Author Topic: Sludre-tråden  (Read 12063 times)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
Sludre-tråden
« on: October 25, 2013, 01:30:42 pm »
Tidligere havde vi en tråd, hvor man kunne "blære sig" med rytterpræstationer og brokke sig over dumheder mv. Den er pga. inaktivitet blevet slettet, så jeg tænkte på at oprette en sludre-tråd, hvor alt er tilladt...måske man faktisk burde kalde den Solex-tråden ;)

Nå, men grunden til min tanke var denne gang, at jeg lige ville gøre opmærksom på min egen succes: Det lykkedes mig at undgå oprykning til 1.division  :D

Da jeg med en uge tilbage af sæsonen opdagede, at jeg lå på 5.pladsen med omkring 700 point ned til de to efterfølgende hold, fik jeg hurtigt fjernet ryttere fra et par kategori A løb, og da jeg havde et sponsormål i løb 116 (som Ralf Sommer gik hen og vandt), skulle jeg holde tungen lige i munden for at undgå for mange point. Der er nu over 500 point op til 5.pladsen, så jeg kan godt slippe Neil Stallone løs i sæsonens sidste løb, for ærlig talt ville det blive et meget kedeligt år i 1.division. Så kan jeg lige tage et ekstra år med sponsorsucceser i 2b, inden et evt. ophold i 1a igen bliver målet.

"Tillykke" til Solex med oprykningen, hvis det var målet - og på gensyn til Timidus  8)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
Re: Sludre-tråden
« Reply #1 on: October 25, 2013, 02:13:47 pm »
Hehe, tænkte nok det var bevidst du rykkede ned i tabellen :-)

Selv ville jeg hårdt jagte oprykningen, men det er jo mest for at kunne sige, man har været der ;-) Det har du jo opnået.

Hvor stort overskud giver dine butikker? Jeg har godt nok overvejet flere gange, om jeg er ved at være nået dertil, hvor jeg bør investere i en butik. Omvendt er mine point fordelt lidt uheldigt på nationaliteter - kun danske pointslugere i Bertolt og Jannick Sarsgaard (som jeg løbende overvejer at sælge). Og så mange point sluger de såmænd ikke engang, men omvendt er jeg nu også ved at have pænt med podieplaceringer, og top10 i vist nok 4-5 af de små tours :-)

Herunder har jeg vist aldrig fået fejret sejren til Tanel Loossaar i Eneco her på forum, så lige et lille truut over det :-)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #2 on: October 25, 2013, 02:46:37 pm »
Ja, jeg var sgu lidt overrasket over Loosars sejr - jeg troede ikke, han kunne vinde (hint: hans navn)  ;D

Jeg har tjent 368.000 kr på min butik i Danmark i år via resultaterne i 2b, så det er ikke en kæmpe indtægtskilde, men meget sjovt at følge lidt med i. Regner du med at ligge omkring top5-10 igen næste år, kan du sagtens investere i en butik.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #3 on: October 25, 2013, 02:55:47 pm »
Jeg har aldrig været helt i top10 i 2B desværre, men har nu heller aldrig ræset helt hårdt. Og i denne sæson havde jeg nok været tæt på, hvis ikke det var for min efterårsferie, hvor taktikkerne blev lavet fra mobilen, og jeg ofte glemte at restituere ryttere, og ikke orkede at gøre tingene ordentligt ;-)

Måske jeg opretter en igen, bare for at se lidt og for spas skyld, hvis så det giver lidt underskud, går det vel nok :-)

Loosaar er jo klart en af mine darlings, og hans navn er klart en af grundene ;-) Men han er nu rar at have. Over 1500 point, og samtidig er han en vild hjælper i begge brostensterræner, sprints og i tours er han også fin som bakkehjælper. Gik jeg all in på ham, kunne han edermame skrabe point sammen, tror jeg :-) Men mine danske drenge er bedre i det flade terræn, og jeg har også klart bedre bakkebrostens rytter i Montero og måske endda også Jannick Sarsgaard..

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #4 on: October 25, 2013, 09:10:59 pm »

Dette var hvad butikken gav af afkast denne sæson. Jeg havde den fordel at være det bedste placeret danske hold ikke bedste dansker placeret (indiviuelt). Pless kom først deropaf med VW og Zürich løbet!. Det giver også lidt i sidste ende. Mit hold præstationer var på ingen måde gode. Der var alt for mange taktik fejl i Tour regi osv osv. Jeg ville gerne rykke op da jeg har ryttere der er gode nok til at begå sig. Det bliver kedeligt for mig når man kan få point på den måde som kan. Syntes det er fedt når man skal kæmpe i et Cat. D løb.

