Author Topic: [NT] Seizoen 34  (Read 441 times)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
[NT] Seizoen 34
« on: October 01, 2017, 09:17:45 pm »
Vorige week geen tactiek en deze week maar 1 rijder?

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
Re: [NT] Seizoen 34
« Reply #1 on: October 01, 2017, 10:09:16 pm »

Dat is inderdaad wel erg zonde. Was ook al aan het kijken naar de uitslag en het viel me ook al op dat Nederland nergens te bekennen was, op die 23-jarige na die al het hele seizoen geselecteerd wordt. Zonde, want Nederland zou normaal gesproken altijd voor de podiumplekken mee moeten doen.

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #2 on: October 02, 2017, 01:21:26 am »
 :-\  >:(  ???

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #3 on: October 02, 2017, 09:01:31 am »

Dat is inderdaad wel erg zonde. Was ook al aan het kijken naar de uitslag en het viel me ook al op dat Nederland nergens te bekennen was, op die 23-jarige na die al het hele seizoen geselecteerd wordt. Zonde, want Nederland zou normaal gesproken altijd voor de podiumplekken mee moeten doen.
En dat is dan ook nog een eigen renner. Erg jammer wat er gebeurt.

Aurora_Australis

• Hero Member
  • Team: Aurora_Australis
    • View Profile
    • Aurora_Australis
« Reply #4 on: October 14, 2017, 11:18:57 am »
I notice a certain awardless 23 year old cobbler has raced in NT hills, mountain, sprint, TT, cobhills, the mou-hill-spri race (where he was the only Dutch cyclist), the last race, and is selected in the current race.
The Dutch are the best in depth nationality in CFF, and I'm sure you guys will be back around the top next season.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #5 on: October 15, 2017, 08:11:58 pm »
Echt jammer wat er dit seizoen gebeurt bij de elite van NL. Onno Clerx zou vanavond een mooie kans hebben gehad, en zo zijn er meer Nederlanders die ontzettend goed zijn op klimheuvel.

Worden er alleen maar 22-24 jarigen opgesteld. Scheelt nog t.o.v. andere races waar alleen de renner van Kilometervreters zelf werd opgeroepen. Overall best schandalig, het optreden van hem dit seizoen. Triest.  :'(

Het is dat ik zelf niet meer voor de NL vlag rijd, anders had ik geprobeerd de bc te laten ontslaan.
« Last Edit: October 15, 2017, 08:13:41 pm by WinterIsComing »

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #6 on: October 15, 2017, 10:08:20 pm »
Je doet er weinig tegen ben ik bang....volgend seizoen maar een serieuze BC aanstellen dan.

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #7 on: October 16, 2017, 07:56:25 pm »
Je doet er weinig tegen ben ik bang....volgend seizoen maar een serieuze BC aanstellen dan.
Wat een slappe reactie is dit. En ook nog onjuist.
Er is heel makkelijk wat tegen te doen als een persoon zijn functie als BC misbruikt, je hoeft dat alleen maar aan te tonen wat in dit extreme geval echt heel simpel is. En het afdoen/afzwakken als dat deze BC het alleen maar niet serieus neemt is ook een volkomen onjuiste redenatie, sterker nog, een onjuiste, abnormale en foute mentaliteit.

Ik was van plan om niet te reageren op deze situatie, maar als ik de tekst in de quote zie, opgeteld bij de meeste andere reacties die heel timide zijn, en er sowieso opmerkelijk weinig gereageerd wordt op deze situatie, dan reageer ik dus wel. Maar goed, dat heeft ook niet zo veel zin, want het gaat weer om die ene persoon en dan gelden er opeens andere regels en een andere mentaliteit en wordt de boel omgedraaid, zoals iets wat extreem abnormaal is, dat wordt als normaal ervaren.

