Author Topic: [Idee] Hall of Fame - Nederlandstalig  (Read 2638 times)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
[Idee] Hall of Fame - Nederlandstalig
« on: September 16, 2016, 05:19:17 pm »
Beste mensjes,

Het lijkt me leuk om een Nederlandstalige Hall of Fame te maken voor de Nederlandstaligen (België en NL). Hier komen dan dingen in te staan zoals welke Belg/NL'er heeft er een grote ronde, kleine ronde of A klassieker heeft gewonnen in 1A. Wie de meeste overwinningen in 1A heeft gehad. Wie de CFF-Cup heeft gewonnen, de World Cup etc. Zegmaar alle bekers en alle seizoenstruien buiten landentruien. Lijkt me leuk om in een oogopslag te zien welke Nederlandstalige nou wat heeft gewonnen, nu is het vaak van had die of die niet dat in s14 gewonnen?

Als hier animo voor is laat maar horen, wil het schema wel maken maar kan niet letterlijk alles gaan terugzoeken, dat kost ook weer te veel tijd :P Dus daarbij zou ik wel hulp bij moeten krijgen.

Mvg,
AJ

Lijstje gegevens

Grote rondes:
- Reality Vuelta S24

Kleine rondes:
- CCT Parijs Nice S23
- WiC 2x Eneco (S20 & S21)
- RC Dauphine S25
- AJ Eneco S27
- Rabo 3x Duitsland (S15, S17 & S19), 1x TA (S13), 1x Eneco (S12)
- Reekse Portugal S13

A klassiekers:

MSR
S18 & S22: RaboRuben

Parijs Roubaix
-

Ronde van Vlaanderen
S28 RaboRuben (Kaspars Feldmanis)

Amstel Gold Race
S29 TeamRolf (Leonel Ferreira)

Lieje Bastogne Lieje
S29 TeamRolf (Leonel Ferreira)

Classica San Sebastian
S13 Reekse_Verkuhs (Hans-Kurt Kolle-Jorgensen)
S27 AJFactoryCycling (Lorenzo Rapi)

Vattenfall Cyclassics
S16 RaboRuben (Faustino Araujo)
S19 RaboRuben (Goran Senn)
S20 RaboRuben (Goran Senn)
S21 RaboRuben (Goran Senn)
S24 RealityCyclists (Hervé Bernetta)
S25 Kilometervreters (Frédéric Dethier)
S26 Kilometervreters (Frédéric Dethier)
S28 Kilometervreters (Herbert De Klerk)

Zurich Metzgete
S26 Kilometervreters (Roy Werner)

Parijs Tours
S19 RaboRuben (Goran Senn)
S21 RaboRuben (Goran Senn)
S22 RaboRuben (Goran Senn)
S27 Kilometervreters (Adam Siebelink)

Ronde van Lombardije
S24 RealityCyclists (Tommie Schenk)
S25 RealityCyclists (Tommie Schenk)
S29 AJFactoryCycling (Fabio Montes)

Top 3 meeste punten in een seizoen 1a:
1. Reality - seizoen 25 - 21462 (klassering: 1e (enige Nederlandse winnaar van 1a klassement)
2. Reality - seizoen 24 - 20157 (klassering: 2e)
3. CCT - seizoen 22 - 19203 ( klassering: 2e)

Top 3 meeste overwinningen in een seizoen 1a:
1. AJFactoryCycling - seizoen 26 - 18
2. RaboRuben - seizoen 29 - 16
2. AJFactoryCycling - seizoen 29 - 16
« Last Edit: November 21, 2016, 03:17:03 pm by AJFactoryCycling »

Themasterofcm

• Hero Member
  • Kilometervreters - 3h
    • View Profile
Re: [Idee] Hall of Fame - Nederlandstalig
« Reply #1 on: September 16, 2016, 05:32:39 pm »
Leuk idee, maar kan je een hoop info van vroeger nog terug halen?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #2 on: September 16, 2016, 05:32:51 pm »
Leuk idee, AJ.  :)

Ik wil waar mogelijk best een steentje bijdragen.

