Author Topic: Koersen S37  (Read 4906 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Re: Koersen S37
« Reply #15 on: March 29, 2018, 07:27:03 pm »
etappe 1 PN :
Vooraf veel twijfel over 1 EP meer of minder bij de start ivm de 2 streepjes wind, ook omdat deze etappe Madrid niet echt heel goed ligt en hij hier geen meesterknecht heeft.
Achteraf waarschijnlijk niet de juiste keuze gemaakt, want Madrid finisht als 23e op 20 seconden van de kopgroep van 16 renners, en daar had Madrid misschien bij kunnen zitten als hij 1 EP minder had gebruikt bij de start.
Bij twijfel dus niet meer op het laatste moment je tactiek veranderen, Vos  ;)
Die 20 seconden pakt Madrid wel terug met een geniale tactische manoeuvre in een andere etappe^^
Doelstelling blijft de (misschien té ambitieuze) top 10 AK. 

Ondanks de tactisch niet goede etappe vergeet ik bijna te vermelden dat het feest is in de luxe rennersbus van SP0RTLIFE ;
Want de eerste 20 puntjes van het seizoen zijn binnen en gestegen van de bijna laatste 74e plaats naar de 50e plaats in het SK.
Dat ziet er beter uit^^

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #16 on: March 30, 2018, 08:44:14 am »
Rit 2 is een mooie rit geworden voor mijn ploegje. 4 karretjes die aanhaakte bij concurrent Hvistendahl. Met zijn vijfen kwamen ze over de streep. Goed uitgerust en het bordje van de tegenstander lekker leeggegeten. Taktisch natuurlijk heel belangrijk voor de komende ritten. In de tijdrit kan niemand zich verbergen.

Roberto "worst" Serrano rijdt op dit moment in de leiderstrui met 41 seconde voorsprong maar zijn sterke ritten zijn geweest. Dat geldt ook voor de nummer 3 Gois die gelijk met Hvistendahl staat. Daarachter zit een groepje van 3 Tovercirkel renners (Ik verdenk ze dan ook van het bovennatuurlijk beinvloeden van de ritten) op 49 seconden. Als 7e en 8e staan dan Nikolov en Duenas. Vooral die laatste moet vanavond zijn slag slaan en moet ook veel kunnen in de daar na resterende 2 ritten.

R. Kelly staat op een sippe 25e plek maar die gaat shinen in de laatste 2 ritten.

Dan als afsluiter voor de trouwe volgers een actiefoto van een vogelbekdier.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #17 on: March 30, 2018, 08:46:43 am »
etappe 2 PN :
Proficiat met de etappe overwinning van Gallego, AJ !  8)
Succes in de overige etappes met hem, en ook zeker wat betreft het AK.

Bij SP0RTLIFE niet zo tevreden over deze etappe want knecht Ongarato startte onverwacht net te langzaam met 4EP.
Kopman Madrid zat wel goed mee in de eerste 2 secties maar was dus geďsoleerd en moest bij gebrek aan knecht lossen in S3.
In een grote achtervolgingsgroep van 52 renners op 15 seconden van de kopgroep van 18 renners.
In S3 kreeg hij een slaap icoontje, maar gelukkig kwam Ongarato er daar weer bij om hem te lanceren in de belangrijke S4.
Misschien dat Madrid teveel keek naar zijn uitdager, Ryckeghem van Combuijs, want die was ook al een slaapkop in S3^^
Afijn, de 2 groepen spatten uiteen in de belangrijke klim sectie S4 en Madrid zat redelijk goed van voren in het wiel van een mini-groepje van 4 renners (7e t/m 10e) waar een knecht van Reality tempo maakte voor zijn kopman.
Maar helaas en merkwaardig, in S5 kon Madrid dat hoge tempo niet aan en zakte onverwacht terug naar de 2e groep van 22 renners waar hij ook nog nipt de groeps-sprint verloor van zijn uitdager Ryckeghem die 9e werd en Madrid dus 10e.

Op zich is een 10e plaats een goed resultaat voor Madrid, maar niet zo tevreden dus vanwege die 0:35" achterstand in deze etappe.
In het AK is de doelstelling van top 10 momenteel binnen bereik ;
Madrid staat samen met Ryckeghem en 2 andere renners op een gedeeld 9e plaats in het AK.

