Author Topic: [U23] Seizoen 33  (Read 447 times)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
Re: [U23] Seizoen 33
« Reply #15 on: August 14, 2017, 10:50:48 am »
Ik vond het vooraf moeilijk in te schatten hoe goed Roosen zou zijn ten opzichte van de 22-jarigen en had het probleem dat er maar één echt goede knecht was met Boogerd. Omdat ik niet zeker wist of die met een 30450 (misschien lossen in sectie 2) of 31440 (misschien lossen in sectie 4) kon volgen, uiteindelijk toch maar voor de "veilige" tactiek gekozen (Roosen dus 10335 en Boogerd 21450) zodat ik bijna zeker wist dat Boogerd er nog bij zou zijn in sectie 4.

Nu ik het nog eens bekijk, denk ik niet dat er een winst in had gezeten, maar een 3e plek was misschien mogelijk geweest. Bedankt voor jullie commentaar, helpt toch om verschillende inzichten te krijgen over waar zo'n extra energiepuntje het meest toevoegt  :D

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #16 on: August 14, 2017, 01:28:03 pm »
Yep, ik heb als u23 BC heel vaak dezelfde situatie gehad. Vooraf moeilijk in te schatten, achteraf makkelijk praten. En vaak is het net dat ene puntje verschil wat uiteindelijk een groot verschil in de uitslag veroorzaakt. Wat nu niet het geval was, hij finishte toch nog heel netjes als 4e.
Vooraf zou ik dus ook niet gekozen hebben voor die 20325 (zie mijn tekst) terwijl het waarschijnlijk achteraf de beste tactiek was. Met de nadruk op waarschijnlijk, want het is achteraf nooit met zekerheid te zeggen hoe het zou zijn gegaan met een andere tactiek.
En zelfs in races met een boven verwachting uitstekend resultaat, vraag ik me dikwijls af of net dat ene puntje anders misschien beter was geweest. Deze race van jou is daar een goed voorbeeld van.
Soms is het heel wat duidelijker, de tactiek gaat dan volledig de mist in door dat ene verkeerde puntje met als gevolg een zeer slechte uitslag. Het komt vaak voor dat ik niet goed kan inschatten hoe goed de kopman t.o.v. de concurrentie is, hoewel afkijken bij de u21 uitslagen van 2 seizoenen geleden wel een beetje informatie geeft. Als de onzekerheid te groot is hoe goed de kopman is t.o.v. de concurrentie, dan kies ik dikwijls voor een harde start en dan maar kijken waar het schip strandt, soms achteraf ook nog een hele goede tactiek, soms ook niet en had het veel beter gekund maar het levert dan meestal wel punten op en achter de feiten aanrijden niet.
Het beste is natuurlijk om de concurrentie en het koersverloop heel goed in te schatten en dat de tactiek perfect maatwerk is, m.a.w. dat betekent in de meeste gevallen met zo min mogelijk EP meezitten en heel soms betekent dat ergens succesvol aanvallen.
Maar het vooraf goed inschatten is vaak heel moeilijk, dat geldt voor iedereen volgens mij. Het heet niet voor niets "inschatten".  ;)
Zeker in jouw situatie ; hoe goed is een 21jarige ten opzichte van 22jarigen ? Altijd heel moeilijk om dat in te schatten.
Nou, genoeg gezemeld  ;D
Heel veel succes in de laatste NT race, Ricoo, hopelijk haal je een hele mooie podiumplaats in het landenklassement !
« Last Edit: August 14, 2017, 01:29:39 pm by Vos »

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #17 on: August 20, 2017, 11:53:56 pm »
Dankzij een 5e, 7e, 12e en 16e plaats in de laatste rit stijgen we naar de 2e plek in het eindklassement. Volgens mij een goed eindresultaat, alleen jammer dat de topklasseringen in individuele ritten zijn uitgebleven.

Ik probeer het graag volgend seizoen nog een keer, maar als er veel andere gegadigden zijn, sta ik mijn plek met frisse tegenzin af  ;)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #18 on: August 21, 2017, 03:22:31 pm »
Niet verrassend dat de Denen weer eens wereldkampioen worden, daar staat geen maat op.
Dus proficiat met het hele goede resultaat (2e) 8)