Author Topic: [U21] Seizoen 35  (Read 849 times)

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
Re: [U21] Seizoen 35
« Reply #30 on: December 04, 2017, 06:35:13 am »
;D
Sterke selectie, WVA, ik verwacht eigenlijk wel dat je eerste 3 renners veel punten scoren.
Ook AustraliŽ heeft Drollevangers als hofleverancier met maar liefst 6 tijdrijders, waaronder een 19jarige die als 3e staat in de lijstjes. Ik ben benieuwd of hij de beste 19jarige gaat worden, ik vermoed van wel. En ik verwacht dat de beste 20jarige Australische Drollevanger zich kan meten met jouw 3 toppers. Spanje en BelgiŽ hebben misschien de favorieten en er zullen ook heel veel tijdrijders van wacco (Absynnt) punten gaan scoren.

En dat hebben ze gedaan. Mooi dat Aaron nog net een plekje hoger uitkomt na die laatste sectie.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #31 on: December 04, 2017, 10:00:27 am »
Gemengde gevoelens na deze rit. We pakken inderdaad met 3 renners punten, even leek Aaron ook nog kans te maken maar daarvoor was het toch te lang, en we lopen ruim uit op Denemarken. Wel is opeens BelgiŽ een geduchte concurrent, die halen in de rit gewoon ruim 1200 punten  :o :o :o (is dat al eens eerder gebeurd?).

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #32 on: December 04, 2017, 01:46:50 pm »
Misschien heeft BelgiŽ inderdaad wel het record ooit aan punten in 1 race ; een paar seizoenen geleden had Denemarken (ook al in de tijdrit) bij de u23 (en 2 seizoenen daarvoor bij de u21) volgens mij ook over de 1.000 punten, voornamelijk dankzij Team Boogie Woogie kan ik me vaag herinneren. Maar volgens mij net niet het aantal dat BelgiŽ nu scoorde. Misschien is het op te zoeken, maar dat doe ik alleen maar als AustraliŽ zoveel punten haalt^^

En volgens mij kan je optimistisch zijn met dit resultaat voor Nederland, WVA. Ik heb geen idee of BelgiŽ een geduchte concurrent gaat worden, wel weet ik dat ze voor deze tijdrit ongeveer op de 12e plaats stonden en dus hebben de Belgen niet veel punten gescoord in de eerste 4 races.
Als je nieuwsgierig bent, een pm naar Fingolfin (u21 BC BelgiŽ) is mijn advies, hij kan goed inschatten of hij met de Nederlandse jonkies kan concurreren. Ik vermoed van niet, BelgiŽ is inmiddels niet meer zo een groot CFF land plus dat ze dus weinig scoorden eerder in het seizoen.

Mocht BelgiŽ geen concurrent zijn, dan heb je dus een hele goede slag geslagen in deze tijdrit, vooral ook omdat Denemarken 0 punten scoorde. Ook scoorde Nederland meer punten dan Spanje in deze tijdrit. Spanje zou namelijk altijd zo een beetje een concurrent moeten zijn, want net als Nederland is dat een groot CFF land. Maar ik vermoed dat toch Denemarken je grootste concurrent is en daar loop je nu mooi 410 punten op uit.
Maar zonder nadere informatie over de Belgen is het momenteel een strijd tussen de Lage Landen.  8)
Want er is inmiddels een redelijk groot gat naar de 3e plaats (Denemarken).
AustraliŽ staat 5e en maar 20 puntjes onder de Denen, maar dat terzijde^^

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #33 on: December 05, 2017, 10:35:14 am »
Als er nu nog eens een vlakke of heuvelTT was geweest. Zou ideaal zijn.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #34 on: December 08, 2017, 01:39:07 pm »
De Franse rit die deze week op het programma staat is een wat lastigere voor het maken van een selectie, want is het nou een kasseiheuvelrit met aardig wat vlak of meer een kasseirit met een enkele heuvel. Voor de selectie van de kopman maakt dat niet uit. Dat is onomstreden Eddy Wagendorp die er bij kasseiheuvel ver bovenuit steekt (en misschien wel kans maakt op de overwinning). Voor de rest volgens mij niet een heel slechte generatie, dus het zou zomaar kunnen dat er nog iemand een vrije rol krijgt.

Voorselectie
Bij de selectie heb ik zowel gekeken naar de kwaliteiten op kasseiheuvel als de combinatie van kasseiheuvel en kasseivlak:
Eddy Wagendorp (20, CTBF) Kopman
Sep Grein (20, Remtygers) Meesterknecht
Tjerk Zevenbergen (20, Kilometervreters) Meesterknecht
August Vermeltfoort (20, ADOLF97) Knecht
Harrie Zoontjes (20,   CobbleCrushers)  Knecht
Eric Gorter (19, Mecatoneuno99) Knecht
Stijn Biesheuvel (19, BetisCFF) Stagiair
Matthias VanBegen (19, Tomates_de_la_Huerta) Stagiair
« Last Edit: December 08, 2017, 01:45:35 pm by WVAchteruit »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #35 on: December 09, 2017, 10:16:42 pm »
Jammer genoeg weinig tijd voor verdere analyse, dus de nummer 9 wordt:
Tjerk Jaliens (Stumpers63, 20) Knecht

