Author Topic: Nationaal Team Elite  (Read 14928 times)

dziemie

• Guest
Re: Nationaal Team Elite
« Reply #15 on: January 21, 2013, 09:33:38 am »
Van de zware invloed van de wind in deze rit sla ik ook toch wel achterover...
Zware les geleerd in ieder geval...  :-[

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #16 on: January 22, 2013, 09:40:32 am »
Waaiers trekken!

een opmerking je kan ook windicoontjes voor 1 en 2 strepen krijgen. Er zijn dus 3 verschillende windicoontjes.

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
« Reply #17 on: January 27, 2013, 01:07:33 pm »
Ludwigshafen-Weinheim: Een tijdrit van 31km die start langs de oever van de Rijn. Ook hier blijft de winter duren, het blijft bar koud met amper 3°.

In de vlake tijdritten halen we steevast punten. Ook dit seizoen lijkt de situatie vrij gunstig te zijn. Poldermans en Herpoel floreren bij deze slechte weersomstandigheden en Olieslagers is nog steeds wereldtop. Voor de rest zal het vooral uitkijken zijn naar de onderlinge verhoudingen tussen onze renners.

De gemiddelde leeftijd is 24,4 jaar. Dat zal volgend seizoen ongeveer hetzelfde blijven, ik zie Joey Claesen volgend seizoen een plekje opeisen. Pauwels of Plateau zouden dan wel eens moeten wijken, hun resultaat van vandaag is misschien niet geheel onbelangrijk daarvoor. Het kan natuurlijk ook zijn dat er andere jongeling zijn plaats zal moeten afstaan voor hem.

Selectie:
Clemens Olieslagers (Cachuflines) 27
Ricardo Poldermans (SenglarsDeFlandes) 27
Raphaël Herpoel (PANTANI28) 24

Eduard Pauwels (Stracham) 26
Giorgio Plateau (PBLCYCLING) 25
Denver Appelmans (CTGalaxy) 23
Philip Geeraerts (STEVWONDERTEAM) 23
Jourik Uytterhoeven (turrones) 23
Robin Boucquey (Legendaryks) 22

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: January 27, 2013, 10:31:10 pm »

Een tijdrit waarbij iedere sectie werd gegoocheld met de tijdsverschillen. Het eindigde dan ook teleurstellend met enkel Olieslagers in de punten. Herpoel verliest 12 plaatsen in de laatste sectie, dat is toch erg veel. De weerbonus gaf hem en Poldermans niet het voordeel waarop ik toch op hoopte.

Pauwels zijn plaats voor volgend seizoen komt ook in het gedrang, veel zal ook afhangen van de lengte van de tijdrit. Maar Claesen zal meer dan waarschijnlijk volgend seizoen een plaats opeisen.

Selectie:
14e plaats: Clemens Olieslagers (Cachuflines) 27
24e plaats: Ricardo Poldermans (SenglarsDeFlandes) 27
26e plaats: Raphaël Herpoel (PANTANI28) 24

63e plaats: Eduard Pauwels (Stracham) 26
53e plaats: Giorgio Plateau (PBLCYCLING) 25
125e plaats: Denver Appelmans (CTGalaxy) 23
129e plaats: Philip Geeraerts (STEVWONDERTEAM) 23
143e plaats: Jourik Uytterhoeven (turrones) 22
111e plaats: Robin Boucquey (Legendaryks) 23

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #19 on: February 03, 2013, 12:14:45 am »
Rognes-Toulon: Een redelijk vlakke kasseirit in het zuiden van Frankrijk over 172km. Een echte kasseiheuvelrit zal er dit seizoen niet bij zijn. Het is leuk fietsweer met een aangename temperatuur van 17°. Geen weerbonus te halen voor deze rit.

Voor kasseiritten hebben een goeie ploeg, het is een mix van kassei-heuvelrenners en vlakke kasseirenners. Stef DeCloedt is onze kopman, moeilijk om in te schatten hoe hij in deze rit zal presteren, maar top-10 zou toch mogen. Ik hoop op nog iets meer, maar zo'n resultaat zal eerder voor rit 7 zijn, de Scheldeprijs is Stefs rit.

