Author Topic: Mijn Team II  (Read 45945 times)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
Re: Mijn Team II
« Reply #30 on: May 28, 2013, 02:25:56 pm »
Ik ben net gepromoveerd uit 2c, wil er straks wel even een blik op werpen, maar zit nu even krap bij tijd. Reactie volgt later vandaag.
Toevallig al kans gezien om te kijken?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #31 on: May 28, 2013, 02:35:03 pm »
Ik ben net gepromoveerd uit 2c, wil er straks wel even een blik op werpen, maar zit nu even krap bij tijd. Reactie volgt later vandaag.

Oeps, gisterenavond vergeten, sorry :-[.  Vanavond na 20u heb ik tijd en de laptop bij de hand waarop mijn evaluator(s) staan.

Slasher

• Guest
« Reply #32 on: May 28, 2013, 02:37:02 pm »
Foei! Niet weer vergeten jongeman.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #33 on: May 28, 2013, 02:40:28 pm »
Foei! Niet weer vergeten jongeman.

Sorry, paps... ;)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #34 on: May 28, 2013, 02:41:26 pm »

Oeps, gisterenavond vergeten, sorry :-[.  Vanavond na 20u heb ik tijd en de laptop bij de hand waarop mijn evaluator(s) staan.
Ok super  :)

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #35 on: May 28, 2013, 04:02:52 pm »
Hé WIC, wist je dat Rene Sterckx in het U23 dreamteam zit?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #36 on: May 28, 2013, 06:21:25 pm »
Hé WIC, wist je dat Rene Sterckx in het U23 dreamteam zit?

:D

Nee, dat had ik me niet gerealiseerd. Ik wist natuurlijk wel dat hij over flink wat kwaliteiten beschikt, maar dat hij in het Dream Team zou zitten, had ik niet gedacht. Mooie opsteker. Er schuilt stiekum toch wel wat talent in mijn team  8)

Vorig jaar heb ik hem overigens nog voor een schamele 4 miljoen te koop gezet, mede omdat ik vond dat ik hem niet optimaal kon trainen voor de NT's van onze zuiderburen, maar dat leverde geen verkoop op. Ik zei toen al ergens in één van hun NT-topics, dat ze er over een aantal seizoenen wel degelijk een mooie renner voor terug zouden krijgen. Blijk ik toch een vooruitziende blik te hebben gehad  ;)

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #37 on: May 28, 2013, 06:57:18 pm »
Wil je m nog eens posten. Verbaas me er over dat deze in het dreamteam terecht is gekomen. Vast veel techniek?

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #38 on: May 28, 2013, 08:18:59 pm »
Wil wel eens weten wat de GV van Jens Kasteel is, u23 lijstjes zijn niet echt up to date en heb een belg die niet erg ver van hem af zat  :)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #39 on: May 28, 2013, 08:47:06 pm »
Onderstaande renners waren in divisie 3 goed voor zo'n 31.000 punten:

NameAgeStaminaSprintClimb.PlainCobblesTech.Downh.HillsExploTTTeamExp.WageHealthFormRacedPoints
Alain Iturbe26651990281075808125348016831939900
Euken Otaegi26473924812168709075323728859939900
Roger Havik2653209373874507285292124832999910
Joos Mortier2960615608150528877103639859939900
Patrick Eltink2972225282587696711872357811939900
Carlo Nardello3063426802058509478261937816939900
Jose Aranda30651393702251517956445061838939900

Maar nu is natuurlijk de vraag: Zouden ze een beetje mee kunnen komen in divisie 2C? en wat voor type renners zouden jullie er absoluut bijkopen?

Zoals beloofd...

