wel heel dichtbij staan, hun zijn natuurlijk ook rivalen.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #917 on: February 06, 2018, 11:30:44 pm »
Hendrik-Jan kon nog net de aanval afslaan van Njal Antonsen, maar hij in de Panne nog net 10 seconden over in het Algemeen Klassement. Zijn "knechten" Sandro Abad en Buck Fevola konden het blijkbaar niet over eens worden wie nou de vrije rol had en wie hem moest helpen en eindigde in elkaars gezelschap in plaats van bij onze tuinman. Affijn, we kwamen toch nog goed weg op het laatst.

1    Hendrik-Jan Ryckeghem   Combuijs   31   0:00"   500
2    Njl Antonsen   GiordanoBici   31   0:10"   400
3    Carsten Haugland   SentinelChickens   31   0:42"   300
4    Pedro Madrid   SP0RTLIFE   32   0:43"   250
5    Isaiah Neill   GiordanoBici   33   0:45"   225
6    Gordon Seaman   SentinelChickens   33   1:00"   200
7    Giovanni DiLuca   rscpcycling   33   1:04"   175
8    Hank Blair   CaptainOrange   28   1:29"   150
9    Giuliano Zannotti   CaptainOrange   28   1:40"   125

10    Damian Arias   SentinelChickens   30   1:41"   100

Het zal overigens Willem vanuit de rechtszaal een genoegen zijn geweest om zijn neefje Dirk van de Argonautjes vandaag te zien winnen.

Inmiddels stomen we op naar de 8e plaats in de Live-races en hebben we Matterhorn in het vizier. Heel vaag zien we Captain Orange nog ergens in de verte, terwijl Sportlife inmiddels al lang de hoek om is.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #918 on: February 07, 2018, 03:45:44 am »
Dirk noemt Willem een Judas. Dirk is dus niet heel erg slim. Heeft het boek niet echt goed gelezen. Maar fietsen kan hij wel. En barbecuen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #919 on: February 07, 2018, 11:40:03 pm »
Een mooie ronde overwinning met Ryckeghem, Combuijs !  8)
Toch wel verrassend, want gedurende de slot etappe zag het er niet naar uit dat het zou lukken. Dankzij mijn renner Madrid die stiekem voor hem knechtte in de laatste sectie, kon Ryckeghem mooi nog 10 seconden overhouden.  ;)

En vanavond een mooie ritzege voor Rondeaux.  :)
Nog mooier was dat de directe concurrent zijn renners niet had ingeschreven, want die waren ook supergoed geweest in deze rit.
Niet te vroeg juichen, want vorig seizoen vergat hij dat maar 1x, en het seizoen ervoor ook maar 0x of 1x.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #920 on: February 07, 2018, 11:49:40 pm »
Hmm, ik was gisterenavond blijkbaar zo enthousiast over het resultaat van Ryckeghem dat ik niet meer aan de race van vanavond had gedacht. Nog een geluk dat het geen onderdeel van een ronde was...

Oh nee, ik dacht natuurlijk, laat Vos ook een keertje winnen, laat ik mijn renners een keer niet inschrijven. Heel beleefd van mij, eigenlijk... Toch?  ::)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #921 on: February 08, 2018, 12:04:19 am »
hahaha, dank je wel   :))
Volgens mij waren je renners een beetje bang geworden omdat Rondeaux aan de start stond, en namen ze een rustdag om de ronde overwinning van Ryckeghem te vieren  ;)