Geen idee hoe Madrid er voor gaat staan na de tijdrit, hij is daar niet echt slecht in maar ook niet goed.
Wel is er een andere SP0RTLIFE renner die punten in de tijdrit mag scoren, Bustelo.
Niet bij de favorieten maar hij kan de 4e en 5e favoriet uitdagen.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: March 30, 2018, 08:51:46 am »
Mooie etappe uitslag  8), Sjiz, en succes met de pas 25jarige Serrano die in de leiderstrui rijdt met nu al 41 seconden voorsprong.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #19 on: March 30, 2018, 09:10:15 am »
Misschien dat Madrid teveel keek naar zijn uitdager, Ryckeghem van Combuijs, want die was ook al een slaapkop in S3^^

Ja, en niet alleen in sectie 3. De tuinman was al in slaap gesukkeld in sectie 1 en zette dat moeiteloos door in secties 2 en 3. Een beetje te slap gestart met energie 2 dus. Toch niet ontevreden met de 9e plaats op dit moment en ondertussen ook al mooi wat puntjes gescoord. En Hendrik-Jan heeft de teamleiding verzekerd dat er vanavond geen taktische fouten zullen worden gemaakt...

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #20 on: March 30, 2018, 10:33:22 am »
Na de hattrick van Franssen is nu Parijs-Nice alweer een tijdje bezig. De selectie is:

Kopman Johan Balling (Den, 31): Balling moet voor het klassement gaan, mocht hij er echter na 3 ritten slechter voorstaan dan Eskild dan zal hij zijn kopmanschap moeten afgeven en in het slechtste geval moeten knechten.
Vrije rol heuvelsprint Andy Larrieu (Fra, 28): Rit 1 mag Larrieu in een vrije rol rijden, voor de rest knechten.
Vrije rol rit 2 Luca Cerda (Spa, 31): In rit 2 punten scoren en voor de rest knechten voor de kopman is Cerda's doel.
Vrije rol klassement Eskild Machholm (Den, 31): Machholm is mijn tweede klassementsrenner en aangezien de Giro één van zijn doelen is mag hij zich hier in vorm rijden. Hopelijk pakt hij gelijk een mooi klassement mee
Knecht Samuel Winnen (Ned, 32): Winnen kan alles redelijk en is dan ook een ideale knecht voor een klassementsman

Voorbeschouwing
Door de tijdrit is Balling hier kopman. Top 5 moet lukken, Machholm zou zeker top 20 moeten kunnen rijden en misschien wel top 10. Daarnaast wordt van Larrieu een top 5 verwacht in rit 1 en van Cerda een top 5 in rit 2. In de overige ritten wil ik nog wel minstens 2 keer top 10 rijden. Na rit 3 wordt de tussenbalans opgemaakt. De klassementsrenner die het beste er voor staat zal waarschijnlijk kopman worden in de overige 2 ritten. Afhankelijk van de posities mag de ander in een vrije rol (redelijke positie van de 2e klassementsrenner, geen podiumkansen beste klassementsrenner) of als meesterknecht gaan rijden.

Rit 1
Balling zit voor de tweede dag dit jaar op zijn fiets (in wedstrijdverband) en de fiets is het daar niet mee eens. In sectie 1 gaat die fiets namelijk helemaal kapot. Gelukkig zijn er knechten, maar die kunnen niet voorkomen dat hij slechts 130ste wordt op ruim 2 minuten. Machholm doet het iets beter (68e op 1.15), Larrieu pakt zonder knechten de 5e plaats.

Rit 2
Wederom een slecht begin van Balling, hij lost, terwijl zijn knechten wel in de eerste groep zitten. Larrieu heeft er zin in en zit als knecht in de tweede sectie in de kopgroep, terwijl Eskild is teruggezakt naar groep 2 (met Winnen nog bij zich). Op 40 seconde zitten Cerda en Balling veel te ver weg van de kop. Sectie 3 zelfde situatie, maar Balling is nog net iets verder teruggezakt. Op de klim schuift Eskild verder naar voren, Cerda komt ook iets meer naar voren, maar een topklassering zit het voor hem niet meer in. En Balling? Die rijdt op het verkeerde moment lek, het is niet zijn dag. Uiteindelijk eet Eskild de schade te beperken (tweede groep, 12e op 45 seconde), Cerda komt niet in de buurt van de punten (zelfs Winnen doet het beter) en het is lang wachten op Balling: 78e en weer op meer dan 2 minuten.

