Author Topic: [Idee] Hall of Fame - Nederlandstalig  (Read 2867 times)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
Re: [Idee] Hall of Fame - Nederlandstalig
« Reply #30 on: September 29, 2016, 07:42:37 pm »
Vos, die truitjes doe ik niet. Alleen seizoens ;)

@beerke, gaat om 1A he :P Maar mooie prestatie dan vorig seizoen

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #31 on: September 29, 2016, 07:59:45 pm »
ok, ik had jouw openingstekst gelezen en dacht dat je die er ook bij deed (zie onderstreepte tekst in quote) :

Beste mensjes,

Het lijkt me leuk om een Nederlandstalige Hall of Fame te maken voor de Nederlandstaligen (België en NL). Hier komen dan dingen in te staan zoals welke Belg/NL'er heeft er een grote ronde, kleine ronde of A klassieker heeft gewonnen in 1A. Wie de meeste overwinningen in 1A heeft gehad. Wie de CFF-Cup heeft gewonnen, de World Cup etc. Zegmaar alle bekers en alle truien buiten landentruien. Lijkt me leuk om in een oogopslag te zien welke Nederlandstalige nou wat heeft gewonnen

Maar als het niet makkelijk te achterhalen is, dan is het onbegonnen werk en logisch dat dan niet alle truien vermeld worden.
Nu heb ik in 1A voor niks die 4 witte truien en 2 bolletjestruien gehaald, grrrrrrrr  ;)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #32 on: September 29, 2016, 08:04:18 pm »
Ik bedoel truitjes die op je profiel komen (vgm al eens eerder gezed), met een beetje logica kan je dat er zelf ook wel in lezen gezien ik zeg behalve landentruitjes. Dus WC trui/witte seizoenstrui/NT truien zegmaar.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #33 on: September 29, 2016, 08:06:34 pm »
over logica gesproken, lol : beerke reed in seizoen 27 gewoon in 1A, hij snapt ook wel dat het alleen daar telt^^

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #34 on: September 29, 2016, 08:10:13 pm »
over logica gesproken, lol : beerke reed in seizoen 27 gewoon in 1A, hij snapt ook wel dat het alleen daar telt^^

Hoe moet ik dat weten? :P Dacht dat hij het over Vuelta winst in div 2 ofzo had xD

Maar srry voor de onduidelijkheid wbt truien, gaat om seizoenstruien dus met uitzondering (voorlopig) van landentruien.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: September 29, 2016, 09:59:59 pm »
Sorry is niet nodig, AJ, dat ik jouw tekst quote was zeker niet als kritiek bedoeld, maar alleen om aan te geven waardoor het misverstand ontstaan was. En aan wie dat ligt, lijkt mij niet belangrijk. Ik probeerde alleen maar behulpzaam te zijn, achteraf gezien was ik daar dus niet behulpzaam mee omdat jij die truien niet meetelt. (of misschien, voorlopig niet meetelt)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #36 on: September 29, 2016, 10:15:45 pm »
Tuurlijk is sorry wel nodig :) Ik begrijp dat die tekst verkeerd geïnterpreteerd kan worden, en dat gebeurde nu bij jou. En ik weet dat het geen kritiek is, en zelfs kritiek mag je gerust geven zolang het maar positieve kritiek is. Snap dat je behulpzaam wilt zijn, thanks daarvoor, maar had op pagina 1 ook al aangegeven dat ik truien/bekers en grote rondes zelf kon opzoeken en alleen hulp nodig was voor kleine rondes (als het goed is nu compleet bij NL) en eendagskoersen (alleen MSR gedaan). Dus als je nog graag wilt helpen, eendagskoersen moet ik nog hebben buiten MSR  ;D 

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: September 29, 2016, 10:33:49 pm »
Ik begrijp nu dat je alleen de meest prestigieuze "prijzen" wilt doen, en niet alle "prijzen".
Bijvoorbeeld een A klassieker winnen is zeker een meer prestigieuze prijs dan bijv. een groene trui winnen.
Toch vind ik de truitjes heel leuk, en zeker ook prestige hebben. Een B-race winnen of een groene trui in de Tour staat bij mij ongeveer gelijk aan prestige, maar iedereen zal daar een eigen mening over hebben wat hun belangrijk vinden.
De prijzen die jij wilt doen, die zijn natuurlijk niet aan opinie onderhevig, maar gewoon de veruit meest belangrijke prijzen.

