Author Topic: [U23] Seizoen 34  (Read 543 times)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
[U23] Seizoen 34
« on: September 03, 2017, 10:42:48 pm »
In rit 2 reden we met kopman Aaron Sneijder en vrije rol Constantijn Hoogendijk. De rest van het team reed als knecht. Sneijder reed met 50015 en kwam boven met de eersten in sectie 1. De rest van de Nederlandse selectie volgde in de tweede groep op 12 seconden. In sectie 2 werd onze kopman voorbij gereden door een aantal rijders onder wie twee van zijn knechten. Na sectie 3 bevond hij zich nog steeds in de tweede groep op 16 seconden samen met enkele knechten. In de kopgroep was Bas VanEck nog aanwezig. Hoogendijk, rijdend met 50025, bevond zich in de derde groep op 35 seconden.

In sectie 4 wist Sneijder de oversteek naar de kopgroep te maken. Samen met VanEck behoorde hij tot deze groep van 19 rijders. Hoogendijk vindt een plaatsje in de tweede groep op 22 seconden. Na sectie 5 eindigen we met een 4e plek voor Sneijder en een 15e voor Hoogendijk. Ik denk niet dat er meer had ingezeten, heel misschien was een 40015 of 50005 nog beter geweest, maar denk dat Sneijder dan niet in de kopgroep had gezeten aan het eind van sectie 4.

Na deze rit staan we derde achter USA en Spanje, ongeveer waar we thuis horen denk ik. USA lijkt met Bob Kelly de bijna zekere individuele winnaar van het seizoen in huis te hebben.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
Re: [U23] Seizoen 34
« Reply #1 on: September 04, 2017, 07:58:45 am »
Mooie rit gereden. 4e is denk ik wel prima. Als ik kijk naar mijn eigen renners had ik er nog 3 of 4 die ik gelijk of wat hoger inschatte dan Kelly. Bijvoorbeeld de Italianen hebben niet zon lekkere rit gereden. Neemt niet weg dat hij boven verwachting was voor mij persoonlijk.

De overwinning van Kelly vorige week was redelijk verwacht maar deze had ik toch niet zo verwacht. Had vooraf gehoopt op een podium en dat de grotere concurrenten met wat heuvel dan niet voor hem eindigden maar dat de concurrenten eigenlijk niet in de buurt kwamen en hij won had ik dus niet verwacht. Super blij mee en hij lijkt inderdaad een goede kans te hebben op de trui. Helemaal tof omdat ik hem ook zelf gepulled heb. Meestal moet ik mijn toppers in of verkopen :P

De pure klimrit over twee weken zal hij goed voor de dag moeten komen om voldoende voorsprong te hebben op de heuvelklimmers die in rit 10 nog iets gaan doen.

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
« Reply #2 on: September 04, 2017, 06:01:24 pm »
Hey Ricoo,

effe een vraagje,

Wat is er met Vaneck gebeurt in de laatste sectie, heeft hij deze gereden met 0 EP?
In S4 zit hij nog in de kopgroep en in de laatste sectie verliest hij nog 1m42s.
Eigenlijk had ik hem zelfs in de punten verwacht.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #3 on: September 04, 2017, 09:07:06 pm »
Hij was knecht en reed idd met een 0 in de laatste sectie.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #4 on: September 10, 2017, 08:46:51 pm »
Mijn eerste overwinning  ooit in een National Team Race en in totaal vijf renners in de punten (1,5,9,12 en 17). We kunnen dus spreken van een mooie rit  :D

Om toch nog even kritisch te zijn, eigenlijk klopte er tactisch niet zoveel van. Kopman Jansma moest het tot en met sectie 3 doen met maar ťťn knecht, terwijl het grootste gedeelte van de ploeg voor hem uitreed. In sectie 4 raapte hij enkele knechten op die hem konden helpen met een hele sterke laatste sectie. Vrije rol VandenVondel (eigenlijk de renner met het hoogste GV, maar Jansma had nog een weericoontje) start ook te traag en komt pas in sectie 5 weer enigszins aansluiten. We hebben mazzel dat vanwege de wind en de harde start van enkele teams, het peloton zodanig uiteengeslagen is in sectie 4 dat we als enige nog een kopman met knechten hebben redelijk voor in de race.

Aan de andere kant hebben we vorig seizoen in de U23 ook wel wat pech gehad volgens mij, dus misschien waren we ook wel toe aan wat geluk. Door deze mooie uitslag nemen we ook de leiding in het algemaan landenklassement.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #5 on: September 10, 2017, 10:45:41 pm »
Proficiat met de overwinning en een mooie mijlpaal erbij op jouw palmares  8)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: September 11, 2017, 07:39:54 am »
Mooi resultaat! Gefeliciteerd.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #7 on: September 17, 2017, 09:37:42 pm »
Te traag vertrokken, 10e en 11e plek, niet superslecht, maar ook niet iets om echt blij van te worden.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #8 on: October 01, 2017, 09:19:08 pm »
Mooie 4e, 10e en 20e plek in de tijdrijdersloterij. AustraliŽ doet het ook erg goed en is nu het eerste achtervolgende land.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #9 on: October 02, 2017, 09:00:07 am »
Gaat goed zo Ricoo.  8)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #10 on: October 02, 2017, 11:03:20 am »
Mooie 4e, 10e en 20e plek in de tijdrijdersloterij. AustraliŽ doet het ook erg goed en is nu het eerste achtervolgende land.

Met dank aan Telamon, die heel wat tijdrijders heeft gescout en getraind in de afgelopen seizoenen, klimt AustraliŽ inderdaad naar een tweede plek.

Eens zien wat we kunnen doen in de races die nog komen. Een favoriet voor de komende rit hebben we in AustraliŽ in niet, dus het zal lastig worden om Nederland bij te halen.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #11 on: October 16, 2017, 08:03:01 pm »
Volgens mij rijd je weer een prima resultaat Ricoo. Goed bezig. :)

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #12 on: October 22, 2017, 08:56:19 pm »
En met de overwinning is de titel binnen. Goed werk!  8)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #13 on: October 22, 2017, 10:42:48 pm »
Bedankt! Wist wel dat Roosen hier een goede kans had en VanLookeren kon (mede dankzij zijn weericoontje) precies mee tot en met sectie 4. Dat Boogerd in een vrije rol ook nog in de top 10 eindigt, maakt het feest compleet.

Jij ook een mooie race met een tweede plek en drie rijders rond plek 10  ;D

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #14 on: October 22, 2017, 11:06:30 pm »
Netjes gedaan Rico. Eerste plaats in het landenklassement met bijna 1000 punten verschil. Klassewerk!