Author Topic: Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend  (Read 15018 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend
« on: August 15, 2013, 08:22:39 am »
Lombardije is de traditionele afsluiter van het CFF seizoen en die staat als volgende rit op het programma. Dat betekend dat een eindeseizoensevaluatie wel aan de orde is.

Zelf heb ik een seizoen achter de rug met vooral ups en een hele grote down.

Renners
Ik wilde weer een stap zetten met mijn heuvelaars en ik ben erg blij dat dat gelukt is. Zoontjes heeft goed getrained maar ook een aantal mooie prestaties behaald. 17e in L-B-L en zijn eerste podium, 3e, in de Brabanste Pijl. Daarnaast nog een mooie 4e plek in de heuvelrit in de Tour. Volgend seizoen gaat hij nog vol trainen en het seizoen erop zal ik eens echt met hem gaan rijden.
Verassend was Miller die in zijn paar wedstrijden als kopman zeker niet teleurgesteld heeft. Hij reed ook een podium. Dat had ik nooit verwacht en wat dat betreft is mijn seizoen geslaagd. Twee podiumplekken voor mijn 25 jarige heuvelaars.

Ook mijn andere sterkhouder, Mart Oja, heeft het goed gedaan. Een ietwat teleurstellend voorseizoen waar ik weer niet echt de prestaties haalde die ik hoopte kwam een prachtig naseizoen. De GP Lincoln heel onverwacht gewonnen tussen alle toppers en daarna nog een mooie 3e plek in de kasseiheuvelrit van de Eneco Tour.

Tja, en dan Taaramae. Heel mooi seizoen achter de rug met 2 podium plekken, een 4e plek in het nationale team en een 5e plek in Milaan - San Remo en de Vattenfall Cyclassics. De meest zure/mooie prestatie was toch wel vanochtend. Een 8e plek had ik nodig om de Estse trui te pakken maar vooraf had ik niet het idee dat het mogelijk was. Dat de rit dan tactisch perfect uitpakt is mooi om te zien. Maar als je dan 9e wordt overheerst toch wel de teleurstelling. De trui op 8 punten mis gelopen.
Hij staat op dit moment derde in het wereldbeker klassement en eerste in de Freaks Heuvel Sprint en dat is ook een mooie prestatie.
Volgend seizoen doe ik een nieuwe gooi naar de Estse trui maar dit seizoen was een buitenkans door het weinig optreden van Marko Eesma.

Ploeg
Mijn team zal rond de 23e plek eindigen en dat vind ik gezien mijn team een goede prestatie en ook mijn beste prestatie ooit in de eerste (25e was het hiervoor). Ik heb inmiddels een mooie klimmer aangeschaft die het dooie punt tijdens de Tour moet gaan opheffen. Daar zak ik elk seizoen een flink aantal plekken. Hierdoor hoop ik volgend seizoen op een plek bij de eerste 20 in de eerste.

Financieel ben ik er op achteruit gegaan maar ik heb dan geinvesteerd in wat renners voor meer terreinen. Zo heb ik weer een gedegen vlaksprint delegatie en een extra heuvelaar erbij. Daarnaast heb ik afscheid genomen van Weber voor een mooi bedrag. Hiervoor heb ik een gouden klimmer van 26 jaar aangeschaft. Al met al mijn team toch verstekt en allemaal renners met nog een aantal goede jaren in zich. Volgend seizoen wil ik mijn financiele buffer weer vergroten en een goede knecht kopen voor Friess. Eventueel afscheid nemen van Norman Holland en Filip Eriksen.

Bijcompetities
De CFF cup had ik wederom pech met een tijdrit op het programma. Volgend seizoen wil ik daar de halve finales halen. Dat zal afhangen van de loting zoals elk jaar. Daarnaast zal ik een volledig seizoen in de Live races mee proberen te draaien om daar top 3 te rijden.

Al met al een topseizoen. Al blijven die 8 punten mij nog wel lang achtervolgen en zorgen voor een heel zure nasmaak.
« Last Edit: March 14, 2014, 12:47:22 pm by Sjiz »

Spammie

• Guest
Re: Eindeseizoensevaluatie seizoen 12 en doelstellingen 13
« Reply #1 on: August 15, 2013, 08:13:34 pm »
Tsja, terugkijken op het afgelopen seizoen heeft weinig zin omdat ik het grootste gedeelte gewoon niets gedaan heb. Ik heb pas vanaf Duitsland serieus meegedaan en heb vanaf dat moment 1600 punten te pakken. Disconteer je dat naar een heel seizoen, dan kom je op 8000 punten uit en dan val je net buiten de top 10. nu zit in de praktijk niet zo heel erg mee en ik heb door weinig te doen aan het einde met enorm frisse renners gezeten, maar desondanks durf ik de bewering wel aan dat ik zo rond de vijftiende plaats zou zijn geŽindigd.

