Author Topic: Nationaal Team Elite  (Read 14920 times)

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
Nationaal Team Elite
« on: December 21, 2012, 12:12:55 pm »
Deze topic eens opstarten. Ik hoop volgend seizoen hier zelf de voor- en nabeschouwingen te posten. Maar eerst nog iets voor afscheidnemend BC Low_Motion.

Dit zijn de laatste 2 ritten van dit seizoen:

Dat lijken mij mooie afsluiters te zijn. Een proloog, dat past absoluut bij jou en zeker omdat je een grote fan bent van Raphaël Herpoel. En natuurlijk een kasseirit, als kasseitrainer. Die beetje heuvels erin moet je liggen. In zo'n ritten weet je vaak heel goed te scoren.

En zou een mod een punaise in deze topic kunnen steken? Bedankt.  Dziemie: punaise is gestoken
« Last Edit: December 21, 2012, 02:00:49 pm by dziemie »

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
Re: Nationaal Team Elite
« Reply #1 on: January 06, 2013, 12:57:58 am »
Een nieuw seizoen is begonnen. Ik ga mezelf zo snel mogelijk vertrouwd maken met de oudere renners. De renners tot 24 jaar ken ik nog van bij de u23 en u21. Ik weet dat we een goeie sprinter hebben en het meestal ook goed doen in kasseiritten. Voor de rest beschikken we over veel toprenners in wording, maar de meeste zullen hier echter nog tekort komen. Ik vrees dat de ritten die we dit seizoen voorgeschoteld krijgen ons niet zo goed liggen. Maar we gaan er gewoon het beste van maken. Ik denk dat ritten 3, 5, 7 en 8 ons het best zullen liggen. Ik zal morgen nieuwe lijsten maken en zal dan al een veel beter zicht hebben op onze kwaliteiten. Ik hoop dat een top-10 plaats in het landenklassement haalbaar is. Ook 2 podiumplaatsen zou mooi zijn.

Ik trek de kaart van de jeugd, laat dat duidelijk zijn. De beste 5 renners (ongeveer) voor iedere rit zijn zeker van een selectie. Voor de rest geef ik de voorkeur aan iets jongere renners, omdat die potentieel beter zijn dan hun oudere collega's. Dit zolang het verschil in GV klein is, er mag geen te groot kwaliteitsverlies zijn. Ik zal ook niet snel gebruik maken van een vrije rol. Dat heb ik vroeger meer gedaan, maar daar ben ik van afgestapt. Een kopman krijgt bij de NT een serieuze boost door de knechten, de meeste renners met een vrije rol geraken daarom niet ver. Zeker omdat we de meeste ritten als underdog of outsider beginnen. Als we over meerdere favorieten beschikken in de toekomst, zal ik dit herzien. Bij de u23 lukte het me soms om knechten in de punten te laten rijden, dat zal er nu niet meer inzitten.

Als er vragen zijn over de selecties of andere zaken, je weet me te vinden.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #2 on: January 06, 2013, 01:38:51 am »
Dan gaan we direct over naar de eerste rit. De GP Jef Scherens is een thuisrit en we zullen onze supporters goed kunnen gebruiken. Hier hebben we een aantal zeer goede renners voor, spijtig genoeg zijn die nog iets te jong. Je zou het kunnen vergelijken met Luik-Bastenaken-Luik een jaar of 5 geleden. Gilbert komt er wel, maar hij is nog iets te piep.

Courtois is kopman, het verschil met Vandenberge was licht in zijn nadeel. Maar Courtois profiteert van een betere ondergrondbonus. Ik kan me niet herinneren dat we bij de Elite ooit potten hebben gebroken in een pure heuvelrit. Dat zal nu ook niet het geval zijn, maar de toekomst ziet er wel zeer mooi uit, met een gemiddelde leeftijd van 24,4 jaar. Een top-20 plaats zou dan ook zeer mooi zijn.

Wat mij een beetje verontrust is het gebrek aan ervaring bij sommige geselecteerde renners. Niet alle renners kunnen naar de 100 ervaring gaan tegen hun 30ste. Maar van nationale toppers verwacht ik toch iets meer, sommigen hebben amper een paar ritten gereden. Ervaring kan bij het NT de doorslag geven!

Kopman:
Cyriel Courtois (maneblussers) 23

Knechten:
Matthïas Blankenstein (DeporGalegoOscense) 28
Pol Vandenberge (Rayo_Vallecano) 27
Lukas Neyens (TeamGatorade) 25
Gus VanDerStraeten (Wazemank_CT) 25
Gervais Matthys (BrotherBoys) 24
Willem Denis (maneblussers) 24
Sep Alexandre (maneblussers) 23
Renaat Paeternoster (Sauceda) 21

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #3 on: January 06, 2013, 11:42:58 am »
Ik ben er zeker van dat Cyriel Courtois ook deze keer binnen de punten zal rijden!
Zeker nu dat hij het vertrouwen krijgt en direct de kopman is van deze selectie.

