Poll

Welke eredivisie-club (NL / België) mag op jouw support rekenen?

PSV
3 (13.6%)
Ajax
10 (45.5%)
Feyenoord
1 (4.5%)
AZ
0 (0%)
Vitesse
0 (0%)
FC Twente
0 (0%)
Anderlecht
2 (9.1%)
Club Brugge
0 (0%)
AA Gent
0 (0%)
Standard Luik
0 (0%)
Anders...
4 (18.2%)
Voetbal interesseert me geen hol.
2 (9.1%)

Total Members Voted: 17

Voting closed: August 26, 2015, 12:32:15 pm

Author Topic: De Voetbalkantine  (Read 9098 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
Re: De Voetbalkantine
« Reply #15 on: August 12, 2015, 01:32:29 pm »
Inderdaad Foeke, ik las dat de trainer een halve finale als doelstelling voor de EL noemde. Mooi staaltje Amsterdamse bescheidenheid. En dan zeggen dat je team heeft geleerd van Rapid. Hoop het niet voor NL voetbal, maar voor de Boer zou ik het niet erg vinden als hij tegen Jablonec tegen weer een zeperd aanloopt.

Voorlopig zal Feyenoord wel de laatste winnaar van een Europa Cup blijven, vrees ik.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
« Reply #16 on: August 12, 2015, 01:33:17 pm »
Een heel goed idee, WiC, ik zat gisteren ook al te denken aan zoiets bij het off topic gedeelte want er zijn toch veel liefhebbers van voetbal op deze site en daar wordt vaak genoeg over gezemeld in de JZ-bar. Maar de topic JC-bar (en nee, dat betekent niet Jezus Christus, lol) hoef ik dus niet meer te openen^^

En binnenkort moet het Nederlands elftal volop aan de bak, ongetwijfeld zal deze topic dan heel druk bezocht worden.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #17 on: August 12, 2015, 01:37:47 pm »
Ik kan die poll moeilijk serieus nemen als mijn favo clubbie PEC Zwolle er niet eens bij staat... man man man

Ik heb overigens meer respect voor Feyenoord fans dan voor Ajax fans, Feyenoord zakte enorm ver weg en toch bleven de fans trouw. Die Ajax fans zijn over het algemeen meer succesfans, wil wel eens zien hoeveel fans ze hebben als ze eens 10e of nog lager eindigen. Van de traditionele top 3 ben ik overigens voor PSV, en dat heeft eig maar 1 reden: Arjen Robben. Elke club sinds PSV waar hij speelde ben ik fan van geworden (en op Chelsea na) fan van gebleven. Maar in NL is PEC mijn nummer 1 dus.

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #18 on: August 12, 2015, 01:38:25 pm »

@reality, ben je naar een andere club vertrokken dan?

Jep, van GVVV naar het oh zo grote 'De Merino's'. Verplaatsing van club binnen Veenendaal.   ;)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
« Reply #19 on: August 12, 2015, 01:41:38 pm »
Ik heb trouwens zelf ook jarenlang gevoetbald, het niveau viel wel mee want dat was niet zo hoog, maar in de jeugd toch wel op redelijk niveau gevoetbald, o.a. tegen spelers die later profvoetballers of zelfs top-profvoetballers werden.
Maar ja, ik was toen (en soms nog, lol) een liefhebber van feestjes en mooie dames, dus dat verklaart mijn senioren-voetbal-loopbaan op laag niveau, lol. Ik was af en toe wel sterspeler, maar dat was meestal in de 3e helft, hahahaha.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #20 on: August 12, 2015, 01:41:53 pm »
Owhja ik ben zelf tot mijn 17e levensjaar altijd keeper geweest. En niet om op te scheppen, maar ik was vroeger echt een supertalent, ik was toen ik 10/11 was nog gescout door jeugdplan Nederland (JPN), dat is een soort van Nederlandselftal voor een bepaalde leeftijd. Ik kreeg toen echter een ernstige ziekte toen ik 11 was en heb daarna nooit meer mijn niveau kunnen halen. Achteraf heel zonde, die scout die me scoutte wou me per direct in de U12 van district Noord plaatsen en bij mijn club werd verwacht dat ik heel gauw door Heerenveen/Emmen (samenwerking tussen de 2 profclubs) of Groningen opgepikt zou worden, is er helaas nooit van gekomen.

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #21 on: August 12, 2015, 01:46:41 pm »
Owhja ik ben zelf tot mijn 17e levensjaar altijd keeper geweest. En niet om op te scheppen, maar ik was vroeger echt een supertalent, ik was toen ik 10/11 was nog gescout door jeugdplan Nederland (JPN), dat is een soort van Nederlandselftal voor een bepaalde leeftijd. Ik kreeg toen echter een ernstige ziekte toen ik 11 was en heb daarna nooit meer mijn niveau kunnen halen. Achteraf heel zonde, die scout die me scoutte wou me per direct in de U12 van district Noord plaatsen en bij mijn club werd verwacht dat ik heel gauw door Heerenveen/Emmen (samenwerking tussen de 2 profclubs) of Groningen opgepikt zou worden, is er helaas nooit van gekomen.

