Author Topic: Nationaal Team Elite  (Read 14929 times)

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
Re: Nationaal Team Elite
« Reply #30 on: February 13, 2013, 04:19:27 pm »
Bedankt voor de bemoedigende woorden, allemaal.
Op tactisch vlak heb ik toch weer al wat bijgeleerd. Ik moet terug meer gaan rijden zoals bij de u21. Bij de u23 ben ik 2 seizoenen verwent geweest.

Zoals RaboRuben zegt: binnenkort zijn er inderdaad een aantal jonge renners die de aansluiting met de wereldtop zullen maken. Met Stef DeCloedt hebben we er voorlopig maar 1, maar als ex-u23 BC weet ik nog wel een aantal namen die er binnenkort zullen staan. Bij Nederland staan jullie net iets verder, daar zijn er al verschillende relatief jonge renners al wereldtop.

De 2 volgende ritten zou er wel resultaat mogen zijn.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #31 on: February 17, 2013, 04:47:50 pm »
We rijden vandaag een rit in eigen land met de Scheldeprijs. Het blijft bar koud in CFF, daar profiteren 2 van onze renners van.

Stef DeCloedt staat vandaag bij de favorieten. In de afgelopen 3 seizoenen won hij de Scheldeprijs 2 maal, maar dit seizoen werd hij nipt 2e na Adal Beckdorf. De hele ploeg zal dus hard werken om hem ook hier aan een goed resultaat te helpen.

Juggalos is de hofleverancier voor deze rit met maar liefst 5 renners. De gemiddelde leeftijd van de selectie is 25 jaar.

Kopman:
Stef DeCloedt (Juggalos) 25

Knechten:
Gorik Levet (Hernias) 27
Daemon Neyens (Ratatatatata) 26
Dany Denis (Juggalos) 25
Nasser Firey (Legendaryks) 25
Jorre Stevens (Juggalos) 25
Miel Levet (Juggalos) 25
Gary Boucquey (Juggalos) 24
Ernesto Sannnen (RaboRuben) 23

En hopelijk keert het geluk nu.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: February 17, 2013, 09:50:57 pm »

De rit verliep zoals gewoonlijk verre van perfect, maar het resultaat is op een rare manier goed voor ons. DeCloedt zat verrassend in groep 2 na de eerste sectie en dat zorgde voor een minder resultaat voor hem. Maar 2 knechten die wel vooraan mee waren, wisten nog mooi in de punten te rijden. Hopelijk krijg ik volgend seizoen de tactieken wel goed.

Kopman:
8e plaats: Stef DeCloedt (Juggalos) 25

Knechten:
6e plaats: Daemon Neyens (Ratatatatata) 26
12e plaats:Miel Levet (Juggalos) 25
Gorik Levet (Hernias) 27
Dany Denis (Juggalos) 25
Nasser Firey (Legendaryks) 25
Jorre Stevens (Juggalos) 25
Gary Boucquey (Juggalos) 24
Ernesto Sannnen (RaboRuben) 23

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #33 on: February 24, 2013, 01:41:21 pm »
Vandaag trekken we naar Schotland voor de Bealach na Ba Challenge. Het is goed fietsweer met 24°, toch verrassend in Schotland.

Als de openingsrit van ieder seizoen ons iets leert, is dat er veel landen kanshebbers hebben voor deze rit. Toch denk ik dat Stéphane Coeckelbergh een goed resultaat moet kunnen halen deze rit. Ook de knechten zijn geen pannenkoeken, voor een resultaat zoals dat van vorige week zou ik dan ook meteen tekenen.

Voor een lastige rit als deze vallen we terug op ervaren renners, daardoor komen we bij de oudste selectie van dit seizoen. Met 26,8 jaar is er amper plaats voor jonkies, dat gaan we volgende week goedmaken in de klimtijdrit.

Kopman:
Stéphane Coeckelbergh (Rekutxuteam) 28

Knechten:
Matthïas Blankenstein (DeporGalegoOscense) 28
Dieuwer Verkouteren (Van_Pintxaos_Team) 28
Loïs Moens (skunk) 27
Richie LaFontaine (Oska) 27
Maximilien DeVlamynck (WinterIsComing) 27
Din Rosseels (CyKings) 26
Jay Dequeker (CLAS) 26
Dean Chevalier (loshipoglucidos) 24

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: February 24, 2013, 09:40:14 pm »

Het is geleden van rit 2 dat de tactiek nog eens volledig klopte. Met een goed resultaat als gevolg, een 4e en 17e plaats. Er zat nog wel een beetje meer in, maar door een aantal slechte resultaten wou ik geen risico's nemen. Op deze manier komen we terug onder de mensen. Ik ben dan ook zeer blij hiermee, misschien kan ik toch nog mijn draai hier vinden.

De laatste 2 ritten liggen ons minder, toch hoop ik ook hier wat puntjes te sprokkelen.