Het valt me ook op dat je bang bent, BEL ; ik neem aan dat het als uitdrukking is gebruikt. Als dat niet het geval is en mocht je bang zijn voor die paar sympathisanten/gemanipuleerde volgelingen van de huidige BC die in het verleden meededen met het zieken op het NL forum en zich steeds aan mij irriteren (laat ik het netjes zeggen, de werkelijkheid is erger), met zulke angsten kunnen genoeg anderen je helpen, want de meeste personen zijn niet zo bekrompen om mee te gaan in dat foute gedachtegoed, BEL. Dus je zou met de meeste personen pm contact kunnen opnemen dat je bang bent om je te uitten op het forum, en aan de ene kant begrijpelijk, want jij hebt natuurlijk ook gezien hoe die personen tekeer kunnen gaan op het forum zoals ze in het verleden tegen mij deden, met onzinnige opmerkingen dat ik geen recht heb om dit spelletje te spelen, dat ik wel heel achterlijk ben dat ik zelf niet door heb dat ik verstandelijk gehandicapt ben etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc. En begrijpelijk dat je niet het mikpunt wilt zijn van hun onfatsoenlijke, achterbakse en soms zelfs discriminerende gedrag. In het buitenland (lees ; ook Spanje) wordt zulk extreem wangedrag niet getolereerd of zelfs goedgekeurd zoals in het verleden op het NL talig forum het geval was. Daarbij opgemerkt dat ik nog nooit een Belg heb zien meegaan in dat wangedrag, altijd dezelfde Nederlanders, maar dat terzijde.

Maar goed, ik dwaal nu af, jij zal het bijna zeker als onschuldige uitdrukking hebben gebruikt dat je bang bent, dus bovenstaande alinea is waarschijnlijk overbodig. En ik heb eerder al iets gepost in deze topic, dat maar gedelete voor de "lieve vrede". En meestal is het verstandig om me niet te uitten in zulke gevallen maar als ik zo een slappe onjuiste reactie lees plus de meeste overige reacties, dan neem ik geen blad voor de mond en krijgt de lezer wat wijsheid om zijn oren want valt mij op dat dat hier ontbreekt (op 1 reactie na, die wel normaal is). Nu zal ik wel weer een paar pm's krijgen dat ik de laatste ben die weet wat normaal is, door personen die zichzelf heel slim en redelijk vinden terwijl de werkelijkheid het tegenovergestelde is, en ik mega onredelijk terug ga reageren via pm. Maar die uitwassen neem ik op de koop toe, boeit me geen reet.

En eigenlijk boeit het extreme wangedrag van de huidige NL elite BC mij  niet, naar mijn mening kan hij op de ene manier niet meer zieken, dus gaat hij nu op deze manier zieken. Die mening hoeft niet te kloppen overigens, zeker weten wat zo iemand bezielt, dat doe ik namelijk niet. Wel valt het mij op dat het ook abnormaal is dat hij totaal niet reageert op deze situatie, wat ook al onfatsoenlijk en onbeschoft is. Ook niet via iemand anders als hij geen zin heeft/verbolgen is om op het forum te komen. Want hij had pm contact met die (gelukkig maar een paar) van zijn sympathisanten/volgelingen kunnen opnemen en verklaren waarom hij dit wangedrag vertoont zodat hun dat kunnen vermelden in deze topic en iedereen weet waarom dit wangedrag van de BC er is.

En besef dat wanneer iemand anders exact ditzelfde wangedrag vertoont, dat er dan anders gereageerd wordt.
Besef ook dat de huidige BC al veel vaker BC is geweest, ook in periodes dat hij niet zo actief was en zelfs 1x in een periode dat hij weer eens niet op het forum wou komen. En altijd was hij een hele goede BC, en zag je dit soort wantoestanden niet.

