Author Topic: Vuelta a España seizoen 36  (Read 800 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
Vuelta a España seizoen 36
« on: March 11, 2018, 09:44:36 am »
De laatste grote ronde van het seizoen komt er weer aan. Het wordt een warm najaar en de klassementsrenners mogen nog 1 keer in actie komen, voordat de eendagsrenners het seizoen afsluiten. Voor WV Laarmans betekent dit ook het debuut van Johan Balling. Deze 30 jarige Deen zal volgend jaar klassementen moeten rijden en mag daar dit jaar al mee beginnen. Vreemd genoeg is hij ondanks de grote Deense delegatie binnen het team, de enige Deen in de selectie. Naast het algemeen klassement zijn ritten 4 en 9 extra belangrijk, omdat de sponsor daar resultaten verwacht. Het doel? Top 5 in het klassement en meerdere top klasseringen in etappes

Selectie
Kopman Johan Balling (30, Deen)
Vrije rol heuvelkasseirit/ knecht heuvel en kasseiritten Aureliano Intxausti (34, Spa)
Vrije rol kasseirit/ knecht vlakke en heuvelkasseiritten Kevin Toure (29, Zwi)
Vrije rol heuvelrit/ knecht klimheuvel en heuvelkasseiritten Pál István (29, Hon)
Knecht/ vrije rol Borja Montoro (31, Spa) Het zal een beetje van het verloop afhangen wat zijn rol wordt.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
Re: Vuelta a España seizoen 36
« Reply #1 on: March 12, 2018, 12:16:48 pm »
Vuelta-selectie SP0RTLIFE

Vanwege omstandigheden geen goede Vuelta-selectie, één van de belangrijkste doelstellingen zal dan ook ervaring opdoen zijn.

Ongarato krijgt het startnummer dat met een 1 eindigt, maar of hij de kopman zal zijn, dat is uiterst onzeker. Hij is niet zo geschikt voor deze grote ronde, meer een Giro ronderenner. En hij zal zonder TK en met 99 vorm de Vuelta rijden. Maar natuurlijk fun om in de marge mee te doen in het AK, als dat al lukt, en de punten zijn dit seizoen niet belangrijk meer.

In etappe 2 zal Ongarato sowieso geen kopman zijn, want daar heeft mijn team een troef achter de hand met kasseibikkel Spiker die zelfs een hele goede knecht meekrijgt om daar een topprestatie te leveren. Misschien zit er wel een podiumplaats in ondanks zijn 29jaar, top 10 moet zeker lukken. Beide 29jarige kasseirenners kunnen de ervaring in ieder geval goed gebruiken en dat geldt natuurlijk ook voor de 30jarige Ongarato die dit seizoen al 10e werd in de Giro.

Ook in het hooggebergte is er de optie om voor de punten te gaan met Rondeaux als kopman. Banos is zijn klimknecht, en beide renners hebben geen TK. Banos zal met 99 vorm rijden, en in berg-etappe 10 zal Rondeaux ook gezakt zijn naar de 99 vorm.
In bergetappe 4 wordt er gekozen voor Rondeaux als kopman ; in bergetappes 7 en 10 wordt er heel misschien geknecht voor Ongarato als hij mij kan verrassen door mee te doen in het AK. Ik verwacht dat eigenlijk niet en dat zien we dan wel weer.

111 Ongarato (30), ronderenner
112 Spiker (29), kasseirenner
113 Rondeaux (32), klimmer
114 Sundtoft (29), kasseirenner
115 Banos (31), klimmer

Succes iedereen !  :)
« Last Edit: March 13, 2018, 09:49:53 am by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #2 on: March 13, 2018, 10:10:17 am »
Komt er een wedstrijd commissaris de rennersbus ingelopen en deelt lagere startnummers uit omdat mijn team weer eens een plaats gezakt is in 1A.
Niet echt een motiverende start voor deze Vuelta^^
Gelukkig staat de nummer 13 al 1.200 punten achter, dus in dit seizoen die eigenlijk al halverwege ophield voor mijn team zal de 12e plaats behouden de doelstelling zijn met deze niet beste en slecht voorbereide Vuelta selectie.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #3 on: March 13, 2018, 10:34:35 am »
Jullie hebben nog mazzel, jullie krijgen tenminste nog startnummers. Wij moeten het met de nummers 601 tot en met 605 doen, dat past nauwelijks op de shirtjes! We hebben de nummertjes als volgt uitgedeeld:

601: Hendrik-Jan Ryckeghem
602: Guillaume Biraben
603: Jannick Borup
604: Dave Modison
605: Rinalds Veselovs