Voor volgend seizoen streef ik eenzelfde klassering na. Stokvis moet mee gaan doen om de prijzen en moet eendagskoersen gaan winnen. 2000 punten met hem moet absoluut mogelijk zijn :) Verder hoop ik genoeg middelen vrij te kunnen maken om het verlies van Schreurs en Artaud langzaam aan op te vangen, en tevens een nieuwe tijdrijder aan te schaffen.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #2 on: August 15, 2013, 11:12:47 pm »
Evaluatie Seizoen 12

Resultaten
Handhaving was dit seizoen mijn grootste doel, en dat is kantje boord gelukt. Door bij het WK tijdrijden en in de laatste 2 klassiekers de nodige punten te sprokkelen, ben ik net in de veilige zone terecht gekomen met een marge van 100 punten voorsprong op de eerste degradant.

De mooiste resultaten vind ik zelf de 11e plek voor DeVlamynck in de Ronde van Portugal en de 11e plek voor Stroobants in de Eneco Tour. Jammer dat dit beide keren net buiten de top 10 is, maar voor mijn team zeer goede resultaten. Verder een aantal top 10 klasseringen in losse ritten, maar er had meer in gezeten als ik de tactiek in met name de klimritten scherper had gehad.

Samenstelling team
Ik heb dit seizoen zo ongeveer mijn hele team omgegooid. Ronderenners die er voor zorgden dat ik promoveerde naar de 1e divisie, heb ik verkocht en daarvoor in de plaats heb ik geÔnvesteerd in enkele gevestigde namen met wie ik punten wilde scoren, maar met name in een nieuwe club talenten, die me in de toekomst succes moeten gaan brengen.

Ik denk dat ik hier redelijk in geslaagd ben, al had ik wel te duchten van concurrentie van met name Shamrock en JM, die ook allebei op heuveltalenten aan het azen waren. Hierdoor heb ik misschien wat te veel geld uitgegeven en is het grootste heuveltalent aan mijn neus voorbij gegaan, maar ik ben tevreden met mijn talentjes.

Consequentie van nieuw trainingsbeleid is wel dat ik mijn eerste grote talent (Richard Barendrecht) in de verkoop moest zetten, aangezien hij geen baat had bij heuveltraining. Ik heb een mooi bedrag voor hem ontvangen, dat voor een groot gedeelte nog in kas zit.

Doelstellingen seizoen 13
Handhaving blijft voornaamste doelstelling voor volgend seizoen. Ik hoop nog 1 of 2 gerichte aankopen te doen, en leg mijn ambitie op 2500 punten voor volgend seizoen.

Verder hoop ik gekozen te worden als bondscoach U23, waarmee ik me vooral dienstbaar op wil stellen aan de NL community en afhankelijk van de kalender zo hoog mogelijk mee wil draaien op internationaal niveau.
« Last Edit: August 19, 2013, 03:31:20 pm by WinterIsComing »

Hatsikidee

• Guest
« Reply #3 on: August 15, 2013, 11:30:14 pm »
Evaluatie seizoen 12

Als kersverse nieuwe deelnemer in de tweede divisie had ik niet verwacht dat renners die in de derde redelijk meekwamen en me zeker 1500 punten opleverde me nu helemaal niks meer gingen opleveren. Dit leverde uiteindelijk op dat ik met slechts twee renners dit seizoen punten heb kunnen pakken. Enorm opvallend was hierbij mijn sprinter die ik ooit voor slechts 500k heb gehaald en me nu bijna 1500 punten oplevert in de tweede divisie. Dit kan volgend seizoen nog wel meer worden omdat ik hier en daar met tactieken heb geklooid.

Maar al met al was het een bar seizoen waarbij ik 38ste eindig in divise 2b.. woopdiedoo.

Is er dan nog iets positiefs te zeggen? Ja uiteraard.

Mijn team is vrij jong en met veel kassei/heuvel talenten die volgend seizoen 22 jaar zullen zijn heb ik de verwachting dat mogelijk mijn eerste 'zilveren' zelf getrainde icoontjes erbij komen. Afgelopen seizoen hebben ze veel extra ervaring erbij gekregen en met een aangekocht kassei/vlak/sprint talent zit er volgend seizoen misschien wat meer in.

Ik vertrek voor een half jaar naar het buitenland. Dit zal betekenen dat ik weinig kan inloggen op CFF. Toch hoop ik op handhaving in divisie 2, wat met nieuwe sterke teams uit de derde een lastige opgave gaat worden.

