Author Topic: Giro d'Italia S37  (Read 796 times)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
Re: Giro d'Italia S37
« Reply #30 on: April 23, 2018, 09:41:51 am »
Een prima rit. De kopman en meesterknecht doen perfect hun werk, Machholm rijdt daardoor na 4 secties in de kopgroep van 2 en rijdt op de slotklim zijn vluchtmakker nog op 14 seconde en wint, Cerda rijdt als knecht nog naar een verdienstelijke 17e plaats. De overwinning levert Machholm ook nog de bollentrui als extraatje op. En dan vragen jullie je misschien af hoe het dan met de strijdt om groen gaat? Larrieu zat er op de top van de heuvel nog bij, maar moest met een 5 vreemd genoeg in de afdaling lossen. Er is wel iemand nieuw in de top 4 van het klassement, Machholm. Echter Larrieu staat op 23 punten en Machholm op 29 en dat gat is te groot. Als Larrieu nog er vol wil gaan zou hij als enige sprinter de beklimming in de 10e rit moeten overleven en dat zie ik niet gebeuren. We gaan dan ook vol voor de rit vanavond en de groene droom zal voor een andere keer zijn.

In het algemene klassement pak ik op iedereen tijd terug (dat krijg je met een solo winst) en stijg 1 plaatsje naar plek 7. Echter we gaan weer sprinten en dat is iets wat Machholm niet graag doet.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #31 on: April 23, 2018, 10:47:19 am »
etappe 8 :
Een moeilijke etappe voor meesterknecht en kopman vanwege hun grote verschil in GV en vanwege hun ook grote verschil in heuvelskill, dus S1 was een gok of daar de samenwerking goed zou gaan. En meesterknecht Rondeaux deed het daar perfect ondanks zijn lage heuvelskill, met als belangrijk gevolg dat hij ook in de afdaling-secties handjes kreeg met zijn veel betere daalskill t.o.v. zijn kopman.

Gelukkig ging Rondeaux dus niet te hard of te langzaam voor zijn kopman in de eerste helft van de etappe, een mogelijkheid die vooraf zeer waarschijnlijk was.
Echter, in S4 durfde de manager het niet aan dat Rondeaux daar net als zijn kopman ook volle bak reed omdat de kans groot was dat hij dan te hard zou gaan. Misschien had dat achteraf wel gekund met dan als gevolg een nog betere uitslag voor kopman Ongarato, die er nu vandoor ging in S4, nou ja, ervandoor ging t.o.v. zijn knecht dan, genoeg renners die hem daar voorbij zoefden want zo goed is hij niet in het klimwerk.

Meesterknecht Rondeaux kwam bijna weer terug bij zijn kopman in de finale beklimming, helaas, dat lukte net niet, hij finisht als 24e, 8 seconden achter zijn kopman.
Al met al toch zeer tevreden over de uitslag van Ongarato die de schade goed weet te beperken met een 21e plaats op 1:22"
Dit kost hem maar 1 plaatsje in het AK, maar het is duidelijk dat de AK concurrentie veel beter in klimmen is want qua tijd verliest Ongarato wat meer. Maar dat wisten we vooraf al en in de aankomende sprint etappe kan dat waarschijnlijk weer gecompenseerd worden.
Ongarato momenteel 8e op 2:38" en zoals het er nu uitziet gaat de top 10 zeker lukken, maar inmiddels ook een gaatje met de top 7.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #32 on: April 23, 2018, 11:25:26 am »
@kleintje inderdaad wordt een interessante ontknoping. Had niet meer verwacht voor de wins te kunnen strijden. Duffy en Ghirotto staan er goed voor. Blijkbaar ligt de zwakke plek van Madsen in het hooggebergte. Dat biedt kansen. Of Ghirotto de trui gaat verliezen weet ik niet. In rit 1 finishte hij in de kopgroep.

Zoals het er nu voor staat ga ik voor 2 man op het podium en de rest in de top 10 al denk ik dat Poulsen dat niet gaat redden. Pierre kan in de klimrit nog stijgen.

