Author Topic: De Joop Zoetemelk bar  (Read 28422 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
Re: De Joop Zoetemelk bar
« Reply #855 on: January 09, 2018, 01:42:24 pm »
13 miljoen voor Verde om het wk te rijden zonder TK is ook geen koopje.
Sterker nog ; ik kreeg pas 10 minuten voor de deadline een bod op Verde.
5 minuten voor de deadline gekeken naar STRONK3R zijn team of daar het bod misschien vandaan kwam, maar zijn team zat nog steeds vol met 20 renners. Dus hij heeft een paar minuten voor de deadline zelfs één van zijn toprenners ontslagen (!) om plaats te maken voor Verde.

Maar goed, laat ik hier maar niet teveel over schrijven want ik weet dat deze verkoop mij verweten wordt.
Nee, dit was geen afspraak en een niet chique manier om de concurrent te versterken. SP0RTLIFE is geen satelliet team van CCT of STRONK3R en ik heb mijn eigen beleid.
Ik heb zeer veel goede argumenten voor deze verkoop. En met Arguillet heb ik de beste kans gehouden, want hij heeft een actief weer icoontje en is inmiddels al bijna gelijkwaardig aan Verde. En ik heb Verde niet eerder verkocht (ruim 15 races voor het WK) omdat hij dan een concurrent is en zonder TK is hij normaalgesproken geen concurrent.
Verde verloor vorig seizoen al van Higueras, en dat verschil zal alleen maar groter zijn geworden want Verde is nu 32 jaar en Higueras 30jaar. Ook zat mijn team vol, en ik wil wel een draftrenner. Van al mijn renners die te koop stonden, werden alleen Verde en Bucciero verkocht, beiden kregen op het laatste moment 1 bod.
En ik was sowieso van plan om Verde te verkopen aan het begin van het seizoen. Dan zou ik vele miljoenen minder krijgen voor de dan 33jarige Verde. En op het WK zou hij hoogstwaarschijnlijk 1 plaats achter Arguillet zijn gefinished. De punten in het seizoensklassement zijn voor mij totaal geen prioriteit, en heel misschien kost dit mij 1 plaatsje in het SK wat ook al totaal geen prioriteit heeft, maar meer waarschijnlijk is dat deze verkoop niet eens uitmaakt wat betreft de uiteindelijk positie die ik dus niet eens belangrijk vind.
En ik heb nog wel meer goede argumenten voor deze verkoop en ik heb me toch laten verleiden om er wel veel over te schrijven wat ik dus niet van plan was. Nou ja, hopelijk heeft dat als voordeel dat ik geen pm's meer krijg met mijn inziens onterechte verwijten.
Nogmaals, SP0RTLIFE is geen satelliet team van CCT of STRONK3R, ik heb mijn eigen beleid. En ik heb destijds 20,1 M betaald aan CCT voor Verde, dus daarmee heb ik hem behoorlijk versterkt om dit seizoen een gooi te doen naar het kampioenschap. Dus om mij nu te verwijten dat ik deze verkoop gedaan heb om op een niet chique manier de concurrent te versterken, is wel heel erg vanuit de eigen beleving gedacht. Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat Davici niet blij is met deze verkoop en uit teleurstelling er wat anders tegen aankijkt dan mijn goede argumenten om Verde te verkopen. Bij anderen die Davici het kampioenschap heel erg gunnen, die mogen er ook zo tegen aankijken, hun goed recht, maar begrip voor hun onterechte verwijten heb ik niet. Ik gun Davici het 1A kampioenschap ook meer dan STRONK3R, hoewel deze verkoop daar natuurlijk debit aan is. Maar ik heb mijn eigen beleid en ga niet mijn beleid op offeren voor één van beide teams die in de race zijn voor het 1A kampioenschap. En natuurlijk hoopte ik dat één van die beide teams Verde zou kopen.
Sjonge zeg, blij dat ik van Verde af ben, steeds gedoe en allerlei verwijten als ik hem koop of verkoop. En nee op de pm vraag of ik hem weer van STRONK3R ga terugkopen, nogmaals, het was geen afspraak. En Arguillet is volgend seizoen sowieso beter (nu ook al op het WK dankzij het actieve weer icoontje) en met de 28jarige Mutombo heb ik helemaal een goede troef achter de hand wat betreft tijdrijden.
Nou, dit was weer lekker ouderwets "vossegezemel", fijne dag iedereen !  :)
« Last Edit: January 09, 2018, 01:54:37 pm by Vos »

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #856 on: January 09, 2018, 01:51:09 pm »
Maar goed, laat ik hier maar niet teveel over schrijven want ik weet dat deze verkoop mij verweten wordt.