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #36 on: December 10, 2017, 10:56:01 pm »
Waarschijnlijk iets te rustig gestart. De vrije rollen waren daardoor gelijk kansloos en Wagendorp moest op het eind net iets te veel inlopen om nog bij de kop te komen. Wel tevreden met de 4e plaats, maar de AustraliŽrs van Vos (mooi collectief resultaat!) komen opeens wel dichtbij. Op de Belgen en Denen pakken we enkele punten.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #37 on: December 15, 2017, 11:04:01 am »
Deze week een thuiswedstrijd, maar wel een bijzondere. We gaan namelijk de heuvels van Haarlem in. Ik heb maar alvast een verkenner vooruit gestuurd om die te zoeken, want ik heb nog nooit heuvels in Haarlem gezien, maar dat komt misschien ook wel omdat er aardig wat heuvels verstopt liggen onder de kasseien. Deze combinatie van een sprintheuvel en kasseiheuvelrit zullen we in ieder geval aanvangen met de 9 man hieronder (deze week geen voorselectie, omdat enerzijds ik een druk weekend heb en anderzijds de Tour is geweest en daardoor de kans op een superpull heel klein wordt).

Selectie
Tjerk Zevenbergen (20, Kilometervreters) Kopman
Max Alberts (20, Angel_Casero) Meesterknecht
Marco Donner (20, almazulprocyclingteam) Meesterknecht
Eddy Wagendorp (20, CTBF) Knecht
August Vermeltfoort   (20, ADOLF97) Knecht
Stijn Biesheuvel (19, BetisCFF) Knecht
Ivo Tusveld (19, WYGRAM_to) Knecht
Jorrit Maas (19, Gloucester) Knecht
Mark Koolhaas   (20, Stumpers63) Joker
« Last Edit: December 15, 2017, 11:09:58 am by WVAchteruit »

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #38 on: December 15, 2017, 11:27:58 am »
Ja, dit lijkt me wel iets voor onze Tjerk. Of nou ja, "onze", hij is natuurlijk van Kilometervreters, maar toch een ook een klein beetje van ons...

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #39 on: December 15, 2017, 04:16:07 pm »
Nu weet ik waarom WVA het zo goed dit seizoen en momenteel 1e staat in het landenklassement.
Dat ligt aan de vele rollen die hij zijn renners geeft, dit keer zet hij zelfs een joker(-rol) in  :))

Het landenklassement ziet er trouwens momenteel heel mooi uit met WVA, Fingolfin en mijzelf als NT managers van de podiumplaatsen.

Succes in deze "thuis" wedstrijd, WVA.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #40 on: December 18, 2017, 11:48:19 am »
Lichtelijk teleurgesteld met het resultaat. Wederom laten de vrije rollen het afweten. Natuurlijk had ik niet veel verwacht van de joker (die was meer mocht de GV toch heel anders liggen), maar ook Wagendorp laat het liggen door te lossen in sectie 3 (misschien was een 0 daar ook iets te risicovol voor een vrije rol). Tjerk rijdt de hele rit achter de feiten aan, maar is wel tot en met sectie 4 goed omringt. Hij wint de sprint nog van zijn groep, maar dat was slechts voor plaats 6 en wederom is hij de enige die in de punten rijdt, want meesterknecht Alberts heeft alles gegeven om hem zo ver mogelijk vooraan af te zetten en kan daardoor niet voluit sprinten (plek 23). We dalen zo naar plek 2, want Vos en zijn jonge Ausies nemen de kop over. Gelukkig is het gat te overzien, slechts 10 punten.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #41 on: December 20, 2017, 05:36:56 pm »
Op kerstavond rijden we de Scheldeprijs.

Een redelijk standaard kasseienritje. Dus de selectie is dit keer wat makkelijker. We hebben jammer genoeg niet echt een sterke kasseienformatie. Vermeltfoort is een redelijke topper volgens mij, maar de rest staat daar toch wat treetjes onder. We starten daarom ook met een erg jonge selectie:

Selectie
August Vermeltfoort (ADOLF97, 20) Kopman
Ernst VanGelder (FCNibbixwoud, 20) Meesterknecht
Harrie Zoontjes (CobbleCrushers, 20) Meesterknecht
Tjerk Zevenbergen (Gloucester, 20) Vrije rol
Edward De Mul   (Tomates_de_la_Huerta, 19) Knecht
Eric Gorter (Mecatoneuno99, 19) Knecht
Henri Langeveld (Euskadi2017, 19) Knecht
Marnix Engelberts (souillŤre, 19) Knecht
Matthias VanBegen (Tomates_de_la_Huerta, 19) Stagiair

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #42 on: December 21, 2017, 12:38:02 am »
Hup Tjerk!

GMV

• Hero Member
  • GMV_Cycling, 3i
    • View Profile
« Reply #43 on: December 24, 2017, 10:56:46 pm »
Hele mooie rit weer gereden. We staan weer aan de leiding in een heel spannende strijd met AustraliŽ. 8)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #44 on: December 25, 2017, 12:57:14 pm »
Zeer tevreden met het resultaat. Natuurlijk te beginnen met de overwinning waarbij de tactiek bijna perfect werkte. Daarnaast weet Tjerk als vrije rol 11e te worden (volgens mij de eerste succesvolle vrije rol van het seizoen) en pakt knecht Zoontjes ook nog punten. Nu een kleine voorsprong op AustraliŽ. Het lijkt er op dat de klimtijdrit de doorslag gaan geven, maar eerst nog de klimheuvelrit.