Kopman:
4e plaats: Stéphane Coeckelbergh (Rekutxuteam) 28

Knechten:
17e plaats: Jay Dequeker (CLAS) 26
Matthïas Blankenstein (DeporGalegoOscense) 28
Dieuwer Verkouteren (Van_Pintxaos_Team) 28
Loïs Moens (skunk) 27
Richie LaFontaine (Oska) 27
Maximilien DeVlamynck (WinterIsComing) 27
Din Rosseels (CyKings) 26
Dean Chevalier (loshipoglucidos) 24

Winst was er voor zowel de u21, als de u23. Super resultaat Stainie en Brochard! Husson had ik ergens verwacht/gehoopt, Joe Smets was compleet onverwacht.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #35 on: February 24, 2013, 11:04:36 pm »
Lekker weekendje voor de Zuiderburen hoor. Proficiat alledrie!

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #36 on: March 03, 2013, 07:13:10 pm »
Dank je wel, Ruben. Je bent een Noorderbuur, die begaan is met ons (je hebt ook een aantal Belgen in je ploeg), leuk om te merken.

Een klimtijdrit in Hongarije.

Ik ben zeer benieuwd wat onze Belgen kunnen doen. Anis Vandermeer zal zeker op een selectie kunnen rekenen volgende klimtijdrit, nu wil ik vooral wat extra informatie over de belangrijkste skills, hoewel ik al een vrij goed beeld heb van wat onze Belgen hiervoor nodig hebben. Vaeremans is onze grootste kanshebber op punten, hoewel er nog een heel deel anderen zijn die daar misschien ook toe in staat zijn.

De extra punten zijn voor de nabeschouwing.

Selectie:
Samuël Lemaire borrachoteam
Dieuwer Verkouteren Van_Pintxaos_Team
Keano Antoine Cabreira
Seb Bonnivers Oska
Andrew Vaeremans CoureursDeFréjus
Pierrick Quaranta Extremadura
Ariël Molenberghs SkibetCycling
Wouter Herpoel SVIEG
Quentin VanderVerre CLAS

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: March 05, 2013, 12:32:03 am »

Wow, een 2e plaats voor Andrew Vaeremans! Dat had ik niet verwacht. Ook Seb Bonnivers wist nog net in de punten te rijden met een 20e plaats. Ik wist dat er voor Vaeremans meer inzat dan de 14e plaats in de klimtijdrit in de Tour, maar zo goed had ik niet verwacht. Dat is dan toch nog een podium dit seizoen.

Als BC heb je zelden een groot aandeel bij een goed resultaat in een tijdrit. Maar dat is dan anders als het om een eigen renner gaat. Vaeremans is 1 van mijn 2 vrije transfers, die ik als 19-jarige van een zekere dood heb gered, want 19-jarigen komen anders niet uit dat vagevuur. Zeer leuk om te merken dat ik toen de juiste keuze heb gemaakt.

Achteraf gezien zag de GV er toch nog een pak anders uit dan ik op voorhand dacht. Een aantal van mijn vermoedens zijn hierdoor bevestigd, maar sommige stats zijn nog minder van belang dan ik al dacht. Als deze rit er dus volgend seizoen terug bij zou zijn, mag je je aan een heel andere selectie verwachten. Geen van die renners had in de punten gereden, maar toch zonde aangezien ik 2 renners uit mijn eigen ploeg voor niets heb thuisgelaten. Deze selectie was gemiddeld 25,3 jaar oud.

Selectie:
2e plaats: Andrew Vaeremans (CoureursDeFréjus) 25
20e plaats: Seb Bonnivers (Oska) 25
37e plaats: Wouter Herpoel (SVIEG) 24
38e plaats: Ariël Molenberghs (SkibetCycling) 26
47e plaats: Keano Antoine (Cabreira) 23
53e plaats: Samuël Lemaire (borrachoteam) 28
87e plaats: Quentin VanderVerre (CLAS) 23
107e plaats: Dieuwer Verkouteren (Van_Pintxaos_Team) 28
111e plaats: Pierrick Quaranta (Extremadura) 26

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #38 on: March 10, 2013, 01:38:02 am »
Elcalada Montjuic. In de buurt van Barcelona gaan deze steile berg 5x beklimmen. Dit geeft een totaal parcours van 24,7 km en dat mogen de renners doen bij 8°, enkel Vermeersch profiteert daarbij van een bonus.

5 klimsecties en geen favoriet. Dat maakt dit een zeer lastige rit. De keuze voor kopman was lastig tussen Vaessen en Vaeremans, maar dit seizoen valt de keuze nog op Vaeremans. Volgend seizoen zal Vaessen bij een vergelijkbare GV kopman worden. We hebben veel renners van een vergelijkbaar niveau, het kan goed zijn dat er knechten beter doen dan de kopman. Het zal hem voor ons deze rit in de details zitten.  Vaessen zal in de toekomst voor zo'n ritten bij de favorieten horen, maar zal nog enkele seizoenen moeten groeien.

Voor het klimwerk hebben we een jonge selectie. 24,7 jaar gemiddeld, maar geen renners ouder dan 26 jaar. Hopelijk is het niet weer zoals bij rit 2, dat we net buiten de punten vallen.