- Met Iturbe moet je wel punten kunnen halen in de pure bergritten en klimheuvelritten zonder al te veel vlak. Dat is wel een minpuntje bij hem, want veel bergritten bevatten stiekum toch ook wel wat vlaksecties.
- Otaegi en Nardello zijn heuvelaars met goede vlakstats die goed mee zullen kunnen in de (vlak)heuvelritten in 2c, verwacht ik. Misschien niet direct voor de podiumplaatsen, maar zeker goed genoeg voor de punten. Het is even uitproberen wat beter werkt, allebei in een vrije rol, of anders Otaegi laten knechten voor Nardello. Die keuze is aan jezelf, waabij je moet gaan voor het beste eindresultaat.
- Over Havik twijfel ik. Ik denk niet dat hij heel veel punten kan pakken met zijn huidige stats. Redelijke klimheuvelaar, maar mist vooral in de secundaire stats één en ander (vooral stamina en downhill zullen omhoog moeten). Valt nog wel omhoog te trainen, maar verwacht geen wonderen van hem dit jaar.
- Mortier is redelijk geschikt voor de Eneco Tour, verwacht ik. Ik denk echter dat hij in de losse ritten (kassei / kasseiheuvel / sprint) weinig kans maakt op hoge klasseringen. Ik ben geen expert op kassei-gebied, maar ik vond de concurrentie op dat gebied vrij groot in 2c.
- Met Eltink kun je wel wat punten halen in de tijdritten. Ik had vorig seizoen een renner die er 2-3 GV-punten boven zat, en die haalde 1150 punten. Eltink zal er, mits uitgerust en in goede vorm, zeker 400-600 moeten kunnen pakken.
- Aranda zal naar verwachting ook wel wat punten voor je kunnen halen, maar waarschijnlijk ook enigszins in de marge. Top 10 in klimheuvelritten lijkt me een mooi streven voor hem.

Voor de meeste van je renners geldt, dat ze goede hoofdstats hebben, gecombineerd met niet meer dan redelijke bijstats. Al je renners in dit lijstje zouden kunnen profiteren van training op Stamina, de klimmers en heuvelaars daarnaast ook op Downhill.

Ik mis een echte ronderenner die geschikt is voor het niveau van de 2e divisie. Daar zou ik, als ik jou was, naar uitkijken op de TL. Ik weet niet wat je budget is, maar er staan behoorlijk wat oudere renners te koop die je op dat gebied flink vooruit zouden helpen.

Maar goed, mijn feedback is natuurlijk in grote mate gekleurd door mijn eigen kijk op het spelletje, misschien dat andere managers andere meningen zijn toegedaan.

Veel succes in ieder geval. Mocht ik je nog ergens mee van dienst kunnen zijn, hoor ik het graag.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #40 on: May 28, 2013, 08:48:52 pm »
Wil je m nog eens posten. Verbaas me er over dat deze in het dreamteam terecht is gekomen. Vast veel techniek?

Ik stuur je wel een PM met zijn stats. Er moet natuurlijk wel een vleugje mysterie rond het Dream Team blijven bestaan  :P

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #41 on: May 28, 2013, 09:12:11 pm »
Harstikke bedankt WIC :)

Dit is positiever dan ik van te voren had gedacht. Over Havik twijfel ikzelf ook al een tijdje, maar hij past perfect in mijn trainingsschema, want ik train op dit moment heuvels, hierna afdalen en daarna vlak.
Mortier was vorig seizoen in de 3e divisie als 2e geindigd in de eneco tour dus wat je zegt klopt helemaal.

