Author Topic: Tour de France Seizoen 35  (Read 755 times)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
Re: Tour de France Seizoen 35
« Reply #15 on: December 15, 2017, 11:26:03 am »
Ryckeghem 80e in de tijdrit op 3:24, daarmee verliest hij een minuut of CCT-er Hunter, maar wint hij bijna een minuut op Rondeaux, de enige Sportlife renner die blijkbaar niet kan tijdrijden... O, en Pedro Madrid, maar die kan niet op zijn fiets blijven zitten, heb ik uit welingelichte bronnen.

Nog een vraagje aan onze Vlaamse gemeenschap hier, hoe spreek je Ryckeghem eigenlijk uit? Als Rikkugum, Riekugum of Reikugum? Of weten jullie dat zelf ook niet?

reeekse

• Full Member
  • Reekse_Verkuhss - 2b
    • View Profile
« Reply #16 on: December 15, 2017, 11:55:38 am »
Riekugum meen ik.

daantje

• Hero Member
  • plopsala 1a- BC Elite Belgium
    • View Profile
« Reply #17 on: December 15, 2017, 03:21:29 pm »
Rijckegem

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #18 on: December 15, 2017, 03:58:13 pm »
Bedankt WiC en WVA  :)
En inderdaad, voor Verde met zijn 3 sterren op kassei is het bijna vanzelfsprekend dat het een bijbehorende gele trui is.
Vorig seizoen mocht hij nog de kopman zijn in etappe 1 om de gele trui te pakken in etappe 2, maar in een vrije rol in etappe 1 lukt dat dus ook makkelijk. En ik weet dat het speltechnisch niets voorstelt om even in de gele trui te rijden ; toch is dat voor mij als wielerliefhebber één van de fundoelen in dit spelletje.  :))

Trouwens, dat was vorig seizoen een foutje, want ik dacht dat ik geen renner had voor het AK. En Rondeaux met alleen maar zijn zilveren klim icoontje werd uiteindelijk 11e in het AK op maar 18 seconden van de nummers 9 en 10.
Eens kijken wat Rondeaux in de aankomende etappe kan presteren, hij staat niet bij de favorieten maar misschien kan hij verrassen omdat zijn knecht een weer icoontje heeft. Als de tactiek goed uitpakt uiteraard, het zou ook tactisch een fiasco kunnen worden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #19 on: December 15, 2017, 04:04:25 pm »
Ryckeghem 80e in de tijdrit op 3:24, daarmee verliest hij een minuut of CCT-er Hunter, maar wint hij bijna een minuut op Rondeaux, de enige Sportlife renner die blijkbaar niet kan tijdrijden... O, en Pedro Madrid, maar die kan niet op zijn fiets blijven zitten, heb ik uit welingelichte bronnen.
Juist ( Rondeaux heeft 22 op TT en hij kan ook al niet sprinten )  ;D,
en nog een keer juist ( ook in Zwitserland viel Pedro Madrid van zijn fiets )  ;D
Succes met Ryckeghem !

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #20 on: December 15, 2017, 04:26:12 pm »
Congrats Vos! Verde z'n 2e overwinning dit seizoen als ik het goed heb? Hopen dat je dit jaar niet weer op die hatelijke 2e plaats op het WK eindigt..

En in 1a lijkt het spannend te gaan worden, zie een heleboel toppers rond dezelfde tijd staan, waaronder Peinador & Hunter, dat wordt vermoedelijk de mooiste strijd. :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: December 15, 2017, 07:38:54 pm »
etappe 3 :
Helaas, de tactiek ging verkeerd in afdaling S4. Knecht Vilks moest daar onverwacht lossen met 1 EP meer, dus voortaan moet hij daar nog harder ondanks zijn actieve weer icoontje en zeer goede GV voor deze rit.
Kopman Rondeaux werd dus goed over de 1e berg geholpen, maar kwam daarna geïsoleerd te zitten en miste nu de belangrijke knechtenbonus plus het keiharde lanceren van knecht Vilks die nog bijna volle bak energie over had voor die laatste finale beklimming.
Afijn, ondanks de niet goede knechtentactiek kan ik toch wel een beetje tevreden zijn met de 6e plaats voor een niet-favoriet, de tactiek met 9 EP van Rondeaux was namelijk wel goed volgens mij. Knecht Vilks sprokkelt ook nog een paar puntjes met een 28e plaats, toch krijgt hij straftraining^^

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #22 on: December 15, 2017, 07:55:17 pm »
Congrats met de zege Vos