Ik denk dat voor jou die 2minuten achterstand te veel zijn voor de laatste rit. Kans dat je vanavond kog wat verliest zoals in rit 1. Die 4e plek moet zeker haalbaa zijn. Leuk ritje

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #33 on: April 23, 2018, 07:34:18 pm »
Goede sprintrit. De daguitslag was wat jammer maar voor het klassement mooi. Gevaarlijke klimmers van kleintje door Duffy en Ghirotto wat op achterstand gereden en geen extra tijd verloren op Madsen.
Hierdoor heb ik een grote kans op de 1e en 2e plek in het AK morgen. De rest wordt moeilijker. Martin staat 9e en moet dat kunne houden. Heel misschien nog 1 of 2 plekjes omhoog. Pierre en Poulsen wordt lastiger om de top 10 in te krijgen. We gaan het zien!

Ondanks de derde divisie is er flinke competitie en dat maakt het wel leuk.

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #34 on: April 23, 2018, 07:41:09 pm »
Ondanks het tijdverlies was het beperkter dan gedachg. Tot zo ver missie geslaagd. Knecht Goldmanis sprkng zelfs in 1 ruk van groep 2 naar groep 1 om 8e te worden in de etappe.

Leimanis deed nog een verwoerde poging tot schade beperking en bleef zo binnen de minuut van de eerste groep (53") en Dobolis al krachtenbesparend komt binnen op 1.22 waar op 1.5m was gerekend.

Morgen in de hoge bergen is het zaak om 2 minuten goed te maken op de mannen van Tovercirkel. De vorige bergetappe was het verschil 1m53 dus de mogelijkheden zijn er voor plek 4 & 5 in het klassement.

Goldmanis en Impiglia in een goede knechtenrol kunnen ook de top 10 nog in.

Podium is absoluut te hoog gegrepem voor de ploeg deze ronde. Helaas teveel toegegeven in het eerste deel van de ronde.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: April 23, 2018, 07:41:35 pm »
etappe 9 :
Formidabele prestatie van mijn team in deze sprint etappe.  :)

Ze zaten allemaal mee in S1, waar het peleton nog maar uit 52 (!) renners bestond.
In S2 vielen de twee minste knechten af, peleton 48 renners.
In S3 (pel=47) en S4 (pel=42) hielden Higueras en vooral meesterknecht Pahapill hu kopman goed voorin.
En dit resulteerde in dit uitgedunde peleton ( S5, pel=24 ! ) tot een schitterende uitslag van kopman Ongarato ; 20e  8)
Hij kreeg als enigste renner een lampje in deze etappe, dankzij Pahapill die net als in etappe 1 als laatste (=24e) van het peleton over de finish komt, dit keer dus wel in de punten vanwege het zeer kleine peleton.

Het belangrijkste was uiteraard dat Ongarato op 0:00" zou finishen en daarmee tijd (terug)pakt op de AK concurrentie.
En dat lukte dus, Ongarato stijgt 1 plaatsje in het AK en staat nu weer 7e (op 2:06").
Helaas is de slot etappe een zware klimrit die door Ongarato zeer gevreesd wordt. Hopelijk kan zijn team hem weer zo goed helpen.
Ook de mecanicien doet momenteel goed zijn best, want Ongarato rijdt nu al 5 etappes zonder pech, dat was in de eerste 4 etappes niet het geval.

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #36 on: April 24, 2018, 08:36:37 am »
Etappe 10:

De laatste etappe om nog iets uit het klassement te halen maar vooral belangrijk is de winst. Dat zou betekenen beide bergetappes te winnen in de Giro wat al genoeg zegt over mijn ploeg.
De start is veel belovend, Dobolis kom in de 2e groep achter de 2 vroege vluchters naar boven gefietst op 12", de rest van de ploeg volgt daar op 27"in de 2e groep als blok.
Daarbij ook Madsen, Hrirotto & Martin als klassementsmannen.