Ik ben morgen vrij, ik zal eens kijken of ik wat tijd zal besteden aan speurwerk ivm jouw leuke idee.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #38 on: September 29, 2016, 11:20:29 pm »
Ik begrijp nu dat je alleen de meest prestigieuze "prijzen" wilt doen, en niet alle "prijzen".
Bijvoorbeeld een A klassieker winnen is zeker een meer prestigieuze prijs dan bijv. een groene trui winnen.
Toch vind ik de truitjes heel leuk, en zeker ook prestige hebben. Een B-race winnen of een groene trui in de Tour staat bij mij ongeveer gelijk aan prestige, maar iedereen zal daar een eigen mening over hebben wat hun belangrijk vinden.
De prijzen die jij wilt doen, die zijn natuurlijk niet aan opinie onderhevig, maar gewoon de veruit meest belangrijke prijzen.

Ik ben morgen vrij, ik zal eens kijken of ik wat tijd zal besteden aan speurwerk ivm jouw leuke idee.

Ja ik snap het ook wel, maar het is ook gewoon te moeilijk om terug te gaan zoeken. Daarom dat ik ook landentruitjes eruit wil laten, al zijn die nog wel makkelijk terug te vinden, het wordt dan gewoon een beetje te veel zegmaar. Enkel de echt prestigieuze overwinningen zouden er horen te staan denk ik dan, grote rondes/kleine rondes en A klassiekers zijn toch wel de meest prestigieuze koersen om te winnen. In het echte wielrennen zijn dat ook de prijzen die er toe doen, de truien in rondes zijn toch meer bijzaak maar zeker ook heel leuk om te winnen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #39 on: September 30, 2016, 03:49:42 am »
ok, ik werd wakker dus ik heb even wat nachtelijk speurwerk verricht, dan kom ik alvast in het ritme van dit weekend.
Het speurwerk ging vrij snel, kostte maar hooguit 20 minuten, gewoon een heleboel teams aangeklikt en even gekeken. En zeer uitgebreid gedaan, bijv. ook boertjes (aus/zaf) aangeklikt, want hij sprak ook wel eens Nederlands op het forum.
Het opschrijven, daar gaat veel meer tijd inzitten. Komt ie......

En AJ, je hebt hulp nodig van de oudere garde, want van de eerste 15 seizoenen is mij weinig van bekend. Bijvoorbeeld gestopte Nederlandstalige managers uit die tijd. En ik kan me nog wel een beetje de naam van het vorige team van Reekse herinneren, maar dat team is opgeheven dus die gegevens zijn mij onbekend en volgens mij heeft hij in het verleden wel eens wat gewonnen. Ook het team van stanie is opgeheven, maar ik weet niet of hij ooit in 1A gekoerst heeft.

Dus ik heb gekeken naar de nu actieve personen, én naar de niet actieve personen waarvan hun team nog niet opgeheven is.

En ik heb alleen maar gekeken naar de overwinningen in grote rondes en kleine rondes,en in de A-klassiekers plus WK's. En ook naar de groene truien, bergtruien, witte truien en ploegenklassementen in grote- en kleine rondes.
De overige prijzen heb jij volgens mij al opgezocht, die staan er dus niet bij. En dit is al genoeg werk om het allemaal op te schrijven^^