Leuk om te horen ja. Heb zelf ook van m'n 13e tot m'n 15e bij regio 'De Heuvelrug' in het jeugdplan gevoetbald. Daarna naar de landelijke U16 maar daar moest ik vertrekken omdat ik niet bij een BVO speelde.
Verder op m'n 11e testwedstrijden mogen spelen bij Ajax, niet gehaald. Op m'n 12e weer en toen heb ik er een half jaartje gespeeld. Was niet te doen voor m'n ouders. Twee jaar later een seizoentje bij Vitesse mogen genieten. In de vroege jeugd veel potentie maar door een late groeispurt kwam ik fysiek tekort tegenover m'n leeftijdsgenoten en moest ik helaas afhaken om echt bij een profclub te voetballen.

Anderhalfjaar bij een topklasser in het eerste gevoetbald, aan het niveau geroken en veel geleerd maar helaas niet door kunnen breken als vaste basisspeler. Nu een stap teruggezet en spelende bij een eersteklasser. Ben 24 jaar & heb wel de ambitie om ooit nog een keer een stap te zetten richting de top van het amateurvoetbal. :)

Reekse

• Guest
« Reply #22 on: August 12, 2015, 01:48:50 pm »
Ik kan die poll moeilijk serieus nemen als mijn favo clubbie PEC Zwolle er niet eens bij staat... man man man

Ik heb overigens meer respect voor Feyenoord fans dan voor Ajax fans, Feyenoord zakte enorm ver weg en toch bleven de fans trouw. Die Ajax fans zijn over het algemeen meer succesfans, wil wel eens zien hoeveel fans ze hebben als ze eens 10e of nog lager eindigen. Van de traditionele top 3 ben ik overigens voor PSV, en dat heeft eig maar 1 reden: Arjen Robben. Elke club sinds PSV waar hij speelde ben ik fan van geworden (en op Chelsea na) fan van gebleven. Maar in NL is PEC mijn nummer 1 dus.
Als het voetbal niet om aan te gluren is haak ik inderdaad af. Wedstrijden van fc Utrecht - Willem II vind ik niet interessant om te kijken. Dan volg ik liever buitenlands voetbal. Je mag daar een mening over hebben hoor, maar ik heb weer een mening over mensen die achter een club staan die slecht presteert.
Ik ben een voetballiefhebber, niet iemand die langs de kant gaat schreeuwen en aanmoedigen om een team op te peppen. Dat kan ik wel hoor, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Gewoon lekker bier drinken, 'wat een KUT-bal roepen' en genieten. That's my spirit ;)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #23 on: August 12, 2015, 01:52:21 pm »
Dan zul je de afgelopen seizoenen bar weinig ajax hebben gekeken, Reekse.  ;D
Was vaak niet om aan te gluren, dat moet je toegeven.

Veel talent hier op CFF, leuk om te lezen. Zelf in de jeugd ook voor regioteams gespeeld, maar bij senioren nooit verder gekomen als 3e klasser. Ook niet meer ambitie gehad. Vond andere dingen ook belangrijker, net als Vos.  :)

Reekse

• Guest
« Reply #24 on: August 12, 2015, 02:01:08 pm »

Leuk om te horen ja. Heb zelf ook van m'n 13e tot m'n 15e bij regio 'De Heuvelrug' in het jeugdplan gevoetbald. Daarna naar de landelijke U16 maar daar moest ik vertrekken omdat ik niet bij een BVO speelde.
Verder op m'n 11e testwedstrijden mogen spelen bij Ajax, niet gehaald. Op m'n 12e weer en toen heb ik er een half jaartje gespeeld. Was niet te doen voor m'n ouders. Twee jaar later een seizoentje bij Vitesse mogen genieten. In de vroege jeugd veel potentie maar door een late groeispurt kwam ik fysiek tekort tegenover m'n leeftijdsgenoten en moest ik helaas afhaken om echt bij een profclub te voetballen.

Anderhalfjaar bij een topklasser in het eerste gevoetbald, aan het niveau geroken en veel geleerd maar helaas niet door kunnen breken als vaste basisspeler. Nu een stap teruggezet en spelende bij een eersteklasser. Ben 24 jaar & heb wel de ambitie om ooit nog een keer een stap te zetten richting de top van het amateurvoetbal. :)
Ik droomde altijd dat ik bij Ajax kon voetballen :P Helaas nooit van gekomen. Logisch, want dat wil iedereen. Ik was wel godsgruwelijk fanatiek als klein manneke. Ik wilde in elke balsport dominant aanwezig zijn en winnen. Helaas heb ik nooit een eerlijke kans gehad om mijn spelinzichten, technieken, fanatisme, explosiviteit, kracht, snelheid en balgevoel te gebruiken om ver te komen, want door een ziekte aan mijn luchtwegen (65% longinhoud) liep ik conditioneel ver achter op iedereen. Als we met de training rondjes moesten rennen haalde bolle Jan mij een rondje in. Dat was zo frustrerend dat ik op mn 18e ben gestopt met voetballen. Ik heb dat nu wel een plekje gegeven hoor, maar als jonge voetballer kan ik me dus wel indenken dat jullie hier best teleurgesteld over waren, dat mag ook.