Het is de bedoeling dat we puntjes gaan pakken, anders dreigt degradatie. De supporterschare heeft mij al gevraagd om geen forum-optredens meer te doen, zodat ik en mijn technisch directeur ons volledig kunnen concentreren op de wielerploeg totdat klassebehoud is bereikt...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: March 13, 2018, 10:53:06 am »
Ook bij team Combuijs komt een wedstrijd commissaris de rennersbus ingelopen ; en zowaar, wat een meevaller, er worden hogere startnummers uitgedeeld, die van 591 t/m 595.  :)
( de nummer 1 van 1A krijgt de nummers 1 t/m 5, dus "wiskundig" gezien 001 t/m 005, Combuijs^^ )

Heel veel succes in de strijd om handhaving, Combuijs. Als Ryckeghem goed voorbereid is op deze Vuelta, dan moet dat zeker makkelijk lukken.
En mocht het toch nog spannend worden ivm handhaving, er zitten in verhouding nog heel veel punten in het spelletje, dus 1 goede aankoop voor de puntrijke races na de Vuelta is waarschijnlijk al genoeg om in 1A te blijven.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #5 on: March 13, 2018, 11:16:26 am »
O, verdikkie, hebben wij dus de rugnummers van ItaliaCycling opgespeld! Zucht, die moeten er zo snel mogelijk af. Anders tellen onze punten voor ItaliaCycling en dat kan niet de bedoeling zijn!

Ik hoop overigens zonder aankopen het divisieschap te kunnen behouden en anders wordt het een divisie lager volgend seizoen...

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: March 13, 2018, 11:12:41 pm »
De tijdrit van de Vuelta wordt gewonnen door RaboRuben's Andre de Haan. In zijn kielzog wordt onze nieuwste aankoop Guillaume Biraben 20e en daarmee sprokkelt hij precies genoeg puntjes voor ons om op de 60e plaats te blijven. Brrr, dat kan nog spannend worden...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #7 on: March 13, 2018, 11:59:10 pm »
Inderdaad, mijn favoriete ex-renner vanwege het witte seizoenstruitje wint voor de 5e keer op rij etappe 1 van de Vuelta.
Dit keer voor RaboRuben. Proficiat als je dit leest, Ruben.  8)

In mijn voorbeschouwing was ik te positief over etappe 2.
Er staan heel veel echt goede kasseibikkels opgesteld in de Vuelta en Spiker kan niet eens de favorieten uitdagen.
Hopelijk kan daar tactisch wat aan gedaan worden, want deze etappe is de enige etappe waarin een goed resultaat kan worden gehaald.
De andere troef, klimmer Rondeaux, zie ik geen echt goede resultaten rijden zonder TK, dat zal misschien meer punten sprokkelen worden.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #8 on: March 14, 2018, 08:05:23 am »
Etappe 1
Kopman Balling rijdt een goede tijdrit en wordt 6e. Kasseienvreter Toure rijdt net buitende punten, maar mag dromen over rood.

Etappe 2
Twee doelen, een goed resultaat met Toure en veliers beperken met Balling. In sectie 3 zitten beide samen met knecht Intxausti voorraan. Op de kasaeien daarna valt het uit elkaar, Toure blijft vooraan, maar Intxausti gaat te hard voor Balling. Terwijl Toure in een sprint met 3 de overwinning pakt, eindigt Balling 29ste op 1.31 achter Intxausti die 18e wordr. Jammer genoeg pakt Toure niet genoeg voorsprong voor de rode trui en morgen mag hij knechten voor de nummer 5 uit het klassement.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: March 14, 2018, 10:13:50 am »
In mijn voorbeschouwing was ik te positief over etappe 2.
Er staan heel veel echt goede kasseibikkels opgesteld in de Vuelta en Spiker kan niet eens de favorieten uitdagen.
Hopelijk kan daar tactisch wat aan gedaan worden, want deze etappe is de enige etappe waarin een goed resultaat kan worden gehaald.

Dankzij een hele goede tactiek finisht Spiker als 2e8)
In S4 was er een kopgroep van 7 renners die bestond uit 3 BetisCFF renners, 2 geïsoleerde renners en 2 SP0RTLIFE renners. Dus uitstekend werk van knecht Sundtoft (5x handjes) die helemaal uitgeput over de finish kwam en toch nog 13e werd.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: March 14, 2018, 07:17:16 pm »
etappe 3 :
Kasseibikkel Spiker in een vrije rol scoort onverwacht punten met een 24e plaats.
Helaas waren er onderweg geen bonficatie-seconden te verdienen, anders had hij voor de rode trui kunnen gaan want hij staat 3e in het AK op 17 seconden. Uiteraard maakt hij morgen een vrije val in het AK, want de bergen komen er aan en zijn Vuelta is eigenlijk al over.