Klassement
Beste renner tot nu toe is verrassend Larrieu op plaats 12. Eskild staat 29e op 1.44 en Balling is mijn slechtste man tot nu toe in het klassement: 110e op 4.10. Hij moet wel een extreem goede tijdrit rijden wil hij nog enige kans maken (om kopman of vrije rol te zijn in de rest van de ronde).

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #21 on: March 30, 2018, 10:37:45 am »
etappe 2 PN :
Proficiat met de etappe overwinning van Gallego, AJ !  8)
Succes in de overige etappes met hem, en ook zeker wat betreft het AK.

Thanks Vos  8) AK verwacht ik weinig van, of ze moeten de TT uit Parijs Nice schrappen  :P

FlandriaFussion

• Hero Member
  • 'The Angel of the Mountains'
    • View Profile
« Reply #22 on: March 30, 2018, 12:30:23 pm »
Rit 2 is een mooie rit geworden voor mijn ploegje. 4 karretjes die aanhaakte bij concurrent Hvistendahl. Met zijn vijfen kwamen ze over de streep. Goed uitgerust en het bordje van de tegenstander lekker leeggegeten. Taktisch natuurlijk heel belangrijk voor de komende ritten. In de tijdrit kan niemand zich verbergen.

Roberto "worst" Serrano rijdt op dit moment in de leiderstrui met 41 seconde voorsprong maar zijn sterke ritten zijn geweest. Dat geldt ook voor de nummer 3 Gois die gelijk met Hvistendahl staat. Daarachter zit een groepje van 3 Tovercirkel renners (Ik verdenk ze dan ook van het bovennatuurlijk beinvloeden van de ritten) op 49 seconden. Als 7e en 8e staan dan Nikolov en Duenas. Vooral die laatste moet vanavond zijn slag slaan en moet ook veel kunnen in de daar na resterende 2 ritten.

R. Kelly staat op een sippe 25e plek maar die gaat shinen in de laatste 2 ritten.

Dan als afsluiter voor de trouwe volgers een actiefoto van een vogelbekdier.

:D :D :D

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #23 on: March 30, 2018, 07:21:08 pm »
Balling rijdt een degelijke tijdrit met een 11e plaats, maar aangezien Machholm het verlies beperkt, 2 minuten in het klassement voor Balling staat en morgen favoriet is, is hij vanaf nu kopman. Balling mag gaan knechten, want hij staat wel heel ver van de punten af.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: March 30, 2018, 08:33:01 pm »
etappe 3 PN :
Onverwachte overwinning (met grote voorsprong) voor niet-favoriet Bustelo8)
En dat met opleidingspersoneel, ik vermoed dat hij de enige echt goede heuveltijdrijder was met TK bonus (of hij had enorm veel geluk).
Mooie opsteker, de 1e overwinning dit seizoen.

Klassementsrenner Madrid reed volgens mij ook wel een goede tijdrit, hij wordt netjes 50e en handhaaft daarmee zijn 11e plaats in het AK op maar 1 seconde van de nummer 10. Eigenlijk is Madrid een mini-ietsje gezakt want hij stond voor deze tijdrit gedeeld 9e. Maar het staat allemaal nog heel dichtbij elkaar, behalve dan de top 3 AK, die hebben inmiddels een leuke voorsprong op de rest.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #25 on: March 30, 2018, 10:30:26 pm »
BAM!

Duenas verpletterd de concurrentie (welke?) en wint de tijdrit. Pakt de leiding in het algemeen klassement zonder plannen om die af te staan. R. Kelly wordt mooi 7e in de rit. De rest van de ploeg staat 6e, 9e, 13e en 20e in het AK. Ik verwacht morgen wat te stijgen met Kelly (20e) en Nikolov (13e). Serrano en Gois zullen wel wat zakken.

Morgen gaan we voor de overwinning met de steun van de Portugese kwaliteitskrant Diario A Bola. Echt de moeite waard om te lezen!

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #26 on: March 31, 2018, 07:55:01 am »
Hey Sjiz!