Edit: topic zou best verplaatst kunnen worden naar reguliere gedeelte van het forum, gaat nl. 100% over CFF.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #3 on: September 16, 2016, 05:38:07 pm »
Leuk idee, maar kan je een hoop info van vroeger nog terug halen?

Sommige info kan je gewoon terugzoeken in de Hall of Fame of bij supporters, maar denk dat ik het vooral van het geheugen moet hebben van een WiC, Rabo etc. En anders doen met de info die je kan vinden en vanuit daar verder bouwen.

Leuk idee, AJ.  :)

Ik wil waar mogelijk best een steentje bijdragen.

Edit: topic zou best verplaatst kunnen worden naar reguliere gedeelte van het forum, gaat nl. 100% over CFF.

Ok fijn om te horen!

Ja kan idd verplaatst, maar wou eerst even kijken of er genoeg animo was en daarom dat ik het in het off-topic gedeelte gooide.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #4 on: September 16, 2016, 08:07:36 pm »
Zeker leuk! Ik ben voor.

Als je met specifieke vragen kan komen wil ik er ook wel voor in m'n geheugen graven. Sowieso kan je natuurlijk ook wel een eindje komen met de zichtbare CFF geschiedenis. o.a. in supporter. Edit: ah, dat zei je al. :)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #5 on: September 16, 2016, 08:28:16 pm »
Truien, bekers en grote rondes kan ik zo terug vinden. Kleine rondes en A klassiekers zijn een stuk lastiger om terug te zoeken en daar ben ik dus hulp bij nodig. Totaal aantal overwinning en totaal aantal punten in 1A zijn ook zo terug te vinden maar lijkt me ook leuk om records erbij te doen zoals meeste overwinningen in 1 seizoen en meeste punten in 1 seizoen. Dus voor die 2 moeten de heren die er lang bij zijn even in hun geheugen graven ^^ Al zal de meeste punten wel gewoon RC in S25 zijn?

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: September 16, 2016, 08:59:12 pm »
Niets met zekerheid natuurlijk, maar mijn inschatting.

Top 3 meeste punten 1a:
1. Reality - seizoen 25 - 21462 (klassering: 1e (enige Nederlandse winnaar van 1a klassement)
2. Reality - seizoen 24 - 20157 (klassering: 2e)
3. CCT - seizoen 22 - 19203 ( klassering: 2e)

Meeste overwinningen in 1 seizoen in 1a zal ik zijn met de 13 van vorig seizoen (28 dus).

Wat zou je willen weten over A-klassiekers en kleine rondes? Wie de meeste heeft gewonnen? Dat wordt inderdaad lastig. Dat lijkt me alleen goed terug te vinden op je eigen teampagina, palmares. Maar dan zouden mensen tussen hun eigen resultaten hier moeten posten zodat ze vergeleken kunnen worden.

Verder nog wel aardig om te zien, twee screenshots die ik tegenkwam van eindstand seizoen 14 waarin ik 3e werd.
Bijzonder om te zien hoeveel minder punten de top drie toen had t.o.v. tegenwoordig. :o Wat zou daar de oorzaak van zijn? Waarschijnlijk toch dat er nu een groter gat zit tussen de topteams en de rest in 1a dan destijds? Ook zichtbaar aan het feit dat ik 3e werd met een team met 'slechts' 44 sterren, waar je tegenwoordig toch echt wel met 49 a 50 sterren aan moet komen voor een top 3 notering.