Geen idee waarom mensen je dit zouden verwijten. Dit is gewoon onderdeel van het spel (misschien ben ik niet helemaal objectief, omdat ik ook al twee keer tijdrijders voor een mooie prijs heb verkocht net voor een bijzondere gelegenheid (in mijn geval de cff-cup)).

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #857 on: January 09, 2018, 02:09:28 pm »
Tja, ik ben niet zo populair hier (=understatement^^), ik neem aan dat dat de reden weer is.
Het is heel vaak voorgekomen dat mij dingen werden verweten, terwijl als iemand anders hetzelfde doet, er anders tegen aangekeken wordt.

Higueras van CCT is de topfavoriet om wereldkampioen te worden. Ook Hamilton van CCT zal het normaalgesproken en hoogstwaarschijnlijk beter doen met TK dan Verde zonder TK. En er zijn nog meer renners die met TK beter zijn dan Verde zonder TK.
STRONK3R heeft natuurlijk ook nog (zilveren) VanGogh gekocht voor maar liefst 9M en dat was meer dan 15 races voor het WK, dus die rijdt wel met TK. Als alternatief heeft hij VanGogh gekocht, want STRONK3R heeft mij diverse malen benaderd dit seizoen om één van mijn tijdrijders te kopen, maar daar ben ik niet op ingegaan, Verde mag hij (of Davici) kopen voor 13M als Verde zonder TK rijdt en dus geen concurrent voor Arguillet is, en eigenlijk had ik niet verwacht dat hij Verde zou kopen omdat zijn team vol zat en hij één van zijn toprenners moest ontslaan.
Ik verwacht dus dat CCT een goede slag qua punten kan slaan op het WK tijdrijden, zijn beide tijdrijders gaan veel meer punten scoren dan de beide tijdrijders van STRONK3R.

Maar genoeg hierover wat mij betreft. En ik had dit beter allemaal kunnen negeren en niets moeten posten in deze topic.
« Last Edit: January 09, 2018, 02:14:24 pm by Vos »

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #858 on: January 09, 2018, 03:10:55 pm »
Vanuit mijn zijde zeker geen verwijd over deze verkoop. Dit spel speel je allereerst voor jezelf en als je dan op deze manier kan profiteren van deze machtsstrijd dan doe je dat in mijn ogen alleen maar goed

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #859 on: January 09, 2018, 04:28:15 pm »
Ik denk ook niet dat iemand je dit zal verwijten. Om dezelfde reden dat ik het destijds ook niemand heb verweten dat mensen heuveltijdrijders te koop zetten ten tijde van de finale CFF-Cup.

Zo werkt het spel, zoals gezegd, slim gebruik gemaakt van de kans/mogelijkheid die er lag. Mijn opmerking was dus als compliment bedoeld.
« Last Edit: January 09, 2018, 04:31:44 pm by WinterIsComing »

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #860 on: January 09, 2018, 06:01:33 pm »
Dit is inderdaad een stukje 'kansen pakken' en het is enigszins zuur voor CCT (alhoewel ik Verde zonder TK slechts nipt in de top 10 zie rijden) maar die zal je niets verwijten.

Zo heb ik in het verleden aan het einde van het seizoen ook wel eens ergens een slaatje uit geslagen (en nee, niet maar 1x :P).

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #861 on: January 09, 2018, 06:41:19 pm »
Ik denk ook niet dat iemand je dit zal verwijten.
Ik weet dat wat jij nu denkt niet klopt.
Deze regel van jou impliceert dat ik maar wat uit mijn duim aan het zuigen ben, volgens mij ben je je daar niet bewust van want ik denk zelfs dat jij het positief bedoelt. Jij zal het waarschijnlijk zo bedoelen : ik kan me niet voorstellen dat iemand je dit zal verwijten ipv wat je nu schrijft. Het gaat dus jouw voorstellingsvermogen te buiten omdat jij verwijten hieromtrent onredelijk vindt.

Op Reality ga ik niet reageren, hoewel het niet klopt wat hij schrijft.