En nu een verzoek aan alle lezers ivm controle :
Er is maar een klein aantal Nederlandstalige managers die bovenstaande prijzen gewonnen hebben in 1A, en dat is het beste te controleren door de nu volgende team-namen plus extra info te lezen :
RealityCyclists : Vuelta, Dauphiné, WK, 3x Lombardije, 1x Vattenfall, 1x groen, 3x bollen, 8x PK
WinterIsComing : 2x Eneco, 1x groen, 11x wit, 3x PK
Argonautjes : 3x wit
SPORTLIFE (met de letter O ipv het cijfer 0, want ik speel nu met het cijfer) : 2x bollen, 4x wit
beerkes : 1x wit
CoureursDeFréjus : 1x groen, 3x bollen
TeamRolf : WK, Amstel, 1x groen, 1x wit
RaboRuben : 3x Duitsland, Tirreno, Eneco, Vlaanderen, 2x ParisTours, 2x MSR, 4x Vattenfall, 14x groen, 2x bollen, 2x wit
AJFactoryCycling : Eneco, SSebas, 2x groen, 1x PK
Kilometervreters : 3x Vattenfall, ParisTours, Zürich, 12x groen
SonicCycling : 1x groen
Vierwielers : 1x groen, 1x bollen
CCT : ParisNice, 1x groen, 3x PK, (en toekomstig TT-wereldkampioen, lol, wat zover ik weet nog geen Nederlandstalige manager gewonnen heeft)

Er kunnen fouten instaan, dus aan jullie om dat te verbeteren. En uiteraard teams aan toevoegen die ook in 1A gekoerst hebben en daar één van de door mij genoemde prijzen hebben gewonnen.
En voor de goede orde ; overige zeer prestigieuze prijzen staan er niet bij, die info heeft AJ al opgezocht, heb ik begrepen.

Nou, bijna een half uur verder met alleen het opschrijven, lol, tja, moet ik ook maar geen kleurtjes gebruiken^^
Hopelijk heb je hier wat aan, AJ, en waar ze gewonnen hebben kan je kopiëren van de clubpagina. En ik weet niet in welke vorm je de hall of fame wilt presenteren, dus dat laat ik uiteraard aan jou over. Maar nu weet je waar je moet kijken, er zijn namelijk niet zoveel Nederlandstalige managers die wat gewonnen hebben in 1A. Uiteraard is deze lijst niet volledig, want gestopte Nederlandstaligen en opgeheven teams is voor mij niet of nauwelijks te achterhalen, daar zal de "oude" garde (die waarschijnlijk jonger zijn dan mij^^) het beste bij kunnen helpen.
« Last Edit: September 30, 2016, 03:55:48 am by Vos »

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #40 on: September 30, 2016, 07:32:21 am »
Thx voor dit lijstje Vos! Heb ik zeker wat aan

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #41 on: September 30, 2016, 09:41:42 am »
Graag gedaan, hoop niet doordat ik momenteel even geen supporter ben, dat ik dan onvolledige informatie te zien krijg.
De info over TeamRolf klopt inmiddels al niet meer, zijn renner won vandaag LBL  8)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #42 on: September 30, 2016, 09:58:15 am »
Ik heb zojuist alle edities van GP Zürich-Metzgete voor je nagekeken:

1 Nederlandstalig team wist er slechts te winnen:
S26 Kilometervreters (Roy Werner)

Opvallend is ook dat er een behoorlijk aantal NL teams zijn die er 2e werden overigens (CCT met Pascolo, Sjiz - Zoontjes, Telamon - Biskup, Reality - Colaco).

(Oh, en CLASS is inderdaad een Spanjaard in Belgische dienst)
« Last Edit: September 30, 2016, 10:00:56 am by WinterIsComing »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: September 30, 2016, 10:35:21 am »
Ok, die klopt dan, als er niets voor staat is het gewoon 1x.
En ik heb ook een heleboel team namen aangeklikt zoals CLASS, maar die vielen af vanwege hun niet-Nederlandstaligheid. En echt heel veel teams supersnel even aangeklikt omdat ik er een aantal seizoenen uit ben geweest, en misschien sommigen een seizoen in 1A hadden kunnen rijden. Ook bijv. het Zwitserse Brego, en natuurlijk heel veel Nederlandse en Belgische teams.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #44 on: September 30, 2016, 11:31:25 am »
En echt heel veel teams supersnel even aangeklikt omdat ik er een aantal seizoenen uit ben geweest, en misschien sommigen een seizoen in 1A hadden kunnen rijden. Ook bijv. het Zwitserse Brego, en natuurlijk heel veel Nederlandse en Belgische teams.

Je hebt mijn team helemaal goed, Vos... Brego heeft ook nog nooit in 1 gereden, die durfde amper uit divisie 3 te promoveren. En je ziet wat er van komt als je promoveert, je scout direct een goede 19-jarige renner...  :)