De selectie is een goeie mix van 23- tot 27-jarigen, met een gemiddelde leeftijd van 25,2 jaar.

Kopman:
Stef DeCloedt (Juggalos) 25

Knechten:
Gwijde Renier (ANGELESLAKERS) 27
Gorik Levet (Hernias) 27
Berber Druppel (CandasuTeam) 26
Kobe Geens (Juggalos) 26
Paul Wagemaekers (juve81) 25
Miel Levet (Juggalos) 25
Ernesto Sannnen (RaboRuben) 23
Leen Peelman (Semilasteros) 23

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: February 04, 2013, 11:49:35 am »

Ik had me mijn debuut bij de elite wel iets anders voorgesteld. Ik heb al spijt dat ik niet een seizoen langer bij de u23 ben gebleven, als ik zie wat voor resultaten Brochard neerzet.

Tweede inschattingsfout: De 3 heuveltjes wegen iets meer door, daardoor was Renier iets beter dan DeCloedt. Het verschil was sowieso klein tussen die twee. Dit is een fout die ik niet had mogen maken, de vorige kon ik mezelf nog vergeven. Ik maak altijd wel eens een foutje, maar dit zijn er 2 op korte termijn.

We zijn nu halverwege het NT-seizoen, de tweede helft moet een stuk beter zijn. Ik wist op voorhand dat het geen makkelijk seizoen ging worden, maar dit is van het goede teveel.

Kopman:
58e plaats: Stef DeCloedt (Juggalos) 25

Knechten:
19e plaats: Gwijde Renier (ANGELESLAKERS) 27
Gorik Levet (Hernias) 27
Berber Druppel (CandasuTeam) 26
Kobe Geens (Juggalos) 26
Paul Wagemaekers (juve81) 25
Miel Levet (Juggalos) 25
Ernesto Sannnen (RaboRuben) 23
Leen Peelman (Semilasteros) 23

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: February 10, 2013, 12:56:41 pm »
Clasica de Almeria: In het zuiden van Spanje is het mooi weer voor een sprint-heuvel ritje van 186 km.

Kopman Lucas Neyens krijgt een resem knechten mee die hem goed over de heuvels moeten loodsen. Geen idee hoe goed hij is tov de rest, maar aan een Robin DeKort van Nederland zal hij niet kunnen tippen.

De gemiddelde leeftijd is 25,6 jaar, dat is tot nu toe één van de oudste selecties. Echte jonge talenten ontbreken wel, de laatste seizoenen komen er amper goeie heuvel-sprint talenten bij.

Kopman:
Lukas Neyens (TeamGatorade) 25

Knechten:
Jules VanKerckhove (CCT) 29
Wouter Peters (milanezen) 27
Darren Maury (Laurent_Brochard) 26
Emmanuël Vandermieren (CoureursDeFréjus) 26
Klaus Duynslaeger (pajaros) 25
Martin Depireux (arandateam) 24
Kim VanBelle (RaboRuben) 24
Gianni Dehoef (maneblussers) 24

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #22 on: February 10, 2013, 01:22:09 pm »
Vanwege die daalsectie, die toch behoorlijk mee zal tellen aangezien hij aan het eind zit, zie ik DeKort niet als favoriet voor vanavond.

stainie

• Guest
« Reply #23 on: February 11, 2013, 08:43:58 am »
Opnieuw een paar puntjes, maar ik denk dat je toch op meer had gehoopt?

Wat de Russische BC van plan is, is me een raadsel. Zijn 9 renners eindigen allemaal achteraan, en wat neemt hij dan ook mee? Renners uit zijn eigen team om aan caps te raken.

SonicCycling

• Guest
« Reply #24 on: February 11, 2013, 08:43:41 pm »
Opnieuw een paar puntjes, maar ik denk dat je toch op meer had gehoopt?

Wat de Russische BC van plan is, is me een raadsel. Zijn 9 renners eindigen allemaal achteraan, en wat neemt hij dan ook mee? Renners uit zijn eigen team om aan caps te raken.

