Author Topic: Sludre-tråden  (Read 12054 times)

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
Re: Sludre-tråden
« Reply #15 on: January 04, 2014, 12:32:51 pm »
Ja, som udgangspunkt gælder farverne for op- og nedrykning, men lige som du i denne sæson rykkede op på trods af en 15.plads, kan der også være inaktive hold i 2.division, som skal rykkes ned, og derfor kan en 6.-7.plads også ende med at give oprykning. Jeg er lidt i tvivl, om man faktisk er sikker på nedrykning, hvis man ligger i "den røde zone", men tror det faktisk, da vi tidligere har haft superhold liggende og skrabe millioner af kroner sammen i 4.division pga. ren spekulation....

Der rykkes ikke flere hold op fra 3. division eller ned fra 2. division. Aktive hold rykker ikke ned fra 3. div med mindre de befinder sig i dne røde zone. Passive hold kan også blive slettet fra 3 division, hvis der er nok aktive hold at rykke op fra 4 divisionerne.
I sæson 13 var spillet nede et par uger, det fik desværre frevendt nogle spillere fra at klikke ind på CFF. Derfor gav Oska holdene laaang snor fra at blive slettet/gjort inaktivt. Til denne sæson er der blevet ryddet op i dissse hold.
Konkurrencen er lidt hårdere i 3. division. Du kan være uheldig der er nogle meget gode alsidige hold (f.eks JaxiTeam, PDR). Men at skaffe point med helt unge er ikke muligt. Vi er i den situation at de origanale ryttere(dem der var 19-20 i sæson 1) er ved at blive lidt flosset i kanten, de sælges til fornuftige priser og ender deres dage i 3. division.
Jeg syntes du skal se at købe nogle gamle ryttere of få lidt erfaring. Du har stadig 2 fri signings  ;) Hjælpere spiller en kæmpe rolle i dette spil, derfor kræver det to bakkeryttere, 2 bakkebrosten osv.
Den langsigtet strategi er at beholde dine 20 årige og samle 19 årige og træn dem i samme disciplin de næste 2-3 sæsoner og fyld pladserne. Det er der ikke mange der kan holde ud. skaf lidt ryttere der kan generere penge til dig.
se om du kan få ham her for max 10000:
Matias Dominguez   Age : 33   Wage : 822
Stamina : 61   Sprint : 89   Climbing : 6
Flat : 63   Cobblestone : 79   Technique : 35
Downhill : 49   Hills : 88   Aggressiveness : 30
Time Trial : 25   Teamwork : 31   Experience : 60
Price : 1   Days left : 2   Stages raced : 0
Han er en alsidig rytter der kan bruges i mange løb ikke mindst som hjælper. Du vil komme til at lave fejlkøb, det gør vi alle.

eksempler på træningspas:
brosten ca. 3 sæsoner-> sprint ca. 2 sæsoner-> flad
Bjerg ca. 3 sæsoner-> et hav af muligheder
Bakke ca. 3 sæsoner-> næsten ligeså mange muligheder.

Som du ved kræver det penge at købe unge ryttere og konkurrencen kan være hård fra starten af sæsonen. Mange etablerede hold har knaster og starter nye generationer op, F.eks Raboruben der vil have bakkebrostens drenge  ???

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
Re:Sludre-tråden
« Reply #16 on: January 04, 2014, 04:30:38 pm »
Jeg har nu lagt et bud på ham. Er ved at kigge på de frie ryttere og har fundet nogle jeg syntes er interessante.

Balazs Szegletes 25 år

Udholdenhed   60   Sprint   55
Bjerge   13   Flad vej   77
Brosten   81   Teknik   28
Nedkørsel   33   Bakker   94
Explosivitet   54   Tidskørsel   38
Holdarbejde   63   Rutine   10

Madin Valis 27 år

Udholdenhed   60   Sprint   72
Bjerge   8   Flad vej   72
Brosten   83   Teknik   63
Nedkørsel   66   Bakker   95
Explosivitet   35   Tidskørsel   37
Holdarbejde   32   Rutine   16

György Kormany 25 år

Udholdenhed   52   Sprint   21
Bjerge   85   Flad vej   58
Brosten   72   Teknik   10
Nedkørsel   61   Bakker   93
Explosivitet   46   Tidskørsel   56
Holdarbejde   30   Rutine   21

Shkelzen Zampieri 26 år

Udholdenhed   82   Sprint   10
Bjerge   87   Flad vej   74
Brosten   71   Teknik   33
Nedkørsel   70   Bakker   86
Explosivitet   12   Tidskørsel   21
Holdarbejde   25   Rutine   29

Kristjan Dunst 27 år

Udholdenhed   65   Sprint   56
Bjerge   70   Flad vej   59
Brosten   89   Teknik   58
Nedkørsel   63   Bakker   85
Explosivitet   30   Tidskørsel   18
Holdarbejde   17   Rutine   16

Nogle ville passe ind til min bjergtræning og andre ville kunne skaffe point og ikke mindst penge her og nu.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #17 on: January 04, 2014, 04:46:29 pm »
Valis synes jeg personligt ser glimrende ud - Zampieri tror jeg også (Solex er nok bedst til at svare i bjerg-bakke) på, især ift. din træning - hvis du holder fast i bjerge.