In de afdaling loop dan alles weer samen, een groep van 22 man met in voorlaatste & Laatste positie de klassements uitdaging van vandaag (Nauto & OpTenNoort van Tovercirkel).
Zodra het weer omhoog gaat blijkt Dobolis weer direct bij de beter te horen, hij krijg nu 4 man in zijn wiel mee (Alle 4 van TeamEuroscalt!), op 7" een groepje met Leimanis en Impiglia (Handjes).
Daarbij Tim Hofstee ook die in het klassement op plek 4 staat. Ook de mannen van TeamRolf aanwezig in dat groeije waar Madsen weggevallen is en al volgt op 1m23".

Toch komen er in de aandeling weer wat mannen terug aansluiten. De eerste 2 groepjes lopen samen, dit brengt dat ik met 3 man van voren zit, Leimanis/Dobolis & Impiglia, TeamEuroScalt met 5 man en Duffy van TeamRolf hangt er nog aan. Enkele die de sprong naar voren niet konden maken hangen op 19".
Mijn 2 knechten hangen in een groepje op 38" samen met Nauta (Die ik voorbij wil in het klassement). Madsen hangt daar op 1m.42 en het wordt een ware knelling voor hem.
De mannen van TeamRolf hoeven alleen maar stand te houden.

Op de laatste berg is het dan ook direct tijd voor het laatste vuurwerk dat deze Giro in zich heeft!
Dobolis pakt vanaf de voet de leiding en legt het tempo zo enorm hoog dat het elite groepje volledig versplinterd.
Alleen Ortiz van TeamEuroscalt kan het wiel volgen, maar bij volgen zou het dan ook blijven. De rest van zijn ploeg ziet de man met de hamer en worden 1m.30 teruggeslagen, heeft dus alles gegokt op Ortiz wie in dezelfde tijd als winnaar Dobolis over de streep rolt.

De strijdt daarachter in natuurlijk van belang voor de eventuele klassementstijgingen.
Leimanis komt op een 3e plaats op 16" over de streep. Impiglia steekt een handje toe bij TeamRolf en neemt Duffy op sleeptouw om in die volgorde als 4e en 5e op 24" over de streep te komen.

Etappe uitslag (incl klassements mannen):

1. Dobolis (AVP)
2. Ortiz (TeamEuroScalt)
3. Leimanis (AVP) 16"
4. Impiglia (AVP) 24"
5. Duffy (TeamRolf) 24"
6. Martin (TeamRolf) 49"
7. Hofstee (FlandriaFussion) 49"
8. Pierre (TeamRolf) 57"
9. Salomon (Colombia_es_Pasión) 1m06"
10. Ghirotto (TeamRolf) 1m06"
15. OpTenNoort (Tovercirkel) 1m30"
18. Nauta (Tovercirkel) 1m47"

Klassement:
1. Duffy (TeamRolf)
2. Ghirotto (TeamRolf) 1"
3. Madsen (Colombia_es_pasión) 2m2"
4. Nauta (Tovercirkel) 3m4"
5. Dobolis (AVP) 3m10"
6. Hofstee (FlandriaFussion) 3m12"
7. Leimanis (AVP) 3m24"
11. Impiglia (AVP) 5m20
12. Goldmanis (AVP) 6m6"
16. Bernades (AVP) 8m.39

Oftewel we zijn heel dicht op die 4e plek gekomen, maar komen helaas in deze laatste etappe 6" te kort. Evenals Leimanis die 12" te kort komt om nog 1 plekje te stijgen.
We hebben aggresief gekoerst in de bergen en dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen door toch nog een redelijk klassement weg te zetten. Echter hadden we er van te voren veel meer van gedacht. Giro ligt mijn mannen niet goed genoeg helaas.

Anderzijds komen we niet met lege handen thuis want in deze laatste etappe neemt Dobolis de Bollentrui over met 112 punten, zelfs Leimanis stijgt naar plek 2 met 72 punten.
Verder een 7e en 8e plaats voor de groene en 2e in het ploegenklassement.

Was weer een mooi koersje met 2 overwinningen, 3x een  2e plaats en 1 3e plaats in de etappes.
@Sjiz gefeliciteerd met je tandem op het podium !

