Author Topic: Vuelta a España Seizoen 35  (Read 361 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
Re: Vuelta a España Seizoen 35
« Reply #15 on: January 05, 2018, 12:38:50 pm »
Op zich wel een goed idee, Vos. Maar persoonlijk zou ik dat dan toch in het Engelstalig topic uitproberen.

Zelf heb ik momenteel ook niet erg veel te melden over de Vuelta, met 5 19-jarigen in competitie volg je het allemaal toch iets minder.
Die Vilnis Kreilis is toch wel echt een beest, overigens.  :o

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #16 on: January 05, 2018, 01:09:41 pm »
Inderdaad misschien beter om dat in de Engelse topic te doen.
Eerst maar even kijken hoe het gaat op het NL talige forum, de Giro is immers nog ver weg.

En ik begrijp dat jouw 19jarige renners niet zo veel te melden hebben, de dames van de catering hebben iets te veel smørrebrød ingepakt voor deze Vuelta. Dus jouw renners zijn zich continue helemaal aan het volproppen en met volle mond praten is natuurlijk niet beleefd^^

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #17 on: January 05, 2018, 07:57:27 pm »
Blijft natuurlijk wel gewoon een vakantieperiode, dus daarom zal het ook iets rustiger zijn als normaal. Persoonlijk rij ik met mijn team niet competitief dus dan valt er ook niet veel te melden. Volgend seizoen kan ik gelukkig weer meedoen om de punten.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: January 05, 2018, 11:28:09 pm »
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, ik was zelf ook veel te druk tijdens de feestdagen en had nauwelijks tijd voor dit spelletje. Alvast succes volgend seizoen, BEL, hoewel ik aanneem dat de meeste van jouw renners ook volgend seizoen nog gewoon in trainings modus staan en niet zullen koersen.

etappe 7 :
in S2 wederom een valpartij voor kopman Madrid, hij kan echt niet op zijn fiets blijven zitten :D
en daardoor kreeg hij zelfs dit symbooltje in S3, de afdaling.
Wat op zich heel verrassend is, want hij is niet zo goed in deze etappe.
En eigenlijk kwam het heel goed uit want nu bleef meesterknecht Rondeaux bij hem.
En in S4 gaf Rondeaux volle bak en nam Madrid heel goed mee.
In S5 had Rondeaux nog 4 EP over om zijn kopman keihard te lanceren met als gevolg een hele mooie 7e plaats voor Madrid.  8)

Ook Kurzemieks en schaduwkopman Goodman, beiden in een vrije rol, zaten steeds in dezelfde groep als Rondeaux en Madrid.
Voor Kurzemieks een beetje tegenvallend en voor Goodman wederom opvallend en verrassend goed.
Beiden reden volle bak in de laatste sectie en finishten heel goed als 12e (Kurzemieks) en 15e (Goodman).
Meesterknecht Rondeaux die 5x handjes kreeg finishte ook nog goed op een 19e plaats.

Heel veel punten voor mijn team in deze etappe  :) en beide AK renners nog steeds op de 8e en 9e plaats :

1    Vilnis Kreilis   32   AllioliTeam   0: 00"   
2    Gudmund Hove   31   AstaNunca   1: 20"   
3    Kende Fehér   31   CCT   2: 04"   
4    Alex Bauer   34   STR0NK3R   2: 40"   
5    Enrico Casagrande   32   HtcItalia   3: 16"   
6    András Arnold   30   Antonio_Cassano   3: 52"   
7    Dzintars Stirna   31   cave   4: 03"   
8    Pedro Madrid   31   SP0RTLIFE   4: 53"   
9    Buck Goodman   33   SP0RTLIFE   5: 06"   
10    Julio Tolosa   33   STR0NK3R   5: 42"   
11    Esteban Sierra   28   drulo_team   5: 54"   
12    Nate Aldrin   32   meloneros   7: 11"   
13    Jesus Ramon Muguruza   30   CCT   7: 28"   
14    Ildus Kaplin   33   AllioliTeam   7: 59"   
15    Njål Antonsen   30   GiordanoBici   8: 15"   
16    Marco Lohse   31   Peludos   8: 30"   
17    Paride Rapisarda   31   gracciano   8: 38"   
18    Yorick Spoor   31   STR0NK3R   9: 17"
19    Nicolas Schwab   29   beerkes   9: 21"   
20    Arnaldo Santana   30   CCT   9: 34"   
« Last Edit: January 05, 2018, 11:30:50 pm by Vos »

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #19 on: January 05, 2018, 11:51:26 pm »
Alvast succes volgend seizoen, BEL, hoewel ik aanneem dat de meeste van jouw renners ook volgend seizoen nog gewoon in trainings modus staan en niet zullen koersen.