Tot (bijna) slot een betere versie van de onjuiste tekst van BEL (en heel misschien en hoplijk bedoelt hij het meer op deze manier) :
Het is teveel gedoe om hier nog wat aan te doen omdat er nog maar 2 NT races zijn, en volgend seizoen maar een goede BC die niet zijn functie misbruikt.
Als je het zo had geformuleerd, BEL, had ik niet gereageerd. En deze reactie van mij zal heel kritisch overkomen naar jou toe, en is ook kritisch maar niet eens zo heel erg als kritiek bedoelt. Maar dat ga ik niet uitleggen want dan wordt deze tekst nog langer, en het is nu al veel te lang. En 1 kritiek punt laat ik weg want dan zou ik iets van vorig jaar moeten oprakelen wat ik liever niet doe en ook niet fair naar jou is om nu op het forum te uitten. Laat ik het zo zeggen : ik vind het heel opmerkelijk dat uitgerekend jij zo slap en onjuist reageert.

Nou, ik zal wel weer veel personen over mij heen krijgen n.a.v. deze tekst, en ik weet wel zeker dat er een paar zijn die de volkomen foute mentaliteit hebben om zich nu meer aan mij irriteren dan aan de oorzaak van deze tekst. Alleen als BEL dat doet heb ik er begrip voor, hij kan deze tekst verkeerd opvatten en kan mijn kritiek té hard vinden, wat misschien ook het geval is, ik weet het helaas niet vriendelijker op te schrijven en het is zeker niet mijn bedoeling om het op hem gemunt te hebben of zoiets.
Ik laat deze keer mijn tekst mooi een volle dag staan. De enige reden dat ik dit morgenavond delete is omdat dit niet fraai staat voor eventuele nieuwkomers, die hoeven niet te weten wat er (hopelijk in het verleden) op dit forum aan de hand is.

Zal ik hem maar even quoten voordat je hem weer verwijderd.....

Ga verder niet in op de zin en onzin die je hier weer allemaal verkondigd....iedereen snapt wat ik bedoel, ook zonder bovenstaande lap tekst....

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #8 on: October 16, 2017, 08:19:48 pm »
Beste Vos,

Je reageert inderdaad erg overdreven en deze post lost ook niets op. Ik heb meer het gevoel dat je weer ouwe koeien uit de sloot haalt. Dingen die je nog steeds dwars liggen. Stop daar mee. Het maakt me ook boos dat je B.E-L op zo'n manier aanspreekt.

Ontopic: Het seizoen mag als verloren beschouwd worden. Ik denk dat het bij Kilometervreters averechts werkt als je gaat protesteren (zeker de manier hoe Vos dit doet). Volgens mij besefte kilometervreters zich ook dat het seizoen niet meer gered kan worden en heeft hij de handdoek in de ring gegooid. Hij maakt nu de keuze om jonge renners te selecteren voor de toekomst. Waarschijnlijk omdat Nederland niet meer mee doet voor de ereplaatsen. Hij vergeet hier denk ik wel een belangrijk detail. Voor een aantal individuen, in dit geval bijvoorbeeld WIC met Onno Clerkx, kan dit enorm frustrerend zijn. Ik denk dat ik zelf dan wel even contact op had genomen met de BC om te vertellen dat er ook individuele belangen spelen.

Ik denk overigens dat hij die ene week dat hij alleen z'n eigen renner opstelde, daarna is vergeten (of tijd tekort) om de opstelling compleet te maken (gezien het feit dat hij de week erop dat hij ook z'n eigen renner niet opstelde). Het valt natuurlijk niet goed te praten dat hij wekelijks alleen z'n eigen renner opstelt. Ik denk dat hij zich dat nu ook realiseert aangezien hij deze renner deze week niet heeft geselecteerd. Ik betreur de gang van zaken, maar ergens had ik voor mezelf al besloten dat dit het laatste seizoen is dat Kilometervreters BC wordt. Volgend seizoen een nieuwe BC en nieuwe kansen en een dikke streep hieronder.