In totaal zijn er zelfs 3 renners van de maneblussers geselecteerd voor de NT wedstrijd.

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #4 on: January 06, 2013, 09:06:14 pm »
Een mooie 15 de plaats voor Cyriel Courtois.

Aangezien een top 20 plaats de ambitie was is dit een knap resultaat.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: January 06, 2013, 10:00:18 pm »

In helse omstandigheden (10 graden en een gure kopwind) wisten de Belgen zich kranig te verweren. We hebben de wedstrijd proberen hard te maken van in het begin. Daarbij deden de knechten hun werk perfect. Enkel Vandenberge moest de rol lossen door een te risicovolle tactiek om Courtois in de laatste sectie nog te kunnen helpen. Daardoor was de terugval van Courtois in die laatste sectie iets groter dan verwacht. Maar ondanks dat ben ik tevreden, dit is een goed resultaat met een 23-jarige kopman. Als we alle (voor ons) moeilijke ritten met punten kunnen afsluiten, ziet het er goed uit.

Kopman:
15e plaats: Cyriel Courtois (maneblussers) 23

Knechten:
Matthïas Blankenstein (DeporGalegoOscense) 28
Pol Vandenberge (Rayo_Vallecano) 27
Lukas Neyens (TeamGatorade) 25
Gus VanDerStraeten (Wazemank_CT) 25
Gervais Matthys (BrotherBoys) 24
Willem Denis (maneblussers) 24
Sep Alexandre (maneblussers) 23
Renaat Paeternoster (Sauceda) 21

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: January 12, 2013, 07:13:31 pm »
We gaan naar het warme Sestriere. Letterlijk dan,  35° en windstil is de weersvoorspelling voor de rit. En die komt altijd uit in CFF. Het zal een schok zijn voor onze renners, want geen enkele blinkt uit bij warm weer. Wat wil je ook, als je de vries temperaturen gewoon bent in België.

Ik heb lang getwijfeld voor het kopmanschap. Maar uiteindelijk verkoos ik Vaeremans boven Vermeersch. En in een rit waar we blij mogen zijn met een top-20 plaats, krijgt niemand een vrije rol. Vermeersch moet dan maar tevreden zijn met de rol van meesterknecht.Wat een luxe, als je kan kiezen uit 2 eigen renners. Ondanks een aantal bekende namen in onze ploeg hebben we hiervoor (nog) geen superrenners. Maar ik houd wel van klimritten, ook hier zullen we binnenkort de aansluiting met de top maken.

Ik had zelfs een 4de eigen renner kunnen selecteren met Maxime Detremmerie, maar hij greep er net naast, omdat ik de voorkeur gaf aan een klein beetje meer kwaliteit tov potentieel voor de toekomst. Mede daardoor ligt de gemiddelde leeftijd iets hoger dan vorige rit: 25,4 jaar. Ik ben ook tevreden dat er op gebied van ervaring voor deze renners geen probleem is.

Kopman:
Andrew Vaeremans (CoureursDeFréjus) 25

Knechten:
Désiré Dockx (Ciripolen) 28
Stéphane Coeckelbergh (Rekutxuteam) 28
Loïs Moens (skunk) 27
Seb Bonnivers (Oska) 25
Mark Lecomte (ONCE™) 25
Bernd Vermeersch (CoureursDeFréjus) 24
Raphaël Vermeire (La_Cotera_Team) 24
Adam Vaessen (CoureursDeFréjus) 23

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: January 13, 2013, 10:27:05 pm »

Sectie 1, het gaat goed. Onze kopman zit in de kopgroep met veel knechten nog bij hem. Sectie 2, nog 2 renners bij hem en in groep 2, perfect. Sectie 3 in de kopgroep met 2 knechten, waarbij ook de meesterknecht, beter kan niet. Sectie 4, in de kopgroep, wow. Uit de top-10 zal Vaeremans niet meer wegzakken, ik begin de punten al te tellen.
En dan volgt sectie 5, wat een verval. Ongezien. Compleet gedesillusioneerd. En dan zie ik wie er uitgerekend 20ste is geworden, zijn Noorse ploegmaat Tony Randen. Ik zie graag hem heel graag in de punten rijden. Maar niet vlak voor een Belg en dan al zeker niet het laatste punt. En dan nog na zo'n rit. We hebben waarschijnlijk nog niet de renners voor dit soort ritten. Maar een verval van 1m01s en 0m31s op de nummer 20, dat had ik nooit gedacht.

Voor degene die het niet weten: Andrew Vaeremans werd 21ste, in sectie 4 stond hij 3e en reed hij in de kopgroep. Was het een verkeerde tactiek of komen de renners nog te kort? Ik zal er deze week nog eens goed over nadenken. Maar nu primeert de ontgoocheling.