Naast handhaving moeten mijn talentjes verder trainen en hopelijk zullen de eerste zich over 3 seizoenen kunnen mengen met de wat grotere jongens.. nog een paar seizoenen te gaan dus :). Ondertussen kan ik lekker blijven sparen voor later om dan mogelijk in een klap door te stromen naar divisie 1. Tot die tijd is het rustig afwachten en mezelf onderaan in divisie 2 blijven handhaven.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #4 on: August 18, 2013, 01:32:21 pm »
Evaluatie seizoen 12
Tja, wat kunnen we over dit seizoen zeggen. Eigenlijk is een 6e plaats in 1a en een 2e plaats in de CFF-cup natuurlijk een geweldig resultaat, maar toch zit ik met een erg zuur gevoel erover.
Niet zozeer over de Cup, daar kreeg ik gewoon een kansloze loting in de finale, niets aan te doen en van harte gefeliciteerd Reality!. Bovendien ben ik daar wel trots op het feit dat ik de complete top 3 van 1a heb uitgeschakeld in ritten waarin ik de underdog was.
Nee, mijn zure gevoel zit hem eigenlijk in 1 rit, sterker nog: in 1 sectie. Namelijk de eerste sectie van rit 117: Parijs Tours.

Ik heb al de tactieken van de laatste week ivm vakantie vooraf in zitten vullen en dat liep voor het grootste deel heel aardig. Maar ik heb screenshots gemaakt van die tactieken en zit nu echt vol verbijstering naar de tactiek te staren die ik voor rit 117 heb ingevuld. Ik moet echt hebben zitten slapen want alle logica, echt niet alleen achteraf, dicteert dat ik Araujo 1 energiepunt te weinig heb laten gebruiken in sectie 1. Zeker met het oog op de tactieken van zijn knechten is het nu volkomen logisch dat hij er in sectie 1 vanaf valt. Ik snap werkelijk niet hoe ik dat over het hoofd heb kunnen zien en als ik niet op vakantie was geweest had ik het ook nog wel gezien voorafgaand aan de rit.
Aangezien Araujo anders zeker wel top 8 had gereden kost dat ene energiepuntje te weinig me 1. de Nederlandse titel, 2. de Portugese trui en 3. een sponsordeal... duurste foutje in mijn CFF-carriŤre. :'(
Maar dit kan natuurlijk iedereen overkomen en dus welgemeende felicitaties aan Slasher voor zijn winst in de strijd om de nationale titel!

Maar goed, buiten dat... natuurlijk toch prima gepresteerd afgelopen seizoen met naast de 6e plaats in 1a en m'n 3e keer zilver in de Cup, ook nog 7 ritoverwinningen, 3x zilver, 6x brons en... 8 vierde plaatsen. ::)
Verder een fantastisch seizoen voor Petroczi die, onder meer door 4 ritzeges en de overwinning in de Eneco Tour(!), bijna 3000 punten pakt wat hem de Hongaarse trui en een 5e plaats in het individueel klassement van 1a opleverde.
Daarnaast nog mooie resultaten in rondes voor Araujo (3e in Duitsland), Lovesz (4e in Tirreno) en Aiello (6e in de Giro).

Klein persoonlijk hoogtepuntje was de overwinning van VanBelle in Portugal in de heuvel-sprint. Na seizoenenlang geduldig trainen zonder er veel voor terug te zien heb ik hem door zijn talent 5 nu eindelijk ritoverwinning waardig gekregen.

Tja, we gaan het gewoon weer proberen: de Nederlandse titel. Ik vermoed dat het uiterst lastig zal gaan worden omdat mijn verwachting is dat Slasher zijn team dit seizoen nog sterker zal zijn terwijl ik een ouder team heb met enkele zwakke punten zonder al te ruim budget om dat in te vullen.

Heel hoog ingezette doelen (zo dichtbij mogelijk zien te komen):
-Nationale titel
-Top 5 in 1a
-Winst in de CFF-cup  ;)
-10 ritzeges
-Totaal 20 podiumplaatsen
-Lovesz: podium in Tirreno
-Petroczi: 3000+ punten, Hongaarse trui en winst in Eneco.
-Araujo: podium in Deutschland Tour en Portugese trui.
-Stovring en/of Araujo: goud sprinticoontje.
« Last Edit: August 18, 2013, 01:48:05 pm by RaboRuben »