En 1 van mij.  :o 
Vraag me af of hij überhaupt wel iets met tactiek heeft gedaan als je collectief al zoveel verliest in de 1e sectie en in sectie 2 alle 9 bij de laatste 10.
Wellicht puur wat je zei over caps/ervaring en verder toch vrij kansloos wbt punten.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: February 11, 2013, 10:35:02 pm »

Een 19e plaats voor Neyens. Ik zal er maar tevreden mee zijn. Tactisch zat het redelijk, de kopman had altijd een knecht bij hem. Natuurlijk zat er meer in als hij in sectie 1 niet in de 2e groep verzeilt geraakt. Maar hij startte niet te behouden, dus het zal een miniem verschil geweest zijn.

Ik zal moeten leren om terug zoals vroeger veel punten uit te geven tijdens de rit om mee te zijn. Hopelijk is de terugval dan niet altijd zo dramatisch als dit seizoen ook al is gebeurd.

Voor het seizoen stonden 3 ritten met stip genoteerd. Rit 3, 7 en 8: Dat zijn de enige ritten waar we echt iets kunnen betekenen. Rit 3 ging volledig verloren met de onverwachte waaiers. Nu mag het eindelijk ook eens meezitten in de volgende 2 ritten.

Kopman:
19e plaats: Lukas Neyens (TeamGatorade) 25

Knechten:
Jules VanKerckhove (CCT) 29
Wouter Peters (milanezen) 27
Darren Maury (Laurent_Brochard) 26
Emmanuël Vandermieren (CoureursDeFréjus) 26
Klaus Duynslaeger (pajaros) 25
Martin Depireux (arandateam) 24
Kim VanBelle (RaboRuben) 24
Gianni Dehoef (maneblussers) 24

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: February 11, 2013, 10:47:45 pm »
De status quo bij de Elite van de afgelopen seizoenen drijft toch een aantal BC's tot wanhoop. Wij hebben bij België ook 2 BC's die er mede daarom de brui aan hebben gegeven. Ik merk het dit seizoen ook. De overmacht van sommige landen is groot en het is vaak vechten om een handvol puntjes. Een beetje zoals de situatie in 1a. Voor 1a zijn er een aantal wijzigingen mogelijk, om het attractiever te maken voor iedereen, maar daar wil Osca voorlopig niets van weten, swat. Bij het NT is er echter niets aan te doen, het is wachten tot de goeie renners van nu 31-32 worden.

Bij die kleine CFF-landen is er ook geen (of amper) mogelijkheid voor opvolging van de BC's. Deze factoren zorgen voor rare situaties. Zoals onlangs ook de klacht van Sonic dat zijn goeie (belangrijk detail) tijdrijder niet werd geselecteerd voor een aantal niet-tijdrijders.

Morgen volgen de NT Elite lijsten.

low_motion

• Guest
« Reply #27 on: February 11, 2013, 11:09:20 pm »
De moed vooral niet laten zakken.
Je hebt gewoon veel pech in jouw eerste seizoen als BC. Zeker die sprintrit waarbij je met quasi dezelfde tactiek waarmee ik vorig seizoen bijna won, nu er uit wordt gebonjourd... Weer iets bijgeleerd denk ik dan.

Ik geloof wel dat Belgie in de top 5 kan meedraaien, maar dan moet het gewoon elke wedstrijd kloppen.
In ieder geval duim ik voor je in de volgende wedstrijden.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #28 on: February 12, 2013, 08:05:53 am »
Nederland reed ook lange tijd nauwelijks prijs bij de elite. Maar de vele jonge topgeneraties die U21 en U23 beheersten zie je nu ook voor overwinningen bij de elite beginnen te zorgen. Het kan wel, maar het is langetermijn werk.
Maar dat vind ik in zekere mate voor dit hele spel gelden, bij de NT is het alleen idd het sterkst aanwezig.

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #29 on: February 12, 2013, 11:02:23 am »
Niet opgeven !!!

Cyriel Courtois zal in de toekomst (hopelijk) België nog véél punten bezorgen