Author Topic: Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend  (Read 20429 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
Re: Eindeseizoensevaluatie en doelstellingen voor volgend
« Reply #510 on: June 03, 2018, 05:03:56 pm »
The return; plusminus 6 weken
Angovis will be back
Count on that

Welkom terug, TAC!!  :D

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #511 on: June 03, 2018, 05:09:04 pm »
The return; plusminus 6 weken
Angovis will be back
Count on that

Welkom terug, TAC!!  :D
+1

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #512 on: June 03, 2018, 06:22:53 pm »
Thanks WIC & Reekse :D

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #513 on: June 05, 2018, 09:45:42 am »
SP0RTLIFE, einde-seizoens-evaluatie :

7      SP0RTLIFE   11.823   11   9   

Uiteraard was het WK tijdrijden zeer teleurstellend, en ook de klimtijdrit werd onverwacht verloren van een mindere renner.
Maar genoeg successen in seizoen 37, niet het beste seizoen maar wel het seizoen met veruit de meeste overwinningen (11x).

Ook werden de volgende prijzen gewonnen, inclusief het wereldkampioenschap (elite) van Mutombo !
Aanvankelijk dacht ik dat hij die prijs niet zou krijgen, maar dus toch.  :)  8)  :

Het CFF Cup avontuur was snel voorbij want SP0RTIFE kwam niet verder dan ronde 3.
En in de Live Races was er een 3e plaats in het team klassement.
De elite van Australi was fun om te doen en net aan werd de seizoensdoelstelling van top10 gehaald.

Doelstellingen seizoen 38 :
Het zal weer zoiets worden als de vorige seizoenen, maar met minder successen en punten omdat ik dit seizoen minder actief ben.

Iedereen veel plezier en veel succes in seizoen 38 !  :)
« Last Edit: June 05, 2018, 09:47:26 am by Vos »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #514 on: August 10, 2018, 12:23:29 pm »
Het seizoen is bijna ten einde dus het is tijd om terug te kijken en de doelen voor volgend jaar te stellen. Begin van het seizoen zei ik het volgende:

Vooruitkijken
Komend jaar ga ik me vol richten op mijn eigen team. De bond werd zo een moelijk gesprek bespaard. Ik ga weer in de hoogste divisie rijden en het is nog lastig te zeggen waar ik me precies op ga richten. Ik denk enkele kleine rondes met Machholm, de Eneco met Franssen, vlakkasseiritten met Toure en in het eerste half jaar sprintheuvelritten met Larrieu. Daarnaast zullen mijn heuvelrenners en 1 klimheuvelaar denk ik plaats mogen maken en wil ik daarvoor in de plaats wat goede knechten kopen. Het wordt dit jaar eigenlijk een generale voor de komende jaren waarin Larrieu echt moet gaan scoren. De doelen zijn voor komend jaar:
  • Doorselecteren, paar renners laten vertrekken en vervangen voor knechten. De top zal smaller moeten worden met betere ondersteuning
  • Top 40 in het teamklassement
  • Minstens 3 keer podium, 1 keer top 5 in een ronde en 1 keer top 10 met Larrieu
  • Plezier houden nu ik veel minder voor de topklasseringen mee ga doen
Terugkijkend zie ik dat ik in gedachte had om met Machholm kleine rondes te rijden (dat werd met Balling met een 7de plaats in de Dauphine als beste resultaat), de Eneco werd een sof met slechts een 24ste plaats, Toure deed het in de kasseiritten goed, maar faalde in zijn seizoensdoel in de Vuelta en moet het zo doen met een 5e plaats in de Scheldeprijs en een 7e in etappe 2 van de Vuelta en Larrieu deed het degelijk met een 9e plaats in Zwitserland zonder knechten als topresultaat. Zijn knecht kwam echter wel wat laat en die mocht dus vooral voor eigen kansen gaan en werd zo nog een keer 4e (met nog een zwik andere ereplaatsen). Het lijstje ziet er dan zo uit:
  • Doorselecteren lukte maar matig, de verkoop ging niet zo lekker en daardoor de aankoop van knechten ook niet zo. Uiteindelijk een mooie extra sprintheuvelman erbij en wat kassei(heuvel)knechten, die al bijna met een rollator lopen
  • Ik eindig waarschijnlijk tussen plaats 26 en 30, wat het beste resultaat ooit is
  • 3 keer podium werd een keer 4e en een keer 5e (misschien nog wat andere resultaten in de top 5, heb het minder bijgehouden dit seizoen), een 7e plaats in een ronde met Balling en een 9e plaats met Larrieu. 1 wel, 1 net niet en de podia ruim niet
  • Ik merk dat ik minder plezier beleef, vooral frustratie rond transfers en het net niet podium rijden