Generelt er jeg stor fan af høj teknik, da det lader til, at det er netop denne evne, som skiller fårene fra bukkene, når vi snakker de store navne. Flere af disse navne har lav teknik, og da du ikke skal træne denne skill de første mange sæsoner, vil de aldrig under dig få den store evne her. Selvfølgelig kæmper du ikke mod de store navne nu, men i hvert fald er det derfor, jeg primært kun har fidus til Valis af bakkebrostensdrengene, du lister her.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
Re:Sludre-tråden
« Reply #18 on: January 04, 2014, 11:44:37 pm »
Balazs Szegletes 25 år
Udholdenhed   60   Sprint   55
Bjerge   13   Flad vej   77
Brosten   81   Teknik   28
Nedkørsel   33   Bakker   94
Explosivitet   54   Tidskørsel   38
Holdarbejde   63   Rutine   10

Madin Valis 27 år

Udholdenhed   60   Sprint   72
Bjerge   8   Flad vej   72
Brosten   83   Teknik   63
Nedkørsel   66   Bakker   95
Explosivitet   35   Tidskørsel   37
Holdarbejde   32   Rutine   16

György Kormany 25 år

Udholdenhed   52   Sprint   21
Bjerge   85   Flad vej   58
Brosten   72   Teknik   10
Nedkørsel   61   Bakker   93
Explosivitet   46   Tidskørsel   56
Holdarbejde   30   Rutine   21
Lav udholdenhed; Meget lav flad vej, men fint med bjerge hvis du skal træne det også accetabelt hvis du træner noget andet.
Ham kan jeg på ingen måde anbefale.

Shkelzen Zampieri 26 år
Udholdenhed   82   Sprint   10
Bjerge   87   Flad vej   74
Brosten   71   Teknik   33
Nedkørsel   70   Bakker   86
Explosivitet   12   Tidskørsel   21
Holdarbejde   25   Rutine   29
En fin bjergbakke rytter, mangler eksplosiv i det lange løb for at blive helt god. Acceptabel Tour rytter for en 3. division. Men mangler i sprint og lidt tidskørsel. Det skal nok kunne gå.
Ok rytter der kan skaffe dig mange point pga sin allround. Nogle tours og 3 store Kategori A løb samt enkelte bjergetaper.

Kristjan Dunst 27 år
Udholdenhed   65   Sprint   56
Bjerge   70   Flad vej   59
Brosten   89   Teknik   58
Nedkørsel   63   Bakker   85
Explosivitet   30   Tidskørsel   18
Holdarbejde   17   Rutine   16
fint træninge emne hvis du skal træne bjerge. men en for lav flad vej :(

Nogle ville passe ind til min bjergtræning og andre ville kunne skaffe point og ikke mindst penge her og nu.

Vil have et rigtigt talent burde du måske om du kunne finde sådan en rytter her:

Unknown XX Age : 23 Wage : 820
Stamina : 68 Sprint : 8 Climbing : 62
Flat : 72 Cobblestone : 26 Technique : 48
Downhill : 74 Hills : 94 Aggressiveness : 72
Time Trial : 8 Teamwork : 30

Han kan være god for dig i bakkeløbene de næste par sæsoner og blive en vanvittig bjergbakke rytter senere. Teknik er ikke i højsædet hos denne type ryttere.
En Tour rytter syntes jeg helt sikkert du burde anskaffe dig, da de skaffer mange point/penge. Jeg forstår godt at du vil igang, men du kunne også vente med den ene signing en sæson og få noget erfaring og/eller vent på den helt rette rytter :P
Har du brug for hjælp med staff? det er nu de kan afskedes!

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #19 on: January 05, 2014, 10:17:53 am »
Tak for rådene.

Pt. er der ingen ledige ryttere med skills i den kategori, desværre. Jeg venter nok med den ene signing, til jeg finder en der kan passe som etapeløbsrytter.

Jeg har lagt nogle bud ind på nogle etablerede ryttere, og så må jeg se om jeg kan få dem. Kan i øvrigt se at der i min division er rigtig mange inaktive hold. Der er hold der har haft sidste login i 2012.

I øvrigt har jeg fyret hele min staff og venter lidt tid med at genansætte til jeg har helt styr over hvilke evner de skal have. Kører også uden materiel, hvodan det end kan lade sig gøre:)

Glæder mig til at komme igang med en sæson og se hvad det er for noget. Mht. taktik, så kræver det vist også lidt erfaring inden der kommer styr på det.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: January 05, 2014, 05:26:47 pm »
Fabio Aguado  47 Director Mot:16 TW:50 GT:82 ST:86 endagsløb:89 Løn: 9684  ser fin ud til dit hold god allround til 3. div. På den måde skal du ikke tænke på at afskedige.

