Author Topic: Sludre-tråden  (Read 12053 times)

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
Re: Sludre-tråden
« Reply #30 on: March 19, 2014, 10:07:40 pm »
Umiddelbart har jeg ikke de store planer for sæson 16. Jeg føler mig stadig mere og mere fortrolig omkring spillet, GV, taktik mv. Sidste halvdel af sidste sæson begyndte jeg at score lidt point og tjene lidt penge. Det har været hårdt den første tid at få pengene til at slå til. Skulle hele tiden tænke sig om, og købe billigt og sælge lidt dyrere. Har forsøgt at finde nogle talenter der var til at komme til på det niveau jeg er på. Herefter supplere med nogle erfarne ryttere der kan score point og penge. I år har mine ryttere gjort det jeg har bedt dem om.

Specielt Madin Valis har været helt forrygende. Han har tabt sig adskillige kilo siden sidste sæson og har fået tilrettelagt sin træning perfekt til at toppe i de indledende forårsløb. Det har gjort at jeg nu ligger nr. 2 i rækken. Det er dog stadig en lang sæson, og jeg gør mig absolut ingen forhåbninger om at rykke op. Intentionen må være at komme i top 10, og gerne få mere end 10000 point. Kan godt mærke at de 2 store podie"slugere" fra sidste sæson, PDR og TimeteamB er rykket op. Det giver lidt mere plads til os andre.

Hvordan ser I andre på Jeres sidste sæson, og hvad har I af forventninger til denne sæson?

Jeg vil gerne takke for den fine modtagelse og den hjælp jeg har fået efter at være startet. Det har været medvirkende til at man beholdt lysten. Mht. til at tiltrække nye til spillet, tror jeg at en af nøglerne skal findes i den hjælp man får fra erfarne spillere og fra forum.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #31 on: March 20, 2014, 07:04:59 am »
Godt at høre, du er ved at finde dig til rette i spillet:-)

Der er ingen tvivl om, at vi kan få flere danske spillere "hooked" ved at støtte dem lidt, men samtidig er det lidt hit-or-miss med de nystartede hold. Jeg har for et par dage siden skrevet til tre, den ene har svaret og været tilbage siden da, men har ikke fulgt op med supplerende spørgsmål. Håber dog, han hænger i, for vi er godt nok ikke mange aktive danske hold.

Mht egne mål for sæsonen har jeg nu to år i træk forgæves forsøgt at rykke op i 1.division, og uden at købe markant ind er det helt sikkert også uden for rækkevidde i år. Derfor tror jeg (med tryk på TROR), at jeg vil køre Lamp & co. til alle de topresultater, de kan skrabe sammen, mens jeg stille og roligt sælger ud af de gamle drenge, og så ellers tage et år, hvor jeg forsøger at samle nogle unge drenge igen. Vil dog lige her i starten forsøge om jeg kan få en rytter til Tirreno-Adriatico, lykkedes det at få en god placering hjem her, kan det godt være, jeg vil købe/sælge ryttere hele sæsonen ift. at optimere holdet til et sidste skud mod oprykning. Lige nu peger pilen (og snart kun 10 konkurrenceryttere) dog ikke den vej  ;D

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: March 20, 2014, 08:56:02 am »
Ja flere danskere (og hold generelt)vil sgu være lækkert, omend jeg personligt ikke gør så meget aktivt.

Personligt prøver jeg på at finde potentialet i mit hold pt, men har allerede begået et par dumme fejl med træningslejre, som jeg ikke har erfaring med overhovedet før nu, sååååe.. Egentlig var det planen den kun skulle have et skud denne sæson, men er jeg i slutningen af sæsonen tæt på oprykning, kan det være, jeg også giver det et skud næste år, hvor jeg får rettet op på mine fejl og får lavet en bevidst strategi for træningslejre. Eks. burde jeg nok have sendt mit bakkebrostens dreng på træningslejr op til sæsonen. Han har godt nok ikke imponeret indtil nu, og det kan jo så både være mig der fejler, eller konkurrenterne, der har været på hyggelejr.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #33 on: March 20, 2014, 01:35:01 pm »
Ja, både lamp og krøjgaard har været afsted på lejr op til sæsonstart:-) et lille tip:smæk ham afsted efter løb25...der ryger  ralf b i lejr, som vist kan passe sammen med bl.a flandern rundt mv...

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #34 on: March 31, 2014, 10:04:38 am »
Når er denne brostens pinsel ikke snart over!!
Så i kan få enden smurt i Ardennerne...