Ik twijfel er een beetje over of ik Aranda niet beter kan verkopen en dan zoals je zegt een echte ronde renner moet kopen. Ik vind het bij een ronde renner alleen heel moeilijk voor welke skills ik moet gaan. Heb je misschien een adviesje waar ik daarbij op moet letten? Heb op dit moment zo'n 5 miljoen te besteden (afhankelijk van wat ik deze nacht weet binnen te halen)

SonicCycling

• Guest
« Reply #42 on: May 28, 2013, 10:07:05 pm »
Heb je misschien een adviesje waar ik daarbij op moet letten? Heb op dit moment zo'n 5 miljoen te besteden (afhankelijk van wat ik deze nacht weet binnen te halen)

Ik ben wbt ronderenners toch behoorlijk fan geworden van een behoorlijke techniek, het leek bij renners met minder techniek altijd wel alsof hun remblokjes aanliepen.
Feitelijk is het wel gewoon het totaalplaatje, een wat mindere techniek versus een hoge[re] conditie etc. Wat je kunt doen is eens zoeken of je van gekende goede ronderenners hun stats kunt vinden en die verzamelen in je evaluator en dan kijken naar de verschillen. Je krijgt sowieso meer inzicht in wat op niveau is. Volgens mij kom je al een heel eind met een aantal belangrijke stats, vlak, conditie, afdaling op 80 voor een ronderenner en dan klim 90+. Een hoge afdaling doet samen met conditie ook heel veel voor je klim en/of klim-heuvel GV. De bij-stats is wel vaak wat het verschil maakt, ik ben een liefhebber van techniek [70 of meer is mooi] maar stel een renner heeft 50 techniek dan zou ik b.v. naar zijn teamwork gaan kijken die normaal niet echt heel interessant is gezien ook het salaris verhaal. Met teamwork compenseer je niet voor TT's maar wel in de bergen, heuvels en sprints. Tuurlijk kunnen we gaan discussiëren over techniek en teamwork maar het verhaal is hopelijk duidelijk.
Maar echt, het beste wat je kunt doen is gewoon eens wat managers vragen naar stats van hun beste ronderenners puur voor eigen gebruik.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #43 on: May 28, 2013, 10:12:54 pm »
Zeer duidelijk :) Zal eens kijken of ik zo'n renner kan gaan vinden en mocht dit niet lukken is alle nederlandse topspelers spammen zeker een optie ;)

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
« Reply #44 on: May 29, 2013, 12:03:03 am »
Heb je misschien een adviesje waar ik daarbij op moet letten? Heb op dit moment zo'n 5 miljoen te besteden (afhankelijk van wat ik deze nacht weet binnen te halen)

Ik ben wbt ronderenners toch behoorlijk fan geworden van een behoorlijke techniek, het leek bij renners met minder techniek altijd wel alsof hun remblokjes aanliepen.
Feitelijk is het wel gewoon het totaalplaatje, een wat mindere techniek versus een hoge[re] conditie etc. Wat je kunt doen is eens zoeken of je van gekende goede ronderenners hun stats kunt vinden en die verzamelen in je evaluator en dan kijken naar de verschillen. Je krijgt sowieso meer inzicht in wat op niveau is. Volgens mij kom je al een heel eind met een aantal belangrijke stats, vlak, conditie, afdaling op 80 voor een ronderenner en dan klim 90+. Een hoge afdaling doet samen met conditie ook heel veel voor je klim en/of klim-heuvel GV. De bij-stats is wel vaak wat het verschil maakt, ik ben een liefhebber van techniek [70 of meer is mooi] maar stel een renner heeft 50 techniek dan zou ik b.v. naar zijn teamwork gaan kijken die normaal niet echt heel interessant is gezien ook het salaris verhaal. Met teamwork compenseer je niet voor TT's maar wel in de bergen, heuvels en sprints. Tuurlijk kunnen we gaan discussiëren over techniek en teamwork maar het verhaal is hopelijk duidelijk.
Maar echt, het beste wat je kunt doen is gewoon eens wat managers vragen naar stats van hun beste ronderenners puur voor eigen gebruik.

Ik weet niet wat je hier juist mee bedoelt, maar teamwork is enkel van belang bij vlakke secties. Hoe meer vlakke (groene) secties in een rit, hoe hoger teamwork zal zijn. Teamwork is dan ook een stat om rekening mee te houden voor een sprinter, maar een pak minder dan techniek voor een ronderenner.