Author Topic: All-time ranking DK  (Read 1160 times)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
All-time ranking DK
« on: July 20, 2015, 08:52:31 pm »
Så blev det tid - Øjeblikket især de "gamle" drenge har set frem imod  ;)

Jeg har gennem de seneste mange sæsoner samlet GV for de bedste danske ryttere ved starten af sæsonen, og med min tilbagevenden til NT-tjansen har jeg valgt at offentliggøre listerne, som de ser ud nu.

Listerne består af 20 ryttere i hver kategori, heriblandt dem med højest GV, men derudover også med de ryttere, jeg mener har store chancer for at blande sig i top20 på ATR i fremtiden - eller måske allerede gør. Der er derfor enten noteret, hvilken sæson GV-max er nået, eller for rytterne med et par sæsoner tilbage at træne positivt, hvilken alder de har.

Der kan sagtens have indsneget sig små fejl undervejs, for det er efterhånden mange timers nørklearbejde/nørdearbejde, der ligger til grund for listerne. Opdager man noget, må man meget gerne skrive det  :)

Without further ado:

Enkeltstart:

Ja, Danmarks gennem tiden mest vindende landsholdsrytter topper listen med et massivt GV på 95,38! Ikke overraskende fører Mathias Söderstrøm listen over alletiders bedste danske tidskørere. En anden landsholdsvinder Rasmus Herløv ligger på andenpladsen, mens Heino I. Klausen runder podiet af i tæt kamp med de to ryttere, der topper listen for sæson 23.

Mere overraskende er det nok, at rytteren med nærmest identiske startskills som Söderstrøm, Arthur Bendtsen, er helt nede på 16.pladsen, da han undervejs i karrieren røg ud på et træningsmæssigt sidespor. På samme vis kan man også konkludere nu, at den ekstremt lovende Nyström heller ikke rammer helt op i GV-trækronerne, og jeg vover at gætte på, at han ikke engang kommer i top5 på ATR, når hans top nås om en sæson eller to. Hans-Erik Overgaard vil måske have større chancer, og på længere sigt skal vi afvente, hvordan Ørsager og Stuhr videreudvikler sig. De når dog nok kun lige omkring top 10 på ATR, men har altså stadig ca. seks sæsoner endnu.

« Last Edit: January 08, 2016, 09:47:34 pm by Kazistuta »

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
Re: All-time ranking DK sæson 23
« Reply #1 on: July 20, 2015, 10:01:28 pm »
Brosten:

Som nævnt i GV-tråden har Tim(idus) Krogh slået Eskild Øgendahls ellers imponerende GV benchmark, som Solex på godt dansk kaldte det. Men når man slår en tidligere guldmedaljevinder, så forpligter det, Krogh!

Ellers er listen domineret af Timidus' ryttere, ikke underligt, når manden i mange år har satset voldsomt på denne kategori - listen underbygger bare, at han har gjort det med stor succes. Selveste "Heeeere's Johny!" Johansen, som i CFF's første periode var en af vores tre store stjerner, er at finde helt nede på 9.pladsen. At der er hele syv ryttere med fremtidspotentiale på listen skyldes ikke (kun ;)), at jeg gerne ville have mine egne ryttere på listen, men at der faktisk i brostenskategorien har været enorme spring mellem talenterne, og udover Timidus-slænget er der faktisk langt mellem snapsene. Alle de syv ryttere burde have mulighed for at ende i top10 på ATR, men om nogen af dem slår de to frække fyre med over 90 i GV er mere tvivlsomt. Aarup havde haft muligheden, hvis ikke han havde så pokkers lavt et talent.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #2 on: July 20, 2015, 10:11:18 pm »
Bakke-brosten:

Her bliver det meget tydeligt, hvor meget talentet faktisk betyder for den færdigudviklede rytter. Jeg havde ikke selv stor fidus til Georg Grandahl i hans unge år, hvor han var markant dårligere stillet end Lamp og Bengtsson, men udover en stor periode med 70% træning har Lamps talent 1 og Bengtssons talent 2 ikke gjort meget for at forbedre deres ATR rangering. Jeg ved ikke, om Malerun har fundet ud af GG's talent? Jeg antager, at det er på 4 eller 5, for han har i hvert fald erobret førstepladsen eftertrykkeligt.  Ligeledes har Kenn Hanghøj, som aldrig har markeret sig på landsholdet, klinet sig ind foran Magnus Lamp, som ellers er Danmarks foreløbig eneste guldmedaljevinder i kategorien.

