Author Topic: Vuelta a España Seizoen 35  (Read 360 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
Vuelta a España Seizoen 35
« on: January 02, 2018, 11:12:35 am »
Vandaag start de CFF Vuelta. Succes iedereen !  :)

Info over de Vuelta 2018 :

De Ronde van Spanje stapt af van zijn traditie om te starten met een ploegentijdrit. Koersdirecteur Javier Guillén bevestigde vandaag het gerucht dat de Vuelta volgend jaar op 25 augustus van start gaat met een individuele rit tegen de klok. De openingstijdrit zal tien kilometer lang zijn. De start is bij het museum Centre Pompidou Málaga.

De Vuelta gaat volgend jaar van start in de provincie Málaga. Daar zullen de eerste drie etappes verreden worden, terwijl de vierde er van start gaat. Guillén vertelde volgens het Spaanse dagblad AS bovendien dat de Vuelta volgend jaar tussen de acht en tien aankomsten bergop zal kennen. Daar zitten in ieder geval twee nieuwe aankomsten bij.

Het volledige parcours van de Vuelta 2018 wordt in januari bekendgemaakt.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
Re: Vuelta a España Seizoen 35
« Reply #1 on: January 02, 2018, 11:54:58 am »
  selectie SP0RTLIFE

De AK kopman is momenteel nog niet bekend ; zowel Goodman als Madrid kunnen een goed AK rijden in deze Vuelta.
Er zal zsm een keuze gemaakt moeten worden. De kopman heeft in ieder geval redelijk goede ondersteuning met deze selectie.

51 Madrid ( 31 ), ? kopman / schaduwkopman
52 Goodman ( 33 ), ? kopman / schaduwkopman
53 Kurzemnieks ( 33 ), klimmer
54 Rondeaux ( 31), klimmer
55 Russo ( 33 ), sprint- en heuvelknecht

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #2 on: January 02, 2018, 05:21:17 pm »
Wij rijden puur voor de ervaring met de volgende 5 mannen:

Andy Larrieu (26, FRA)
Fabrizio Barbotti (25, ITA)
Laurits Larsen (26, DEN)
Robert Blair (28, USA)
Samuel Winnen (30, NED)

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #3 on: January 02, 2018, 05:27:43 pm »
Deze ronde zal Feher als kopman van start mogen gaan. De doelstelling is om voor de eindoverwinning mee te doen. Al is het belangrijkste om de directe concurrentie voor te blijven. Hopelijk kan ik de huidige voorsprong in het klassement qua punten in stand houden. Al zal het dan sowieso nog een spannend seizoensslot worden.

Selectie:
Kende Fehér
Jesus Ramon Muguruza
Arnaldo Santana
Olaf VanMoorsel
Ferney Baeza

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #4 on: January 02, 2018, 06:17:27 pm »
Voor mij rijden een stel 19-jarige talenten. Er gaan liefst 3 Denen mee, dus de dames van de catering hebben voldoende smørrebrød ingepakt. Verder staan er een Zwitser en een Colombiaan aan de start. We rijden met hoge rugnummers vanwege de 2e plaats van Koks in de vorige editie.

11. Nicolaj Ahnfeldt-Mollerup
12. Gustavo Ferrer
13. Naim Gablo
14. Kent Lundsbjerg
15. Lars Pilegaard

Heel veel succes allemaal!

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a - Nederland U23
    • View Profile
« Reply #5 on: January 03, 2018, 12:15:48 am »
Wij komen met een all-star team: Hendrik-Jan Ryckeghem, Kendall Garfield, Dave Modison en Jannick Borup. Hier moeten we toch ergens nog wel een puntje kunnen uitslepen. Hoop ik. O ja, en Huub Kamerling is ook mee. Die mag de bedden opmaken, koken en de was doen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: January 04, 2018, 10:29:50 am »
Zeer stroeve Vuelta start voor SP0RTLIFE :

etappes 1 + 2 ; nog geen koerspersoneel aangeschaft, terwijl ik dat van plan was om voor etappe 1 aan te schaffen. Tactisch foutje dus.

etappe 2 ; de knecht ging te hard en mede daardoor achteraf een verkeerde kopmankeuze, want Goodman zou zijn winst moeten halen in de 2 etappes met kasseien want daarin is hij vele malen beter als Madrid, die in alle andere etappes ietsje beter is. Gezien het geringe onderlinge tijdsverschil (AK) tussen Goodman en Madrid, is het voor mij duidelijk dat Goodman zijn kopman positie verspeeld heeft. Zonde dus dat Madrid in deze etappe in een vrije rol reed, en ook dit was een tactisch verkeerde keuze.