Dat geldt hopelijk niet voor Ongarato, hoewel hij in de aankomende berg etappe geen kopman zal zijn. Dankzij zijn knecht reed hij als kopman een goede sprint etappe en kwam binnen in de 2e groep op maar 0:22".

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #11 on: March 14, 2018, 08:19:57 pm »
Shit shit shit, tactiek vergeten... Gallego eindigt zelfs nog in de groep op 57 sec dus kom er aardig mee weg. Kost me wel 35 dure seconden die ik eigenlijk niet kan missen :(

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: March 15, 2018, 09:35:06 am »
etappe 4 :
Een onverwacht goed resultaat van 8 sterren zilveren klimmer Rondeaux zonder TK ; hij finisht als 3e8)
Die renner blijft me verbazen, en knecht Banos (ook zonder TK) was weer heel belangrijk met 5x handjes.

Klassementsrenner Ongarato (ook zonder TK) moest het weer in een vrije rol doen en kwam binnen als 65e op 2:19" van de winnaar.
Tja, hij is geen echte klimmer (6 sterren, brons) dus dat was wel te verwachten.
Toch een meevaller want hij staat nu in de top 20 van het AK (17e op 3:21"), dus hij mag weer de kopman zijn in de aankomende 2 etappes. Of hij in berg etappes 7 en 10 de kopman mag zijn, dat is nu hoogstwaarschijnlijk geen optie meer omdat Rondeaux het zo goed deed in deze berg etappe.
En Ongarato zal de top 10 AK toch niet halen als hij steeds kopman wordt, maar natuurlijk wél fun  :) om een renner te hebben die de top 20 AK probeert te halen ondanks dat hij ongeveer de helft van de etappes in een vrije rol rijdt.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #13 on: March 15, 2018, 07:43:03 pm »
Gaat lekker Vos!

Even een update vanuit WVAchteruit:

Etappe 3
Balling verliest in sectie 3 al de aansluiting met al zijn knechten. Toure is daar 1 van en weet de rode trui te pakken, maar Balling verliest veel kostbare tijd.

Etappe 4
Even getwijfeld om na het debacle uit de derde rit Montoro die eerste favoriet is het kopmanschap of een vrije rol te geven. Echter de Vuelta is jong en de sponsor is al blij met plaats 9. In de eerste 2 secties zitten Montoro en Balling goed bij elkaar (maar al snel moet rode trui Toure lossen, want hoogteverschil is niet zijn ding). In sectie 3 moet Montoro even lossen, maar in de afdaling komt hij terug en weet Balling goed over de één na laatste klim te loodsen. Op de laatste klim rijden als snel 4 man vooruit, waaronder Balling. Zijn kopwerk zorgt ervoor dat ze uiteindelijk met 3 overblijven. In de laatste km laat hij zich even terugvallen, is hij leeg denken de anderen? Nee hij trekt de sprint aan en niemand komt er overheen. Montoro komt juichend als 11e de streep over en ziet vervolgens dat Balling ook de rode en de bollentrui krijgt.

Etappe 5
In sectie 1 gaat István, de vrije rol van dienst goed mee met de eerste. Balling lost en zit goed omringd in de tweede groep. Echter waar Inxausti de sprong naar voren kan maken, blijft Balling met klimheuvelaar Montoro in de tweede groep en al snel moet Montoro daar lossen en zit Balling helemaal alleen en belandt hij zelfs in groep 3.  Terwijl István 4e wordt en Inxausti op 8 seconde 20ste, komt Balling pas als 75e op 1.21 over de finish en volgt hij nu op 25 seconde als 4e in het klassement. Gelukkig is de bollentrui er nog als troost.

Voortuikijken
De achterstand is zo klein dat we er wel voor moeten gaan Montoro mag de komende twee ritten knechten en alleen in rit 9 zal er op verzoek van de sponsor een vrije rol zijn.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: March 16, 2018, 12:05:41 am »
Gaat lekker Vos!
Dank je, het gaat inderdaad onverwacht goed, hoewel mijn focus eigenlijk al op volgend seizoen ligt.
En jij bent ook lekker bezig ; succes met Johan Balling, maar 25 seconden achterstand in het AK hoewel er zo te zien veel concurrenten zijn voor de Vuelta eindzege in jouw divisie. Spannend !^^