Author Topic: Koersen S38  (Read 4702 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
Koersen S38
« on: June 04, 2018, 09:05:33 am »
Lekker begin bij mij in de 2e. Puntje te veel voor de kopman. Nu ff uitrusten tot Parijs - Nice.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
Re: Koersen S38
« Reply #1 on: June 04, 2018, 10:39:09 am »
1 puntje teveel en je hele team moet gelijk rusten tot Parijs-Nice, die hebben wel een heel slechte winter gehad ;).

Ik had een teleurstellende eerste race, de knechten konden in sectie 3 niet bij de kopman blijven en die eindigt slechts 38ste. Toen ik hem bij de finish opwachte zag ik ook gelijk het probleem: hij reed op een oude racefiets van zijn opa. Bleek mijn hoofdinkoper vergeten te zijn om fietsen te bestellen. Gelukkig kon COLNAGO een spoedlevering doen richting Melborne, zodat we vanavond mogelijk wel mee kunnen doen om de knikkers. Wel vergeten mijn personeel te vervangen, dus voor nu ook zonder ideaal personeel (alhoewel ik nog 5 kaartjes voor gratis ontslaan van personeel heb).

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #2 on: June 04, 2018, 01:27:30 pm »
Openingskoers in divisie 2.
Met een sterk ploegje maar geen echte topper voor dit werk zijn we enthiousiast van start gegaan.
leimanis mocht vandaag het kopmanschap dragen en met superknechten Dobelis, Arcree & Stene proberen zo ver mogelijk te komen.

Holleeder als 5e man hobbelt direct achter de feiten aan en merkt dat niveau een stapje te hoog is (Tijd voor verkoop).
OP 19"in de 2e groep passeert hij de eerste heuvelsectie. terwijl de eerste groep uit 85 man bestaat.
Met 200 vertrekkers is dat niet goed genoeg.

Dobelis krijgt direct knechtenhandjes toegewezen en heeft Leimanis dus goed en wel over de heuvels heen gebracht, Ook in de 2e sectie de vlakke aanloop naar de klim krijgt Dobelis handjes voor het van voren afzetten van Leimanis. De 4 mannen zitten gegroepeerd bij elkaar maar op de klim verwachten we een explosie.

Dobelis lanceert Leimanis de klim op en krijgt hier voor de 3e x knechtenhandjes voor. Echter komt Leimanis net 5" te kort voor aansluiting bij de eerste 6 renners en zit in een groepje voor plek 7 tot 17. Op het vlakke loopt het dan toch weer samen tot een grote groep van 57 man en dit is het signaal dat we op de klim dus 1 puntje minder hadden moeten spenderen om op de laatste heuvels nog te kunnen vlammen.

Op de laatste heuvels van de dag is een 2e explosie en kan Leimanis mee met de kopgroep van 14, echter komt die in de sprint tekort en is plaats 10 het hoogst haalbare vandaag.

10. Leimanis
21. Dobelis (4e knechtenhandjes in S5)
23. Acree
29. Stene
97. Holleeder

Toch 4 man met puntjes, op naar de Melbourne classic zonder favorieten, kijken wat we daar kunnen sprokkelen.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #3 on: June 04, 2018, 02:54:06 pm »
Ja, het sprokkelen is bij ons ook weer begonnen. Na jaren van knechten voor Dave Modison in de Bealach, mocht Rinalds Veselovs het dit keer als kopman gaan proberen, met onder andere  steun van ronderijder Guillaume Biraben. En ik moet zeggen, iedereen werkte voorbeeldig mee, zodat Rinalds met maximale energie aan de laatste heuvels kon beginnen. UIteindelijk werd hij 27e op 5 seconden, waardoor de eerste 7 punten binnen zijn. Meer zat er ook niet in. We staan toch maar mooi 24e!

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #4 on: June 04, 2018, 08:15:26 pm »
(Meanwhile ergens helemaal onderin in Divisie 4)
2e + 3e in De Melbourne Classic in me eerste rit in een jaar....
Had graag gewonnen maarja ;D

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #5 on: June 04, 2018, 10:17:43 pm »
Welkom terug Angovis!
Ik had iets meer van Melbourne verwacht, maar al in sectie 1 gaan de knechten te hard voor Larrieu, gelukkig krijgt hij in sectie 2 en 3 wel wat hulp, maar dan rijdt hij al in het tweede peleton op 25 seconden. Tot overmaat van ramp blaast zijn beste knecht (die de hele tijd een groep ervoor reed) zich op en moet hij alleen zijn inhaalrace voortzetten. Hij eindigt uiteindelijk in de buik van de 2e groep als 28ste. Het is duidelijk, we zitten niet meer in divisie 2.

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #6 on: June 04, 2018, 11:04:52 pm »
Melbourn classic maakt het mij ook duidelikk dat het geen divisie 3 meer is. Niks te zoeken, is S1 te laks en de grote slag missen. Groep van 91 man laten rijden waarvan we het grootste gedeelte niet meer terug zien.