Jeg står foran en planlagt bakke træning og ville høre om der var nogen af jer der har en rytter med bakke brosten potentiale?
eller må jeg få fingrene i den 21 årige Matt Rasmussen (DeBlaaKaniner)

Var det ikke noget med en tour rytter. Kan køre en fortrinelig Tirreno #7'er som fri rolle og habil Giro og tour!! plus en masse andre små tours. I Skal da have noget erfaring? Eller er muldvarpen gemt væk??  ;D

Marek Salumäe   Age : 32   Wage : 851
Stamina : 76   Sprint : 59   Climbing : 92
Flat : 81   Cobblestone : 9   Technique : 80
Downhill : 79   Hills : 75   Aggressiveness : 58
Time Trial : 19   Teamwork : 19   Experience : 78
Price : 3 999 999   Days left : 2   Stages raced : 13

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: April 02, 2014, 11:26:09 am »
 :-* Roubaix  :-*

Den fedeste klassiker på tv, og den fedeste klassiker for TeamTimidus.

Morgenens løb gav mig lige over 1000 point og nu ligger jeg til oprykning - jeg tror dog ikke, jeg ender med at rykke op. Er sgutte helt tilfreds med sæsonen indtil videre. Jeg burde stå ret stærkt på dette tidspunkt, omend der kommer flere nøgletidspunkter.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #36 on: April 02, 2014, 03:28:22 pm »
Ja, endelig ramte du den helt!  ;)

Jeg fik også skåret taktikken til Van Steenwijk helt perfekt, så han fik revet sig op til en andenplads efter en projektion udenfor top5. På trods af hele syv sejre til Lamp tror jeg faktisk, at jeg plejer at ligge højere pointmæssigt på nuværende tidspunkt, men jeg vil heller ikke blive skuffet over en manglende oprykning i denne sæson. Mit hold er svagere stillet end de seneste to år.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: April 02, 2014, 03:33:54 pm »
Ja, endelig ramte du den helt!  ;)

Jeg fik også skåret taktikken til Van Steenwijk helt perfekt, så han fik revet sig op til en andenplads efter en projektion udenfor top5. På trods af hele syv sejre til Lamp tror jeg faktisk, at jeg plejer at ligge højere pointmæssigt på nuværende tidspunkt, men jeg vil heller ikke blive skuffet over en manglende oprykning i denne sæson. Mit hold er svagere stillet end de seneste to år.

Ja, det kunne have været bedre i de to tidligere brostensløb især for kaptajnen(kan i øvrigt se at 2x tidligere Timidus har nuppet alle sejre i 2a). Laurids er ofte højere favorit, men det er som om Øgendahl gør det bedre (de har begge været på lejr). Kan heller ikke huske om rutine er med i favoritudregningen - her er Øgendahl langt stærkere.

Men i hvert fald er det et optimalt tidspunkt at peake på - og så var det anden gang, at Øgendahl nuppede Roubaix - første gang var dog vist med vejrikon.

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #38 on: April 02, 2014, 04:13:01 pm »
Hvis jeg lige må blande mig i Jeres divisionssnak :D Jeg følger lidt med I Jeres bedrifter og 3 danske hold i toppen af divisionen må da resultere i en oprykning.

Mine overvejelser går på om jeg skal forsøge at joine Jer i 2. Div, eller blive nede i 3. Lidt endnu og tjene penge. Mine yngste ryttere er ikke klar endnu og de gamle er nok ikke gode nok til 2. Div.

Kan godt høre jeg selv har svaret på det. Hvilke fordele vil jeg have af at rykke op, og vil I råde mig til at vente?

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #39 on: April 03, 2014, 12:22:49 am »
Vent du bare og få lidt mere erfaring i løbene i 3.division. Det er dog ikke sikkert, at du får lov at styre det selv;-)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #40 on: April 03, 2014, 09:22:33 am »
Enig med Kazistuta.

Fordelen ved at rykke op er klart de taktiske udfordringer i min verden. Da jeg rykkede op fra 3. div til 2. div var der i hvert fald stor forskel, måske er det ændret lidt.

Men markant flere ryttere, gør også at der opstår flere grupper. I 3. div kan man generelt lettere snige sig med med få energipoint, tror jeg, og det må også være lettere at holde rytterne samlet. Derudover er der egentlig ikke så mange fordele :-) Flere point for placeringerne, men det bliver mere end rigeligt opvejet af, at placeringerne vil blive markant ringere.