Ik hoop dat TheMasterofCM het spelplezier nog wel heeft en ons zijn verhaal kan doen wat er is gebeurd. Sommigen hebben daar wel recht op, vind ik.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #9 on: October 16, 2017, 10:47:22 pm »
Tja, volgens mij zijn we het wel met elkaar eens dat dit seizoen NL onwaardig is. Zeker na wat Davici vorig seizoen neerzette, steekt dit wel heel schril af. Ik vind het sowieso vreemd dat iemand BC wil worden, terwijl hij helemaal niet meer op het forum komt. Dan doe je het puur voor jezelf, en niet voor de gemeenschap. Lijkt me niet de beste drijfveer of motivatie. Nu ben ik misschien de laatste die daar wat over moet zeggen na mijn 'emigratie' naar Australië, maar blijkbaar voel ik me nog meer verbonden met de NL gemeenschap dan de huidige bondscoach.

Anyway, ik heb ook helemaal geen zin om allerlei oude koeien uit de sloot te gaan halen, maar ik vond dat ik er iets van moest zeggen gisterenavond, al was mijn bericht minder aan de bondscoach zelf gericht (hij komt hier toch niet meer), en meer aan de mensen die nog wel op het forum komen. Natuurlijk heeft het weinig zin om voor de laatste ritten nog één of andere ontslagprocedure op touw te gaan zetten en snap ik heel goed dat mensen al naar volgend seizoen uitkijken, maar ik vond dat er (tot gisterenavond) heel lauwtjes of zelfs helemaal niet gereageerd wordt op de gang van zaken dit seizoen. Dat vind ik oprecht jammer, want we hebben in de loop van de afgelopen 34 seizoenen met heel veel personen toch een mooie, volwassen community opgebouwd met een hoge activiteit en een grote mate van zelfcorrigerend vermogen. Ik zie daar de afgelopen tijd echter steeds minder van terug. Dat vind ik jammer en ik merk bij mezelf dat het een negatief effect heeft op mijn persoonlijke spelvreugde.

Wellicht gooide ik met mijn opmerking de knuppel niet op de juiste wijze in het hoenderhok, maar zie hierboven mijn eigen motivatie.

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #10 on: October 17, 2017, 01:01:35 am »
Het is terecht dat iemand het aanstipt. En als iemand dat mag doen, dan ben jij het wel WIC. En ja, het is een beetje hopen dat de forumactiviteit weer wat gaat toenemen. Nu is het de pech dat een aantal gangmakers op het forum in een korte periode gestopt zijn. Ik zie ex-cff leden ook wel weer terug komen. En hopelijk komen er ook weer nieuwe enthousiaste mensen :)

Ik zal er eens over nadenken om mezelf weer beschikbaar te stellen komend seizoen. Mijn renners kunnen wel wat ervaring gebruiken ;)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #11 on: October 17, 2017, 02:52:01 pm »
Ik lees dit nu pas, maar dit is inderdaad ronduit belachelijk. Inactiviteit/tactiek een keer vergeten kan gebeuren, maar de renners die werden geselecteerd, dat slaat nergens op... We hadden voor vorige week verdikkeme toch Clerx en Vos.

Misschien ga ik me vanaf volgend seizoen ook bemoeien met de NT's.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #12 on: October 17, 2017, 04:35:17 pm »
Fijn als een aantal ervaren managers zich volgend seizoen met de NT's gaan bemoeien  :)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #13 on: October 17, 2017, 04:59:19 pm »
Dacht ik eindelijk kans te maken op het bondscoachschap van het "grote" Nederlandse team ipv de U23, gaan al die ervaren managers zich ermee bemoeien...  ;)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: October 17, 2017, 06:04:34 pm »
Dacht ik eindelijk kans te maken op het bondscoachschap van het "grote" Nederlandse team ipv de U23, gaan al die ervaren managers zich ermee bemoeien...  ;)

Een betrokken 'nieuwe' manager is net zo prima als een betrokken, ervaren manager. Ik drukte me verkeerd uit in bovenstaande post, zie ik nu.  ::)

Overigens heb jij zelf inmiddels ook al de nodige ervaring, ricoo.  :)