Author Topic: De Joop Zoetemelk bar  (Read 31865 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Re: De Joop Zoetemelk bar
« Reply #975 on: October 01, 2018, 08:47:21 am »
Interessante informatie van Oska in de Engelse topic, waar hij onder andere antwoord geeft op d belangrijkste vraag ; namelijk wanneer die reset gaat plaatsvinden. Zijn antwoord is ; misschien volgend seizoen.
Voor het volledige antwoord en zijn antwoorden op andere vragen, klik deze link :
http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2658.msg281936.html#msg281936

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #976 on: October 01, 2018, 06:16:06 pm »
Ik kijk alvast uit naar de beta-versie en ga in de tussentijd maar even op trainingskamp/vakantie.  8)
« Last Edit: October 01, 2018, 06:20:30 pm by WinterIsComing »

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #977 on: October 02, 2018, 12:25:22 pm »
Och meneer is weer aan het mopperen hoor, tjongejonge :P

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #978 on: October 02, 2018, 12:39:16 pm »
Och meneer is weer aan het mopperen hoor, tjongejonge :P

Doorgaans hou ik wel van vakantie hoor...  ;)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #979 on: October 13, 2018, 07:54:23 am »
Voor degenen die in de Engelse topic onderstaand bericht van Oska niet gelezen hebben :

I don't think next season is the last, I need some seasons in beta.

All teams will start in 3rd division when we reset, no best players today will be in 1st division or historic best players.

Naar mijn mening goed nieuws ;
Nu weten we een beetje waar we aan toe zijn in het huidige spel.
En het beste om in het nieuwe spel allemaal in de 3e divisie te beginnen ; dat gaat leuk worden.  :)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #980 on: October 13, 2018, 01:01:23 pm »
Vind het persoonlijk niet echt goed nieuws dat hij nog een paar seizoenen nodig heeft. Als ik naar mezelf kijk neemt de interesse om te rijden met mijn huidige renners met de dag af dus had het liever wat sneller gewild dan dit...

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #981 on: October 13, 2018, 02:38:01 pm »
Vind het persoonlijk niet echt goed nieuws dat hij nog een paar seizoenen nodig heeft. Als ik naar mezelf kijk neemt de interesse om te rijden met mijn huidige renners met de dag af dus had het liever wat sneller gewild dan dit...

Ik ken het gevoel. Met mijn team in de huidige versie vind ik er ook niets meer aan, vanwege gebrek aan doelen.

Aan de andere kant kijk ik wel uit om mee te doen in de nieuwe beta-versie, die als ik het goed begrijp, wel gewoon volgend seizoen aanvangt.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #982 on: October 13, 2018, 05:09:36 pm »
Zal je waarschijnlijk wel een uitnodiging voor moeten krijgen. Ik neem aan dat niet iedereen daar deel aan kan nemen.

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #983 on: October 13, 2018, 05:31:37 pm »
Zal je waarschijnlijk wel een uitnodiging voor moeten krijgen. Ik neem aan dat niet iedereen daar deel aan kan nemen.

Oh, daar was ik eigenlijk wel van uit gegaan. Gewoon met zijn allen in de 3e divisie, ging ik van uit.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #984 on: October 13, 2018, 08:49:26 pm »
Dat was toch pas na de reset toch? Maar we zien wel. Zo het wel toejuichen in ieder geval.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #985 on: October 14, 2018, 10:11:39 am »

Hmmmmm, helaas moet ik je grotendeels gelijk geven. Herkenbaar.
Dit seizoen maak ik er nog maar het beste van, maar voor volgend seizoen ben ik niet meer zo gemotiveerd.
Ook omdat het onzeker was of volgend seizoen wel een volledig seizoen zou zijn ; wat dat betreft vind ik het wel goed nieuws dat er duidelijkheid hieromtrent is.