I sæson 11 gav min butik 935k i overskud inkl. etablering af butik. Det vidner om bedre resultater. Det kan også ses på mine finanser i sæson 11. Der var dog også mange om buddet i diverse Tours. Her var konkurrencen benhård. Og jeg blev mere ufokuseret jo flere løb jeg deltog i.

P-N: #5   Håkon Sandholm   29   TeamSolex    1: 05"   225
T-A: #1   Marek Salumäe   29   TeamSolex    0: 00"   500
Giro: #4   Marek Salumäe   29   TeamSolex    1: 52"   750
CDL: #4   Håkon Sandholm   29   TeamSolex    1: 30"   250   >:(
TdS: #2   Håkon Sandholm   29   TeamSolex    0: 38"   400   :o
TdF: #7   Dinis Bravo   25   TeamSolex    3: 47"   525   >:(
VP: #5   Thomas Schou   30   TeamSolex    1: 42"   225
Vuelta: #8   Kaido Tammiste   27   TeamSolex    4: 00"   450   >:(

Der var alt for mange taktik fejl, desuden var jeg i den situation at mine mekanikere ikke kunne tune mine cycler til bjerge.. Måske var det derfor at jeg havde svært ved at ramme hjælpere og kaptajner?

Disse tour aces slipper i for den kommende sæson. Der er dog stadig mange tilbage i divisionen.
Mark Overall   31   5880
Giro d´Italia   -   6º
Tour de France   -   1º
Vuelta a España   3º

Albert Danchuk    27   4366
Giro d´Italia   -   1º

Lyuvomir Mochalov   27   5917
Giro d´Italia   -   3º
Tour de France   -   
Vuelta a España   1º

MolledaMTB sidder stærkt på forårs sæsonen, han har dog fyret Ants Viks (jeg tror det var det han hed). Hvis World Cup teams bliver en del af spillet/butikker. Bliver det godt for jeres synspunkt.

Jeg så lige divisionens seneste erhvervelse. Uha uha, Det er jo Sagan der har skrevet under med Team Columbia.
Liquigas 1st ->   anti_dopping 2ndB   30 000 000   2013-10-24

Season ending 13

Season ending 11

« Last Edit: October 25, 2013, 09:18:59 pm by TeamSolex »

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #5 on: November 03, 2013, 10:53:17 pm »
Kæft en klodsmajor jeg er!

Havde stillet hold til aftenens CFF-cup, men glemte at sætte taktik og kørte derfor CCCCC med hele banden - og endte selvfølgelig som nr. 6-10, med bedste rytter kun 20 sekunder efter den vindende rytter. Ja, det kunne meget vel have været mig, hvis jeg havde sat taktik...........

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: November 04, 2013, 01:20:30 pm »
Efter lidt succes på voksen landsholdet kan jeg fortælle at min shop er gået fra et dagligt underskud på 2* -741 til 2* -121.
Breiviks nuværende rangering #9 er altså ganske fornuftig for mit trøje salg.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: November 18, 2013, 08:23:10 am »
Mit løb i CFF Cuppen runde 4:
Mit løb i CFF Cuppen runde 5:

Say whaaaaat?

(i øvrigt købte min modstander i seneste runde en rytter til løbet, som Jokin dog klaskede med ca. 30 sekunder - og min Andros blev faktisk også nummer to. Tror dog næste runde bliver sværere, omend jeg muligvis faktisk er svag favorit)
« Last Edit: November 18, 2013, 10:43:54 am by Timidus »

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #8 on: January 03, 2014, 11:48:49 am »
Loco-motion!!! :o

Denne sæson ville jeg egentlig gerne rykke op til 1.division på trods af min mangel på etapeløbsryttere, men alligevel er det nu endt med en vanvittig kamp for at sikre sig den afgørende top5 placering.

Inden aftenens løb er stillingen i 2b således:
4º      cicloromanos   16054   
5º      Team_Boogie_Woogie   15766      
6º      CC_MANICOMICOS   15406

Og netop vores tre hold har en masse af favoritterne til aftenens løb. CC_MANICOMICOS har nummer 1 og 3 projekteret, jeg har 4 og 5, mens cicloromanos har nummer 6,7 og 8 (formentlig, de lå alle tre i top5 projekteret inden mine ryttere blev indskrevet).