Ronde 4 is ook een leuke ronde, waarschijnlijk ook heel geschikt voor Ryckeghem.
Madrid is in ieder geval heel blij dat er geen kasseien inzitten, maar hij wordt geen concurrent want hij zal het weer eens in een vrije rol moeten doen. Ook Ryckeghem zijn tijdrit en sprint is iets beter, vermoed ik, dus zelfs met Madrid als kopman zou het moeilijk worden om die Belg te verslaan.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #922 on: February 08, 2018, 11:17:38 pm »
Mijn tactiek was achteraf niet zo goed in de heuvelsprint rit, vermoed ik, en echt goed zijn mijn renners niet voor dat parcours.
Espin scoort 30 puntjes, maar de concurrent scoort inclusief de rit overwinning maar liefst 500 punten dus dat team heeft mijn team weer ingehaald in het seizoensklassement.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #923 on: March 09, 2018, 08:29:05 pm »
SP0RTLIFE stond fier aan de leiding in de Live Races, maar een heleboel races en een heleboel punten gemist en nu dus flink gezakt t.o.v. de concurrentie. Nog altijd een 3e plaats, maar dat stelt vergeleken met vorige seizoenen niets voor. Gisteren zijn mijn renners weer begonnen en ik had niet gezien dat het etappe 1 van de grote ronde was. Jammer, dit was een mooie gelegenheid geweest om voor het AK te strijden, wat veel meer fun is maar minder punten oplevert dan de losse etappes. En voor dat laatste heb ik dus eigenlijk al gekozen in etappe 1 van gisteren.
Heeft die Ryckeghem weer mazzel dat hij weer eens geen SP0RTLIFE AK concurrent krijgt.  :D
En maar goed ook voor hem, want ik zie dat hij (voor mij onverwacht) heel netjes als 1e staat in het individueel klassement.
Heel goed bezig met die Belg, Combuijs, mijn complimenten !

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #924 on: March 09, 2018, 11:35:13 pm »
En maar goed ook voor hem, want ik zie dat hij (voor mij onverwacht) heel netjes als 1e staat in het individueel klassement.

Voor mij niet onverwacht, want sinds GiordanoBici met Isaiah Neill een race misten in de vierde live-race-ronde (kostte veel punten!) speel ik voor de eerste plaats in het individuele klassement voor Hendrik-Jan. Ik rij ook met drie renners voor het klassement, om precies dezelfde reden als jij!

En dank je voor de complimenten! Als jij ook nog even 3300 punten inhaalt, hebben we mogelijk samen wat te vieren aan het eind van het seizoen...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #925 on: March 09, 2018, 11:54:16 pm »
Ok, ik dacht al dat je tegenstander een foutje had gemaakt in de afgelopen periode dat ik niet actief was, want de voorsprong van Ryckeghem is opmerkelijk groot. De laatste keer dat ik de stand zag (tijdens de Tour de France), toen stond je concurrent nog 1e.

Ik rij trouwens niet voor het AK van de Grote Ronde. Een foutje in etappe 1, ik had niet door dat het een ronde was de allereerste race die ik weer meedeed na een periode van inactiviteit. Madrid had deze ronde graag gereden en is er ook geschikt voor.
Misschien dat de minder geschikte Ongarato alle etappes mag rijden want hij reed de eerste 2 etappes al in een vrije rol. Dus hij kan meedoen in het AK, hoewel hij dat in een vrije rol zal moeten blijven doen en dus een hoge AK positie niet haalbaar is. Het kopmanschap krijgt de beste renner voor de desbetreffende etappe. En Ongarato kan niet tijdrijden, dat is de aankomende etappe, dus zijn selectie is onzeker.

Enne, ik doe mijn best maar die grote punten achterstand zal mijn team niet meer inhalen na zoveel gemiste races. Ik denk wel dat mijn team een hele goede en zeer grote kans had gehad om het teamklassement anders weer te winnen ondanks dat er maar 1 vlakke tijdrit dit seizoen was want in de heuvelritten liep ik steeds ver uit op de 2 concurrenten.

Succes met Ryckeghem ! 8)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #926 on: March 11, 2018, 12:15:30 am »
In de enige vlakke tijdrit van dit seizoen pakt Arguillet de overwinning in wat vermoedelijk zijn afscheidswedstrijd is.
7 seconden voor op oud teamgenoot Verde (2e) en ook 7 seconden voor op teamgenoot Mutombo (3e), daarbij opgemerkt dat Verde pech had in de laatste sectie.
Ik liet wel wat punten liggen door mijn heuveltijdrijder niet te selecteren voor deze race, maar de punten zijn na de periode van inactiviteit niet belangrijk meer. Dus anti-tijdrijder Ongarato mocht deze etappe rijden om voor de fun mee te doen in de marge van het AK.