Edit: en nog een anekdote uit deze trip down memory lane, naar aanleiding van het verhaal laatst over hoe het ritverloop van Parijs-Tours is veranderd in de loop der seizoenen.
Ik wist in dit seizoen 14 van de 5e naar de 3e plaats te wippen door met een aantal andere Nederlandse ploegen samen te spannen en een afgesproken agressieve coup te plegen in Parijs-Tours om mij aan die 3e plaats te helpen. Met succes, Biciclistas en Tourmalet werden verrast en moesten hun wonden likken naast het podium. :D

« Last Edit: September 16, 2016, 09:29:22 pm by RaboRuben »

Themasterofcm

• Hero Member
  • Kilometervreters - 3h
    • View Profile
« Reply #7 on: September 16, 2016, 09:09:51 pm »
Die overwinningen klopt iig niet. Ik had er 3 seizoenen geleden 14 en ik geloof dat AJ 2 (?) seizoenen geleden bleef steken net onder 20.

Ik heb iig 5 A-klassiekers, waarvan 3x Vattenfall, World Cup individual (Dethier) en World Champion (Gablo) gewonnen.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #8 on: September 16, 2016, 09:12:33 pm »
Oh ja, wauw zeg. 14 ritzeges voor jou in seizoen 26 idd en maar liefst 18 voor AJF in datzelfde seizoen. :o Toen speelde ik minder actief dus daar zit inderdaad even een kennisgat. Ik heb wel iets gemist toen zie ik. Serieuze berg overwinningen voor Nederlandse ploegen was dat. Impressive!
(Volgens mij was dat ook het seizoen dat ik zonder ploegleider bleek te hebben gereden. En toch nog maar liefst twee overwinningen binnengehengeld toen ::) )

Edit: qua A-klassiekers heb ik er 10.
4x Vattenfall, 3x Parijs-Tours, 2x Milaan San Remo, 1x Ronde van Vlaanderen

Kleine Rondes 5 eindoverwinningen.
3x Duitsland (Faustino Araujo: s15, 17, 19), 1x Tirreno (László Lövész: s13), 1x Eneco (Bálint Petróczi: s12).
« Last Edit: September 16, 2016, 09:33:44 pm by RaboRuben »

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #9 on: September 16, 2016, 09:23:45 pm »
Owh is mijn 18 uit S26 het record? Das nice  ;D
Sidenote: was mijn 2e seizoen ooit in 1A en 5e seizoen in totaal sinds ik dit spel speel, en met 15000+ punten en een 5e plaats in 1A (even spierballentaal nu ik toch bezig ben). E: won ook de World Cup nog dat seizoen, en zilveren CFF cup

En thanks voor die info Rabo! Over kleine rondes en A klassiekers: gewoon alle Nederlandse en Belgische managers die een kleine ronde of een A klassieker noemen vermelden. Zoveel zijn dat er vgm niet? Zeker bij kleine rondes niet. Al kun je A klassiekers er ook uit houden omdat het mss te veel zal worden.

Uit mijn hoofd kleine rondes van wat ik ooit eens had opgezocht:
- CCT Parijs Nice in S23
- WiC 2x Eneco (S20 & S21)
- RC Dauphine S25
- AJ Eneco S27
- Rabo 3x Duitsland (S15, S17 & S19), 1x TA (S13), 1x Eneco (S12)

Zijn er dus vrij weinig :P
« Last Edit: September 16, 2016, 09:47:11 pm by AJFactoryCycling »

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: September 16, 2016, 09:32:48 pm »
Sidenote: was mijn 2e seizoen ooit in 1A en 5e seizoen in totaal sinds ik dit spel speel, en met 15000+ punten en een 5e plaats in 1A (even spierballentaal nu ik toch bezig ben).

En thanks voor die info Rabo! Over kleine rondes en A klassiekers: gewoon alle Nederlandse en Belgische managers die een kleine ronde of een A klassieker noemen vermelden. Zoveel zijn dat er vgm niet? Zeker bij kleine rondes niet. Al kun je A klassiekers er ook uit houden omdat het mss te veel zal worden.

