Author Topic: Koersen seizoen 36  (Read 3500 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
Koersen seizoen 36
« on: January 14, 2018, 10:54:29 pm »
Iedereen veel plezier en veel succes in seizoen 36 !  :)

Het peleton in de Ronde van Zwitserland
« Last Edit: January 14, 2018, 10:59:17 pm by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
Re: Koersen seizoen 36
« Reply #1 on: January 14, 2018, 11:03:07 pm »
Vorig seizoen had SP0RTLIFE nog een oude renner met TK die punten pakte in de eerste serie van kasseiheuvelwedstrijden.
Dit seizoen zal (zoals zo vaak) het seizoen voor mijn team pas echt beginnen in Paris-Nice.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #2 on: January 15, 2018, 09:02:22 am »
Yes we mogen weer. Na een jaar niet mee te hebben gereden kan ik weer vol voor de punten. In de eerste rit gelijk 5de en deze mijlpaal behaald: .

In Melbourne mag Larrieu na veel ervaring te hebben opgedaan in de 1e (op zijn 27e al 80 ervaring) eindelijk mee gaan doen voor een podium, want hij is eerste favoriet (maar mogelijk dat zijn concurrenten iets meer uitgerust aan de start komen).

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #3 on: January 15, 2018, 07:12:31 pm »
Davici is getergd en begint het seizoen zoals we van hem mochten verwachten.  :)

Gefeliciteerd met de eerste 2 overwinningen. Dat het je dit seizoen mag lukken!   8)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: January 15, 2018, 07:24:39 pm »
Mooie mijlpaal, WVA  8)

In 1A heeft Davici een flitsende start van het seizoen ; zijn team wint beide wedstrijden ( Bealach en Melbourne ).
Ook Noldor (3e Melbourne) en Reality (2e Bealach) hebben zich dit seizoen al laten zien met mooie podiumplaatsen.
AJ (5e Bealach) laat zich natuurlijk ook zien, en Combuijs scoorde als enigste een lampje in Melbourne.

Op naar de kasseien in België (en die ene mooie wedstrijd in Italië) !
Hoewel deze wedstrijden voor veel renners alleen maar een goede gelegenheid is om in vorm te komen (o.a. mijn team).
Of natuurlijk alleen maar om ervaring op te doen (o.a. de managers met een jeugdopleiding).

edit ; oh, WiC is mij inmiddels al voorgegaan, ik ben weer aan het treuzelen en doe er van alles tussendoor terwijl ik een berichtje schrijf^^

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #5 on: January 15, 2018, 07:58:44 pm »
Larrieu wordt 2de na een 6 jaar oudere renner die vast wel heeft gerust. Dus mooie start :)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: January 15, 2018, 08:42:20 pm »
Ja, vergeten de deelnemers aan de Bealach te laten rusten, waardoor (denk ik) Borup net naast de punten grijpt. Meestal toch wel fijn om na 1 rit zovast al wat puntjes te hebben.

Gelukkig had ik mijn heuvelsprinters wel laten rusten (waarom die dan wel weet ik ook niet, maar goed) en Buck Fevola verrast aangenaam met een 17e plaats, 23 punten en een lampje. Een lampje? Maar ik rijd de Melbourne Classic altijd met deze taktiek! Waarom nu ineens een lampje? Omdat de rest anders rijdt? Of omdat deze taktiek perfect bij Buck past? Affijn, wel heel tevreden mee!

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: January 16, 2018, 05:37:38 am »
Mooie overwinning in Omloop het Nieuwsblad, AJ, proficiat !  8)

En een goed transfernachtje voor jou, zo te zien. Een ervaren 1A manager koopt Krabi van jou voor 8M  ???  :o
En ik had een bod van 1.9M op Eriksen, maar jij koopt hem voor 1.55M omdat mijn transferbeleid vannacht echt prut was.
Ik had 18 renners in mijn team en 2 geplande verkopen, dus 16 renners. De renner van 5M met 2 biedingen werd niet verkocht.... etc etc etc ; een te ingewikkeld verhaal om op te schrijven en meer iets voor de mopper topic.  ;)
Succes met Eriksen in ieder geval^^
edit ; En uiteraard succes in de komende kasseiheuvel koersen, momenteel staat je team 1e in het seizoensklassement.  8)

« Last Edit: January 16, 2018, 05:42:51 am by Vos »

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #8 on: January 16, 2018, 11:46:55 am »
Congrats met de winst in Bealach en Melbourne Davici. Mijn seizoen start goed. Dario Gallego wordt direct 5e in Bealach, wat voor hem (gezien zijn plek bij de favorieten) een meer dan prima resultaat is.

