Author Topic: Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend  (Read 14995 times)

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie seizoen 12 en doelstellingen 13
« Reply #30 on: January 04, 2014, 12:58:48 pm »
Nabeschouwing seizoen 14!

Doelstellingen seizoen 14
-Merendeel van m'n renners verkopen.
-Leuke 19-jarige talentjes verzamelen die in klimtraining meekunnen.
-In het begin van het seizoen, met name in Parijs-Nice en de Tirreno, ritzeges / podiumplaatsen proberen te pakken. Met Lovesz ga ik pogen de overwinning in de Tirreno te herhalen.

Paar kleine herzieningen. ::) :-[
Uiterst hoog ingezet. We zien wel hoe ver we komen. Maar ik beleef er toch nog wel erg veel plezier in.

-Nederlandse titel verdedigen.
-Top 3 in klassement 1a.
-Winst CFF-cup.
-Winst in een klassieker.
-Lovesz: winst in Tirreno Adriatico.
-Araujo: winst in Ronde van Duitsland + de Portugese trui verdedigen.
Na direct aan het begin van het seizoen, na 4 overwinningen in de eerste 9 ritten, te hebben besloten de verkoop van m'n team toch nog een seizoen uit te stellen en vol voor de knikkers te gaan rijden heb ik een aardig succesvol seizoen erop zitten wat me maar liefst 5 nieuwe prijsicoontjes op m'n teampagina heeft opgeleverd. :)

Ik heb m'n tweede Nederlandse titel gepakt.

Ik ben na een strijd tot op de laatste dag 3e geworden in 1a.

() Zucht... Ik ben voor de 4e keer 2e geworden in de CFF-cup.

-Het is me helaas niet gelukt een klassieker te winnen. (Zie doelstellingen seizoen 15).

-Lovesz is 2e geworden in de Tirreno.

Araujo werd slechts 5e in de Ronde van Duitsland maar pakte wel 2400 punten, onder meer door 4 ritzeges.
En hij pakte zijn 3e Portugese titel.

Hugo Olte tenslotte leverde een uiterst belangrijke bijdrage aan het successeizoen van mijn ploeg door onder meer 3 ritzeges, een 2e plaats in de Ronde van Portugal en hij leverde mij met een kleine 2300 punten het 5e (!) nieuwe icoontje in 1 seizoen op mijn teampagina op, de Letse kampioenstrui!

-Het U21-bondscoachschap was hard werken met een niet al te sterke generatie. Maar des te beter voelde het om toch het landenklassement binnen te slepen!

Voorbeschouwing seizoen 15!

Nou, dit seizoen gaat het er dan toch van komen, ik ga een nieuwe generatie opleiden. De keuze is gevallen op kassei/heuvelaars. Ik ben dus altijd op zoek naar mooie talenten voor die discipline mochten mensen die pullen!
Ik wilde eerst m'n hele ploeg verkopen. Maar toen bedacht ik me dat ik zal beginnen met heuveltraining, en dat dit prima is voor Faustino Araujo om in mee te draaien.
Derhalve heb ik besloten hem nog een seizoen bij me te houden voor de volgende doelstellingen:

-Winst in een klassieker.
-Winst in het algemeen klassement van de Ronde van Duitsland.
-Minimaal 2 ritzeges behalen (levert de mijlpaal '25 ritzeges in 1a' op).
-Voor de vierde keer de Portugese trui winnen.

Tenslotte ga ik aan m'n eerste seizoen als bondscoach voor de elite beginnen. Ik moet me nog even verdiepen, maar de doelstelling is in principe om met Nederland voor het eerst het landenklassement te winnen.
« Last Edit: January 04, 2014, 01:35:30 pm by RaboRuben »

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #31 on: January 04, 2014, 01:34:07 pm »
Ga opruimen, hou misschien nog wat oudjes erin voor de punten, maar denk dat ik zelfs niet eens materiaal ga kopen.

SonicCycling

• Guest
« Reply #32 on: January 04, 2014, 02:56:14 pm »
Mijn seizoensdoelstelling is vrij simpel, doortrainen.
5 renners halen net wel of net niet de 100 TT aan het eind van het seizoen en eentje blijft denk ik steken op 99.
Handhaving moet denk ik wel kunnen zonder versterkingen, denk dat Portillo in z'n eentje toch wel minimaal die 600 punten, die ik vorig seizoen haalde, kan halen.
Overigens hangt e.e.a. wel af met de mogelijke verkoop van Coffyn maandag, er is al op hem geboden maar raakt hij niet verkocht ga ik m'n training waarschijnlijk omgooien.
Voor 2 van m'n 20-jarige tijdrijders is interesse en de rest raakt eventueel ook wel verkocht denk ik zo.

Hoe dan ook, ik kan veel tijd en energie stoppen in het NT U21 dus dat komt alvast mooi uit.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #33 on: January 05, 2014, 02:25:48 pm »
Ik wil dit jaar verder bouwen aan dit team en waar mogelijk de kans aangrijpen om me verder te versterken. Doelstelling voor dit jaar is top 25.

