Author Topic: [NT] Seizoen 29  (Read 999 times)

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
Re: [NT] Seizoen 29
« Reply #15 on: November 01, 2016, 02:50:59 pm »
Dank. Het was inderdaad een rit die heel erg goed uitpakte. De 3 renners die ik op de hoogste GV had berekend eindigden ook in die volgorde. Dat dat als 1e, 9e en 10e is, is natuurlijk geweldig. AJ attendeerde mij nog op een renner die ik niet geselecteerd, maar die kwam zelfs in mijn berekeningen tekort. Terecht denk ik als ik zie hoe er gereden is.

Winnaar Albert eindigde 2 seizoenen geleden als enige Nederlander in de punten en om dan nu zo uit te halen is wel heel fijn. Het gaat is geloof ik zo'n 600 punten naar de nummer 2. Voor de klimtijdrit hebben we volgens mij niet zo'n goede ploeg, maar de voorsprong is nu zo groot dat het bijna niet meer mis kan.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #16 on: November 01, 2016, 06:08:49 pm »
Voor wat betreft de klimtijdrit heb je met Adam Gesink een prima troef. Hij werd vorig seizoen 2e achter Goodman (Aus), die ook nu weer de grote favoriet is. De Denen hadden vorig seizoen 3 renners in de top 10, overigens.

Deze TT is wel wat anders van opzet, stuk korter en een daalsectie, dus minder stamina rekenen, en in plaats daarvan dalen implementeren in de GV-berekening.

Succes!

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #17 on: November 01, 2016, 08:14:38 pm »
Telt explo ook niet? (Korter dan 10 km)

@GMV, dat die renner waar ik het over had er qua GV buiten viel zegt echt enorm veel over de sterkte van de Nederlandse selectie. En dankzij jouw sterke tactiek is die sterkte van het team ook in de uitslag te zien, well done.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #18 on: November 01, 2016, 11:58:00 pm »
Dat vroeg ik me ook af AJ. De TT is kort genoeg voor explo om mee te tellen. Zal gezien de aard van het parcours niet heel veel zijn, maar kan me zo voorstellen dat het wel in de GV thuis hoort. Hoe denken anderen er over?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #19 on: November 02, 2016, 12:02:43 pm »
Dat vroeg ik me ook af AJ. De TT is kort genoeg voor explo om mee te tellen. Zal gezien de aard van het parcours niet heel veel zijn, maar kan me zo voorstellen dat het wel in de GV thuis hoort. Hoe denken anderen er over?

Ik kan me herinneren dat ik die vraag seizoenen geleden ook eens heb gesteld voor aanvang van dezelfde NT-rit, maar het antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik meen echter dat de algemene opvatting toen was, dat explo in een klimtijdrit van 8,7km amper meegerekend hoefde te worden.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #20 on: November 06, 2016, 10:59:52 am »
De selectie is bekend. Kopman zal Adam Gesink zijn, die vorig seizoen naar een prachtige 2e plaats reed. Verschil is wel dat de klimtijdrit van vandaag niet 44 kilometer is, maar slechts 8,7 kilometer. Ook zit er een daalsectie in, terwijl vorig jaar alles omhoog ging. Door die daalsectie verwacht ik niet dat Gesink weer zo hoog zal eindigen. De AustraliŽr Goodman is opnieuw topfavoriet. Verder ben ik erg benieuwd wat de jonkies kunnen in het grote geweld. Met name Helder, pas 22, heeft alles in zich om de allerbeste te worden in dit onderdeel en ook VanStraalen (25) vindt het erg leuk om in zijn uppie een berg op te rijden.

We nemen in het klassement een voorsprong van liefst 660 punten mee naar Hongarije. Een degelijk resultaat vandaag maakt het kampioenschap zo goed als zeker. Individueel is het tot nu toe werkelijk een ratjetoe. We hebben 8 verschillende winnaars gehad en geen enkele toprenner die in meerdere ritten goed wist te scoren. Daarmee zijn er ook acht (!!!) leiders in het individuele klassement en daar kan vanavond wel eens een negende bijkomen.

Felix VanCampen SinCadenaQueVamos
Philip Gorter TriniProCyclingTeam
Adam Gesink marinequip
Tibbe Hoogvliet Biciclistas
Milan Linssen Arrieta1987
Rafael Theeuwes CaptainOrange
Falco Zoetemelk Alarcos
Jens VanStraalen SentinelChickens
Frank Helder RealityCyclists

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #21 on: November 13, 2016, 09:41:38 pm »
Proficiat, GMV! Mooi seizoen, mooie overwinning voor jou en Nederland.  :)

AustraliŽ deed het dit seizoen ook goed, eerste podiumplek als natie ooit!  :)

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #22 on: November 14, 2016, 05:57:01 am »
Feli inderdaad GMV. Mooi seizoen gedraaid!

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #23 on: November 14, 2016, 06:59:11 am »
Thanks! Hele mooie rit ook weer gereden met een goede 2e plaats. Een aantal heel mooie uitslagen neergezet dit seizoen, 2 overwinningen en overtuigend het landenklassement gepakt!

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #24 on: November 14, 2016, 08:44:45 am »
Feli GMV, mooi seizoen!

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #25 on: November 14, 2016, 09:47:06 am »
Mooi gedaan GMV! Gefeliciteerd.

Ik ga met mijn ploeg een eigen land oprichten. Dan had ik 5e geworden in het landenklassement ;)

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #26 on: November 14, 2016, 07:13:39 pm »
Gefeliciteerd GMV! :)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #27 on: November 14, 2016, 07:39:59 pm »
Congrats GMV echt zeer netjes gedaan! Ook een goede laatste rit!

Totaal niet belangrijk verder maar wel een leuk dingetje: Ezequiel Urrea wordt bij zijn debuut bij de NT direct 3e, zeer knap voor zo'n renner! Fabio Montes wordt 5e, dikke kans dat wanneer hij 1 energiepuntje minder had in s4 hij nog kon winnen ook, zonde.