Author Topic: World Challenge  (Read 20037 times)

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
World Challenge
« on: August 03, 2014, 11:41:39 pm »
Bij deze een draadje voor de nieuwste toevoeging van Osca, hier kun je je succes delen en wellicht wat vragen stellen, ik begin meteen maar met een vraag,
Weet één van jullie misschien wat die tijd van een race inhoud, ik heb wel gezien dat zombie erg goed is met tijd, want hij heeft iets van 1minuut 35 sec, en ik ben er niet zo goed in want ik heb een tijd van 37 sec.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
Re: World Challenge
« Reply #1 on: August 03, 2014, 11:57:24 pm »
Volgens mij is dat de voorsprong die je hebt als je wint. Is alleen maar een leuke statistiek.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #2 on: August 04, 2014, 12:00:35 am »
En een leuke toevoeging aan dit spel, de World Challenge. Maar zal lastig worden om alle ritten te winnen als je niet overal een goede renner voor hebt, zoals ik.

Maar wel al 5 kaarten gewonnen, en al 1 daarvan ingezet ( extra poging World Challenge ), dus dat werkt ook pima.

2x 1x 1x
« Last Edit: August 04, 2014, 12:09:57 am by Vos »

zombie

• Hero Member
  • Giantzombie, 1A
    • View Profile
« Reply #3 on: August 04, 2014, 07:09:47 am »
Ii heb geen aprintwr of tijdrijder,  dus gaat hwm ook niet meteen worden voor mij. Gelukkig mag je er een paar seizoenen over doen.

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #4 on: August 04, 2014, 09:00:06 am »
Vind het nog een beetje vreemd. Er wordt alleen gekeken naar de tactieken welke gebruikt worden.. Er worden dus wel renners gebruikt uit de 1e divisie.. Kan hier dus nog wel een paar jaartjes mee wachten voordat ik hieraan kan gaan beginnen.

Een verder nadeel hieraan vind ik dat dit weer iets is waar de betere teams weer een voordeel bij hebben. Beginnende teams en teams met alleen maar jonkies gaan echt niet voorbij de D-categorie komen, ook de meeste 2e div. teams missen wel ergens een topper om alle races in deze categorie te kunnen winnen. Als je bijv kijkt naar Ciripolen, die heeft minimaal 9 sterren op elk onderdeel, die gaat door de b-c-d categorien heen wandelen en gaat dus hier veel voordeel uit halen.

Themasterofcm

• Hero Member
  • Kilometervreters - 3h
    • View Profile
« Reply #5 on: August 04, 2014, 09:14:58 am »
Vind het nog een beetje vreemd. Er wordt alleen gekeken naar de tactieken welke gebruikt worden.. Er worden dus wel renners gebruikt uit de 1e divisie.. Kan hier dus nog wel een paar jaartjes mee wachten voordat ik hieraan kan gaan beginnen.

Een verder nadeel hieraan vind ik dat dit weer iets is waar de betere teams weer een voordeel bij hebben. Beginnende teams en teams met alleen maar jonkies gaan echt niet voorbij de D-categorie komen, ook de meeste 2e div. teams missen wel ergens een topper om alle races in deze categorie te kunnen winnen. Als je bijv kijkt naar Ciripolen, die heeft minimaal 9 sterren op elk onderdeel, die gaat door de b-c-d categorien heen wandelen en gaat dus hier veel voordeel uit halen.

DAt is zeker niet helemaal waar. Ten eerste kan je een heel aantal races gewoon winnen met je renners.

Daarnaast heeft iedereen er een voordeel aan, want je kan gratis een hoop tactieken testen, en de het voordeel dat je van de kaarten krijgt is minimaal. Zeker voor de grote teams is bijvoorbeel 10% korting op je personeel helemaal niks

Themasterofcm

• Hero Member
  • Kilometervreters - 3h
    • View Profile
« Reply #6 on: August 04, 2014, 09:16:24 am »
Vage race.

Net 2 keer Almeria gereden. De eerste keer rijd er in de eerste sectie een groepje van 3 ploeggenoten weg. Die weet ik nog wel bij et halen, maar niet meer te winnen. Meteen daarna is de eerste groep in diezelfde race 26 man en win ik hem vrij gemakkelijk

zombie

• Hero Member
  • Giantzombie, 1A
    • View Profile
« Reply #7 on: August 04, 2014, 09:20:47 am »
Zo random is dit spel dus :P

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: August 04, 2014, 09:30:35 am »
Foeke heeft ergens wel een punt, toch een heel licht voordeel voor betere teams. Zeker als je meer dan 1 kaart mag inzetten bij een race, ik weet eigenlijk niet of dat kan. Als je maximaal 1 kaart mag inzetten bij een race is het lichte voordeel wel heel klein, dat zou het beste zijn volgens mij. En dan is het leuk, want als je bij de World Challenge alleen prestige of zo kan winnen, dan is de WC een stuk minder leuk en veel minder activiteit daar dan. Nu is het leuk dat je een kaart kan winnen, maar het moet inderdaad niet zo zijn dat daardoor betere of actievere teams teveel voordeel hebben. Simpel op te lossen door maximaal 1 kaart per race te mogen inleveren, maar misschien is dat al zo.

zombie

• Hero Member
  • Giantzombie, 1A
    • View Profile
« Reply #9 on: August 04, 2014, 09:36:14 am »
Over een tijdje hebben wij die kaarten toch ook. Zo lang ze eenmalig zijn zal het me een zorg wezen. Anders is het net zo goed oneerlijk dan mensen die al langer spelen betere renners kunnen kopen. Dat ik nu een winkel kan openen voor de helft van de prijs zal ook vast niet de race beinvloeden.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #10 on: August 04, 2014, 09:40:05 am »

Er worden wel renners uit de 1e divisie gebruikt, maar die zijn qua GV voor die betreffende rit van dezelfde kwaliteit als de renners uit de 2e en 3e divisie die gebruikt worden.

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #11 on: August 04, 2014, 09:45:17 am »
Nee maar een kaart trekken waardoor je het talent van een renner kan zien is toch wel een zeer mooie kaart hoor. Mensen met een compleet team kunnen dus ook c en b wedstrijden gaan rijden en dus meer kaarten krijgen  ;) Weet niet hoe jij hier precies tactieken in wilt gaan testen. Maar heb zelf met alle 5 mn renners een compleet andere tactiek gereden maar ze kwamen allemaal in dezelfde tijd binnen..

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #12 on: August 04, 2014, 11:25:50 am »
Heb er 1 gewonnen vandaag, dat leverde me 10% korting op op het rennerssalaris. Die laat ik nog mooi even liggen, want dat zal geen nut hebben met 4 renners xD

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #13 on: August 04, 2014, 11:26:13 am »
Er zitten wel erg veel heuvels in al die Wold Challenge ritten...

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #14 on: August 04, 2014, 11:27:46 am »
Er zitten wel erg veel heuvels in al die Wold Challenge ritten...

D-koersen, he....

Als je een team vol met klimmers hebt, heb je wel een klein probleem  ::)