Author Topic: [U21] Seizoen 35  (Read 850 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
Re: [U21] Seizoen 35
« Reply #15 on: November 17, 2017, 12:16:45 pm »

De voorlopige selectie bevat uiteindelijk de volgende namen:
Stijn Zandstra (20, Oldboys_Club) Kopman
Hugo Beverweerd (20, Goats) Meesterknecht
Jonas Wassenaer (20, Goats) Knecht
Ivo VanAmerongen (20, CC_Porco_Jones) Knecht
Seth Peters (20, HtcItalia) Vrije rol
Teun Runhaar (20, Littlegreenbag) Waterdrager
Emiel De Haan (19, JaviTeamCCF) Stagiair
Daniel Scheltema (19, Hardforks) Stagiair
[/quote]
De definitieve selectie is de voorlopige selectie aangevuld met:
Cor Romein (19, Peludos) Stagiair

Ik hoop trouwens dat de bergGoats goed gaan knechten, zodat Oude jonge Zandstra met hulp van een klein groen zakje en een harde vork de overwinning pakt  ;)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #16 on: November 19, 2017, 08:53:22 pm »
Hele mooie overwinning , proficiat WVA !  8)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #17 on: November 20, 2017, 02:30:12 pm »
Dank je Vos!

Een verrassende overwinning, ook omdat de tactiek heel bijzonder uitpakte. Meesterknecht Beverweerd die net iets minder dan Zandstra is in deze rit, reed met 1 energiepunt meer per sectie, maar wist nooit bij Zandstra te blijven/komen. Twee andere knechten die ik harder had laten starten in de hoop dat ze zo bij Zandstra bleven, reden de hele rit voorop, maar wisten op het laatst Zandstra toch nog te helpen en dan kwam Zandstra in sectie 3 ook nog alleen te zitten (gelukkig liet VanAmerongen zich terugzakken). Maar Zandstra flikte het mooi en dan wordt Wassenaar nog knap 12e. We staan nu ook bovenaan de landenranking. Benieuwd of we dat volgende rit vol kunnen houden in een ultrakorte sprintrit en met volgens mij weer niet de beste generatie ooit (helemaal bij de U20, dus wil je een international scoren pull dan vooral sprinters). De tactiek vind ik ook lastig, want kies ik voor 10005 met het risico dat we lossen en buiten de punten blijven of kies ik voor risicomijdend 21115 met het risico dat we te veel energie verspillen voor de sprint of kies ik voor een andere leuke risicovolle strategie. Mensen die advies hebben mogen zich melden :)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #18 on: November 22, 2017, 02:18:23 pm »
Een ultrakorte sprintrit in Hongarije en eentje waar een biljarter van zou zeggen, nou dat is wel erg vlak.

De sprintgeneratie lijkt niet de beste ooit, zeker bij de 19 jarige is het best triest. Zo triest dat de kans bestaat dat er maar 2 19 jarige mee mogen. Bij de 20 jarige kunnen we vooral erg blij zijn dat het een kort ritje is, want zowel Ratelband als Rutte hebben nog niet de inhoud om een klassieker te rijden.

De voorselectie bestaat uit:
Sjoerd Nelisse (20, JoebaCycling) Kopman
Karsten Rutte   (20 ,Shopitos_Cycling) Meesterknecht
Tobias Ratelband (20, Zurrasperos) Meesterknecht
August Vermeltfoort   (20, ADOLF97) Meesterknecht
Marco Donner   (20, almazulprocyclingteam) Knecht
Tristan De Breij (20,   Lukara) Knecht
Max Gorter (19, TurronesIsBack) Stagiair
Tjeerd Groenink (19, Drollevangers) Stagiair

We zullen waarschijnlijk ook nog met 1 of 2 vrije rollen rijden om risico te spreiden en om te kijken of we meerdere renners in de punten kunnen krijgen. Wie dat zijn dat zal nog blijken. Het wordt in ieder geval guur en daar wordt eigenlijk alleen Groenink blij van.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #19 on: November 22, 2017, 10:29:38 pm »
Miskolc - Miskolc? En dan toch nog 80 km? Je zou zeggen: dat had korter gekund! Zou je voor een biljartlaken dan toch weer extra techniek nodig hebben? Je weet maar nooit...

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #20 on: November 25, 2017, 02:09:23 pm »
Een ultrakorte sprintrit in Hongarije en eentje waar een biljarter van zou zeggen, nou dat is wel erg vlak.

De sprintgeneratie lijkt niet de beste ooit, zeker bij de 19 jarige is het best triest. Zo triest dat de kans bestaat dat er maar 2 19 jarige mee mogen. Bij de 20 jarige kunnen we vooral erg blij zijn dat het een kort ritje is, want zowel Ratelband als Rutte hebben nog niet de inhoud om een klassieker te rijden.

We zullen waarschijnlijk ook nog met 1 of 2 vrije rollen rijden om risico te spreiden en om te kijken of we meerdere renners in de punten kunnen krijgen. Wie dat zijn dat zal nog blijken. Het wordt in ieder geval guur en daar wordt eigenlijk alleen Groenink blij van.