Erg leuk om je verslagen te lezen als divisie genoot.
Daar waar ik deze PN juist voor etappe uitslagen ga (al 1 overwinning en een 2e plek in de tijdrit) sta ik nu zelfs ook 2e in het AK. Wel met geruime achterstand en heb ik de laatste etappe in gezet om het podium vast te houden.

Na wat kasseien overwinningen in het voorjaar kijk ik uit naar de grote klassiekers en met wat nieuwe aanwinsten op heuvel gebied zie ik daar ook veel podiumkansen.

Gaan elkaar nog veel tegenkomen en zal ook proberen wat verhalen te gaan delen hier op het forum.

Fijn dat het spel nog altijd zo leeft heel wat jaren terug al gespeeld maar nu opnieuw ingestapt) na een eenvoudige promotie en investeren om een fatsoenlijke ploeg voor divisie 3 te bouwen is het nu zaak te scoren en sparen voor een fatsoenlijke divisie 2 ploeg te worden.

Veel succes in de komende etappe!

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: March 31, 2018, 09:29:33 am »
Het zal voor mijn tijd hier geweest zijn, in ieder geval welkom terug, Kleintje91  :)
Veel plezier en succes met je team.  8)

etappe 4 PN :
Een goede etappe van Madrid, hij finisht solo als 6e op 0:06" tussen de 2 voorste groepen.
Maar 1x eerder reed hij in 1A een betere rit-uitslag, vorig seizoen in een etappe van de Tour de France (5e plaats).

Met dit resultaat stijgt hij een paar plaatsen in het AK en staat daar nu 8e op 1:22".
De slot-etappe gaat spannend worden want bijvoorbeeld de nummer 11 staat maar op 6 seconden achterstand en ook bijvoorbeeld de nummer 6, Ryckeghem van Combuijs, heeft een voorsprong van maar 6 seconden.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #28 on: March 31, 2018, 09:31:06 am »
Welkom terug! Leuk dat je je weer laat zien op het forum ook. Toch weer wat gezelliger ;)

Terug naar de orde van de dag: Winnen.

Ik heb besloten de champagne maar achterwege te gaan laten. Het niet aflatende succes van de ploeg en het individu zorgt voor een overschot aan alcohol. Het werd onverantwoord om mijn renners weer de weg op te sturen voor een nieuwe rit. Ik betrapte Isidoro Gois al op slingerend rijgedrag. Niet vreemd voor een mannetje dat nog geen 60kg weegt.

Dankzij de kwaliteitskrant en sponsor Diario A Bola (AANRADER!) konden wij een goede prestatie neerzetten in de 4e rit in Parijs - Nice. De bloemen waren voor geweldenaar Duenas. Maar ook de rest van het podium van voor TeamRolf. Ondanks dat het een leuke groep renners is gaan er geen kadootjes weggegeven worden. R. Kelly en Nikolov mochten mee. Dat was voor hun dan ook gelijk een ticket naar stijging in het AK.

Daar staat Duenas nog fier aan de leiding, en volgende de bookmakers is hij samen met R. Kelly een van de favorieten voor de afsluitende rit, Serrano en Gois doen het beter dan verwacht en staan 5e en 7e. Nikolov is de top 10 in op een 9e plek en Kelly is gestegen naar plek 13. Vanavond nog zon klapper en mijn gehoopte scenario kan uitkomen.

Verder hebben we ook nog de leiding in het bergklassement, puntenklassement en ploegenklassement. Berg en punten zit Flandria ons op de hielen. Beide hebben we met 1 puntje voorsprong. Het wordt nog spannend ook.

Dan nog een afsluiter. Ditmaal een nijlpaard die zijn tong uitsteekt.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #29 on: March 31, 2018, 10:07:49 am »
Mooie resultaten Vos!

Ik ben tevreden met een 3e plaats van mijn nieuwe kopman op 6 seconde (alleen de Koning was sneller (König om precies te zijn)). Die steekt er sowieso bovenuit deze ronde en staat al 1.51 voor op de rest. Machholm volgt als 6e op 2.24 dus er is nog perspectief. Dat is er voor Balling niet, want die staat 44ste op meer dan 2 minuten op de punten en nog achter multiknecht Winnen.