Author Topic: Giro d'Italia Seizoen 34  (Read 725 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
Giro d'Italia Seizoen 34
« on: September 19, 2017, 05:48:01 pm »
Morgen begint de CFF Giro d'Italia ; succes iedereen !  :)

De Giro díItalia 2018 begint met een 10,1 kilometer lange tijdrit in Jeruzalem.

Een dag later vertrekt het peloton voor een 167 kilometer lange etappe van Haifa naar Tel Aviv. De etappe is zo goed als vlak, maar gaat wel langs de kust.

De derde en tevens laatste etappe in IsraŽl gaat van Beíer Sheva naar Eilat; een lastigere etappe dan de eerste rit-in-lijn, maar waarschijnlijk ook uitdraaiend op een massasprint. Na het openingsweekend reist de Giro-karavaan naar ItaliŽ om na een welverdiende rustdag de Giro te vervolgen in het land van herkomst.

Het is de dertiende keer dat de Giro díItalia buiten ItaliŽ van start gaat, maar het is de allereerste keer dat een grote ronde niet in Europa begint.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
Re: Giro d'Italia Seizoen 34
« Reply #1 on: September 20, 2017, 07:36:33 am »
selectie SP0RTLIFE

De oude Giling gaat proberen een goed AK te rijden ; top 20 moet minimaal wel lukken ondanks dat ik nu al zie dat er hele goede ronderenners aan de start staan. Hij zal dat wel met het huidige opleidingspersoneel moeten doen en ook zijn ondersteuning is niet zo heel goed, want er is gekozen voor knechten die de ervaring hard nodig hebben.
Dus het gaat spannend worden met maar 1 klimknecht en eigenlijk zonder sprintknecht, maar misschien kan Mutombo daar van nut zijn om de schade te beperken. In ieder geval fun om te koersen.  :)
En natuurlijk ook fun dat de kopman een Nederlander is, helaas is hij geen Tom Dumoulin^^
Ik verwacht dus dat Giling punten kan sprokkelen in het AK en waarschijnlijk ook in etappe 6.
De 2 tijdrijders (zonder TK) zullen ook punten gaan scoren in etappe 4.

91 Giling ( 34 ), kopman
92 Rondeaux ( 30 ), klimknecht
93 Arguillet ( 30 ), tijdrijder
94 Mutombo ( 27 ), tijdrijder / "sprintknecht"
95 Ehapalu ( 28 ), heuvelknecht
« Last Edit: September 20, 2017, 07:55:00 am by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #2 on: September 20, 2017, 09:46:08 am »
Voor mij mag Isaiah Neill aan zijn eerste grote ronde in mijn team aan de start verschijnen. Hij mag het direct als kopman laten zien. Als knechten krijgt hij Reinier van Poelgeest (sprint), Luca Stubbe (kassei/heuvel), Elgin Spence (klim) en Leonards Koks (allround) mee. Wellicht dat Koks in een aantal ritten ook als vrije rol mag starten, maar dat ligt aan het verloop van de koers.

Succes allemaal!  8)

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #3 on: September 20, 2017, 02:04:43 pm »
Dick Heemskerk moet top 6 eindigen om een sponsordeal te halen. Alles zal goed moeten gaan wil hij dit presteren, de concurrentie is namelijk hevig. Hij krijgt een paar leuke knechten mee: zack bauer, massimo kehrli, Govert Vianen en romolo bianchi die alvast mag mee kijken hoe Heemskerk het gaat aanpakken. Bianchi geldt als een van de grote talenten binnen ons team. Hij wil net zo goed worden als Heemskerk.

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #4 on: September 20, 2017, 06:01:20 pm »
Ik zal van start gaan met Erichsen als kopman waarmee ik voor de overwinning hoop mee te doen. Vorig seizoen wist hij in een vrije rol al heel behoorlijk mee te doen in het klassement. Dit seizoen zal hij met behulp van enkele goede knechten normaal gesproken dan ook tot de favorieten behoren. Al is er behoorlijke concurrentie van onder andere Casagrande, De Beer en Neill.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 1a - BC U21 Belgium
    • View Profile
« Reply #5 on: September 20, 2017, 06:26:10 pm »
Eerste grote ronde van het seizoen en de eerste ronde waar we met ambitie aan starten.

Het uitverkoren team:

Alwin Ernst (33)
Kopman van dienst in alle grote rondes. Nog geen TK voor hem. Podium is het doel. Met betere ronderenners in koers zoals Cann en Raknes lijkt me dit een leuke doelstelling.

Ben Crone (29)
Meesterknecht voor Ernst. Een allrounder die voornamelijk te hulp zal moeten komen in de kasseiritten.

Adam Verhulst (26)
Tweede Nederlander in het team die voornamelijk zal moeten werken in alle oplopende ritten. Is zelf ook een toekomstig ronderenner, dus komt al eens naar de grote jongens kijken.

Pierrot Gilson (30)
Krijgt een vrije rol in de sprintritten om extra punten te vergaren. Verder zal hij voornamelijk waterdrager zijn in de eerste secties van elke rit.

River Vaesen (21)
Deze youngster is een beloftevolle heuvelsprinter. Zal met door zijn jonge leeftijd nog bij de kopman kunnen blijven in de sprintritten om die beter geplaatst te laten finishen. Of dat is toch de redenering  :P De extra ervaring is zeker leuk meegenomen.