AK Grote Ronde Live Races na 3 etappes :

1    Franklin Gailes   TeamTimidus   29   0:00"   
2    Hendrik-Jan Ryckeghem   Combuijs   31   0:05"   
3    Guillaume Biraben   Combuijs   30   0:35"   
4    Isaiah Neill   GiordanoBici   33   1:01"   
5    Gordon Seaman   SentinelChickens   33   1:12"   
6    Ravil Quaskov   Mecatoneuno99   28   1:18"   
7    Hank Blair   CaptainOrange   28   1:26"   
8    Paolo Ongarato   SP0RTLIFE   30   1:30"   
9    Giuliano Zannotti   CaptainOrange   28   1:59"   
10    Njl Antonsen   GiordanoBici   31   2:19"   
11    Americo Pessoa   Combuijs   31   2:20"   

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #927 on: March 13, 2018, 11:24:33 pm »
En na de eerste berg in de grote ronde staan we er weer een stukje beter voor:

1    Hendrik-Jan Ryckeghem   Combuijs   31   0:00"   0
2    Hank Blair   CaptainOrange   28   0:42"   0

3    Isaiah Neill   GiordanoBici   33   0:53"   0
4    Guillaume Biraben   Combuijs   30   0:53"   0
5    Ibrahim Sarmiento   RealArsenalStu   33   1:42"   0
6    Gordon Seaman   SentinelChickens   33   1:56"   0
7    Paolo Ongarato   SP0RTLIFE   30   2:11"   0
8    Giuliano Zannotti   CaptainOrange   28   2:39"   0
9    Americo Pessoa   Combuijs   31   3:03"   0

10    Franklin Gailes   TeamTimidus   29   3:12"   0

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #928 on: March 14, 2018, 12:08:01 am »
Die stand ziet er heel mooi voor jou uit, Combuijs !  :)
Ongarato smeekte tevergeefs weer om het kopmanschap, maar het kreeg het weer niet. Rondeaux kreeg de opdracht om de berg etappe in Maleisi te winnen, wat niet lukte want hij werd 3e.
Ook in de aankomende etappe krijgt Ongarato het kopmanschap niet, maar de sprint etappe in Polen wordt de enige keer dat hij wl de kopman mag zijn in deze Grote Ronde.
Nou ja, tenzij die hooggeklasseerde Combuijs- en Orange-renners het compleet laten afweten, dan wordt hij wel een aantal etappes de kopman.  ;)
Vooralsnog is zijn taak om in een vrije rol de (vermoedelijk) knechten van die beide teams voor te blijven in het AK.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #929 on: March 15, 2018, 11:52:07 pm »
Spiker wint etappe 7 van de Grote Ronde.  8)

Niet dat ik er veel aan heb, want door de vele gemiste races staat mijn team te ver van de nummers 1 en 2 af, maar ook te ver van de nummer 4, CaptainOrange. Dus die 3e plaats in het teamklassement is al zo goed als zeker.
En eigenlijk is dat een voordeel bij een nadeel ; want na drie keer op een rij 2e en vorig seizoen 1e, nu dus 3e en die prijs had ik nog niet.  :)

Ongarato doet het in een vrije rol goed op de kasseien en stijgt een paar plaatsen in het AK.
Nog een sprint etappe, een t zware berg etappe voor Ongarato en een (heuvelvlak)klimtijdrit waarin hij veel tijd gaat verliezen.

En een hele spannende strijd tussen de kopmannen van CaptainOrange en Combuijs ; momenteel maar 4 seconden verschil !
Succes beiden.  8)

AK Grote Ronde Live Races, na 7 etappes :

1    Hank Blair   CaptainOrange   28   0:00"   
2    Hendrik-Jan Ryckeghem   Combuijs   31   0:04"   
3    Isaiah Neill   GiordanoBici   33   0:58"   
4    Guillaume Biraben   Combuijs   30   1:30"   
5    Paolo Ongarato   SP0RTLIFE   30   1:46"   
6    Ibrahim Sarmiento   RealArsenalStu   33   1:46"   
7    Gordon Seaman   SentinelChickens   33   2:00"   
8    Njl Antonsen   GiordanoBici   31   2:34"   
9    Giuliano Zannotti   CaptainOrange   28   3:05"   
10    Ace Deman   SenglarsDeFlandes   29   3:54"