Top 25 heb ik net niet gehaald in het vorige seizoen, maar mijn puntenaantal heb ik voor het eerst boven de 4000 kunnen krijgen (4032), wat me een 29e positie in het eindklassement opleverde.

Voor het komend seizoen verandert er niet zo veel. Van mijn oudere renners wil ik op gestage wijze af en inruilen voor jonger talent, dat past in mijn trainingsplannen en de kwaliteit en/of potentie heeft om punten te pakken in 1a.

Eind vorig seizoen al afscheid genomen van de toen 31-jarige Cupik en DeVlamynck, Biscontti heeft zijn 32e verjaardag nog wel bij mijn team mogen vieren. Hij staat wel op de transferlijst, maar mocht ik hem niet verkopen voor een leuk bedrag, dan denk ik dat ik hem nog een seizoen mee laat draaien.

Doelstelling voor dit seizoen blijft zoals vorig seizoen een plek bij de top 25, dit keer met een puntentotaal van 4500+. Daarnaast wil ik dit seizoen top 10 rijden in een kleine ronde en mijn eerste ritoverwinning in 1a pakken.
« Last Edit: January 05, 2014, 08:37:37 pm by WinterIsComing »

Hatsikidee

• Guest
« Reply #34 on: January 05, 2014, 03:15:03 pm »
Evaluatie seizoen 12

Doelstellingen seizoen 13
Ik vertrek voor een half jaar naar het buitenland. Dit zal betekenen dat ik weinig kan inloggen op CFF. Toch hoop ik op handhaving in divisie 2, wat met nieuwe sterke teams uit de derde een lastige opgave gaat worden.

Naast handhaving moeten mijn talentjes verder trainen en hopelijk zullen de eerste zich over 3 seizoenen kunnen mengen met de wat grotere jongens.. nog een paar seizoenen te gaan dus :). Ondertussen kan ik lekker blijven sparen voor later om dan mogelijk in een klap door te stromen naar divisie 1. Tot die tijd is het rustig afwachten en mezelf onderaan in divisie 2 blijven handhaven.

Met uiterst weinig moeite in de tweede divisie kunnen blijven, wat niet helemaal volgens de verwachting is. Dit seizoen ga ik voor het eerst wat serieuzer met tactieken kijken omdat het nog slechts twee seizoenen duurt voordat mijn talenten zich echt kunnen gaan mengen met de rest.

Dit seizoen o.a. Commisseti verkocht. Daarentegen een leuke vlak/klim renner gekocht. Dit seizoen dan welliswaar wat meer proberen mee te doen maar feit blijft dat ook dit seizoen enkel handhaving het doel is. Daarnaast zou het leuk zijn als mijn eerste zilveren icoontjes dit seizoen gaan verschijnen bij mijn nu 24-jarige Kassei/heuvel renners.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #35 on: January 05, 2014, 09:09:36 pm »
ik leg de lat te hoog en zet in op 3000 punten.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #36 on: March 14, 2014, 07:54:09 am »
ik leg de lat te hoog en zet in op 3000 punten.

2559 geworden. Te slechte knechten en geen TK voor Lovesz bracht een teleurstellende Tirenno. Verder weer meegehobbeld as usual. Weer duidelijk geworden dat een hoge klassering mogelijk is indien je goede knechten hebt. Dat zal dan ook een doel worden voor volgend seizoen.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #37 on: March 14, 2014, 12:43:22 pm »
Doelstellingen seizoen 16

Bakker +1000 punten + 2 medailles (dankzij aanschaf van een gouden klimmer verwachten we veel van Bakker)
Lovesz hoog in de Tirenno. + samen met Marthinsen 3 medailles
Queijo top 5 Vuelta
Bjordal 500 punten in de sprint-met-wat-heuvel.

Doel is >3000 punten

Verder doel om betere tactisch beter te scoren. Teveel tijd laten liggen door knechten die niet mee konden. Vooral in de Vuelta miste Queijo een Klimheuvelaar.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: March 14, 2014, 12:45:00 pm »
Ah, we gaan dus niet verder in het oude evaluatie en doelstellingen topic. Prima ;)

Voor het volgende seizoen wil ik de lijn doorzetten die ik met mijn heuvelaars heb ingezet. Grotendeels dezelfde doelen zullen gelden:
- Australische trui winnen
- Top 20 in het klassement in 1a
- Kwart finales CFF cup
- Podium WK met Zoontjes
- Top 10 GP Zurich
- Podium in de AGR of LBL met Simpson
- Top 10 in Milaan - San Remo
- Top 10 in de ronde van Duitsland
- Top 10 in de Ronde van Vlaanderen

Afgelopen seizoen met bovenstaande doelstellingen begonnen. Allemaal moeilijk maar niet onmogelijk.
- Australische trui winnen, dit gaat lukken. Met nog 1 rit te gaan heeft Simpson een onoverbrugbare voorsprong gepakt.
- Top 20 in het klassement in 1a, ik zal 14e eindigen met nog een minieme kans om 13e of 12e te worden. Maar ook ruimschoots gelukt.
- Kwart finales CFF cup, helaas bij de laatste 16 eruitgeknikkert.
- Podium WK met Zoontjes, nope. 8e.
- Top 10 GP Zurich, yeap, 9e.
- Podium in de AGR of LBL met Simpson, nope. Wel dichtbij met een 5e plek in de AGR
- Top 10 in Milaan - San Remo, helaas ging dat niet door Taaramae mistte een knecht.
- Top 10 in de ronde van Duitsland, dit ging wel door. Een hele mooie 8e plek uiteindelijk.
- Top 10 in de Ronde van Vlaanderen, ook gelukt. Net aan. 10e dus.