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: September 20, 2017, 07:47:58 pm »
Een aantal managers zijn tactisch de mist ingegaan precies. Gilson in vrije rol als 4e favoriet aan de start met een gezondheid van 91 en wint gewoon de rit  :o

Kopman Ernst zit er 4 secties bij en moet er daar zoals verwacht af. In de 2e groep op 34" is zeker niet slecht. Op het eerste zicht maar 1 concurrent mee in de eerste groep. Goed gereden dus dankzij berenwerk van de 21-jarige Vaesen.

daantje

• Hero Member
  • plopsala 1a- BC Elite Belgium
    • View Profile
« Reply #7 on: September 20, 2017, 07:55:20 pm »
NoŽl Thomas wordt mooi 3de in de sprintrit.

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #8 on: September 20, 2017, 08:13:01 pm »
Goed begin van de Giro. Erichsen heeft knechten bij zich tot en met de 4e sectie en eindigt in de voorste groep. Het is wel jammer dat er in beide sprintritten in deze Giro geen wind staat waardoor de tijdsverschillen relatief gezien beperkt blijven, terwijl Erichsen het juist van deze ritten moet hebben.

De aankomende klimheuvelrit met kasseien kan wel eens tricky gaan worden met de wind die er staat. Het zal wel voor de nodige verschillen gaan zorgen.

beerke

• Sr. Member
  • beerkes----2b
    • View Profile
« Reply #9 on: September 20, 2017, 10:24:24 pm »
mooie start voor mijn toch wel jonge ploeg
sprinter blair mooi in de punten en kopman schwab in 2de groep op 34 sec

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: September 21, 2017, 12:25:49 am »
Fingolfin : "Krijgt een vrije rol in de sprintritten om extra punten te vergaren".
Hahaha, dat doet je sprinter dan buitengewoon goed met een overwinning, goed gedaan !^^

Daantje : Netjes die podiumplaats, ook goed gedaan.
Ik zie jouw team wel boven die van mij eindigen in het seizoensklassement, en ik denk dat voor mijn team een 10e plaats wel mogelijk is, dus......
Hoewel het voor mij maar een onbelangrijke bijdoelstelling is (maar wel leuk^^), want bijvoorbeeld deze Giro selectie is er ook niet op gericht om veel punten te scoren want nu de keuze gemaakt om renners op te stellen die de ervaring hard nodig hebben. Het is trouwens voor mijn team gunstig dat de top 3 SK zoveel punten pakt (lees ; afpakt van andere teams die 10e SK of net daaronder staan).

Davici : Goed bezig, met je kassements renner op 0:00" in de 1e etappe.
Helaas lukte Giling dat niet, en hij finisht (eigenlijk zoals verwacht) in de 2e groep. Met een sprintknecht zou het misschien wel gelukt zijn, ondanks dat Mutombo heel mooi de eerste 3 secties kon knechten in deze sprint etappe.
Etappe 2 wordt gevreesd door Giling, hij heeft maar een kasseiskill van 5. De overige secties kan hij wel prima aan maar zijn GV zal waarschijnlijk niet best zijn door die finale sectie.

Beerke : hť beerke, leuk om weer wat van je te horen  :) Heel veel succes met je jonge team in de Giro !

# : Vrijdag heb ik alle tijd, hoogstwaarschijnlijk maak ik dan weer een tussenstand overzichtje. Veel managers die ergens voor koersen in de Giro en/of hele goede resultaten (gaan) rijden. Dan zitten de eerste 4 etappes er alweer op. En met een sprintrit, 2 verschillende bergritten en een tijdrit ; de klassementen zullen dan al een beetje vorm gaan krijgen, denk ik.

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: September 21, 2017, 07:19:56 am »
Vlakklimheuvelkassei-rit zit er op :P Crone doet perfect waarvoor hij was geselecteerd. Ernst wordt dankzij goed knechtenwerk 4e op 7" van de dagwinnaar.
Zo staan we in het AK 3e op eveneens 7" van de 1e plek.

Crone wordt zelf ook nog 8e en ook aankomend talent Verhulst weet nog punten te pakken met een 21e plaats.

Lekkere start van de Giro :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: September 21, 2017, 08:10:56 am »
etappe 2 :
pfffff, in mijn aantekeningen stond "3 streepjes wind, 122 renners in S1". Ook nu weer een heel groot 1e peleton van 106 renners met 3 streepjes wind, maar Giling was daar niet bij met 1 EP ondanks dat notabene de tijdrit-knechten van mijn team wel mee zaten.
Dus Giling verliest al 51 seconden op het vlakke, uiteindelijk zal dat iets minder zijn want 1 EP over voor S5, maar natuurlijk nooit goed om achter de feiten aan te rijden met hele harde wind. Giling had dan wel weer geluk dat ook zijn beste knecht heel onverwacht het 1e peleton niet kon volgen in S1, dus die bleef mooi bij hem en lanceerde hem keihard in de belangrijke S3.

Uiteindelijk finisht Giling nog als 38e met zijn kasseistat van maar 5, dus dat is dan weer onverwacht een goed resultaat ondanks mijn tactische geklungel. En Giling doet na 2 etappes mee in het AK op een 12e plaats, 1:41" achter roze trui drager Erichsen van CCT.

De volgende etappe weer hele harde wind met 3 streepjes....... oh oh, als dat maar goed gaat en niet nog meer tactisch geklungel  :))

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #13 on: September 21, 2017, 08:37:12 am »
Hť, kopman Kendall Garfield weet zowaar op de 20e plaats te eindigen in de van-alles-en-nog-wat-rit. Niet gek, jammer dat meesterknecht en rondetalent Hendrik-Jan Ryckeghem (ik loof een prijs uit voor wie dat in ťťn keer goed intikt...) in de heuvels net geen ondersteuning kon bieden.

Nu wel twee man bij de eerste 20 in het klassement, dus daar moeten we op het eind toch wel een paar puntjes aan over kunnen houden...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: September 21, 2017, 08:39:53 am »
Henrik-Jan Riekeghem.
edit ; grrrr, niet gewonnen  :-[