Komend seizoen ga ik het team ombouwen. We gaan ons puur op het vlakke richten en iedereen die kan klimmen of echt heuvels over komt staat te koop voor een spotprijs. Het doel is om af en toe een topresultaat te boeken, in plaats van overal een beetje meerijden. De doelstellingen zijn dan ook:
  • De sprintkern uitbrijden met 1 of 2 renners, mogelijk een extra kasseivlak renner erbij en eventueel een tijdrijder
  • Minstens 3x podium, waarvan minstens 1 keer in een rit boven C niveau en 1 keer een rit van A niveau of een grote ronde. Daarnaast een top 5 plaats voor Larrieu
  • Klassebehoud (moet gewoon gaan lukken, maar zal niet zo hoog eindigen als dit seizoen omdat we maar in een beperkt aantal ritten echt mee zullen doen
  • Expirimenteren met optimaal personeel en materiaal (misschien zelfs daarin handelen)
  • Heel belangrijk meer plezier beleven

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #515 on: August 11, 2018, 10:33:47 am »
Doelstellingen volgend seizoen in 1a:
1. boven reality (prutser) eindigen
2. meedoen top 10 in grote rondes
3. nog meer nieuwe aankopen
4. laatste 16 cff-cup

1. Niet gelukt (had me even verteld dat je 1e zou worden.. grmbl)
2. Niet gelukt
3. Gelukt!
Ortiz voor de lange termijn het laatste puzzelstukje wat betreft grote rondes, want ik mistte nog een topper voor de Tour.
Mucenieks een versterking die tot de beste behoort en nog een paar seizoenen mee kan. Perfecte renner om mijn jonge renners rustig de grote stap te laten zetten.
Salumae ook een versterking die met de beste mee kan. Zal komend seizoen helemaal opgebrand worden en hopelijk veel punten halen.
Judd op het laatste moment gekocht voor de kasseiheuvels en mag daarna weer vertrekken.
Janssen mag Parijs Nice/Tirreno rijden en eveneens vertrekken.
4. Niet gelukt!

NIEUWE DOELSTELLINGEN
1. Boven Reality (prutser) eindigen; als zelfs reality 1e kan worden dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Dit seizoen besloten om de korte route te nemen voor het eremetaal, want er is niks zo leuk om Reality te verslaan. Hiervoor wel diep in de buidel moeten tasten en een keuze met het risico dat ik wellicht te vroeg heb ingezet. Komen we alleen achter door het gewoon te proberen. Ook leuk voor de spanning aangezien Cassano er de brui aan heeft gegeven;
2. De rest is enkel bijzaak en met het oog om doelstelling 1 te bewerkstelligen.

Doelstelling volgend seizoen:
1e worden in 1a

Reekse, zie je bovenstaande? Weet je zeker dat je je best wilt gaan doen?

Hulde RC! Topseizoen gedraaid, heerlijk om die 1e plek binnen te halen terwijl je dat eigenlijk nog niet verwachtte. Dikke proficiat!  :D

Ik geef je volgend seizoen weer de beste kansen.  8)

Burn.

Arme Reekse. Ik vrees dat dit weer hetzelfde lot is beschoren als domineren met Bruseghin. Maar lof om het te proberen. Wordt een mooi seizoen.

Haha thanks mannen, iedereen heeft vertrouwen in je zoals je ziet Reekse! Ga d'r voor!!  ::)

Wie het laatst lacht... ;D

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #516 on: August 11, 2018, 11:19:35 am »
Tijd voor een samenvatting, want er is veel gebeurd dit seizoen. Het doel was uiteraard om 1a te winnen. Ik was dus enkel aan het puzzelen hoe ik de meeste punten bij elkaar kon rapen. Overwinningen waren leuk, maar geen doelstelling. Gedurende het seizoen hebben we toch veel hoogtepunten en doorbraken beleefd. Hiervan een aantal renners waarvan het echt als een grote verassing kwam.

Overwinningen: 9
Tweede plaatsen: 17
Derde plaatsen: 15

Grote rondes: 2 (Giro & Vuelta)
Kleine rondes: 2 (Parijs Nice & Zwitserland)
A-klassiekers: 2 (Zuri-Metzgete & Lombardije)

Absolute hoogtepunten waren toch wel het winnen van Zuri-Metzgete (Rasmus Nymoen) en Lombardije (Antonin Lebeque). Beide waren 28 en hebben nog een grote toekomst voor zich. Niet ver daaronder de 2e plaats in Milaan San Remo met VdWaals (28).

