ok, ik werd wakker dus ik heb even wat nachtelijk speurwerk verricht, dan kom ik alvast in het ritme van dit weekend.
Het speurwerk ging vrij snel, kostte maar hooguit 20 minuten, gewoon een heleboel teams aangeklikt en even gekeken. En zeer uitgebreid gedaan, bijv. ook boertjes (aus/zaf) aangeklikt, want hij sprak ook wel eens Nederlands op het forum.
Het opschrijven, daar gaat veel meer tijd inzitten. Komt ie......
En AJ, je hebt hulp nodig van de oudere garde, want van de eerste 15 seizoenen is mij weinig van bekend. Bijvoorbeeld gestopte Nederlandstalige managers uit die tijd. En ik kan me nog wel een beetje de naam van het vorige team van Reekse herinneren, maar dat team is opgeheven dus die gegevens zijn mij onbekend en volgens mij heeft hij in het verleden wel eens wat gewonnen. Ook het team van stanie is opgeheven, maar ik weet niet of hij ooit in 1A gekoerst heeft.
Dus ik heb gekeken naar de nu actieve personen, én naar de niet actieve personen waarvan hun team nog niet opgeheven is.
En ik heb alleen maar gekeken naar de overwinningen in grote rondes en kleine rondes,en in de A-klassiekers plus WK's. En ook naar de groene truien, bergtruien, witte truien en ploegenklassementen in grote- en kleine rondes.
De overige prijzen heb jij volgens mij al opgezocht, die staan er dus niet bij. En dit is al genoeg werk om het allemaal op te schrijven^^
En nu een verzoek aan alle lezers ivm controle :
Er is maar een klein aantal Nederlandstalige managers die bovenstaande prijzen gewonnen hebben in 1A, en dat is het beste te controleren door de nu volgende team-namen plus extra info te lezen :
RealityCyclists : Vuelta, Dauphiné, WK, 3x Lombardije, 1x Vattenfall, 1x groen, 3x bollen, 8x PK
WinterIsComing : 2x Eneco, 1x groen, 11x wit, 3x PK
Argonautjes : 3x wit
SPORTLIFE (met de letter O ipv het cijfer 0, want ik speel nu met het cijfer) : 2x bollen, 4x wit
beerkes : 1x wit
CoureursDeFréjus : 1x groen, 3x bollen
TeamRolf : WK, Amstel, 1x groen, 1x wit
RaboRuben : 3x Duitsland, Tirreno, Eneco, Vlaanderen, 2x ParisTours, 2x MSR, 4x Vattenfall, 14x groen, 2x bollen, 2x wit
AJFactoryCycling : Eneco, SSebas, 2x groen, 1x PK
Kilometervreters : 3x Vattenfall, ParisTours, Zürich, 12x groen
SonicCycling : 1x groen
Vierwielers : 1x groen, 1x bollen
CCT : ParisNice, 1x groen, 3x PK, (en toekomstig TT-wereldkampioen, lol, wat zover ik weet nog geen Nederlandstalige manager gewonnen heeft)
Er kunnen fouten instaan, dus aan jullie om dat te verbeteren. En uiteraard teams aan toevoegen die ook in 1A gekoerst hebben en daar één van de door mij genoemde prijzen hebben gewonnen.
En voor de goede orde ; overige zeer prestigieuze prijzen staan er niet bij, die info heeft AJ al opgezocht, heb ik begrepen.
Nou, bijna een half uur verder met alleen het opschrijven, lol, tja, moet ik ook maar geen kleurtjes gebruiken^^
Hopelijk heb je hier wat aan, AJ, en waar ze gewonnen hebben kan je kopiëren van de clubpagina. En ik weet niet in welke vorm je de hall of fame wilt presenteren, dus dat laat ik uiteraard aan jou over. Maar nu weet je waar je moet kijken, er zijn namelijk niet zoveel Nederlandstalige managers die wat gewonnen hebben in 1A. Uiteraard is deze lijst niet volledig, want gestopte Nederlandstaligen en opgeheven teams is voor mij niet of nauwelijks te achterhalen, daar zal de "oude" garde (die waarschijnlijk jonger zijn dan mij^^) het beste bij kunnen helpen.