Kopman:
Andrew Vaeremans (CoureursDeFréjus) 25

Knechten:
Jean-Claude Deldaele (SVIEG) 26
Mark Lecomte (ONCE™) 25
Aldwin Demeester (SVIEG) 25
Seb Bonnivers (Oska) 25
Gaspard Meunier (Rekutxuteam) 25
Leonard Bosmans (SVIEG) 24
Bernd Vermeersch (CoureursDeFréjus) 24
Adam Vaessen (CoureursDeFréjus) 23

Kirk Malone zou misschien voor een unicum kunnen zorgen door 3 ritten te winnen in 1 seizoen bij het NT. In het begin van het seizoen won hij de eerste klim(vlak)rit, vorige week won hij de klimtijdrit en nu is hij favoriet. Want in de TdF won hij rit 9, een rit met grote gelijkenis.
« Last Edit: March 10, 2013, 01:49:18 am by JohnnyQKuch »

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #39 on: March 10, 2013, 10:32:12 pm »

Ik ben tevreden met een 10e plaats. De tactiek was vergelijkbaar met die van de vorige bergrit. Deze keer zakte Vaeremans op het einde minder weg in de laatste sectie en dat zorgt dan voor een goed resultaat. Spijtig dat de beste knechten (Vaessen, Bonnivers en Vermeersch) in sectie 1 de rol moeten lossen, het zal nipt geweest zijn. Maar dat was nodig om bij Vaeremans te kunnen zitten in sectie 4. Nu zit hij daar logischerwijs zonder knecht, dat scheelt nog een aantal plaatsen.

Het is duidelijk dat momenteel het verschil tussen onze klimmers klein is, de meeste eindigen relatief hoog. Vermeersch wist nog bijna in de punten te rijden met een 22e plaats.

Kopman:
10e plaats: Andrew Vaeremans (CoureursDeFréjus) 25

Knechten:
Jean-Claude Deldaele (SVIEG) 26
Mark Lecomte (ONCE™) 25
Aldwin Demeester (SVIEG) 25
Seb Bonnivers (Oska) 25
Gaspard Meunier (Rekutxuteam) 25
Leonard Bosmans (SVIEG) 24
Bernd Vermeersch (CoureursDeFréjus) 24
Adam Vaessen (CoureursDeFréjus) 23

Kirk Malone eindigt 2e, dus net geen 3e overwinning. Maar hij is wel ruim winnaar in het individuele klassement.
Spanje wint het landenklassement, wij eindigen daar uiteindelijk op plaats 12, dat resultaat moeten we volgend seizoen makkelijk kunnen verbeteren.
Andrew Vaeremans eindigt op een mooie 6e plaats in het individuele klassement met punten in de laatste 2 ritten.

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #40 on: March 11, 2013, 09:29:05 am »
Hopelijk meer heuvelritten volgend seizoen,
dan kan Cyriel voor nog wat extra punten zorgen.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #41 on: March 17, 2013, 09:16:29 am »

Een top-10 plaats zou super zijn. Maar we zijn al tevreden met een aantal punten.

Een korte voorbeschouwing, de nabeschouwing zal iets langer zijn.

Kopman:
Cyriel Courtois maneblussers

Knechten:
Matthïas Blankenstein DeporGalegoOscense
Gervais Matthys BrotherBoys
Pol Vandenberge pancholarry
Lukas Neyens TeamGatorade
Gus VanDerStraeten Wazemank_CT
Willem Denis maneblussers
Sep Alexandre maneblussers
Renaat Paeternoster Sauceda

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #42 on: March 17, 2013, 08:43:34 pm »
Cyriel Courtois gaat zelfs voor een top vijf plaats. ;)

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #43 on: March 17, 2013, 09:56:49 pm »
Het is uiteindelijk een mooie zevende plaats geworden voor Courtois

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: March 17, 2013, 10:31:51 pm »

Luik-Bastenaken-Luik is een mooi begin voor het NT-seizoen.

Courtois en de knechten leveren het werk dat ik van hen verwachtte. Neyens zou als enige bij Courtois hebben kunnen zitten, maar ligt er in sectie 1 af, dat was het proberen waard. Wedstrijd verloopt helelmaal hoe ik hem wilde zien voor de rest. Courtois zit samen met een Fransman voorop in sectie 4, daarna zakt hij wat weg, maar eindigt hij toch mooi als 7e. Matthys komt iets te kort om als knecht in de punten te eindigen.

Daarmee halen we met Courtois weer meer dan hij momenteel waard is, dus met dit resultaat ben ik zeer tevreden. Over 2-3 seizoenen zal hij in een rit als deze voor het podium kunnen strijden.
De gemiddelde leeftijd is 25,4 jaar. Bij heuvelritten zitten we goed voor de volgende seizoenen. Courtois en Paeternoster zijn klasbakken in wording, Courtois is het al bijna.

Kopman:
7e plaats: Cyriel Courtois maneblussers 24

Knechten:
27e plaats: Gervais Matthys BrotherBoys 25
Matthïas Blankenstein DeporGalegoOscense 29
Pol Vandenberge pancholarry 28
Lukas Neyens TeamGatorade 26
Gus VanDerStraeten Wazemank_CT 26
Willem Denis maneblussers 25
Sep Alexandre maneblussers 24
Renaat Paeternoster Sauceda 22