Qua ronde potentieel hebben we kunnen zien dat er bizar veel toekomstmuziek in zit. Heemskerk (28) werd in de Giro 10e in een vrije rol. Ortiz pakt heel brutaal een 4e plaats in de Tour the France. Gaidenko en Bianchi hebben zich nog niet kunnen laten zien. Aanvankelijk zou Gaidenko als leider meegaan in de Vuelta, maar hij mag nog even rijpen.

De grootste blooper is zonder twijfel gedurende de Tirreno Adriatico gebeurd. De eerste rit verliep perfect, maar toen sloeg het noodlot toe. Ik had de gezondheidsknop automatisch op 82 gezet in plaats van 88, omdat er enkele renners iets hoger ingesteld stonden. Dure fout, want het kostte me 3 topklasseringen en een grote kans op de rondewinst met Mucenieks.

De basis dit seizoen werd in de eerste week gelegd. Op het nippertje kocht ik Ollie Judd (kasseiheuvelaar), want ik had enkel Vladimirs Timermanis (29) voor de kasseien. Hij was al op TC gestuurd, maar mistte dus nog een knecht. Ik wist ook niet waar het niveau van Timermanis lag. We wilden de eerste week goed doorkomen om de achterstand op Reality niet te groot te laten worden, want hij had juist 3 klasbakken. Timermanis had me echt verrast, want hij reed iedere rit podium. Driemaal 2e en tweemaal 3e. Hij gaf me het eerste vertrouwen dat er schot in de zaak zat. Er kon wel eens iets heel moois gebeuren. Dus we hebben toen alles op alles gezet. Janssen had net als Judd ook op het laatste moment ons team versterkt om op TC te gaan in Parijs Nice en de Tirreno. Janssen werd in een vrije rol 4e. Door later nog meer aankopen te doen werd de basis steeds sterker. VdWaals en Jans hebben ons in de aanloop naar Milaan San Remo versterkt, want we mistten ook nog sprintheuvelaars. Hauwaert mocht onze oude rot Ollie Judd vervangen, want die zou anders halverwege het seizoen bewust een ravijn in fietsen. Er werd namelijk veel gevraagd van de oude ervaren renners. Het motto van ReekseVerkuhss was om de ouwelui letterlijk helemaal op te branden. Riguetto (winnaar Giro), Poder (winnaar Zwitserland) en Sosa om een grote basis te leggen bij de eindwinst in 1a. Laatste 3 genoemden zijn na hun goede optreden bedankt en mochten weer uitkijken naar een nieuwe uitdaging in een ander team. In het slot van het seizoen hebben we Mal Aupart (Palmeiras) binnen gehaald die ons voor komend seizoen een nog beter vooruitzicht geeft op succes.

Stille kracht in ons team: Gentil Loureiro (55 ritten) heeft zowaar het hele seizoen gefungeerd als superknecht om al onze successen mogelijk te maken. Hij is eigenlijk het beste paard van stal, maar kan dit het beste door met z'n neus voorop te rijden en zich iedere rit helemaal leeg te rijden.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #517 on: August 11, 2018, 01:38:32 pm »
En Reeekse, vergeet niet de op twee na alle ploegenklassementen die je in de rondes won. Vond ik erg knap!

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #518 on: August 11, 2018, 01:58:34 pm »
Haha, nu je het zegt. Ben nog meer dingen vergeten. Een hele belangrijke is de world cup voor teams. Die heb ik in de laatste week onverwachts nog voor de neus van Reality weggekaapt, uiteindelijk wel met een groot puntenverschil. Verder nog 3 vlaggetjes met Salumae (estland), Mucenieks (Letland) en Utrera (Oekraine). De NLse vlag met Jans mis ik op 13 punten ten koste van Steegmans.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #519 on: August 11, 2018, 02:23:01 pm »
Volgend seizoen kan twee kanten op. Of ik ben sterk genoeg om te promoveren of ik ben dat nog niet. Geen idee, we gaan het zien. We moeten nu wel in de breedte wat mooie aankopen doen, helaas heb je die keus niet helemaal in de hand. Er moet ook wat moois langs komen.
Wat betreft de U21 gaan we natuurlijk voor de winst in het landenklassement en ploegenklassement. Geen idee of dat haalbaar is.

Het bleek dus uiteindelijk nog niet genoeg te zijn voor promotie. Werd 9e. Heb ook wat geexperimenteerd met kopmannen en taktieken en dat ging vaak slecht. Maar die ervaring heb je ook nodig.
Helaas weinig moois op de lijst. Er was een renner die ik goed genoeg vond en die rijd dan ook nu voor mijn team. Dat heeft me ook wat kansen gegeven in de sprints. Die andere hebben we het niet over want dat is toch een slechte vaatdoek.