Vervolgens een kopman die zich opblaast in een verwoede poging tot achtervolgen. Knecht Gaus die dan maar het beste resultaat neer zet als 49e op 1minuut.

Vorig kaar al moeite met dit soort parcoursen maar nu duidelijk niks te zoeken. Gelukkig beginnen de kasseien. Speciaal 2 man extra naast Sukmanov aamgeworven. 1 start met zijn naam in het favorieten lijstje. Kijken wat dat gaat brengen. Kasseien is al mijn lievelings onderdeeld in het echt op de fiets, hopelijk brengt het ook geluk in het spel.

Toch tacktieken gaan aanscherpen de komende wedstrijden en naar de beste indelingen zoeken.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #7 on: June 04, 2018, 11:56:48 pm »
Ik zou met wat andere namen precies hetzelfde verhaal kunnen houden als WVAchteruit, alleen haalt zijn Larrieu nog 5 punten binnen en mijn Abad 0...

daantje

• Hero Member
  • plopsala 2b
    • View Profile
« Reply #8 on: June 05, 2018, 12:40:00 am »
Welkom terug angovis

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #9 on: June 05, 2018, 04:47:51 am »
(Meanwhile ergens helemaal onderin in Divisie 4)
2e + 3e in De Melbourne Classic in me eerste rit in een jaar....
Had graag gewonnen maarja ;D

Goed bezig weer! 👍

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #10 on: June 05, 2018, 06:45:30 am »
Yeah! de eerste punten zijn binnen in divisie 1a. Helemaal vlekkenloos verliep het zeker niet, want kopman Santana reed rond zonder knechten...schijnbaar was iemand vergeten te vertellen tegen de knechten dat men als knecht moest gaan rijden....  ::)

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #11 on: June 05, 2018, 08:02:49 am »
Bedankt allemaal!
Hopelijk Ben ik Z.S.M weer terug op Mijn "oude niveau"

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #12 on: June 05, 2018, 10:13:10 pm »
Vanochtend mijn eerste top 20 klassering (na een 28ste plaats in rit 2). Franssen wordt 18e. Vanavond had hij een extra goede knecht mee, maar werd hij slechts 37ste. Morgen herkansing

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #13 on: June 06, 2018, 11:38:41 am »
Ik merk dat ik het zwaar op in divisie 2a.
Lastige indelingen en mis vaak de aansluiting in S1 waarna ik met een achtervolginsrace wel weer terug kan komen in de uitslag, maar ook dat wilt niet altijd lukken.

KBK:

Met 3 man mee in de 1 groep van 142 renners in S1.
In S2 neemt Sukmanov het initiatief met kopman Gaus in het wiel, met 23 man over de eerste strook.
Ook over de eerste heuvels in S3 blijft Sukmanov de kar trekken met Gaus in het wiel, nog met 17 man over en voor Gaus ziet alles er heel goed uit.
In s4 is het kopman Gaus zelf die stevig aan de boom begint te schudden en zijn we nog met 7 man over, toch kent Gaus in S5 een terugval tot plek 8 in de uitslag op 4".
Knecht Putman heeft zich na het missen van de slag in S2 goed van voren gehouden en voor zijn eigen uitslag kunnen rijden, hij komt als 13e binnen en pakt zo ook weer belangrijke punten mee.

Een uitslag om tevreden mee te zijn en die hoop doet geven.
1 koers later in Nokere gaat het dan weer volledig fout.

In S1 missen we direct de slag met 4 man en op 41" op plek 100 komen ze als groepje voorbij.
In S2 weet de ploeg het verschil terug te brengen tot 33" en proberen ze zich terug te knokken in de wedstrijd.
In S3 zijn Putman & Gaus al opgeschoven naar plek 40 maar nog altijd op 33".
in S4 schuiven ze door naar plek 27 & 28 op 30" en lijken we toch puntjes mee te kunnen gaan pikken
In S5 kan Putman toch nog een jump plaatsen naar plek 17 in de uitslag op 41", hier had veel meer in kunnen zitten. Gaus blijft steken op plek 25 maar heeft de kopman Putman goed bijgestaan en terug in de punten gereden.

Ondanks de veel tegenvallende en wisselvallige prestaties een 6e plek in de ploegenstand in divisie 2A maar het gaat niet makkelijk.
Het zal zien worden wat we in de rondes gaan doen en met PN op komst zal de eerste test belangrijk zijn voor de beslissingen de rest van het seizoen.
Die 6e plek staat me prima momenteel en voor divisie behoudt wil ik wel tekenen om meer ervaring op te doen.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: June 06, 2018, 11:50:54 am »
Zijn leerzame momenten kleintje. Dit is geen 3e divisie, het niveauverschil tussen de 2e en 1a is nog groter.