Hvis jeg var dig, tror jeg, jeg ville have fokus på at bygge mit hold op med et mål om at kunne være konkurrencedygtig i 2. div om eks. 2-3 sæsoner. Hente nogle fornuftige ryttere, som du tror på kan køre point hjem til den tid og også gerne et par år frem i tiden, og som kan bruge din træning generelt - det kan eks. være bakkeryttere, når du er færdige med bjerge og måske skal i gang med sideevner(?). Men det kan godt være du ikke helt har økonomi endnu til at hente så stærke ryttere ind - de koster nok generelt mindst 1-3 millioner, men gerne op mod 5-6 millioner - men det kan så også gøre det, så længe oprykning fra 2 ikke er målet i hvert fald.

Med andre ord ville jeg nok fjerne fokus lidt fra de gamle ryttere, men det er nok fornuftigt nok at have dem i første omgang til løbende at kunne køre penge hjem til holdet, så du rent faktisk har råd til at hente spændende ryttere :-)

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #41 on: April 03, 2014, 11:12:24 am »
Det har generelt været en stor udfordring med pengene i starten, specielt fordi jeg kom igennem 4. Div uden at tjene penge.

Det er også min hensigt at bygge holdet stille op. Jeg har hentet en 21 årig columbianer for 1,5 mil og ham regner jeg med bliver en dygtig tourrytter. Jeg regner med at træne bjerge 2 sæsoner mere og vil så gå over til bakketræning, selvom jeg kunne være fristet af brostenstræning.

Jeg må holde lidt igen med at indtjene point, og se og få hentet nogle flere dygtige unge. Ser generelt spændende ud med den kommende draft i nat.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: April 05, 2014, 11:57:22 am »
Det har generelt været en stor udfordring med pengene i starten, specielt fordi jeg kom igennem 4. Div uden at tjene penge.

Det er også min hensigt at bygge holdet stille op. Jeg har hentet en 21 årig columbianer for 1,5 mil og ham regner jeg med bliver en dygtig tourrytter. Jeg regner med at træne bjerge 2 sæsoner mere og vil så gå over til bakketræning, selvom jeg kunne være fristet af brostenstræning.

Jeg må holde lidt igen med at indtjene point, og se og få hentet nogle flere dygtige unge. Ser generelt spændende ud med den kommende draft i nat.

Jeg syntes du skal gøre hvad du har lyst til, at sidde og glo er det kedeligste..
Det er kun de 5 bedste hold der rykker op, desuden er der fin konkurrence i din division. Senere på sæsonen kan du altid se hvordan du ligger.
Hvorfor sælge du Heinz Marquardsen? Giv ham lige de sidste pop til 90 og du vil kunne sælge ham til en meget bedre værdi!
hans potentiale er udmiddelbart duaphine, den teamwork skal nok give bonus og med 2 vejrsymboler  :P Træner du ham til 90 i bjerge og giver ham lige lidt erfaring til 10. Så kunne jeg sagtens få ham til at passe med lidt bakke træning!

Derudover sker det snart i Giroen.
Skal der køres klassement eller bare hives etape resultater hjem?

mit hold:
Tamiste: kap + training camp
Bravo: fri
Riki: hjælper i sprint
Paasukene: hjælper i bakker og brosten
gamle Sal: road captain. alround hjælper med mulighed for klassement

2 mand i klassementet burde kunne lade sig gøre, men jeg glemmer nok en taktik eller to  ;D
Ligesom jeg glemte at køre Amstel.. Pless har været i sit livs form og kørte en sponsor i hus på Liège Bastogne Liège (907 528) kat-ching :$

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: April 05, 2014, 12:45:14 pm »

Ligesom jeg glemte at køre Amstel.. Pless har været i sit livs form og kørte en sponsor i hus på Liège Bastogne Liège (907 528) kat-ching :$

Det så jeg godt :D Jannick takker for han holdt fri ;-)

Vilde sponsor penge! Jeg synes mine lidt under 400k for Paris Roubaix var fint ellers ;-) Det var nu dog vist også bare top8 eller sådan noget, jeg skulle køre.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: April 06, 2014, 07:52:02 pm »
Sponsor aftalen var et efterslæb fra første division  ;D Som jeg i øvrigt missede sidste sæson.
Jeg går ikke op i sponsor prestigen, men lagde mærke til at den gav et hop på 26%. Hvor imod kat D. giver en 4-6% eller noget i den stil.
Min marketing manager har 25 i sponsor niveau og aftalen var originalt på ca. 836k. Ikke den store effekt mm sponsor aftalen er på et stort beløb.
Det største beløb jeg har haft mulighed for at vinde var en sejr i det samlede klassement i Giro på 1,6 mill. også tilbudt i 1. division.