De U21 was wennen. De eerste paar ritten de taktiek niet goed. Uiteindelijk omgeschakeld en toen kwamen de resultaten. Alleen iets te laat om nog eremetaal op te halen. Een 4e plek in het landenklassement is dan ook mijn slechtste prestatie ooit met een NT. Daarom houd ik de eer aan mezelf en stop ik als bondscoach. Dat en dat ik binnen nu en 5 weken een baby verwacht.

Komend seizoen gaan we het iets anders aanpakken. De kopmannen voor de rondes zijn al bekend en we gaan een serieuze gooi doen naar promotie. Daarnaast blijven we uitkijken naar versterkingen en aan het eind van volgend seizoen gaan er wat renners uit. Die dan wat beter zijn voor de verkoop. Wat mooiere icoontjes en betere stats. Dat moet de waarde goed doen :P

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #520 on: August 11, 2018, 03:03:21 pm »
Dat en dat ik binnen nu en 5 weken een baby verwacht.

Een goede nachtrust toegewenst, zal je nodig hebben als je wil promoveren  ;D

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #521 on: August 11, 2018, 03:11:05 pm »
Doelstelling komend seizoen is in ieder geval meer punten halen als dit seizoen. Trainingsstaf is vervangen door een stad die ook in de wedstrijden een meerwaarde kan zijn en ook het materiaal heeft een flinke upgrade gekregen dus normaal gesproken moet deze doelstelling geen probleem opleveren.

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #522 on: August 11, 2018, 04:06:54 pm »
Mijn doelstelling voor het komend seizoen is eigenlijk dezelfde als vorig seizoen!! Wat punten sprokkelen en een kleine jeugdopleiding starten!! Maar vorig seizoen wat te veel gesprokkeld en terug promotie!! Dus nu hetzelfde proberen maar een divisie hoger!

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #523 on: August 11, 2018, 05:47:57 pm »

SP0RTLIFE, einde-seizoens-evaluatie :

4      SP0RTLIFE   12.905   11   7   

Het leek me wel toepasselijk om deze evaluatie op te sieren met een foto van wereldkampioen tijdrijden Tom Dumoulin.  :)
Want het is eindelijk gelukt ! Mutombo pakt de regenboog trui TT8)

Dankzij die overwinning is het sowieso al het meest succesvolle seizoen ooit van mijn team.
Ook qua ranking, de 4e plaats in het seizoensklassement, echter, het podium was het hele seizoen ver buiten bereik hoewel het uiteindelijke verschil met de nummer 3 een stuk kleiner was, "maar" een achterstand van 1.872 punten. In ieder geval nog nooit zo dicht bij het 1A podium gefinished.

Ook niet een paar seizoenen geleden toen mijn team 5e werd en meer punten scoorde dan in dit seizoen.
Qua overwinningen is het ook niet het meest succesvolle seizoen, want deze 11 overwinningen zijn een evenaring van vorig seizoen, toen er zelfs meer podiumplaatsen gehaald werden dan nu.
Maar die overwinning van Mutombo telt natuurlijk tiendubbel^^
En Mutombo was heel succesvol dit seizoen, hij won elke tijdrit waar hij aan meedeed, behalve de NT tijdrit, die zijn teamgenoot Higueras won.
In totaal won Mutombo 6 tijdritten, dus meer dan de helft van het aantal overwinningen van mijn team.
Ook werd hij dit seizoen weer Zwitsers kampioen.

Torsted werd verrassend Deens kampioen, en deed het geweldig in de voorjaarsklassiekers(heuvels) met allemaal top10 plaatsen zoals 4e LBL, 5e AGR en podium in de Brabantse Pijl. Ook zonder TK deed hij het dit seizoen geweldig, zoals 5e Berner Rundfart, 9e WK op de weg, 10e Zri-Metzgete, en hij pakte zelfs zijn 1e overwinning ooit in CFF ; etappe 1 Portugal.

De overige overwinningen kwamen van Pineda (etappe 2 Tirreno), Cadamuro (etappe 5 Deutschland) en 2x Spiker (etappes 1 en 3 van de Eneco Tour) waarmee hij de groene trui won. De inmiddels al lang verkochte Pineda won ook de groene trui in de Tirreno en Cadamuro won de bolletjes trui in Deutschland.
Cadamuro kwam 4 puntjes tekort om Italiaans kampioen te worden ; oorzaak mismanagement.
Sowieso wel grappig dat dit meest succesvolle seizoen ooit k het seizoen met de meeste (vaak kleine) foutjes was, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik ivm vakantie een lange periode niet zo actief was in dit seizoen.