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: April 24, 2018, 10:27:19 am »
etappe 10 :
Een uitstekende slot etappe van meesterknecht Rondeaux, die met 1EP minder moest starten dan kopman Ongarato om hem met 5x handjes mee te nemen naar de finish bovenop HC-berg Bormio 2000.
In die finale beklimming ging Rondeaux wel iets harder dan zijn kopman maar het grootste deel kon Ongarato profiteren en rijdt hierdoor een meer dan uitstekende uitslag ; 22e8)
Rondeaux finisht als 17e.

De renner die voor de slot etappe als 8e stond in het AK, won deze rit en haalt daarmee Ongarato in.
Maar Ongarato kan ook één klassementsrenner inhalen in het AK door zijn zeer goede slot etappe.
En dit betekent dus dat hij zijn 7e plaats in het AK handhaaft.  8)

Bij SP0RTLIFE zeer tevreden over deze Giro.  :)
Een voortreffelijk AK van de kopman, die 2x een top 10 etappe uitslag reed én zich ook liet zien door 2 etappes in het roze te rijden.
Mijn team liet zich ook zien met de roze helmpjes door 3 etappes lang het ploegenklassement aan te voeren (uiteindelijk 3e PK).
In de tijdrit waren er 2 podiumplaatsen voor de tijdrijders, en klimsprinter Pahapill pakte de overwinning in etappe 6.

In totaal werden er 1.855 punten gescoord in deze grote ronde.
En voordat de Giro begon stond mijn team 9e of 10e in het SK, en momenteel zelfs 4e.

Maar de subtop in het SK staat allemaal heel dicht bij elkaar, bijvoorbeeld de nummer 11 heeft maar 924 puntjes minder, terwijl de nummer 3 al 1.756 punten meer heeft. (de nummers 1 + 2 hebben vele duizenden punten meer dan de nummer 3)
Deze (tijdelijk) hoge ranking is in ieder geval geen reden om het opleidingspersoneel te vervangen, want beide toptijdrijders konden deze Giro lekker door trainen zonder gezondheidsverlies en hun zullen ook de Tour de Suisse en de Tour de France rijden. Misschien dat er na de Tour koerspersoneel aangeschaft wordt.
Dat zien we dan wel weer, voor nu, op naar de Dauphiné !^^
« Last Edit: April 24, 2018, 10:31:16 am by Vos »

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #38 on: April 24, 2018, 11:34:23 am »
Dank kleintje. Jij een hele goede Giro gereden. Ik moet zeggen dat ik het niveau ook niet zo hoog had ingeschat. Toch wat meer sterke renners dan ik had verwacht. Beloofd nog wat voor de resterende koersen.

Voor TeamRolf een geslaagde giro. Dat kan niet anders als je de twee hoogste treetjes op het podium mag bezetten in Milaan. Verder nog een 9e, 13e en 14e plek in het klassment. Die laatste had ik hoger gehoopt. Helaas kan je niet alles hebben ;)

In de teambus was het een gekke sfeer. We waren dan wel 1e en 2e geworden in het klassement maar de verwachting was toch wel dat de Italiaan zou winnen. Bleek uiteindelijk 1 seconde te kort te komen voor de winst die naar ploeggenoot Duffy ging. Oeps! Een Italiaan die not amused was.
Het was sowieso niet de rit van Ghirotto die in extermis ook nog zijn bergtrui verloor.

Al met al dus een prima giro met een stuk meer weerstand dan ik had verwacht. Dat wordt nog flink knokken de komende tijd. In de competitie na de Giro mijn voosprong uitgebreid naar 6400 punten. Begint er al goed uit te zien maar gerust ben ik er nog niet op. De Giro heeft aangetoond dat ik echt moet blijven vechten. Volgende stop: de Dauphine!

Dan nog een impressie van Ghirotto in de teambus na de laatste rit:

FlandriaFussion

• Hero Member
  • 'The Angel of the Mountains'
    • View Profile
« Reply #39 on: April 24, 2018, 12:02:39 pm »
:D :D :D

What a jug of cold water for Ghirotto.