Dit jaar trouwens mee gedaan aan een familievoetbaltoernooitje. Ik dacht dat ik het slechtste zou zijn, maar 2 wedstrijden 5 minuten mee gedaan en twee keer een doelpunt. Na mn goals wilde ik ook gewoon meteen gewisseld worden hahahah. We waren met best een hoop vrienden die allemaal graag mee wilden doen, dus ik heb me lekker opgeofferd door de 3e wedstrijd niet mee te doen. En ja, wij hadden het slechtste team en ik was topscorer ;)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #25 on: August 12, 2015, 02:03:49 pm »

Ah jij was ook heel talentvol als ik het zo hoor (en nog steeds), welke topklasser voetbalde je? Ik heb helaas de pech gehad dat ik nooit mijn talent heb kunnen waarmaken door mijn ziekte die ik had, ik was daarna echt geen schim meer van dat talentje dat ik was, anders had ik de ambitie gehad om profkeeper te worden haha

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #26 on: August 12, 2015, 02:07:29 pm »

Ah jij was ook heel talentvol als ik het zo hoor (en nog steeds), welke topklasser voetbalde je? Ik heb helaas de pech gehad dat ik nooit mijn talent heb kunnen waarmaken door mijn ziekte die ik had, ik was daarna echt geen schim meer van dat talentje dat ik was, anders had ik de ambitie gehad om profkeeper te worden haha

Dat is flink balen dan ja. Zowel voor jou als voor Reekse zijn dat inderdaad niet de dingen die je mensen toe wenst.
Speelde bij GVVV.

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #27 on: August 12, 2015, 02:20:13 pm »

Sc Heerenveen!!!!!

Zelf speel ik al vanaf mijn 16e in het eerste bij een 5e klasser. Vele mogelijkheden gehad om hogerop te geraken(Hoofdklasse, topklasse) maar om één of andere reden heb ik het altijd wel best gevonden en alles afgewimpeld.

Ben momenteel op vakantie en in ons huisje in Frankrijk hebben we echt een DIKKE TV staan. Mooi laptopje met hdmi kabel op aan gesloten en heerenveen gisteren met een live streampje zowaar (de eerste helft + 15 minuten 2e helft) goed zien voetballen en winnen. Zondagochtend ben ik weer thuis en dan s'middags mooi de 2e wedstrijd zien tegen Utrecht uit.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #28 on: August 12, 2015, 02:24:07 pm »
Ik droomde altijd dat ik bij Ajax kon voetballen :P Helaas nooit van gekomen. Logisch, want dat wil iedereen. Ik was wel godsgruwelijk fanatiek als klein manneke. Ik wilde in elke balsport dominant aanwezig zijn en winnen. Helaas heb ik nooit een eerlijke kans gehad om mijn spelinzichten, technieken, fanatisme, explosiviteit, kracht, snelheid en balgevoel te gebruiken om ver te komen, want door een ziekte aan mijn luchtwegen (65% longinhoud) liep ik conditioneel ver achter op iedereen. Als we met de training rondjes moesten rennen haalde bolle Jan mij een rondje in. Dat was zo frustrerend dat ik op mn 18e ben gestopt met voetballen. Ik heb dat nu wel een plekje gegeven hoor, maar als jonge voetballer kan ik me dus wel indenken dat jullie hier best teleurgesteld over waren, dat mag ook.

Dit jaar trouwens mee gedaan aan een familievoetbaltoernooitje. Ik dacht dat ik het slechtste zou zijn, maar 2 wedstrijden 5 minuten mee gedaan en twee keer een doelpunt. Na mn goals wilde ik ook gewoon meteen gewisseld worden hahahah. We waren met best een hoop vrienden die allemaal graag mee wilden doen, dus ik heb me lekker opgeofferd door de 3e wedstrijd niet mee te doen. En ja, wij hadden het slechtste team en ik was topscorer ;)

Dat is echt balen man, mss had je wat gekunt als keeper? Ben je immers minder conditie voor nodig. Ik was vroeger ook verschrikkelijk fanatiek, eigenlijk nu ook. Ben geboren in een familie vol met fanatieke voetballers, bleek ik het nog even 3 keer erger te zijn haha. Kon ook totaal niet tegen mijn verlies, werd ik vroeger helemaal woest. Maar ben in de tussentijd wel wat kalmer geworden haha (beetje te kalm volgens sommigen bekenden van me).

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #29 on: August 12, 2015, 02:25:22 pm »
Dat is flink balen dan ja. Zowel voor jou als voor Reekse zijn dat inderdaad niet de dingen die je mensen toe wenst.
Speelde bij GVVV.

Ah ok, GVVV ken ik eig niet :p