Author Topic: [U23] Seizoen 33  (Read 446 times)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
[U23] Seizoen 33
« on: June 18, 2017, 08:46:03 pm »
Een enorme inzinking van Erwin de Schepper in het laatste deel van de klimtijdrit zorgt ervoor dat we na de eerste race nog puntloos zijn. Volgende week gaat het seizoen echt beginnen, hopelijk hebben we dan meer in te brengen.

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
Re: [U23] Seizoen 33
« Reply #1 on: June 18, 2017, 10:11:15 pm »
Bizar.  :o Lijkt haast wel op een energiepunt teveel ingezet. Maar dat kan niet in een TT.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #2 on: June 18, 2017, 10:36:05 pm »
Waarschijnlijk een combi van lage stamina en een beetje pech? Stamina telt in latere sectoren meer mee in TT's.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #3 on: June 18, 2017, 11:11:37 pm »
Mijn 21 jarige Tour hoop doet het heel goed met een 12e plek. Erg blij mee.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #4 on: June 25, 2017, 09:34:20 am »

In de tweede rit rijden we een monsterrit van 260 km in de buurt van het prinsdom van Monaco. Het betreft hier een heuvel-klim-daalrit met ook nog twee vlakke secties, dus iets voor de allround renners.

Dit is de selectie die hopelijk de eerste punten van het seizoen moet binnenhalen:

Eric Eijsink   22   RealAndres
Gerben Faber   22   RealAndres
Govert Vianen   22   Saint_Raphael
Dirk Straatman   22   Sabmazz
Twan Goos   22   Saint_Raphael
Aaron Sneijder   21   Leones_Del_Sur
Rik Den Bakker   22   Sabmazz
Fabian Korenveld   22   FCNibbixwoud
Alexander Smolders 22    Tekerzoning

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #5 on: July 09, 2017, 10:30:46 am »
Even een korte samenvatting van de afgelopen races.

In race 2 rijdt onze kopman Eric Eijsink volgens mij met dezelfde strategie als de uiteindelijke Colombiaanse winnaar. Enkele knechten werden vooruitgestuurd, zodat ze boven op de beklimming in sectie 2 nog bij de kopman zaten. Helaas lukt het niet om ook nog in sectie 4 in de kopgroep te zitten (Gerben Faber die nog wel in de kopgroep zat, reed in een vrije rol), dus resten er een 8e en 18e plaats.

In race 3 belandt kopman Ben Goedkoop samen met enkele knechten net één groepje te ver van achteren. Hierdoor moet hij zijn jump in sectie 5 van net te ver beginnen en komt hij niet verder naar voren dan een 5e plaats. Met een 18e en 19e plaats worden er ook nog wat punten gesprokkeld.

Na de puntloze klimtijdrit in rit 1 zijn we weer richting de middenmoot gekropen, maar met een 11e plaats is dat niet iets om trots op te zijn. Hopelijk kunnen we langzaam nog wat plekjes stijgen, maar de achterstand op de toplanden is al redelijk groot.

In rit 4 staat een bekende klimrit op het programma, rit 5 uit de Tirreno:

We gaan hier naartoe met de volgende selectie:

Eric Eijsink (22) - RealAndres
Geert Jorritsma (22) - Future
Ruben Linthorst (21) - Caugliano
Govert Vianen (22) - Saint_Raphael
Robin Rooks (22) - RealAndres
Sander Kuijt (22) - RealAndres
Dirk Straatman (22) - Sabmazz
Alexander Smolders (22) - Tekerzoning
Melvin Westrik (21) - Piocyclingteam

Het doel is een top 5 klassering voor Eric Eijsink.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: July 09, 2017, 08:45:04 pm »
Hatsee, R Kelly 3e met zijn 21 jaar. Beestig beest.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #7 on: July 09, 2017, 09:16:00 pm »
Eijsink een hele zure 5e plek. Na sectie 3 rijdt hij 4 seconden voor enkele knechten en 11 seconden achter een knecht. Zit hij bij één van hen, dan denk ik dat hij wint.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #8 on: July 30, 2017, 09:12:16 pm »
In de 5e rit hebben we in een korte sprintrit geprobeerd wat gaten te forceren in sectie 3, niet gelukt, dus slechts een 10e plek.

In rit 6 worden we 2e en 16e in de tijdrit.

In rit 7, de kasseiheuvelrit behalen we een 8e plaats en daar zat denk ik ook weinig meer in.