Kopman:
21e plaats: Andrew Vaeremans (CoureursDeFréjus) 25

Knechten:
Désiré Dockx (Ciripolen) 28
Stéphane Coeckelbergh (Rekutxuteam) 28
Loïs Moens (skunk) 27
Seb Bonnivers (Oska) 25
Mark Lecomte (ONCE™) 25
Bernd Vermeersch (CoureursDeFréjus) 24
Raphaël Vermeire (La_Cotera_Team) 24
Adam Vaessen (CoureursDeFréjus) 23
« Last Edit: January 20, 2013, 02:26:28 pm by JohnnyQKuch »

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: January 20, 2013, 02:56:49 pm »
We trekken vandaag naar het noorden van Denemarken over een bijna biljartvlak parcours met start en aankomst in Skive. Het zal dan ook niet verbazen dat het hier koud weer is, daarmee hebben we weer geen weerbonus, onze renners houden iets meer van Belgisch regenweer.

Iedereen zal vandaag weer naar de prestaties van Michaël Troost kijken. Hij is al enkele seizoenen de te kloppen man bij vlakke sprintritten. We beschikken ieder seizoen over steeds betere knechten om hem te helpen. Dit seizoen zal Remi Renard voor het eerst deze rit niet enkel rijden voor de ervaring, hij is nu een volwaardige knecht en zal in de toekomst het kopmanschap van Troost overnemen. De gemiddelde leeftijd is met 25,1 jaar dan ook een redelijke mix van jong en oud.

Laat het dan ook duidelijk zijn dat we vol voor de overwinning gaan. Met een podiumplek zijn we nog tevreden, minder zou een ontgoocheling zijn. In dit soort ritten moeten we de punten halen voor een goeie plaats in het landenklassement. Ritten zoals de eerste 2 is het toch vooral sprokkelen.

Kopman:
Michaël Troost (BotswanaSkyliners) 28

Knechten:
Ferdy Gaultier (mortovia_cycling) 26
Gerrit Garreyn (Liquigas) 26
Willem Dupont (Juggalos) 26
Mattias Monnet (ColoTeam) 26
Sébastien Beelaert (Carreteria) 24
Alfonso Dufour (RaboRuben) 24
Mikäel Carlier (gesis) 24
Remi Renard (Staffs) 22

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #9 on: January 20, 2013, 07:01:25 pm »
Véél succes !!!   ;)

low_motion

• Guest
« Reply #10 on: January 20, 2013, 07:58:30 pm »
Veel succes inderdaad!

Niet gemakkelijk om het als favoriet af te maken  ;)

low_motion

• Guest
« Reply #11 on: January 20, 2013, 09:14:19 pm »
Wow...

Ik denk niet dat we als enige werden verrast.

In ieder geval -> kop op!

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #12 on: January 20, 2013, 09:26:39 pm »
Bloederig slagveld idd. Vele favorieten nergens voorin te bekennen. Welke tactiek gebruikten de Belgen?

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #13 on: January 20, 2013, 10:25:07 pm »
Het heeft deze keer niet mogen zijn ...

zeker de moed niet opgeven en hopen dat je de volgende keer iets meer geluk hebt.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: January 21, 2013, 02:34:39 am »

Om 21u de uitslag bekeken. Dan zijn er hier een aantal dingen gesneuveld. Mijn advies voor de u21 en u23 was blijkbaar al verre van perfect. Maar dit is toch een nieuw dieptepunt.

Ik geef meestal niet de tactiek prijs, maar dit is natuurlijk geen gewone situatie. Troost reed met 10015. Dit omdat hij vorig seizoen naar het schijnt in groep 1 bleef met 1 als inzet. Heb lang getwijfeld om hem met 20015 te laten rijden, daarmee had zijn uitslag al stukken beter geweest, want had hij bij zijn knechten gebleven. Ik had de windindicatie wel gezien, maar had niet gedacht dat het voor veel verschil ging zorgen. Dacht dat pas echt meespeelde met 3 balkjes (zoals je er een icoontje voor kan krijgen). Er zijn wel nog een aantal zaken die ik raar vind. Zoals dat Mattias Monnet en Gerrit Garreyn niet in de kopgroep zitten na sectie 4 met al 12 energiepunten te hebben verbruikt.

Risico genomen en compleet verloren. De rest van het seizoen zal ik meer behouden rijden. Ik sla dan ook mea culpa voor deze rit en hoop het nog een beetje te kunnen rechtzetten tegen het einde van het seizoen. Voor volgende week kan ik gelukkig niet veel fout doen.

Kopman:
25e plaats: Michaël Troost (BotswanaSkyliners) 28

Knechten:
Ferdy Gaultier (mortovia_cycling) 26
Gerrit Garreyn (Liquigas) 26
Willem Dupont (Juggalos) 26
Mattias Monnet (ColoTeam) 26
Sébastien Beelaert (Carreteria) 24
Alfonso Dufour (RaboRuben) 24
Mikäel Carlier (gesis) 24
Remi Renard (Staffs) 22