Skal nogen af de yngre kræfter trænge sig på i denne kategori, må vi nok sætte vores lid til Nonbo og Rytke-Sørensen.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #3 on: July 20, 2015, 10:21:33 pm »
Bjerggeden:

En kategori, der blev lavet for at ProSCycling kunne følge med i sine klatretøsers udvikling :P Jeg kan ikke huske, hvilke navne det var, men måske kan du selv opklare, om nogen af dem er på ATR listen?

Den fortabte søn, Carl-Christian Henriksen, der forsvandt fra spillet, da hans storhedstid skulle til at begynde, ligger sikkert i spidsen foran en af de første danske talenter, Aleksander Sinkbæk, der dog forsvandt lidt blandt de tre andre, da der var få rene bjergløb til ham på landsholdet. Sidste mand på podiet er Tomas Drachman, som aldrig har markeret sig på landsholdet, så vi har i CFF Danmark ligesom i virkeligheden ikke det store at byde på i bjergene. Nu venter vi med spænding på Salpeters' og ProBox' unge bjergkid, som nok skal komme i top5 på ATR.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #4 on: July 20, 2015, 10:28:46 pm »
Bakker:

Verdensmesteren fra 1.division sidste sæson har lagt sig på førstepladsen på alletiders bakkeliste i CFF Danmark. Jeg er personligt lidt overrasket over, at han efterlader to store navne som Bo Østergaard og Max Nordby på de efterfølgende podiepladser, men "heldigvis" kommer "Megahypede Matt" lige rundt om hjørnet, og det kunne da være rigtig lækkert med tre sæsoners topplaceringer til den nu 28-årige Rasmussen.

Ellers synes jeg bare, listen bugner med kendte (og lækre!) navne, hvilket bærer præg af, at vi har været forkælet med stærke navne i bakkekategorien næsten hele CFF's levetid. Desværre har vi også, med undtagelse af sidste år vist nok, aldrig helt levet op til kvaliteten, når vi ser på landsholdsresultaterne i bakkeløbene.

Jeg må hellere skynde mig at nævne, at Borgvardt ligger lunt i svinget til fremtidens ATR også, så Solex ikke kommer efter mig.

Thorin

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Larga vida a Sacroux y NOFX. Matterhorn rules!
    • View Profile
« Reply #5 on: July 21, 2015, 01:50:18 am »
Wow, nice!

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #6 on: July 21, 2015, 01:53:00 am »
Et skridt nærmere en idé  ;)

Der kan selvfølgelig snige sig et par små fejl ind, men GV'erne er jo troværdige, da der de sidste mange sæsoner er blevet lavet GV lister inden den 1. træning i sæsonen.

Da jeg ledte efter GV's fra U23 lister. Er der ikke konsekvent blevet lavet lister til hver sæson og andre er ikke fra sæson starten. Derfor er Söderström, Sinkbæk, med andre, ikke på listerne. Det er for det meste 1. generations rytterne, der er udeladt.
« Last Edit: July 21, 2015, 04:41:07 am by TeamSolex »

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #7 on: July 21, 2015, 09:48:28 am »
Bakke-sprint:

I denne kategori fik vi på et tidspunkt rettet GV-procenterne til, så de vægtede bakker og sprint ligeligt, men jeg mener, at alle navnene på nedenstående liste er sammenlignet med samme procenter.

Igen toppes listen af en stjerne, denne gang RaboRubens Theis Støvring, som dog nåede at skifte hold inden hans GV-top. Han efterfølges af endnu en legende, Kaspar Døygaard, mens den sidste podieplads besættes af Johan Lofti-Høgni, som aldrig har toppet helt omkring landsholdet.

Ud fra listen ser det ud som om, vi kun har haft et par få ryttere, der kunne gøre sig gældende i top5-10 i disse løb, hvilket også passer meget godt med virkeligheden. Det ser dog ud som om, at både Charlie Nyström og Mads Lamp på sigt (førstnævnte på meget kort sigt) vil kunne blande sig i top3.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #8 on: July 21, 2015, 10:00:35 am »
Bjerg-fladvej:

Man kan sige, at de rene bjergryttere altid vil have en stor chance for at blande sig i topstriden på denne liste også, men når der kommer flere sektioners fladvej med i løbene, er det ofte nogle andre ryttere, der blander sig helt fremme i løbene. Rytteren, der er længst fremme i begge kategorier, er Kurt Malmqvist, som i den rene bjergged kategori var firer, men på ATR for bjerg med fladvej besætter nederste podietrin. Sikkert på toppen af listen befinder Henning F. Petersen sig, der siden sine ungdomsår var spået til en stor karriere. Han har lidt under manglende landsholdsløb i denne kategori i hans storhedstid, men når man som 35-årig stadig har et GV tæt på den næstbedste på ATR (Brian Tjalve, som aldrig har gjort stort væsen af sig på landsholdet), så har man altså været et ekstraordinært veltrænet talent.