Ja klopt, maar tot aan de Tour de Trance train ik gezondheid tot 100 dus dan kan ik met heel mijn team leuk meedoen. Daarna zullen de 27+ renners de punten bij elkaar moeten rijden want dan zet ik rusten bij de rest op 50 gezondheid.

daantje

• Hero Member
  • plopsala 1a- BC Elite Belgium
    • View Profile
« Reply #20 on: January 06, 2018, 12:06:28 am »
Heb ook niks te melden. Had 2 renners die meereden maar aandacht een beetje verloren. Ik heb ze niet laten rusten en/of geen tactiek meegegeven in de ritten die er toe doen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: January 06, 2018, 12:13:02 am »
Ja klopt, maar tot aan de Tour de Trance train ik gezondheid tot 100 dus dan kan ik met heel mijn team leuk meedoen. Daarna zullen de 27+ renners de punten bij elkaar moeten rijden want dan zet ik rusten bij de rest op 50 gezondheid.
Ok, al goed nagedacht over volgend seizoen.
En het zal maar een paar seizoenen duren voordat je team weer terug is in 1A, als ik je renners bekijk.
Degradatie zal dit seizoen gaan lukken^^
En genoeg teams die willen degraderen dit seizoen, volgens mij. Ook WVAchteruit gaat dat dit seizoen lukken wat vorig seizoen net niet degradeerde maar dat wel ambieerde. Met de namen van jullie beide teams (WVAchteruit en kamikazepiloten) is het natuurlijk logisch dat degraderen(/achteruitgaan/neerstorten) moet gaat lukken  :))

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: January 06, 2018, 12:29:09 am »
Heb ook niks te melden. Had 2 renners die meereden maar aandacht een beetje verloren. Ik heb ze niet laten rusten en/of geen tactiek meegegeven in de ritten die er toe doen.
Snap ik, ik zag je uitverkoop al eerder dit seizoen en je hebt bijna geen renners meer.
Maar wel een lichtpuntje voor jou deze Vuelta, want je hebt je materiaal verkocht aan mij voor een veel te hoge prijs (1M+).
Voortaan je materiaal wat goedkoper aanbieden, ok ?  ;) Geintje hoor^^

Nu heb je mooi nog meer centen om een goed team rond de nu 30jarige Steverink te bouwen, want die gaat volgens mij een heel mooi volgend seizoen rijden. En vermoedelijk heb je ook genoeg geld in kas om andere (top)aankopen te doen om in de overige rondes of 1dags races mooie resultaten te behalen.

Succes met je speurtocht op de TL. Als ik tips heb, dan hoor je het nog wel, hoewel ik natuurlijk ook een concurrent ben op de TL  ;)
En zoals je weet kan het lucratief zijn om voor het einde van het seizoen alvast een paar aankopen te doen, dat scheelt weer belasting betalen. En zoals je ook weet is dat vanaf 10M in kas 10% en vanaf 25M in kas is dat 15%. Dus je zou kunnen zeggen dat een aankoop voor het einde van het seizoen 10% (of 15%) goedkoper is. En ik heb geen idee of je veel in kas hebt, mocht dat heel veel zijn en net boven de 25, dan raad ik aan om een aankoop te doen zodat je net onder de 25M zit op het einde van het seizoen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #23 on: January 06, 2018, 01:16:06 am »
edit ; en met je grotendeels verkochte team had je volgens mij wel top 10 SK kunnen rijden, Daantje.
Niet dat dat een doelstelling is, en hoogstwaarschijnlijk heel verstandig om ze op tijd te verkopen, maar deze opmerking van mij om aan te geven dat je heel goed bezig bent in dit spelletje.
En je prolongeert dit seizoen het Belgisch kampioenschap, dat is ook een feestje waard  :)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #24 on: January 06, 2018, 10:33:10 am »
Ik kom volgend jaar weer actief terug op het forum dan ga ik weer lekker meerijden in de 2de. Over mijn degradatie valt weinig te vertellen. Enige wedstrijd die ik nog echt rijd is het WK TT.

daantje

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: January 06, 2018, 06:51:28 pm »
edit ; en met je grotendeels verkochte team had je volgens mij wel top 10 SK kunnen rijden, Daantje.
Niet dat dat een doelstelling is, en hoogstwaarschijnlijk heel verstandig om ze op tijd te verkopen, maar deze opmerking van mij om aan te geven dat je heel goed bezig bent in dit spelletje.
En je prolongeert dit seizoen het Belgisch kampioenschap, dat is ook een feestje waard  :)