Slasher

• Guest
« Reply #5 on: August 19, 2013, 03:28:45 pm »
Evaluatie seizoen 12
Tegen het einde van seizoen 11 had ik besloten om de strijd aan te gaan voor de Nederlandse titel. Aanvankelijk zou ik nog een extra jaar wachten om mijn renners nog verder klaar te stomen voor seizoen 13. Door de prachtige competitie tussen Reality en Davici begon het bij mij ook te kriebelen. Wat is er nou mooier om mee te kunnen dingen om succes, zeker als je er de middelen voor hebt. Met wat lichte twijfel besloot ik het een kans te geven. En met succes, want de Nederlandse titel is met hangen en wurgen binnen gehaald. Ik heb pakweg 6-7 renners moeten verkopen om mijn team te bouwen naar een sterk breed georiŽnteerd team. Dit waren voornamelijk ronderenners: Urko Murias, Murat Taelemans, Tariel Danaev, Constantijn Kerkhof, Neil Stallone en Belarmino Duque. Deze heb ik seizoenenlang getraind, de meeste vanaf ze nog 19 waren. Ze hebben me veel geld opgebracht.

Met een mooie mix van aankopen heb ik op de belangrijkste vlakken mijn team zodanig kunnen versterken dat ik op alle terreinen op het hoogste niveau mee kan. Dit waren Marlon Santander, Wilt Hines, Kaplan Basov, Eduard Filatenkov en Leo Folkestadt. In de loop van het seizoen zijn daar nog Ludovic Perec, Istvan Samuel, Silvio Annini, Iker Bernal, Emillio Lopez, Martin Portillo en Tjeerd Buijs bij gekomen. Inmiddels zijn Kaplan Basov en Marlon Santander alweer vertrokken met een behoorlijke winst. Dit maakt dat ik mijn team systematisch kan blijven versterken. Ze waren allen verantwoordelijk voor +1000 punten. Van sommige renners twijfelde ik of het wel verstandige aankopen waren, maar ze deden het verrassend goed.

Ik heb dit seizoen naast zakelijke ritten ook veel geŽxperimenteerd met tactieken. In de meeste gevallen mislukte dit behoorlijk. Daar heb ik natuurlijk veel van geleerd, en zo heb ik mijn kennis en ervaring snel kunnen uitbreiden, want zoveel ervaring had ik nog niet met volop koersen in 1a. Er waren veel hoogtepunten en dieptepunten. Soms had ik echt het gevoel dat ik veel punten voor niks had weggegooid. Door mijn eerste plaats zijn deze tegenslagen natuurlijk snel vergeten. Het was een grote eer om RaboRuben en Realitycyclists te strijden om de titel. Vooral van RaboRuben heb ik erg veel tegenstand gehad. Halverwege het seizoen dacht ik zelfs dat hij bijna niet meer in te halen was gezien zijn sterke selectie en voorsprong die hij al had. Mijn grote held Bruseghin zorgde dat ik de achterstand in de Tour kon omdraaien in een voorsprong.
Uiteindelijk moest de laatste rit uitmaken wie het ging winnen. Net zoals dat vorige seizoen al het geval was tussen 2 andere teams.

Hoogtepunt was voor mij het grote puntenaantal van Jorgensen. Bruseghin gaat het nog lastig krijgen om dat aantal te evenaren. Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen zal gaan.

De Nederlandse titel zal weer prioriteit nummer 1 zijn. Ik verwacht dat RaboRuben op sommige vlakken een behoorlijke kwaliteitsinjectie heeft gemaakt waaronder de heuvelritten. Zijn oudere renners tot en met 31 jaar moeten nog makkelijk een jaartje mee kunnen. Een paar jonge renners zijn definitief doorgebroken tot de top. Dus ik verwacht dat ik ook dit seizoen weer vol aan de bak moet. Ik moet wel toegeven dat ook ik veel kwaliteit bij heb gekocht en mede door de verkoop van Santander weer kan shoppen naar nieuwe renners.

Doelen:
- Top 4 in 1a
- Winst in de CFF-cup
- 10 ritzeges
- 25 podiumplaatsen
- Bruseghin top 3 tour, Italiaanse trui
- Jorgensen Portugal winnen en de Deense trui
- Bernal top 3 Dauphine
- Portillo top 3 Duitsland
- Jorgensen (klim), Bruseghin (ronde), Filatenkov (heuvel), Perec (sprint) en Buijs (heuvel) goud icoontje

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: October 25, 2013, 10:22:18 pm »
Tja, ik heb mijn doelstellingen voor afgelopen jaar niet gehaald. Geen top 20 in het klassement, slechts 1 podium, geen enkele kans op de Australische of Estse trui. Viel eigenlijk aan alle kanten tegen. Aan alle kanten was het net niet. Deels te hoge verwachtingen, deels ongeluk en deels onkunde.

