Author Topic: [u21] Seizoen 34  (Read 286 times)

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
[u21] Seizoen 34
« on: August 27, 2017, 08:56:01 am »
Vanavond trappen we af met een tripje voor de sprinters naar Estland. Het parcours van de Tartu GP wordt verreden door de jongelingen.

Het is regenachtig weer. Storm Koenders houdt daar wel van, maar die is niet zo snel en mag daarom knechten. Kopman is Felix Huygens, wat eigenlijk heel triest is voor deze sprintgeneratie. Door het totale gebrek aan kwaliteit in de selectie gaan we dan ook zonder verwachtingen die kant op.

Felix Huygens
Alwin VanWijk
Ruud Algra
Klaas Zandstra
Carl VanVeldhuizen
Storm Koenders
Nathan Verheijen
Kevin De Keyser
Erwin Docter

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
Re: [u21] Seizoen 34
« Reply #1 on: August 27, 2017, 08:53:11 pm »
Een bijzonder knappe prestatie van Huygens. Hij kan door een uitgekiend tactisch plan naar de 2e plaats sprinten. En dan te bedenken dat je renners kunt pullen of uit de draft kunt halen die van nagenoeg gelijk niveau zijn op hun 19e.

Na een rustige start was het de bedoeling om de boel uit elkaar te trekken met de knechten en huygens in het kielzog mee te laten gaan. Dit lukte iets te goed, want in sectie 3 en 4 was alleen Zandstra nog mee om te knechten. Toch lukte het om in sectie 4 nog maar 15 man in de kopgroep te hebben, en Huygens wordt dan heel mooi 2e. Zandstra wordt ook nog keurig 16e, een mooi begin van de campagne.

Volgende week gaan we de heuvels rond Athene in. Ik denk dat we daar een redelijke brede selectie voor hebben van goed getrainde renners. Hopelijk dan weer een mooi resultaat.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #2 on: August 27, 2017, 11:15:29 pm »
Felix Huygens is toch meer een heuvelsprinter? Is vgm een draftrenner van mij, met vooral veel potentie voor heuvelsprint als ik het mij goed herinner. Dus idd een hele puike prestatie van je! En je maakt hem zo ook een kandidaat om de U21 kampioenstrui te winnen ;)

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #3 on: August 28, 2017, 08:29:22 am »
Hij is inderdaad meer een heuvelsprinter. Zijn GV voor deze rit was nog geen 64, wat voor een vlaksprint na een seizoen training niet zo hoog is.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #4 on: September 02, 2017, 07:37:55 pm »
De selectie heeft een belletje gehad. De koffers zijn gepakt, net als de zonnebrand en de zwembroeken. En natuurlijk gaan voor de jonkies de geschiedenisboekjes mee, want we gaan naar Athene.

Het is een lekker weertje, met 25 graden en half bewolkt. Opnieuw denk ik niet dat we een echte topper hebben, al geldt dat eigenlijk voor alle disciplines. In de breedte hebben we wel een aardige ploeg, waardoor we hopelijk de kopman goed kunnen bijstaan.

Guido Stuyvesant   
Sam VanDoorn   
Stef VanEmpel   
Rik VanVeldhuizen   
Sander VanDerWaals   
Ed Lubberding   
Flip Krauwel   
Mark Koolhaas   
Tjerk Jaliens

Marnixstar

• Hero Member
  • TeamNextGeneration (3C)
    • View Profile
« Reply #5 on: September 10, 2017, 07:31:44 pm »
16 van mijn 20 renners mogen straks uitkomen in de U21 rit. Ik ben benieuwd hoe ze zich gaan houden ten opzichte van de concurrenten.  :)

Succes zo en de rest van het seizoen iig GMV!

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #6 on: September 11, 2017, 08:46:27 am »
Dank je wel Marnixstar. Helaas pakt de rit niet goed uit. Tot en met sectie 3 verliep het eigenlijk prima, maar in de laatste daalsectie besluit Algra zijn karretje aan te haken bij de Fransman in plaats van bij zijn knechten te blijven. Hierdoor komt hij zonder bonus bij de slotklim, waardoor er heel veel mannen van achter over hem heen komen. Erg jammer, want we verliezen zo de aansluiten met de landen voor ons. Volgende in de sprint maar weer proberen te stunten.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #7 on: October 08, 2017, 09:46:07 pm »
Mijn nederige excuses. Ik heb het zo druk gehad deze week dat ik helemaal vergeten ben om een selectie te maken voor de rit van vandaag.  :'(