Author Topic: Koersen seizoen 35  (Read 338 times)

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
Koersen seizoen 35
« on: November 06, 2017, 10:00:59 am »
De eerste rit van seizoen 35 is inmiddels gereden. Meteen een overwinning voor cct. Proficiat!

Zelf ook een leuk resultaat gereden met mijn verse aankoop Gentil Loureiro. Hij wordt 2e. Mooiste aan hem is dat hij eigenlijk als klimmer is aangekocht met het oog op de grote rondes waar hij mag knechten in de bergen. Tussendoor kan hij ook punten pakken in klimheuvelritten. Zo hoop ik een extra plek vrij te houden in mijn team.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 1a - BC U21 Belgium
    • View Profile
Re: Koersen seizoen 35
« Reply #1 on: November 06, 2017, 12:03:29 pm »
Eerste rit in de hoogste divisie eindigen we op een 9e plek. Met een lampje, dus zal min of meer het hoogst haalbare zijn geweest gok ik.

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #2 on: November 06, 2017, 07:47:16 pm »
Davici wint met z'n verse aankoop, Reinier vanPoelgeest, meteen zijn eerste rit. Leuke doelstelling om alles te winnen?

Ik word met Kehrli 9e, hij reed de gehele race zonder knechten. Ben ik redelijk tevreden mee gezien z'n leeftijd en personeel wat ik heb.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #3 on: November 06, 2017, 07:53:55 pm »
VanPoelgeest neemt zijn goede vorm van het slot van vorig seizoen mee naar zijn nieuwe werkgever. Congrats Davici. Lekker begin voor jou zo.  :)

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #4 on: November 09, 2017, 07:54:53 am »
Het seizoen is goed begonnen met zes podiumplaatsen in de eerste zeven races. In het klassement zit ik al wel op een klein gaatje, doordat ik in de breedte een stuk mindere selectie heb voor de kasseiheuvelraces. Al is dat op zich niet zo'n ramp. Voor Parijs-Nice heb ik hoge verwachtingen met Hunter als kopman. Ik hoop dan ook met hem voor de overwinning te kunnen gaan.

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #5 on: November 11, 2017, 11:02:20 am »
Gentil Loureiro pakt zijn eerste overwinning in de 2e divisie. Ondanks hij 1e favoriet was ben ik toch wel verrast, want hij reed met een gezondheid van 83. Toch wel heel content mee.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: November 12, 2017, 12:06:22 am »
Het gaat helaas in de laaste rit van Parijs-Nice net niet helemaal goed en onze Hendrik-Jan komt niet meer bij de kopgroep. Dat kost een paar plaatsen in het algemeen klassement, waar hij uiteindelijk 17e wordt.

Seth Verspuij van AJFactoryCycling wint de laatste etappe, Hunter van CCT wordt 2e in het algemeen klassement. Maar CCT is zijn 1e plaats in het divisieklassement kwijt aan Str0nk3r, die ook al het ploegemenklassement pakte van Parijs-Nice.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #7 on: November 12, 2017, 11:16:36 am »
De eerste week in 2b zit erop, we staan met 688 punten nu 12e. In de kasseiheuvelkoersen werden redelijk goede resultaten behaald met enkele top 10 klasseringen (er werd steeds voor één kopman gekoerst, dus niet voor het maximale aantal punten). Parijs-Nice is altijd een moeilijke koers aangezien de gezondheid daarin van 87 naar 83 loopt en er in zo'n eerste ronde van het seizoen altijd gekoerst wordt tegen gemotiveerde andere managers  ;) . Meer dan een 18e plaats zat er dan ook niet in.

Opvallend in onze divisie en in andere tweede divisies is het redelijk grote aantal ploegen dat met oudere renners veel geld verdiend heeft in de eerste seizoenen in 4e en 3e divisie en nu in één keer door lijkt te stoten naar de 1e.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #8 on: November 12, 2017, 12:58:00 pm »
Opvallend in onze divisie en in andere tweede divisies is het redelijk grote aantal ploegen dat met oudere renners veel geld verdiend heeft in de eerste seizoenen in 4e en 3e divisie en nu in één keer door lijkt te stoten naar de 1e.