etappe 3 ; dus geswitched van kopman, en over deze etappe tevreden want heuvelsprinter/knecht Russo offerde zich goed op met 5x handjes voor kopman Madrid en ze finishten beiden netjes in de 2e groep. Goodman in een vrije rol kon zeer verrassend net als laatste aanpikken met een pechgeval in die 2e groep, terwijl hij toch minder zou moeten zijn in de sprint etappes dan Madrid en helemaal als niet-kopman zijnde.

etappe 4 ; Kurzemieks met zijn actieve weer icoontje mocht in een vrije rol op avontuur gaan, hij deed het uitstekend want hij finishte als 7e terwijl hij de favorieten niet kon uitdagen.
Echter, vooraf dacht ik dat hij veel te goed zou zijn voor Madrid, die al 2 andere knechten had inclusief Rondeaux, die een meesterknecht zou moeten zijn in deze etappe. Helaas startte Rondeaux te langzaam en daardoor klopte er niets meer van zijn knechtentactiek en hij zag zijn kopman pas weer na de finish.
Knecht Russo bleef er wel bij in S1 en kon Madrid lanceren in S2 die de rest van deze etappe het alleen moest opknappen. Maar hij had in elke sectie ploeggenoot Kurzemieks bij zich, zelfs tot aan de finish. Maar die reed dus in een vrije rol en had achteraf beter ook een knechtenrol moeten hebben.
Over de etappe uitslag wel tevreden ondanks het tactische geklungel ; Madrid wordt heel knap 9e op 0:36"
Kurzemieks dus in een vrije rol 7e. En schaduwkopman Goodman pakte in een vrije rol ook wat punten (25e) maar verloor wel tijd want hij kwam pas binnen op 1:24". In dezelfde tijd als falende meesterknecht Rondeaux die als 26e finishte en als hij niet gelost had in S1 waarschijnlijk heel goed voor Madrid had geknecht.

Afijn, de eerste punten in de Vuelta zijn binnen dankzij etappe 4, en dat punten aantal is veel meer dan ik vooraf gedacht had. Ook Madrid deed het veel beter dan verwacht in de bergen, dus dat is positief.
Deze stroeve Vuelta start (tactisch geklungel^^) heeft wel als negatief gevolg dat Madrid beter had kunnen staan in het AK.
Momenteel is de AK stand :
7    Pedro Madrid   31   SP0RTLIFE   3: 16"   
8    Buck Goodman   33   SP0RTLIFE   3: 28"

Goodman mag in een vrije rol blijven koersen, want voor alle etappes heeft kopman Madrid al goede knechten.
Hopelijk gaan de overige 6 etappes tactisch ietsje beter  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: January 04, 2018, 07:40:33 pm »
etappe 5 :
Wederom een tactische fout ; mijn materiaal vergeten om van de te koop lijst te halen.
Mijn materiaal werd 3 minuten voor deze etappe verkocht en dus reden mijn renners zonder materiaal^^

Ook de etappe verliep tactisch niet zo best, want meesterknecht Russo had ik te langzaam laten starten en hij kwam pas weer bij zijn kopman in S3 omdat de kopman daar moest lossen uit het voorste peleton. Knecht en kopman hadden nog veel energie over voor de laatste sectie maar helaas, een valpartij of lekke band (materiaal pech kon niet^^) voor kopman Madrid zorgde ervoor dat hij onnodig nog meer seconden verloor.
Schaduwkopman Goodman deed het beter in een vrije rol tactiek die rekening hield met de wind, hij kon steeds het voorste peleton volgen maar daardoor had hij weinig energie over voor de laatste sectie. Toch finishte hij heel verrassend als beste SP0RTLIFE-renner op de 28e plaats. Zelfs voor meesterknecht Russo die deze etappe heel goed aankan, maar met harde wind achter de feiten aanrijden in een knechtenrol, tja, dan is het resultaat ook niet best.

Inmiddels het duurste materiaal aangeschaft, wat ook het meest geschikt is voor het WK tijdrijden en zeker ook goed voor het WK op de weg plus deze Vuelta. Daantje (plopsala) zal blij zijn met mijn materiaal aankoop van 1M.
Dus de rest van deze Vuelta heeft mijn team top materiaal, misschien dat dat het tactische geklungel een beetje compenseert^^
Veel voorgaande rondes in dit seizoen (met veredeld opleidingspersoneel) gingen tactisch meer dan uitstekend.
Van deze Vuelta (met notabene koerspersoneel) heb ik wat dat betreft geen hoge verwachtingen meer.