Anyway he raced very well on multiple stages keeping options when Madsen's dominating. 1 victory and 2nd place is really good balance for the italian leader of TeamRolf.

Congratulations for TeamRolf, that have performed like Astana 2009, and AVP who secured the Top5 by a few seconds ahead of my "pink horse" Tim Hofstee, with Aivars Dobelis, clearly the best climber of the race.

From FlandriaFussion it was a good surprise the maglia bianca for Otte. He got back the 4 minutes loss on the standings on the last single queen stage dethroning Ekelund.

See you on next events guys.

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #40 on: April 24, 2018, 01:13:01 pm »
Dank kleintje. Jij een hele goede Giro gereden. Ik moet zeggen dat ik het niveau ook niet zo hoog had ingeschat. Toch wat meer sterke renners dan ik had verwacht. Beloofd nog wat voor de resterende koersen.

Voor TeamRolf een geslaagde giro. Dat kan niet anders als je de twee hoogste treetjes op het podium mag bezetten in Milaan. Verder nog een 9e, 13e en 14e plek in het klassment. Die laatste had ik hoger gehoopt. Helaas kan je niet alles hebben ;)

In de teambus was het een gekke sfeer. We waren dan wel 1e en 2e geworden in het klassement maar de verwachting was toch wel dat de Italiaan zou winnen. Bleek uiteindelijk 1 seconde te kort te komen voor de winst die naar ploeggenoot Duffy ging. Oeps! Een Italiaan die not amused was.
Het was sowieso niet de rit van Ghirotto die in extermis ook nog zijn bergtrui verloor.

Al met al dus een prima giro met een stuk meer weerstand dan ik had verwacht. Dat wordt nog flink knokken de komende tijd. In de competitie na de Giro mijn voosprong uitgebreid naar 6400 punten. Begint er al goed uit te zien maar gerust ben ik er nog niet op. De Giro heeft aangetoond dat ik echt moet blijven vechten. Volgende stop: de Dauphine!

Dan nog een impressie van Ghirotto in de teambus na de laatste rit:

Impiglia kon het als Italiaan niet aan Ghirotto laten, Hij niet als italiaan dan niemand niet als italiaan waren zijn woorden na de koers.
Vandaar het op sleeptouw nemen van Duffy en dat heeft dus net het verschil gemaakt, (prijzengeld ter compensatie wat onderweg tussen de 2 is afgesproken zien we wel tegemoet;) )

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #41 on: April 24, 2018, 08:41:47 pm »
De selectie:
Eskild Machholm (Den, 31) klassementsman Na een 4de plaats in Parijs-Nice is het doel dit keer het podium)
Pál István (Hon, 30) knecht/ vrije rol Zal in sommige ritten moeten knechten, maar in de heuvelrit mag hij voor eigen kans.
Luca Cerda (Spa, 31) knecht Zal in de bergritten en bergheuvelritten de belangrijkste knecht van Eskild zijn.
Aureliano Intxausti knecht Zal in heuvelritten en de kasseieheuvelrit Eskild naar een goed resultaat moeten helpen.
Andy Larrieu (Fra, 28) vrije rol Larrieu mag vol voor ritten gaan (met name rit 1 en 9) en voor de tussensprinten. Want het doel daarnaast is de groene trui (geen idee of dat reëel is).

Dit waren de doelen van mijn renners:
+
  • 2 ritwinsten met Machholm en Inxausti, een 2de plaats (ook Machholm) en een handvol top 10 plaatsen
-
  • Machholm wordt ondanks goede vorm en trainingskamp slechts 9e en verliest veel te veel in de sprintritten.
  • Geen podium voor Istvan in de heuvelrit (wel voor Machholm in die rit) en Larrieu in de sprintritten
  • Ondanks een 2de plaats nooit echt de groene trui binnen bereik gehad

Over het algemeen overheerst toch vooral de teleurstelling qua klassement. Als ik een paar plaatsen hoger was geëindigd had ik ook het seizoensklassement aangevoerd en had Machholm het individuele klassement aangevoerd.