En waar ze dan geen deuk in een pakje boter rijden...

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #9 on: November 15, 2017, 12:32:57 am »
Paar mooie zeges op rij voor CCT. Proficiat. Zie echter wel dat Stronker 't heel lastig maakt voor CCT met steeds 3 renners hoog in het klassement. De oudjes doen t over het algemeen nog behoorlijk goed!

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #10 on: November 15, 2017, 07:30:06 am »
In de heuvelrit heeft Erichsen jammer genoeg onnodig tijdsverlies opgelopen door te weinig risico te nemen in de vlakke secties. De sprintheuvelrit is daarentegen wel uitstekend verlopen en eindigt hij in de voorste groep. Het zal waarschijnlijk maximaal een derde plaats worden in het klassement.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #11 on: November 15, 2017, 09:11:43 am »
Je volgt het toch direct wat minder scherp als je zelf niet actief mee doet. Maar ik zie dat jullie je met zijn tweetjes al weer goed af aan het scheiden zijn van de rest van het veld. STR0NK3R laat het iets liggen in de heuvelsprint, waar jij goed van voren zit, Davici.

Ik hoop voor je dat Eirichsen sterk genoeg is om in de slotrit het podium veilig te stellen. Zal nog wel een pittige klus worden, verwacht ik. Succes.

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #12 on: November 15, 2017, 10:40:25 pm »
Proficiat CCT met de podiumplek. Je reed een super rit. Wel zuur dat je op 0 seconden achter de nr. 2 eindigt.

Hier ook reden voor een feestje. Loureiro (27jr) wint zijn 2e rit van het seizoen ondanks hij vanaf sectie 2 helemaal alleen zat. De eerste rit die hij won was een klimheuvelrit. Echt nooit verwacht dat ik met hem nu al zo sterk voor de dag zou komen, want het personeel is ingesteld op training/grote rondes. Maar als ik het resultaat zie van CCT met Erichsen kun je met matige klimmers ook goede resultaten rijden in 1a.

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #13 on: November 15, 2017, 11:14:56 pm »
Maar als ik het resultaat zie van CCT met Erichsen kun je met matige klimmers ook goede resultaten rijden in 1a.

Goeie  ::) TA is ook een rondje waarin mindere pure klimmers alsnog hoog kunnen eindigen (ook in rit 5, gezien weinig AK renners hier een tk hebben). Erichsen met tk is ook weer niet zo slecht, en rit 1 t/m 4 zijn toch wel op zijn lijf geschreven.

Voor mij verloopt de TA een beetje teleurstellend, wel elke rit top 5 gereden maar daar koop ik niks mee. Zeker rit 5 vond ik zeer zuur, kon Leo Klemencz in S4 helaas niet lozen, ondanks het voordeel van knechtenbonus. Kan ik van balen, zeker gezien ik nu al voor de 3e keer deze rit probeer te winnen en het me voor de 3e keer niet lukt. PN verliep wat beter met zeges in rit 1 en rit 5.

Wss zie je mij niet meer tot aan de Giro, dus dan spreek ik jullie wel weer  ;D
« Last Edit: November 15, 2017, 11:17:01 pm by AJFactoryCycling »

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: November 15, 2017, 11:20:52 pm »
In het kielzog van Erichsen, of nou ja, bijna 2 minuten daarachter, komt onze Hendrik-Jan de Tuinman op de 10e plaats in het algemeen klassement. En zonder trainingskamp zijn we daar heel blij mee! Daarmee stormen we de Bergtoppers voorbij in het divisieklassement, hoewel dat waarschijnlijk maar voor even is, aangezien nu de grote droogteperiode komt. Voor ons dan...