Mine kvaler (da jeg er pænt nervøs, fordi mine evner i bjerg-bakkeløb er meget omskiftelige) går bl.a. på, om jeg skal ofre den ene af mine ryttere som hjælper for den anden. Man får mange point for en sejr, men to ryttere i f.eks. top10 kan være nok til at holde placeringen. Jeg har en fornuftig bakkebjergrytter, som jeg satser på kan sidde med til 3.sektion og hjælpe, og bjerget gør alligevel nok, at der vil være små tidsforskydninger og ingen hjælperbonus her.

Gør jeg klogt i at køre mine to top5 projekterede i hhv. kaptajn og fri rolle?

P.S. Sammenligner jeg med sæsonens tidligere lignende klassisker, San Sebastian, tjente CC 450 p, jeg 435 p og cicloromanos 495 point, og dette ville jo være helt perfekt for mig, meeeeeen.......

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: January 03, 2014, 12:31:50 pm »
Altså, hvis du har en tredje rytter, der kan give god hjælp, ville jeg klart køre den næstbedste i fri rolle. Som du siger, hjælperen vil nok blive sat på 4. sektion selv hvis det er den næstbedste, og så tror jeg du får mere ud af at køre næstbedste i fri rolle :-)

Men det er naturligvis altid en lille risiko, at hjælperen bliver sat, og din kaptajn isoleret allerede på eks. 2. sektion eller ligefrem 1. hvis ud oversatser med kaptajn eller hjælper.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #10 on: January 03, 2014, 07:22:46 pm »
FUUUUUUCK!!!! På trods af en 3. og 5.plads i løbet tror jeg sgu, at jeg mister 5.pladsen med sølle 7 point............  :'(

Det ødelægger lidt mine planer, for jeg ville rigtig gerne have forsøgt at køre Lamp mod de store kanoner i 1.division, og mine øvrige ryttere har en alder, hvor de ikke kan gøre sig gældende i 2.division endnu et år  :(

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: January 03, 2014, 08:32:52 pm »
WOOOT  :(
Jeg syntes du skal se hvem du ender i division med i den nye sæson og se hvordan den udarter sig. Lamp har mange gode sæsoner i sig endnu til at give dig lidt oplevelser i 1. division.

Der rykker en del gode hold ned, så vent og se. Eller må du i gang med en ny generation   :P Jeg rykker selv ned da jeg mangler 9 eller flere point  ;D
Men jeg gik glip af en del point pga jul og sidste sekund ændring med 13 EP til følje i Zürich.. ses i 2. division

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #12 on: January 03, 2014, 09:29:39 pm »
Dette her var bare sæsonen, jeg skulle sikre mig oprykningen til 1.division..... Jeg skal skifte en del ryttere ud for at have nogen som helst chance næste år  :(

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #13 on: January 04, 2014, 09:24:47 am »
Det gør mig ondt at høre at Team-Boogie-Woogie ikke rykkede op og at Team Solex rykkede ned. Det er jo de små marginaler. I skal dog høre en "succes". Jeg rykkede op😚. Kørt 2 løb og fået 224 point. Blev nr 15 i en liga hvor alle holdene under mig var inaktive. Så nu er jeg at finde i 3. Div med unge ryttere der nok ikke helt kan klare sig der.

Jeg har mest lyst til at være et udviklingshold med unge talenter, så hvad skal man satse på? Indtil nu har den stået på bjerge. Hvordan er niveauet i 3. Div og kan man der stole på at dem markeret med grønt rykker op og markeret med rødt, rykker ned?

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #14 on: January 04, 2014, 09:44:50 am »
Ja, som udgangspunkt gælder farverne for op- og nedrykning, men lige som du i denne sæson rykkede op på trods af en 15.plads, kan der også være inaktive hold i 2.division, som skal rykkes ned, og derfor kan en 6.-7.plads også ende med at give oprykning. Jeg er lidt i tvivl, om man faktisk er sikker på nedrykning, hvis man ligger i "den røde zone", men tror det faktisk, da vi tidligere har haft superhold liggende og skrabe millioner af kroner sammen i 4.division pga. ren spekulation....

Men "tillykke" med oprykningen, din draftrytter ser fornuftig ud (Timidus kommer formentlig med en kort gennemgang af de draftede danskere i løbet af weekenden) og kan trænes til bjerg-bakkerytter. Ellers vil jeg gerne smide et bud på ham, da han også kan trænes i bakker.