35 jarige Earl Gatson kan het nog steeds en wint de Omloop! Deze had ik nog nooit gewonnen dus wel blij mee. In s2 trok ik hard door, daarmee verraste ik eigenlijk iedereen als ik het zo zie, door die aanval was ik de enige met knecht in s4 en daardoor kon Gatson de zege pakken. In de komende races zal ik waarschijnlijk niet de enige met knecht zijn in s4, dus ben benieuwd of Gatson dan ook aan het langste eind kan trekken.

@Vos, thanks :)

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #9 on: January 16, 2018, 07:16:52 pm »
En dan kan een 0 start in KbK blijkbaar niet, zonde. Snap die aanval van Piltrafa in s1 ook niet, zet zichzelf daardoor ook buitenspel in s2. Heb KbK ook nog nooit gewonnen dus ik vind dit wel jammer.

En mn knecht die met 1 start kan trouwens wel mee en zit zelfs tot s4 vooraan.
« Last Edit: January 16, 2018, 07:18:25 pm by AJFactoryCycling »

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #10 on: January 16, 2018, 07:25:42 pm »
Oei na een tweede plaats vanochtend en een derde vanavond, sta nu 2e in het klassement, dat is niet de bedoeling, gelukkig heb ik geen klassementsrenner en zal ik in de tweede helft met minder renners punten kunnen scoren.

Davici

• Hero Member
  • CCT
    • View Profile
« Reply #11 on: January 17, 2018, 07:31:56 am »
Het seizoen begint goed met de derde overwinning in vijf races. Qua punten zal ik er nu redelijk vergelijkbaar voor staan als vorig seizoen, maar toen liep ik in de eerste races al vrij snel enkele honderden punten achterstand op doordat de concurrentie in de kasseiheuvelritten in de breedte erg sterk scoorde. Nu kan ik gelijke tred houden dus ook in dat opzicht een goede start.  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: January 17, 2018, 08:14:00 am »
Zeer goede start inderdaad, proficiat met de 3e overwinning, Davici  8)
En meteen aan het begin van het seizoen is de strijd al losgebarsten tussen de 2 grote favorieten voor het kampioenschap in 1A.

En AJ doet dit seizoen ook goed mee ; weer een mooi resultaat door podium (3e) te rijden in de Nokere Koerse.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #13 on: January 18, 2018, 11:07:00 am »
De 2e overwinning van Gatson, hij wint in GP Zottegem. Goede start van het seizoen, AJ !  8)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: January 18, 2018, 11:29:20 am »
    selectie SP0RTLIFE

Het seizoen gaat beginnen voor mijn team en hoog tijd dat de eerste punten gehaald gaan worden.  :)
Vorig seizoen was dat wel anders, en ook in Paris Nice is de selectie heel wat minder sterk dan vorig seizoen.

De eenzame Colombiaan :
En dat is ronderenner Pedro Madrid, die de eerste 2 etappes niet in vorm is en daar ook nog geen goede ondersteuning heeft.
Hij gebruikt deze ronde dus om in vorm te komen en er wordt nauwelijks iets van hem verwacht.
Het Letse Duo :
Hier wordt wél veel van verwacht, want etappe 5 is de hoofddoelstelling in deze ronde.
Daarom krijgt Kurzemnieks het startnummer met een 1 erin. Hele lage startnummers want mijn team staat op een degradatieplaats^^
Het Franse Duo :
Door de verkoop van een renner met TK voor beide eerste rondes, krijgt Rondeaux een selectie. Ook hij kan etappe 5 heel goed aan, en het Letse Duo heeft nu een goede extra knecht.
Vlaktijdrijder Arguillet werd vorig seizoen heel verrassend 3e in de heuveltijdrit, maar toen was zijn weer icoontje actief. Ook was toen het veredelde opleidingspersoneel beter dan dit seizoen. En zijn manager heeft ook nog een foutje gemaakt, want hij zal met 99 vorm de tijdrit moeten rijden. En er is maar één +1 vorm kaartje, en die is uiteraard voor de klimmers in etappe 5.

621 Kurzemnieks ( 34 ), kopman etappe 5
622 Vilks ( 33 ), klimmer
623 Rondeaux ( 32 ), klimmer
624 Arguillet ( 32 ), vlaktijdrijder
625 Madrid ( 32 ), ronderenner uit vorm