Maar er zit niet echt een strategie achter de aankondig(en), die een grote impact hebben op het huidige spel. Geld heeft opeens een andere waarde, renners hebben opeens een andere waarde, etc etc etc, en het belangrijkste ; ook qua motivatie heeft het een grote impact want koersen voor prijzen die gaan verdwijnen is natuurlijk lang niet zo leuk als anders.
En ik was bezig met een soort van reorganisatie zodat mijn team ook de volgende seizoenen goed is, maar daar ben ik acuut mee gestopt sinds de aankondiging. Logisch, want toen was het zelfs onzeker of dit seizoen afgemaakt zou worden. En eigenlijk had ik zo een beetje verwacht dat halverwege volgend seizoen die reset er zou zijn.

Mijn verwachting was gebaseerd op het feit dat opleidingsmanagers min of meer gedwongen zijn om tijdelijk te stoppen tot de reset er is. Ik kan dit seizoen nog koersen, maar hun zijn op het eind van dit seizoen al ruim 3 weken tijdelijk gestopt.
En als er pas halverwege volgend seizoen de reset er is, dan ben je weer een maand verder. Eigenlijk duurt dat al veel te lang. Ook voor de personen zoals mij die er dit seizoen nog maar het beste van proberen te maken maar volgend seizoen niet echt meer gemotiveerd zijn. Niet slim dat er geen strategie zit achter de aankondiging(en), het is altijd het beste om veel duidelijkheid te geven bij grote veranderingen.
Als het zelfs een aantal seizoenen gaat duren voordat de reset er is ; ik vermoed dat dit grote negatieve gevolgen gaat hebben.

BEL, wat betreft jouw opmerking over een uitnodiging.
Is dat een vermoeden ? Of is dat een aanname die ergens op gebaseerd is ? Bijvoorbeeld ergens gelezen op het Spaanse forum, of bijvoorbeeld naar aanleiding van je ervaring dat dit spel al eerder een reset gemaakt heeft ?
Dit is geen kritiek van mij, ik vraag het me gewoon af want dit heeft volgens mij ook een negatieve impact (zie volgende alinea). En je weet het maar nooit, het zou zomaar kunnen gebeuren hoewel zoiets in mij niet opgekomen zou zijn.
Maar goed, het was ook niet in mij opgekomen dat het vanaf nu nog een aantal gaat seizoenen gaat duren voordat de reset er is, simpelweg omdat ik dat heel onlogisch vind om dat niet meteen bij de eerste aankondiging te vermelden. Een strategie ontbreekt, dat is wel heel duidelijk. En het lijkt er nu op dat het nog veel meer dan 1 seizoen gaat duren, dan kan je al rekenen in maanden wat veel en veel t lang is. Misschien wordt er geen rekening mee gehouden dat de aankondigingen bij de meeste personen ten koste gaat van de motivatie. Natuurlijk goed dat er een doelstelling is om meer nieuwe personen in het spel te krijgen, maar de personen behouden die het spel al spelen moet natuurlijk ook een doelstelling zijn.

Naar mijn mening zou ik het heel vreemd vinden als er sprake was van die uitnodiging ; ik heb het nergens gelezen dus sowieso al heel vreemd dat het nog niet aangekondigd is als dat inderdaad toegepast wordt.
Maar afgezien daarvan ; dan krijg je een hele vreemde situatie dat er een groep uitgenodigden met veel plezier het nieuwe spel uitprobeert en een groep on-uitgenodigden die ongemotiveerd het oude spel "speelt". En deze hele vreemde situatie zou er dan alleen maar voor zorgen dat het nog veel meer ten koste gaat van de motivatie dan al het geval is zonder deze uitnodiging-situatie.

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan wat WiC ook al opmerkt ; met zijn allen in de 3e divisie beginnen.
Met een aantal uitgenodigden als proefdeelnemers zou hij wel gekozen hebben voor een klein aantal deelnemers in de hoogste divisie.
De 3e divisie heeft genoeg plaats voor iedere actieve manager, vandaar mijn aanname die WiC ook al heeft.
Ook zouden die uitgenodigden dan wr opnieuw moeten beginnen als de niet-uitgenodigden eindelijk mogen instromen, lijkt mij.
En dat is ook al geen ideale situatie, tenzij die uitgenodigden niet weer opnieuw moeten beginnen en ze met een grote voorsprong mogen beginnen, en dat is helemaal ver van een ideale situatie.