Vos,

It twijfel nog, een nieuwe generatie beginnen en terwijl met steverink racen
Of inderdaad nieuwe aankopen doen om nog een seizoen echt competitief  te zijn.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: January 06, 2018, 07:53:22 pm »
Vos,
Ik twijfel nog, een nieuwe generatie beginnen en terwijl met steverink racen
Of inderdaad nieuwe aankopen doen om nog een seizoen echt competitief  te zijn.
Dat zou ook een goede mogelijkheid kunnen zijn.
Wel zou ik Steverink op 100% door blijven trainen en aangezien hij al op 100 klimmen heeft, zou je dan eerst een half seizoen de bijskills moeten trainen van je jeugdopleiding en pas nadat Steverink zijn TK heeft gehad, kan je op 100% klimmen gaan trainen.
Want je hebt volgens mij niet zoveel keuze wat voor een jeugdopleiding te beginnen, dat moet volgens mij een klimmers/ronderenners opleiding zijn. Steverink zal volgend seizoen naar ik aanneem afwisselend dalen en conditie trainen en heel af en toe klimmen (of zelfs vlak).
Dus je jeugdopleiding wordt het eerste halve seizoen niet optimaal getraind vergeleken met de concurrentie, maar op termijn maakt dat volgens mij niet zoveel uit om het eerste halve seizoen de 2 belangrijkste bijskills te trainen met af en toe de hoofdskill.
Het zou heel goed kunnen dat managers met meer ervaring wat betreft opleiden het nu niet met mij eens zijn, dus ik zou als ik jou was even met een ervaren iemand overleggen die veel verstand heeft van opleiden. Die kan jou een goed advies geven of dat wel verstandig is. (of iemand die dit leest en het er niet mee eens is, kan zijn mening hier geven, leerzaam voor iedereen, lijkt mij)
Ook een optie is om je jeugdopleiding gewoon op 100% hoofdskill te trainen en dat Steverink niet meer centraal staat in je training en dus veel op 70% moet trainen, maar ik zou daar zeker niet voor kiezen.

edit ; en natuurlijk is er ook de optie om volgend seizoen te koersen en pas het seizoen daarop een jeugdopleiding te beginnen, als je dat wilt.
« Last Edit: January 06, 2018, 08:11:15 pm by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: January 06, 2018, 08:06:53 pm »
etappes 8 + 9 :
Russo was goed aan het knechten voor Madrid in beide etappes.
Schaduwkopman Goodman deed het ook goed.
Zoals verwacht verloor hij wat tijd t.o.v. Madrid in etappe 8 en won een beetje tijd terug in etappe 9.
De situatie in het AK is ongewijzigd, beide SP0RTLIFE ronderenners nog steeds op plaats 8 en 9 in het AK.

daantje

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: January 06, 2018, 11:51:12 pm »
Thnx vos, zal er een beetje afhangen van wat ik op de tl vind.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: January 08, 2018, 06:13:38 am »
slot etappe :
Geen goede etappe van schaduwkopman in een vrije rol Goodman. Hij zit in S1 heel onverwacht in het 3e peleton.
Het werd dus een inhaalrace voor hem en uiteindelijk finisht hij toch nog in de punten op een 23e plaats.
Hij verliest wel wat tijd en dat kost hem één plaatsje in het AK waar hij uiteindelijk 10e wordt. Toch tevreden mee.

Kopman Madrid deed het wel uitstekend in deze etappe ondanks dat meesterknecht Rondeaux door een groot aantal punten vormverlies niet goed knechtte. Hij deed dat alleen maar in S1 en lanceerde zijn kopman in S2 waarvoor hij 2x handjes kreeg. De bedoeling was natuurlijk dat hij bij zijn kopman zou blijven in S2 (en S3) en de 2 EP in afdaling S3 waren door groot vormverlies  niet genoeg om weer bij zijn kopman te komen.
Maar Madrid deed het solo voortreffelijk en finishte als 8e op 24 seconden van etappe winnaar Kreilis, die met dikke voorsprong deze Vuelta won.
Madrid behoudt door dit goede resultaat de 8e plaats in het AK, en ondanks dat de 1e helft van deze Vuelta heel moeizaam, ongelukkig en tactisch niet best verliep, ben ik tevreden met 2 renners in de top 10 AK.  8)  8)

Kurzemnieks in een vrije rol mocht in de slot etappe een goed resultaat proberen te behalen ondanks dat hij de favorieten niet kon uitdagen. En hij reed een fantastisch goede etappe want hij finishte als 4e.   8)

SP0RTLIFE scoorde 2.130 punten in deze Vuelta.  :)
« Last Edit: January 08, 2018, 06:17:20 am by Vos »