Ook een hoogtepunt dit seizoen was het bereiken van de finale in de CFF Cup.
Helaas kansloos in de finale, maar zeker blij met de zilveren CFF Cup:)

Dit seizoen is mijn team voor de 4e keer op rij Australisch kampioen geworden.

Wat m.i. het leukste onderdeel van dit spel betreft, de rondes :
In een aantal rondes werd er voor de losse etappes gekozen.
Ongarato reed weer een goede Giro en finishte weer als 7e,
Cadamuro viel tegen in de Vuelta met een 13e plaats,
en de pas 29jarige Ruiz werd heel knap en verrassend 5e in Zwitserland.

In de Live Races werd de zilveren beker gewonnen in het teamklassement, en Ongarato won de Grote Ronde.

Samenvatting  :P :)) :

Doelstellingen seizoen 39 :
Dit zal voor een gedeelte afhangen van eventuele aan- en verkopen.
Misschien wordt het weer zoiets als alle voorgaande seizoenen, hoewel vorig seizoen er voor het eerst grotendeels met koerspersoneel werd gereden. De seizoenen daarvoor was dat alleen op het eind van het seizoen het geval. Eigenlijk ook nog geen idee met wat voor personeel dit seizoen gereden gaat worden, misschien weer met veredeld opleidingspersoneel. Dwz recuperatie 195+ en besparen op herstelvermogen zodat stimuleren en trainingskamp zo hoog mogelijk zijn, maar ik moet ook op vorm letten, die moet hoog zijn. Want ik heb geen +vorm kaartjes meer en ik heb snode plannen voor de eerste 2 kleine rondes van het seizoen. En in tegenstelling tot vorig seizoen toen een heuvelkassei renner puntjes sprokkelde in de eerste races van het seizoen, zal mijn team dit seizoen pas starten (zoals zo vaak) in Paris-Nice. Maar misschien wordt er nog een kasseiheuvelaar aangekocht, want die ontbreekt dus momenteel in mijn team.

Ook heb ik nog overwogen om dit seizoen een halve jeugd opleiding te beginnen, maar daarvoor zit mijn team te vol en ik heb met diverse renners nog genoeg plannen, vaak op de korte termijn want mijn team begint oud te worden. Misschien dat er volgend seizoen een jeugdopleiding gestart wordt.
Het zou ook kunnen dat er een aantal renners nu al verkocht gaan worden, die zet ik dan te koop vlak na de 1e ronde van de CFF Cup omdat ik dan weet hoe de 2e ronde er uit gaat zien. Want ver komen in de CFF Cup zal zeker een doelstelling zijn, en ik heb nog genoeg andere doelstellingen maar die ga ik niet opschrijven want ik ga er van uit dat inmiddels niemand dit meer leest en iedereen al zeker halverwege deze lange tekst/evaluatie is afgehaakt.  :))

Iedereen veel plezier en veel succes in seizoen 39 !  :)
« Last Edit: August 11, 2018, 06:01:51 pm by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #524 on: August 11, 2018, 05:58:12 pm »
Heb het al vaker tussendoor in de koerstopics aangegeven, maar bij deze nog een keer in dit topic. Wat een indrukwekkend seizoen heb jij gereden, Reekse! Echt petje af.  :)
Goed gehandeld op de transfermarkt, tactisch erg sterk gereden (ook in de breedte veel punten gepakt met vrije rollen etc), en volgens het hele seizoen (misschien uitgezonderd de eerste dagen) bovenaan gestaan.
En als ik je team bekijk, valt gewoon meteen op dat veel van je renners nu pas aan hun beste jaren gaan beginnen. Jij kunt nog wel even vooruit!

RC, van harte gefeliciteerd met de Gouden Fiets voor Laszlo! Je maakte het wel erg spannend door te wachten op de Ronde van Lombardije om je rivaal Abblett voorbij te steken. Super gedaan.

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar die andere doelstellingen, Vos  ::)  :P
Jij gefeliciteerd met een heel mooi seizoen, waarbij het WK Tijdrijden natuurlijk het grote hoogtepunt was. Ook de andere truitjes en kampioenschappen, mogen er zijn, evenals je finaleplek in de CFF-Cup.

Alle overige managers, gefeliciteerd met jullie behaalde doelstellingen, en veel succes in het nieuwe seizoen!
« Last Edit: August 11, 2018, 06:02:24 pm by WinterIsComing »