Al met al een gemixed seizoen. Klapper van dit seizoen is voor mij de Australische trui. Paar keer dichtbij geweest maar nu toch echt mijn eerste " echte"  prijs gepakt in CFF. Ook de top 10 in de Ronde van Duitsland is een primeur. Nog niet eerder in een eindklassement zon prestatie neergezet. Ook wel eens leuk. De GP Zurich en Ronde van Vlaanderen heel netjes top 10 gereden. Tevreden mee.
Door de aanschaf van Oncina en Daniljev ruim in de top20 gekomen. Hier erg tevreden mee. Heeft me zelfs een nominatie opgeleverd voor "Surprise Team"  bij de CFF awards.

Tot zo ver de positieve dingen van het seizoen. Negatief waren natuurlijk het missen van podiums op het WK en de Ardennenklassiekers. Geen top 10 in MSR was een domper en ook in de CFF cup net niet die uitschieter waar je op hoopt gehaald.

Al met al een gemixed seizoen dus. De uitschieters wegen wel op tegen de dompers. Begin dus vol goede moed aan het volgende seizoen. Hierin wat kleine aanpassingen in de doelstellingen.

- Australische trui winnen
- Top 15 in het klassement in 1a
- Kwartfinales CFF cup
- Podium WK met Zoontjes
- Top 5 GP Zurich
- Winst in de AGR of LBL met Simpson
- Winst van een Giro etappe
- 5 overwinningen

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend
« Reply #39 on: March 14, 2014, 04:36:04 pm »
Wat betreft de CFF awards, mijn stem heb je... ;)
Mijn doelstelling voor volgend seizoen is eigenlijk wel opnieuw promoveren (maar deze keer naar de 2e divisie dan).
Als dit niet lukt dan is het mijn doelstelling om zo veel mogelijk nieuwe spelers aan te trekken om het seizoen daarna dan te promoveren.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #40 on: March 14, 2014, 04:47:53 pm »
Halve*seizoens evaluatie
(*= ben net iets over de helft vh seizoen begonnen )

Met nog 1 race te gaan vanavond om 19u, misschien weer winst, staat het eindseizoensklassement al vast. De top 3 zijn allemaal renners van SPORTLIFE :
1. Fignon
2. Jacob
3. Rodrigo ( winnaar Vuelta )

Ook het jongerenklassement werd gewonnen :
1. Borgers ( winnaar Tour de France )

En het ploegenklassement werd gewonnen met ruim 28.000 punten meer dan de nummer 2 :
1. SPORTLIFE, 45.670 punten, en daar komen nog zeker veel punten bij van de laatste rit vanavond.

Er werd dit seizoen zeer veel gewonnen ( bijna alles ). Ook het WK werd gewonnen. Financieel gezien was het ook een top-seizoen ; multimiljonair nu^^

Dit seizoen is het beste samen te vatten in 1 woord : Merckxisme  :)

Doelstellingen volgend seizoen :

# inschrijven CFF cup ( dit weekend )
# nieuw materiaal ( dit weekend )
# waardeloos personeel ontslaan en nieuwe aannemen ( dit weekend ), alleen mn ploegleider mag blijven.

# proberen jonge renner(s) te draften
# aannemen van 2 vrije renners
# ploeg versterken met een paar gerichte aankopen

# geen flauw idee wat de tegenstand is in divisie 3, maar de minimale doelstelling van handhaving moet makkelijk gehaald worden.
# maar de belangrijkste doelstelling volgend seizoen is ervaring opdoen in dit spel.

Succes volgend seizoen iedereen !^^

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #41 on: March 14, 2014, 06:18:19 pm »
Kleine tip wb personeel. Je moet ze dit weekend ontslaan omdat het dan gratis is. Je hoeft echter niet direct nieuwe aan te nemen. Daar kan je ook even mee wachten totdat de perfecte voorbij komt.

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
« Reply #42 on: March 14, 2014, 06:34:19 pm »
Die twee vrije renners, heb je die dan niet al gebruikt?

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #43 on: March 14, 2014, 06:40:28 pm »
Hij is waarschijnlijk zo slim geweest die optie achter de hand te houden tot er een keer echte sterren van een inactief topteam op de gratis lijst verschijnen. :)

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
« Reply #44 on: March 14, 2014, 06:45:27 pm »
Pffffffff, waarom wil ik nou alles altijd zo grqag en zo snel... :-X