De definitieve selectie is
Emiel Looij (20, JoebaCycling) Knecht

Ik heb met Emiel voor een extra knecht gekozen, omdat de nummer 3 van de 19 jarige gewoon niet goed genoeg is om mee te mogen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: November 26, 2017, 08:20:30 pm »
Het gaat lekker dit seizoen, WVA, alweer gefeliciteerd met de overwinning8)
ps : voortaan de AustraliŽr laten winnen die 2e werd, ok ?  ;) 
Zelf ook zeer tevreden als Australische u21 BC, bijna een overwinning en de meeste punten van alle landen gepakt in dit korte sprint ritje.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #22 on: November 26, 2017, 09:05:59 pm »
Dank je Vos, ook mooi resultaat van jullie.

Met kopman Nelisse ging het perfect, zeker met dank van Vermelfort. Jammer genoeg moest Ratelband als knecht er al gelijk af (mogelijk telde conditie toch nog te veel mee) en moesten ook vrije rollen Rutte (21115) en Donner (32124) er gelijk af, dus geen extra mannen in de top 20 waardoor Denemarken met 4 man in de top 20 40 punten inloopt. Echter we hebben paar goede tijdrijders, dus mogelijk kunnen we volgende rit weer uitlopen.

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #23 on: November 26, 2017, 09:06:35 pm »
Mooie rit WVA. Je bent lekker bezig!

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: November 26, 2017, 09:42:51 pm »
Dank je WVA.
En volgens mij hebben de Denen voor het eerst geen goede tijdrijders, dus daar kan je een mooie slag slaan.
Spanje en BelgiŽ hebben de tijdrit-favorieten, maar dat weet ik niet zeker.
Je staat in ieder geval mooi 1e in het landenklassement en op koers voor het wereldkampioenschap, succes !  8)

JoepJJ

• Hero Member
  • JoebaCycling , Divisie 1A
    • View Profile
« Reply #25 on: November 27, 2017, 11:40:05 am »
Mooie overwinning met Nelisse! Weer een mijlpaal erbij  ;D

Hij word zeker geen topper door zijn 13 explosiviteit maar tot de u23 kan die prima meekomen door zijn hoge sprint/vlak.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #26 on: December 01, 2017, 11:18:33 am »
Rit 5 brengt ons in Spanje en wel met een niet te lange en niet te korte tijdrit over glooiend terrein rond Lloret del Mar. Anders dan je mogelijk zou verwachten op deze plaats is het winderig en ijskoud. Volgens mij hebben we een best aardige tijdritgeneratie (alhoewel die wel van beter weer houdt) dus hopelijk kunnen we iets uitlopen in de strijd om het landenklassement

Dit keer geen bijzondere rollen. Iedereen gaat er gewoon vol voor.

Aaron Blaak (20, Drollevangers)
Rogier Lievens (20, Absyntt)
Cor VanDijk (20, Drollevangers)
Aaron Schouten (20, Drollevangers)
Herman Zuidam (20, Drollevangers)
Tijmen Staring (20, Drollevangers)
Jonathan Ouwens (19, FacHaBortoLo)
Vincent Sleeman (19, ChronoTony)

Dat Drollevangers de hofleverancier is van deze selectie, aangezien onze beste Nederlandse tijdrijder toch eigenlijk ook gewoon een drollevanger is: https://nos.nl/artikel/2205406-onderzoek-naar-darmproblemen-dumoulin.html

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #27 on: December 01, 2017, 11:56:51 am »
Dat Drollevangers de hofleverancier is van deze selectie, aangezien onze beste Nederlandse tijdrijder toch eigenlijk ook gewoon een drollevanger is: https://nos.nl/artikel/2205406-onderzoek-naar-darmproblemen-dumoulin.html

;D  ;D  ;D

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: December 01, 2017, 02:01:47 pm »
 ;D
Sterke selectie, WVA, ik verwacht eigenlijk wel dat je eerste 3 renners veel punten scoren.
Ook AustraliŽ heeft Drollevangers als hofleverancier met maar liefst 6 tijdrijders, waaronder een 19jarige die als 3e staat in de lijstjes. Ik ben benieuwd of hij de beste 19jarige gaat worden, ik vermoed van wel. En ik verwacht dat de beste 20jarige Australische Drollevanger zich kan meten met jouw 3 toppers. Spanje en BelgiŽ hebben misschien de favorieten en er zullen ook heel veel tijdrijders van wacco (Absynnt) punten gaan scoren.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #29 on: December 02, 2017, 11:30:15 am »
Rit 5 brengt ons in Spanje en wel met een niet te lange en niet te korte tijdrit over glooiend terrein rond Lloret del Mar. Anders dan je mogelijk zou verwachten op deze plaats is het winderig en ijskoud. Volgens mij hebben we een best aardige tijdritgeneratie (alhoewel die wel van beter weer houdt) dus hopelijk kunnen we iets uitlopen in de strijd om het landenklassement

Dit keer geen bijzondere rollen. Iedereen gaat er gewoon vol voor.

Aaron Blaak (20, Drollevangers)
Rogier Lievens (20, Absyntt)
Cor VanDijk (20, Drollevangers)
Aaron Schouten (20, Drollevangers)
Herman Zuidam (20, Drollevangers)
Tijmen Staring (20, Drollevangers)
Jonathan Ouwens (19, FacHaBortoLo)
Vincent Sleeman (19, ChronoTony)

De laatste plaats van de selectie wordt ingevuld door:
Guido De Keyser (WYGRAM_to, 19)