Komend seizoen zal ik voor het eerst met Zoontjes als kopman aan het WK beginnen. Aangezien ik hou van hoge doelen die ik niet behaal:

- Estse of Australische trui winnen
- Top 20 in het klassement in 1a
- Kwart finales CFF cup
- Top 5 WK met Zoontjes
- Podium in de AGR of LBL met Simpson
- Podium in Milaan - San Remo
- Financiele positie verbeteren afsluiten met een ruime plus in de boeken
- Een goede knecht aanschaffen voor Paddy Friess
- Indien opportuun een nieuwe kopman voor de heuvelsprints aanschaffen

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #7 on: October 25, 2013, 10:44:39 pm »
Had geen doelen gesteld voor aankomend seizoen, ben ook pas later begonnen door vakantie, maar heb er wel voor aankomend seizoen. Ben al bezig met de voorbereiding dus het zal aankomend seizoen beter moeten!

Doelen:
- Top 25
- Top 7 in de Tirenno
- Sponsordeals binnen halen
- Goedkope oudere renners binnenhalen
- Financieel erop vooruit gaan.
- Minimaal 1 overwinning en 10 podiumplaatsen

SonicCycling

• Guest
« Reply #8 on: October 25, 2013, 11:00:50 pm »
Een simpele doelstelling, m'n 7 open plekken vullen met 19 jarige TT talenten.
Veel op TT pullen dus allemaal, de beter ze zijn de meer ik betaal.  8)

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #9 on: October 26, 2013, 12:22:18 am »
Pff Angeleslakers in de 2C, dat gaat nog een zware dobber worden :(

SonicCycling

• Guest
« Reply #10 on: October 26, 2013, 12:29:58 am »
Pff Angeleslakers in de 2C, dat gaat nog een zware dobber worden :(

Mja, van boven komen niet echt zwakke teams meer. 

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #11 on: October 26, 2013, 12:32:29 am »
Klopt, maar deze kan nog top 10 a1 rijden als je kijkt naar zn sterren, paar seizoenen terug is ie daar nog 1e geworden

Bos

• Guest
« Reply #12 on: October 26, 2013, 01:55:31 am »
Na 1 a 2 seizoenen van vrijwel totale inactiviteit ga ik er weer voor.
Om te beginnen ga ik voor promotie naar de hoogste divisie, niet arrogant bedoeld, maar dat moet gezien mijn team eigenlijk makkelijk gaan lukken. Als ik mijn motivatie maar behoud en niet vergeet tactieken door te geven.

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #13 on: October 26, 2013, 10:08:29 am »
Leuk dat je weer terug bent Bos!

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: October 26, 2013, 01:01:45 pm »

....

Handhaving blijft voornaamste doelstelling voor volgend seizoen. Ik hoop nog 1 of 2 gerichte aankopen te doen, en leg mijn ambitie op 2500 punten voor volgend seizoen.

Verder hoop ik gekozen te worden als bondscoach U23, waarmee ik me vooral dienstbaar op wil stellen aan de NL community en afhankelijk van de kalender zo hoog mogelijk mee wil draaien op internationaal niveau.

Doelstelling vorig seizoen glansrijk gehaald. Waar ik in seizoen 12 nog vocht tegen degradatie en uiteindelijk in de laatste week krap aan 59e werd, ben ik afgelopen seizoen 33e geworden, met een puntentotaal van 3121, dus ruim 600 punten boven de eigen doelstelling en bijna een verdubbeling ten aanzien van een seizoen eerder.

Mijn team heb ik op een aantal punten weer weten te versterken in de loop van vorig seizoen, o.a. met Ugarte, Oncina en Zubizarreta. Toptalent Barrett heb ik met mooie winst verkocht, maar daar tegenover staat de aankoop van 2 kassei-heuveltalenten, Arles Ramirez en landgenoot Martijn Winnen. Beide zijn nu inmiddels 23, maar stonden vorig seizoen allebei in het U23 dreamteam. Hun training past prima in het schema van mijn 21-jarige heuvelaars.

Ik wil dit jaar verder bouwen aan dit team en waar mogelijk de kans aangrijpen om me verder te versterken. Doelstelling voor dit jaar is top 25.

In de U23 heb ik een prima seizoen gedraaid, waarin ik met Nederland zowel het landen- als het individueel klassement heb binnengehaald. Kon niet beter, dus! Ik hoop dit seizoen hetzelfde te kunnen doen, al ben je zeker voor het individuele klassement sterk afhankelijk van de kalender en de concurrentie. Daar heb ik nog geen sluitend beeld van, dus die prognose volgt gaandeweg in het U23 NT-topic.