En wat betreft deals ; het is maar heel zelden voorgekomen in al die jaren dat ik een deal met iemand had (wat nu niet het geval was).
WiC brengt de CFF Cup finale en heuveltijdrijders ter sprake. Hij weet dat ik heel discreet ben als ik een deal heb en dat ik dan bijvoorbeeld echt niet die renner ga adverteren. En voor Verde heb ik veel reclame gemaakt. Dus in één van de onterechte verwijten zit ook nog een belediging naar mij toe opgesloten.
Afijn, goed om te lezen dat sommige personen hier wel positief en m.i. redelijk op reageren ; en natuurlijk minder goed dat ik me nu weer heb laten verleiden om hierover nog iets te schrijven.
« Last Edit: January 09, 2018, 06:43:32 pm by Vos »

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #862 on: January 09, 2018, 07:05:08 pm »
Ik heb het alleen een ‘niet zo’n chique actie’ genoemd. Dat was overigens via PM dus waarom de reactie daarop via het forum komt snap ik niet helemaal.

Je weet dat het verschil tussen mij en Stronker op het eind van seizoen minimaal gaat zijn en de ruwweg 500 punten die Verde zonder TK kan binnenhalen ook grote kans beslissend zullen zijn voor het kampioenschap. Dat je die situatie probeert uit te buiten om er op deze manier extra geld uit te halen, kan ik ook nog wel begrijpen. Van teams uit de Nederlandse community verwacht ik dan echter wel een beetje collegialiteit dat je mij dan op zijn minst informeert dat Verde op de TL gaat komen. Dat hoeft ook maar een dag van tevoren te zijn. Dan kan ik er voor zorgen dat ik nog snel een renner verkoop om geld vrij te maken.

Ik vind het een beetje vreemd dat je s’avonds laat Verde op de TL zet en Stronker meteen een berichtje stuurt dat hij te koop staat en dat ik zelf de volgende dag moet informeren waarom Verde plots op de TL verschijnt. Je weet zelf ook dat er maar twee teams geinteresseerd zullen zijn om Verde op dit moment voor zo’n bedrag over te nemen. Als je iets had laten weten, had ik ervoor gezorgd dat ik genoeg geld had gehad en hadden we een deal kunnen sluiten. Dan had je er minstens zoveel aan over gehouden. Als je een renner aan mn directe concurrent probeert te slijten om er een paar extra miljoenen aan over te houden, dan had je op zijn minst mij toch ook kunnen informeren.

Ik had overigens 11.5M in kas dus ik had het prijzengeld van de CFF-Cup winst nodig om een bod uit te kunnen brengen op Verde. Ik had goede hoop op winst en was in dat geval ook van plan om al het geld dat ik had op Verde te bieden. Het bleek dus anders te lopen waardoor ik Verde niet kon binnenhalen. Het zou al lastig gaan worden, maar het kampioenschap kan ik nu wel vergeten. Ik zou het jammer vinden als ik het hierdoor misloop terwijl het makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #863 on: January 09, 2018, 07:45:38 pm »
We hebben het er via pm de afgelopen dagen al veelvuldig over gehad.
Jij blijft het op je eigen manier zien ipv te lezen wat er in mijn pm's stond.
En de forum reactie is niet n.a.v. ons pm contact, er speelt meer, en ik heb er best wel begrip voor dat jij anders tegen de situatie aan wilt blijven kijken dan die eigenlijk was en dat jij mij het één en ander verwijt uit teleurstelling of dat je baalt van deze verkoop. Ook dit heb ik al geschreven.