Tot nog toe een weinig indrukwekkend seizoen, zal grotendeels aan de tactieken liggen, maar de echte toppers ontbreken volgens mij ook een beetje  ;D . Met deze iets mindere lichting lukt het me niet echt om potten te breken.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #9 on: August 06, 2017, 11:12:28 pm »
De topklasseringen blijven een beetje uit, maar met een 6e, 7e en 10e plek in de heuvelsprintrit stijgen we wel naar de derde plek in het landenklassement. Veel meer gaat er waarschijnlijk niet in zitten.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #10 on: August 13, 2017, 05:00:52 pm »
Voor de kasseirit van vanavond bestaat het merendeel van de selectie uit 21-jarigen. Niet voor de ervaring, maar gewoon omdat ze de beste zijn. Kopman Roosen zou waarschijnlijk één van de favorieten zijn als het een race voor 21-jarigen betrof, nu hoop ik met hem op een top 10-klassering.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #11 on: August 13, 2017, 09:26:50 pm »
Roosen wordt 4e als 21-jarige en laat daarmee zien wat voor talent hij is. Waarschijnlijk had er nog meer in gezeten als zijn bondscoach hem een energiepuntje meer had meegegeven in de eerste of tweede sectie. Roosen reed nu met 10335, misschien had 20325 hem de overwinning opgeleverd. Iemand hier een idee over?

Qua tactiek liep het verder zoals gehoopt, hele team bij elkaar in de eerste 3 secties en alleen Boogerd die hem bij kon staan in sectie 4.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #12 on: August 14, 2017, 08:37:33 am »
Mijn ervaring bij kasseiritten bij de u21 en u23 is dat je ze vrij agressief moet rijden. Het breekt vrij snel en renners komen zelden echt terug. Als je knechten goed genoeg zijn had ik hier misschien wel 30342 gereden. Aan de andere kant rijd je denk ik een prima uitslag met deze tactiek. Nu kom je in sectie 4 en 5 helemaal terug, omdat de knechten er nog bij zitten. Aan de andere kant zie je ook dat de Deen in sectie 4 alleen zit en en er niemand meer terugkomt. Hij zal heel sterk zijn, maar ik denk ook dat hij vrij agressief reed.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #13 on: August 14, 2017, 10:16:10 am »
Achteraf gezien denk ik dat je het goed inschat, Ricoo, een 20325 had een beter resultaat opgeleverd en achteraf gezien waarschijnlijk de perfecte tactiek.
Profiteren van de veel snellere slipstream van de kopgroep is heel belangrijk, en zoals GMV al opmerkt, bij de jeugd NT's nog belangrijker.

Als ik vooraf had geweten dat een renner heel goed is t.o.v. de concurrentie (wat je soms bij de u23 nog niet goed of moeilijk kan inschatten), dan zou ik vooraf gekozen hebben voor een 20334 op dit parcours. Als ik vooraf niet goed kan inschatten hoe goed een renner is maar wel verwacht/hoop dat hij in de punten komt, dan zou ik gekozen hebben voor een 30324 of 30333.
Misschien opmerkelijk dat ik niet kies voor een 5 in S5 omdat de finale licht omhoog loopt en daar een 5 wenselijk is. Maar in mijn ervaring is een gelijkmatige verdeling van energiepunten op de kasseien vaak het meest succesvol omdat profiteren van de snellere slipstream veel meer oplevert. (nog een edit : op een echt vlak kasseienparcours en als ik niet verwacht dat de kopman een toprenner is maar hooguit top 10 kan rijden, dan zou ik in S4 minimaal een 3 inzetten, of zelfs een 4. Deze kasseienrit had een verraderlijke aankomst, vandaar dat ik dan kies voor een harde finish met het risico te lossen in S4 wat je misschien door die verraderlijke aankomst goed kan maken en zelfs daarmee andere renners inhaalt)

Achteraf gezien en gezien het koersverloop, zou ik voor die door jou geopperde 20325 gekozen hebben met een véél hardere start van je knechten (als dat mogelijk was, waarschijnlijk wel) dan nu het geval was. Belangrijk dat je kopman + knechten meezitten in de kopgroep op de vlakke S2 ivm de snellere slipstream. Een "achter de feiten aanrijden tactiek" is meestal niet succesvol en bij de jeugd NT's is dat nóg zeldzamer. Meezitten en met een 4 finishen geeft mijns inziens een veel beter resultaat dan niet meezitten en met een 5 finishen. En achteraf gezien zou die 20325 waarschijnlijk het beste zijn geweest, want meezitten én met een 5 finishen is natuurlijk een nog beter resultaat.

edit ; dit is geen kritiek/ ik geef alleen mijn visie en ik ben het dus met je eens. Of een overwinning erin gezeten zou hebben is achteraf moeilijk te zeggen vanwege de 19 seconden achterstand op de 2 koplopers, het zou heel misschien kunnen, maar dat zullen we nooit weten.
En proficiat met het mooie resultaat van een pas 21jarige.  8)
« Last Edit: August 14, 2017, 10:36:38 am by Vos »

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #14 on: August 14, 2017, 10:44:56 am »
ik reed 20442 maar mijn kopman moest lossen in sectie 1, apart.