Jeg vil anbefale en directuer, masseur og læge. Om du bruger 6000 om ugen eller 9000, gør ikke noget. Det er ikke her du skal spare.
- Rød ring ikke vigtigt for dig, lige nu.
- Lilla vigtigt for dig stimulation i mindre grad.
- Blå vigtig hvis du skal tænke på dine talenter
- Grøn hvis du har allround (både tour ryttere, men også bakkebrosten, der kan køre bakke etaper, bakkeryttere der skal køre mange bakke etaper måske diverse tour, bjergryttere der skal deltage i mange tours, etc!)rytter der skal køre meget for dig.
« Last Edit: January 05, 2014, 05:37:41 pm by TeamSolex »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: January 13, 2014, 11:26:23 am »
Så møder jeg sgu den forsvarende CFF-cup vinder i næste runde.

Men - vi mødes i brosten, og det kan han intet i. Goodbye Cykings :-)

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: January 13, 2014, 12:03:03 pm »
Han kan bare købe rytterne til det  ;D

Eller du kan pushe et par brostensryttere i +20 mill klassen.

Jeg er op mod Tourmalet efter et par runder med oversiddere. Dog har jeg et håb da det skal foregå på en bjerg sprint.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #23 on: January 13, 2014, 12:09:27 pm »
Løbet ligger perfekt til min rytter Montero med stærk hjælper i Loosaar, og han har skrevet på det spanske forum, at han er ude :-)

Så jeg regner med at gå smertefrit videre, men nu må vi se. Så vigtig er CFF-cuppen nu heller ikke for mig i øvrigt. Jeg er ikke helt vild med formatet.

Bjerg med sprint er vel heller ikke helt skidt for Tourmalet - men du har sikkert en eller anden fræk tourrytter :-)

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: January 24, 2014, 03:44:06 pm »
Der bliver jo ikke kørt cykelløv i 2b!!

Alle venter jo bare til sidste sektion og åbner for sluserne. Det bliver husket  ;D
Felix Pless

1º Philadelphia Classic - temporada15
1º Amstel Gold Race - temporada15
3º La Flèche Wallonne - temporada15
6º Liège Bastogne Liège - temporada15

Agip         #3   Liège Bastogne Liège    854144    :'(

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #25 on: January 24, 2014, 03:44:41 pm »
Undrer mig over hvornår man får ikonerne. Er det når man kommer over 90 eller er der nogen faste regler for det?

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: January 24, 2014, 04:04:38 pm »
De findes i 3 i stadier (Guld, sølv og bronze) og bliver beregnet ud fra et GV, der ikke er kendt. (Der er nogen der har en formel som rimelig præcis)

F.eks. findes der 3 GV for bjergryttere. En ren (grimpeur), en bjergrytter med flad og teamwork, samt en bjergbakkerytter. Når en rytter når en grænse i det vægtede GV bliver han tildelt et ikon.

Feks.

László Fóris

skunk

László Fóris   Age : 29   Wage : 1235
Stamina : 81   Sprint : 26   Climbing : 50
Flat : 62   Cobblestone : 12   Technique : 79
Downhill : 90   Hills : 100   Aggressiveness : 54
Time Trial : 60   Teamwork : 27   Experience : 35
Price : 7 000 000   Days left : 1   Stages raced : 2

Han ville aldrig have en chance i et bjergbakkeløb. Så GV ikoner kan være misvisende.

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #27 on: March 02, 2014, 01:06:01 pm »
Så begynder sæsonen at lakke mod enden. Jeg frygtede at jeg ville falde igennem 3. Div, efter at have kørt 2 løb i 4. Div. Det er dog gået over alt forventning og fik min første sejr i går :)  jeg ligger pt på en 13. Plads i min div og der er et par hold der støvsuger det meste.

Håber I andre får et par gode sidste uger, og det bliver spændende både med landsholdene og om DK får et eller 2 hold med i 1. Div i næste sæson. Vi hepper på Jer :)

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: March 02, 2014, 01:58:09 pm »
Spændende, Points 5769 på nuværende tidspunkt for et hold i 2. sæson.

Jeg skal nok rykke op det er spørgsmålet om Kazi har lyst?
Jeg giver mit hold en chance til i 1. division jeg skulle mene de var gode nok, men spørgsmålet er om man nailer taktikken i et løb? En tour er nådesløs, et dårligt løb and your OUT!  ;D
Nogle af mine ryttere er lige lidt yngre end mange af de andre og er derfor in bloom. Men intet er selvskrevet..

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #29 on: March 02, 2014, 05:25:50 pm »
Tillykke med første 3.divisionssejr. Veka!  :)

Jeg vil meget gerne rykke op (ligesom jeg ville sidste sæson og mistede pladsen med ufatteligt få point), men uden klassementsryttere har mit hold det altid svært i den sidste halvdel af sæsonen. Jeg forsøger lige nu at købe et par ryttere til at køre point hjem de sidste par løb i sæsonen, men jeg er samtidig temmelig nærigt anlagt ;)