Er zijn nogal wat dingen die niet kloppen in je forumtekst :
"Ik probeer Verde aan je concurrent te slijten en ik heb hem meteen een pm gestuurd dat Verde te koop stond" etc etc etc.
Ik zal het niet allemaal gaan verbeteren of overal commentaar op geven, maar wel : lees de pm's van mij nog maar eens een keer heel goed. Ik heb je heel goed uitgelegd hoe de gang van zaken was, iets wat ik niet had hoeven doen want ik ben jouw geen verantwoording schuldig over mijn beleid.
Ik was wel van plan om jullie beiden op zaterdag (2 dagen voor deadline) een pm  te sturen dat Verde te koop stond, maar vlak daarvoor kreeg ik een pm van jou waarin je o.a. schreef dat je niet genoeg geld had om Verde te kopen. Dus ik heb geen contact meer gehad met je concurrent en heb die geplande pm achterwege gelaten. Ook je concurrent had niet genoeg geld kunnen hebben. Ik wist de financiële situatie niet van jullie beide teams toen ik Verde te koop zette.
Ik weet inmiddels wel via een pm van vanavond dat je concurrent op het allerlaatste moment besloten heeft om Verde te kopen, iets dat hij de afgelopen dagen niet van plan was voor het hoge bedrag van 13M, een bedrag dat door mij zelf is bedacht, zoals ik je al diverse malen via pm heb geschreven.
En je verwijt dat ik jou een dag vantevoren op de hoogte had moeten stellen dat Verde op de TL ging komen, toen wist ik dat zelf nog niet eens. Ook hierover hebben we het gehad. Jij bekijkt het alleen maar vanuit je eigen perspectief en negeert alles wat ik in diverse pm's heb geschreven de afgelopen dagen.
Behoorlijk ziek van jouw zeer onredelijke reactie nu, Davici. Ook trek je mijn forumreactie helemaal uit zijn verband. Jij hebt bijvoorbeeld nooit gevraagd of ik Verde weer terug zou kopen van STRONK3R, daaraan en aan vele andere dingen had je kunnen zien dat mijn forumreactie andere motieven had.
En voordat je deze onredelijke forumreactie schreef had ik best wel begrip voor jouw m.i. onredelijke verwijt via pm, zoals ik je ook al via pm schreef. Ik snap best wel dat je baalt en uit teleurstelling mij zoiets verwijt. Dat vind ik niet erg. Wel vind ik het erg zoals je nu reageert, dat kan echt niet, ik hoop dat je ooit beseft dat je nu heel onredelijk bent. Zonde dat ik steeds redelijk tegen jou ben geweest via pm en eerlijk gezegd heb wat er speelde en wat mijn motieven waren ; je blijft er steeds maar wat anders van maken lees ik nu uit je forum tekst. Er klopt helemaal niets van hoe jij tegen de zaken aankijkt. Ik hoop maar niet dat de laatste zin van je tekst ook nog inhoudt dat je mij de schuld geeft dat je het kampioenschap misloopt.
Wat mij betreft had ook jij Verde kunnen kopen en wat mij betreft had ook je concurrent degene kunnen zijn die te weinig geld had en dat jij wel genoeg geld had.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #864 on: January 09, 2018, 08:06:20 pm »
Trouwens, je gaat ook aan een heleboel feiten voorbij, afgezien van het feit dat je mijn pm's niet goed leest of verkeerd begrijpt.
Je concurrent zijn team zat vol, hij heeft zelfs een toprenner ontslagen om Verde te kopen. Mooie "deal" is dat dan voor hem.
Misschien nog een keer mijn forumtekst en pm's lezen, dan zal je het misschien wél allemaal begrijpen.
Ik baal er behoorlijk van dat ik eerlijk en redelijk tegen je ben geweest de afgelopen dagen, als je zo een onredelijke forum reactie plaatst.

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #865 on: January 09, 2018, 10:45:09 pm »
Het zou al lastig gaan worden, maar het kampioenschap kan ik nu wel vergeten.

Het is nog niet klaar toch? ..Ik zie nog wel mogelijkheden. :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #866 on: January 10, 2018, 12:06:04 am »
Verde had al 33 races gereden dit seizoen, dat betekent dat er ergens +8 vorm vandaan gehaald moet worden en dat gaat waarschijnlijk ten koste van het koerspersoneel of zijn vorm, en hij heeft dus geen TK bonus.
Desondanks zal hij toch veel punten pakken hoewel ik hem niet top 6 zie finishen. Met een paar punten minder dan 100 vorm gaat de top 10 zelfs heel moeilijk worden voor hem, vermoed ik.
Tot zover mijn berichtgeving over Verde, en het kan natuurlijk ook zijn dat die topteams heel veel kaartjes hebben, er bestaat zelfs een +5 vorm kaartje.

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #867 on: January 10, 2018, 07:24:20 am »
En boemmmmmm, spanning terug!?   ::)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #868 on: January 13, 2018, 07:09:57 pm »
De nieuwe WCS 2018 topic is geopend :
http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2580.msg274723.html#msg274723

De eerste ronde van dit seizoen heeft al 11 deelnemers (CFF managers) en begint over 1 dag en 16 uur.
Veel plezier en succes iedereen !  :)

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #869 on: March 05, 2018, 09:07:30 pm »
I have a confession to make:

ik ben vorige week gestart met Travian....  : :-[