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #23 on: December 15, 2017, 08:01:04 pm »
Dank je. En jouw renners veel succes in de sprint- en berg-etappes.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #24 on: December 16, 2017, 12:11:05 am »
Hendrik-Jan kan net de toppers niet bijbenen op de eerste klim van 1e categorie, wordt tijdens de afdaling nog opgepikt door knecht Garfield en eindigt uiteindelijk op 1:11 van winnaar Antonio Luis Jerez. Rondeaux en Hunter zitten in elkaars gezelschap op 0:23. Al met al staat Ryckeghem nu op de 20e plaats in het algemeen klassement op 2 minuten van leider Peinador en 2 seconden van Rondeaux. Morgen moet de Tuinman toch wel wat kunnen winnen in de sprint-etappe en dan maar zien hoe hij de volgende bergetappe verteerd.

De Tour is uiteraard de Tour en het eerste schandaal is ook al weer bekend. Platon Peplov, de beloftevolle jongeling van ons team is uit de Tour gezet nadat zijn whereabouts verkeerd waren opgegeven. Een administratieve misser van de teamleiding, die Platon zowel op trainingskamp in Tenerife had zitten, als in koers in Courchevel. Platon was hier alleen maar om ervaring op te doen, maar was ontroostbaar nadat hij zo vroeg de Tour al moest verlaten.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: December 16, 2017, 08:02:26 am »
etappe 4 :
Goede etappe van mijn team want eerst Verde en toen Vilks, allebei bepaald geen sprintwonders, hielden hun kopman goed uit de wind.
Kopman Rondeaux finishte boven verwachting als 133e in een hele grote groep op 1:50" van de winnaar.

Dat schaduwkopman Madrid in een vrije rol ook in die groep finishte was ook onverwacht, hij heeft namelijk wél een klein sprintje in de benen en had het hier beter moeten doen. Maar hij had stal orders om die Ryckeghem van Combuijs in de smiezen te houden, die met een paar andere renners flink tempo maakten in deze grote groep zodat de schade qua tijd beperkt bleef. En Madrid gaat natuurlijk geen kopwerk doen als teamgenoot Rondeaux op hangen en wurgen zijn uiterste best moest doen om zich in die groep te handhaven  ;)

Ik zie dat Rondeaux als 4e favoriet staat tussen allemaal gouden klimmers in de aankomende etappe, merkwaardig.
En bijvoorbeeld een crack (ook goud) als Steverink (plopsala) niet, die volgens mij een paar GV punten meer heeft voor deze etappe.
De enige verklaring die ik heb is dat vlak ook veel meetelt in de GV (wat mij een beetje verbaasd) want op alle andere onderdelen/skills is Steverink beter dan Rondeaux met zijn zilveren klim icoontje.
Maar aan de andere kant, vorig seizoen werd Rondeaux in deze etappe heel knap 4e ondanks dat hij toen niet bij de favorieten stond. Helaas weer eens geen aantekeningen gemaakt van die tactiek en hij heeft dezelfde knechten als vorig seizoen.
« Last Edit: December 16, 2017, 08:04:09 am by Vos »

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #26 on: December 16, 2017, 10:20:23 am »
De Tour de France verloopt tot nu toe prima. Hunter staat op 2 seconden van de leider en Feher staat er ook nog goed voor op een 7e plaats. Hunter en Peinador zullen elkaar normaal gezien niet veel ontlopen in de komende ritten. Het wordt vooral zaak om geen fouten te maken en ervoor zorgen dat de knechten goed bij de kopman blijven zitten. In de klimtijdrit zou hij dan waarschijnlijk wat tijd kunnen pakken op de concurrentie. Eindwinst lijkt er in te zitten al zullen de onderlinge tijdsverschillen waarschijnlijk niet al te groot worden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: December 16, 2017, 07:27:46 pm »
Etappe overwinning voor zilveren klimmer Rondeaux !  8)

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (2b)
    • View Profile
« Reply #28 on: December 16, 2017, 07:56:54 pm »
Mooie zege Vos, je zat vanaf de eerste sectie op de voorste rij.

agtxla

• Hero Member
  • TeamEuroscalt
    • View Profile
« Reply #29 on: December 16, 2017, 08:35:04 pm »
Etappe overwinning voor zilveren klimmer Rondeaux !  8)

Congratulations for your first victory in a mountain stage :)
...and also the firts that isn't a time trial stage ;D

Rondeux has only the silver medal... but his GV for the stage is higher than record of Gregersen :o