- CCT Parijs Nice in S22?
- WiC 2 maal Eneco (S20/21?)
- RC Dauphine S24
- AJ Eneco S27
- Rabo 3x Duitsland (ergens rond S14 denk ik dan)

Ik heb inderdaad 2x de Eneco Tour gewonnen met Royce Duffy. Verder nog nooit een A-klassieker gewonnen, dat komt over een paar seizoenen wel...  :P

Wel een aantal nevenklassementen in rondes (met name Witte Truien), maar weet niet of je zo ver wil gaan?

Wil je alleen de resultaten van de teams, of ga je ook de NT-resultaten een plek geven?

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #11 on: September 16, 2016, 09:36:28 pm »
Nevenklassementen wordt idd te veel. Wil qua NT's eigenlijk alleen de trui winnaars doen in 1e instantie en als mensen er echt belang bij hebben misschien later nog meer, maar dat zijn niet echt persoonlijke prestaties van Nederlandstaligen dus vandaar dat ik die in 1e instantie wil overslaan (ook veel werk :P).

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #12 on: September 16, 2016, 09:43:36 pm »
Sidenote: was mijn 2e seizoen ooit in 1A en 5e seizoen in totaal sinds ik dit spel speel, en met 15000+ punten en een 5e plaats in 1A (even spierballentaal nu ik toch bezig ben). E: won ook de World Cup nog dat seizoen, en zilveren CFF cup

- CCT Parijs Nice in S22?
- WiC 2 maal Eneco (S20/21?)
- RC Dauphine S24
- AJ Eneco S27
- Rabo 3x Duitsland (ergens rond S14 denk ik dan), 1x TA, 1x Eneco

Ik heb de seizoenen even toegevoegd in mijn eerdere post.
Die van CCT was s23 en Reality s25. WIC idd 20 en 21.

En klopt het dat Reality de enige is die een grote ronde heeft weten te winnen? Vuelta in s24?
Daar schieten we dan als land nog wel wat tekort hoor. ;D
Ik heb ook echt nog bijna nooit serieus aan een grote ronde met een klassementsrenner deelgenomen nu er zo over nadenk. Alleen één keer met Aiello top 10 in de Giro meen ik.
« Last Edit: September 16, 2016, 09:46:42 pm by RaboRuben »

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #13 on: September 16, 2016, 09:54:10 pm »
Ik heb de seizoenen even toegevoegd in mijn eerdere post.
Die van CCT was s23 en Reality s25. WIC idd 20 en 21.

En klopt het dat Reality de enige is die een grote ronde heeft weten te winnen? Vuelta in s24?
Daar schieten we dan als land nog wel wat tekort hoor. ;D
Ik heb ook echt nog bijna nooit serieus aan een grote ronde met een klassementsrenner deelgenomen nu er zo over nadenk. Alleen één keer met Aiello top 10 in de Giro meen ik.

Thanks, heb het aangepast en ook in de beginpost gezet. Zet daar tijdelijk alle gegevens neer die ik niet zo van CFF kan halen.

Ja hij is de enige :P Maar ik heb een Vuelta winst voor dit seizoen gepland dus komt goed hehe. Grote ronde winnen is wel kapot lastig, ben wel 2 maal 2e geworden in de Vuelta maar dat was met een achterstand van 1:48 en 2:16 haha.

WinterIsComing

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: September 16, 2016, 09:54:54 pm »
Sjiz is wel al eens wereldkampioen op de weg geworden met Zoontjes (s17). Ook is dezelfde Zoontjes terwijl hij in dienst was van Sjiz individueel Wereldkampioen bij de NT-races geworden.

Ik heb met Joshua Vos een U23-kampioen bij de NT-races gehad (S25). SonicCycling won met Angel Friess ook de U23-titel (S21).

Sjiz heeft verder ook 2 CFF-cups gewonnen (S26 + S28).
RC won de CFF-cup in S12.

Heeft Reekse met zijn oude team ook niet wat kleine rondes gewonnen? Met Hans-Kurt Kölle-Jörgensen in Zwitserland od Portugal o.i.d.?
« Last Edit: September 16, 2016, 10:04:37 pm by WinterIsComing »