En ik lees dat er met 8x een 19jarige begonnen wordt, dus het duurt sowieso nog een lange tijd voordat het nieuwe spel op "niveau" is.
Maar het kan wel fun zijn om het nieuwe spel inclusief allemaal kinderziektes te spelen. Ik heb er zin in, en hoe meer je zin in het nieuwe spel hebt, hoe meer dat ten koste van je motivatie gaat in het huidige spel waarvan we sinds inmiddels al 2 weken weten dat het gaat verdwijnen. Wat een enorme impact heeft. Ik vermoed dat er niet zoveel personen zijn die nog wekenlang of zelfs maandenlang ongemotiveerd een spel willen blijven spelen. Alleen de personen die bijna met hun opleiding zouden gaan koersen, kunnen daar enigszins blij mee zijn, maar die hadden liever gewonnen in de oude situatie voor de aankondiging(en) ipv in een nieuwe situatie waarin winnen misschien wel te gemakkelijk gaat worden omdat er maar weinig personen zijn die nog een beetje motivatie hebben om dit oude spel te spelen. En natuurlijk ook geen fun/motivatie om voor prijzen te strijden die gaan verdwijnen.

Ondanks dat ik er dit seizoen nog het beste van maak en nog steeds fun heb in het spelletje, merk ik nu al dat het toch een beetje ten koste gaat van de motivatie. Voornamelijk vanwege de enorme impact van de aankondiging(en). Ook het aspect van ver vooruit plannen valt nu opeens weg ; een onderdeel van dit spel dat ik heel leuk vind en wat eigenlijk ook een tactisch onderdeel is.
Geen idee wat ik volgend seizoen in het oude spel ga doen, of zelfs de volgende seizoenen (!). Ik heb nog de optie om een beetje te koersen, hoewel mij de motivatie gaat ontbreken, dat weet ik nu al. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat het zo lang gaat duren ten opzichte van de opleidingsmanagers (en dat zijn er nog al wat) die sinds de aankondiging(en) al min of meer gedwongen zijn om tijdelijk te stoppen in afwachting van het nieuwe spel. Na dit seizoen ben ik eigenlijk ook alleen nog maar in afwachting va het nieuwe spel, vermoed ik. Een beetje winnen van andere ook al ongemotiveerde managers waarbij je weet dat de prijzen ook gaan verdwijnen is niet mijn manier om fun te hebben in een online spelletje. Laat die reset maar komen meteen op het einde van dit seizoen, wat mij betreft, want ondanks dat het nieuwe spel zijn nadelen zal hebben in de eerste seizoenen, heb ik daar wel veel zin in en dus wl gemotiveerd om dat te gaan spelen.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #986 on: October 14, 2018, 03:55:45 pm »
BEL, wat betreft jouw opmerking over een uitnodiging.
Is dat een vermoeden ? Of is dat een aanname die ergens op gebaseerd is ? Bijvoorbeeld ergens gelezen op het Spaanse forum, of bijvoorbeeld naar aanleiding van je ervaring dat dit spel al eerder een reset gemaakt heeft ?
Dat vermoeden is meer gebaseerd op logica. Normaal gesproken worden beta versies getest met een select aantal spelers . Als de beta afgerond is en alle bugs zijn opgelost zal de echte versie verschijnen en zal alles gereset worden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #987 on: October 14, 2018, 04:56:15 pm »
Aha, ok, op die fiets  :)
Bedankt voor je antwoord, want ik dacht al dat het ergens op gebaseerd was.
Wel verontrustend mocht dat inderdaad het geval zijn ; ik denk dat er dan nog meer kans is dat heel veel personen dan tijdelijk stoppen met het oude spel en als dat maanden gaat duren dan is het maar de vraag of die allemaal weer terugkomen in de nieuwe versie.

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #988 on: October 15, 2018, 08:07:14 pm »
Iedere speler kan meedoen in de betaversie. Begint waarschijnlijk ergens over 2 weken. Zie Engels forum, waar Oska reageerde op mijn vragen hierover.  :)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #989 on: October 15, 2018, 11:21:50 pm »
Goed nieuws  :)