Maar natuurlijk ook fun om op deze manier met tactisch geklungel+pech te koersen en mijn renners staan er nog redelijk goed voor in het AK :
8    Buck Goodman   33   SP0RTLIFE   3: 54"
9    Pedro Madrid   31   SP0RTLIFE   3: 56"   

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: January 04, 2018, 07:55:20 pm »
Nu Goodman zelfs 2 seconden voorstaat op Madrid, begin ik weer te twijfelen over de kopmankeuze.
In alle ritten, behalve de heuvelkassei rit, zou Madrid iets beter moeten zijn. Maar Goodman heeft een weer icoontje voor de volgende etappe en Madrid kan niet op zijn fiets blijven zitten in cruciale secties, zoals in de afgelopen etappe en dat heeft hij al meerdere keren bewezen dit seizoen. Hij is dit seizoen gelukkig de enige SP0RTLIFE renner die zoveel pech heeft.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: January 04, 2018, 08:00:41 pm »
Overige info over etappe 5 :
Een bijna bejaarde renner van RaboRuben wordt heel knap 2e.
En een 29jarige renner van Noldor rijdt ook een hele goede etappe en finisht als 3e met een lampje.

Ricoo

• Sr. Member
  • CaptainOrange (2b)
    • View Profile
« Reply #10 on: January 04, 2018, 08:04:23 pm »
Overige info over etappe 5 :
Een bijna bejaarde renner van RaboRuben wordt heel knap 2e.
En een 29jarige renner van Noldor rijdt ook een hele goede etappe en finisht als 3e met een lampje.

En verder lijkt het er op dat Vilnis Kreilis na de Tour van vorig seizoen en de Giro van het seizoen daarvoor, nu ook de Vuelta toe kan voegen aan zijn erelijst. Geen idee hoe vaak dat eerder is gepresteerd, maar ik vind dat vrij indrukwekkend  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: January 04, 2018, 08:14:45 pm »
Yep, inderdaad indrukwekkend. Geen idee of een renner dat eerder gepresteerd heeft.
En de Vuelta is pas halverwege, dus ondanks zijn grote voorsprong van ruim een minuut is een Vuelta overwinning nog niet binnen.
Maar ik geef toe dat die kans heel groot is, want Kreilis won de enige berg etappe tot nu toe.

En ook leuk om  te volgen, de strijd om het 1A kampioenschap :
CCT heeft momenteel een mini kleine voorsprong op STRONK3R van maar 51 puntjes.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: January 05, 2018, 10:55:36 am »
etappe 6 :
Kreilis wint zelfs deze etappe, dus het is nu wel zo een beetje zeker dat hij de Vuelta gaat winnen.

Bij SP0RTLIFE ging deze etappe tactisch goed, mede dankzij Russo die net zoals in de sprint etappe goed aan het knechten was. Dit keer alleen maar de eerste 3 secties zoals in de planning lag. Kopman Madrid finishte als 17e.
Goodman in een vrije rol deed het ook uitstekend dankzij zijn weer icoontje, hij finishte zelfs 5 seconden voor Madrid als 16e.
Beide renners nog steeds op plaats 8 en 9 in het AK.

En ik maak bewust de keuze om ze niet voor elkaar te laten knechten want ze kunnen deze Vuelta toch niet winnen of podium rijden. Dat was vooraf al duidelijk, gezien de concurrentie en vanwege de icoontjes. Madrid heeft een zilveren ronde icoontje en Goodman maar een bronzen. En beiden hebben een zilveren klim icoontje en een bronzen heuvel icoontje.
Dus ik hoop met een kopman en een schaduwkopman in een vrije rol meer punten te scoren. En het is meer fun, ondanks dat ik bijna de enige ben die wat post in deze topic.  :))
« Last Edit: January 05, 2018, 10:59:57 am by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #13 on: January 05, 2018, 11:20:54 am »
Ik had al begrepen dat de NL talig forum activiteit minder was geworden. En ondanks dat ik een tijdje zelf nauwelijks actief was, krijg ik de indruk dat die activiteit nog verder afneemt, maar het kan ook zijn dat deze in-activiteit er al een tijdje was.

Dus misschien een idee om voortaan een internationale grote ronde topic te maken, zodat er weer voldoende managers iets posten omdat ze op die manier nog meer plezier in het spelletje hebben. Ook leuk voor beginners en grotere kans dat ze dit spelletje dan blijven spelen.
Ik zal volgend seizoen voor de Giro begint eens een (internationaal) onderzoekje houden of daar belangstelling voor is.
Het liefst heb ik natuurlijk zoals het een tijd geleden was, dat zelfs buitenlandse managers iets gingen posten in een grote ronde topic van het NL talige forum omdat die heel actief en gezellig was. Het lijkt er op of die tijden voorbij zijn, vandaar mijn idee.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: January 05, 2018, 11:37:02 am »
edit ; die internationale grote ronde topic kan wat mij betreft ook op het NL talig forum blijven.
Het zal dan wel voornamelijk in het Engels zijn. Maar personen die wat moeite hebben met het Engels, zijn ook welkom om in bijvoorbeeld het Spaans of Nederlands wat te posten. Zo een Babylonische topic kan ook gezellig en fun zijn.  :)