Dan K. Petersen vil formentlig ende på en andenplads på denne ATR, når han topper GV-mæssigt om 2-3 sæsoner, men det bliver i så fald kun kortvarigt, for bagfra lurer et talent på størrelse med Henning F, nemlig Christopher Gregersen. GV-mæssigt er han en ren killer, og hvis ProBox fortsætter den gode træning (jeg tænker lidt mere fladvej og teknik) samt XP-opgradering, så kan han som 27-årig bide skeer med de bedste i 1.division. Spændende om han stagnerer eller vil overhale ellers overlegne Henning.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #9 on: July 21, 2015, 10:27:28 am »
Bjerg-bakke:

Kategorien, hvor tourryttere (som Danmark faktisk har haft en del aldeles habile af) har en lille chance for at markere sig GV-mæssigt, da de oftest har høje værdier i netop de to mainskills nødvendige i denne type løb.

De tre navne på podieskamlen er alle meget kendte navne, flere med flotte landsholdspræstationer på CV'et. Feltet føres an af Lauge Herner (sølv i sæson 17) foran Mattias Heydenreich (må have lidt under en dårlig landstræner :P og ikke passende løb, for han vandt bl.a. Lombardiet Rundt i 1.division) og Hans-Kurt Kølle-Jørgensen (guld i sæson 15).

I denne kategori dukker navnene ofte lidt senere op end i de fleste andre kategorier. Alle de tre førnævnte var kendte i ungdomsårene også, men klassementsryttere trænes ofte lidt alternativt, så der pludselig som 28-årig kan dukke en rytter ud af det blå.

Lige nu har vi en Medkelborg og en Kudsk, der har potentiale på den lange bane, men de ligner faktisk mere klassementsryttere end rene bjergbakke-ryttere, hvilket vil gøre, at de nok får svært ved at komme helt op på toppen GV-mæssigt.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #10 on: July 21, 2015, 10:35:26 am »
Sprint:

Sidst, men ikke mindst, kategorien hvor Danmark har haft stolte traditioner med flotte landsholdspræstationer. Listen føres an af Andre Østerby, som flere gange skuffede div. landstrænere, men formåede en sølvmedalje i sæson 17, men han overhales måske allerede næste år af Benny Skjødt, som har vist talentet på højeste plan allerede med en sølvmedalje som 27-årig. Sidste podieplads indehaves af Hellerups egen Nikolaj Ahnfeldt-Mollerup.

Udover Benito tror jeg ikke, vi den næste periode skal regne med at se danske ryttere, der sprænger 90-barrieren. De tre 27-årige på listen er alle fine, men jeg ser dem kun komme ind og snuse til top5 på ATR listen.

Israelus

• Hero Member
  • CervinoCyclingClub.
    • View Profile
« Reply #11 on: July 21, 2015, 08:25:41 pm »
incredible work :o :o

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #12 on: January 04, 2016, 05:34:49 am »
De her lister er jo afsindigt gode og holder jo stadig et ½ år efter. Det er jo ikke sådan at jeg tænker de bør opdateres så forbandet ofte, da jo ikke sker så meget på dette felt.
Nu hvor det var TBW der har skrevet det ind i regneark kunne du fortsætte det? Her tænker jeg at vedligeholde ATR i dit eget regnark fil. Måske gør du det allerede  ??? Er der kommet en højdespringer kunne du bare notere det som en efternote i denne trådog lade det være sådan indtil en ny liste laves på et andet tidspunkt. Som sagt er dette ikke så dynamisk  ;D

@ ProSCycling af samme grund må du gerne sticke denne tråd. Inden den bliver slettet grundet inaktivitet.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
Re: All-time ranking DK
« Reply #13 on: January 08, 2016, 09:54:42 pm »
Det var godt, du mindede mig om det - der er ændringer især i sprint- og bjergkategorierne. Hermed listerne, som de ser ud ved starten af sæson 25:

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
Re: All-time ranking DK
« Reply #14 on: January 10, 2016, 11:04:29 pm »
godt gået, godt overblik, jeg kan lide det nummer 2 på enkeltstarten liste  8)