Author Topic: Koersen S38  (Read 918 times)

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
Re: Koersen S38
« Reply #15 on: June 06, 2018, 11:52:05 am »
Tactisch zul je inderdaad wat anders moeten rijden in een divisie hoger, om je aan te passen aan de betere tegenstand. Komt vast goed met je! Keep your head up  :)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #16 on: June 06, 2018, 11:27:33 pm »
Tactisch zul je inderdaad wat anders moeten rijden in een divisie hoger, om je aan te passen aan de betere tegenstand. Komt vast goed met je! Keep your head up  :)

Ja, en net als je dan denkt dat je het een beetje doorhebt, kom je weer een divisie hoger terecht... En kan je weer opnieuw aanpassen...

Maar goed, na wat minder interessante races voor ons, kunnen we ons morgen op Parijs-Nice gaan richten.

Kopman zal Hendrik-Jan Ryckeghem zijn, die gaat voor het klassement. Als meesterknecht gaat Americo Pessoa fungeren, Rinalds Veselovs gaat voornamelijk knechten in de bergen en Mycola Derevlyov en Oliverio Pardo mogen vooral proberen in het eerste gedeelte van de etappes als opvangnet voor mislopende taktieken te fungeren.

Kleintje91

• Jr. Member
  • **
  • AVP - 3h
    • View Profile
« Reply #17 on: June 07, 2018, 03:03:11 pm »
Toch al een stabielere tacktiek gevonden die me geholpen heeft om constantere resultaten te brengen in de kasseienkoersen.
dit leverde in Eroica een 9e plaats op waar ik dit keer wel de energiepunten had het sprintje te winnen in het groepje op 16".
Met een knecht op plek 28 die nog wat mee weet te sprokkelen.

Ook in Zottegem een 9e plaats (Zoals ik al aangaf, constant) ditmaal op 21".
Geen knechten in de punten maar met 2 maal een top 10 plaats erbij toch al zeer tevreden !

PN is een koers waarin ik een echte bergetappe mis. De heuvel/klim combinatie gaat moeten uitwijzen wat ik kan betekenen in deze ronde.
opstelling:

Leimanis (Kopman)
Zeer goed op heuvel/klim parcoursen en een redelijke tijdrit in de benen. Mag zich gaan bewijzen in de 2e divisie.

Stene (Schaduwkopman)
Beschikt over dezelfde kwaliteiten als Leimanis maar is op heuvelgebied toch net een tikje minder, vrees dat die daarop meer tijd gaat verliezen.

Cola (Knecht)
Vooral voor de heuvel/klim etappes

Impiglia (knecht)
Mag het in de tijdrit laten zien en in de bergrit tegen het einde van de ronde

Sneijder (Knecht)
Mist de tijdrit en daardoor zal het klassement heel moeilijk worden, hoop dat hij zich als luxe knecht kan profileren.

PS.
Gister eerste Live Race mee gedaan op de kassei/heuvel koers.
Daar een mooie uitslag neer gezet:
10. Putman 26"
18. Gaus 55"
21. Sukmanov 1m11"
« Last Edit: June 07, 2018, 03:21:33 pm by Kleintje91 »

Angovis

• Full Member
  • 2016-2017 TAC 2C + National Coach U21
    • View Profile
« Reply #18 on: June 07, 2018, 07:39:18 pm »
Goeie start bij Parijs Nice voor mij 2e met Dave Modison en zelfs als mijn leider echt een team heeft met alleen maar betere renners word Dave's knecht nog 3e
Doelstelling is wel een ritwinst of een trui tbh

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #19 on: June 07, 2018, 08:35:17 pm »
Inderdaad in de 2e divisie begint het echt en divisie 1 uw al helemaal weer een stuk lastiger. Na een korte acclimatiserING gaat het bij mij weer beter, vanochtend met een lampje 9e en net ondanks een vrije rol 12e met Larrieu in de eerste etappe van PN. Machel gaat hier voor het klassement,  maar verliest bijna 2 minuten. Geen idee of hij dan al uw uitgeschakeld voor een top 20, maar ja sowieso de beste man voor de overige ritten. Waar hij 2 degelijken knechten voor heeft.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #20 on: June 07, 2018, 11:45:48 pm »
Oei, 2 minuten is al best veel in Parijs-Nice.

Ik was zelf zeer tevreden over Hendrik-Jan de kopman en de rest van de ploeg. Taktiek perfect uitgevoerd, in sectie 4 11 seconden verloren met gebruik van alle energie en een knecht, en uiteindelijk 17 seconden verloren en onverwacht 13 punten gewonnen. Dat is dus al het halve werk, nu nog zo doorgaan in de overgebleven vier etappes.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 2a
    • View Profile
« Reply #21 on: June 08, 2018, 08:55:09 am »
Het is ook meer een soort try out dan echt een serieuze poging. Reken ook na vandaag zeker niet meer op een goed klassement, sta nu op 2,5 minuut. Wel benieuwd of ik in rit 4 een keer top 30 kan rijden.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #22 on: June 08, 2018, 09:42:29 am »
In de tweede rit van Parijs-Nice worden we 19e en 23e op 23 seconden, dus dat scoort behoorlijk. Hendrik-Jan staat nu 8e en zijn knecht Passoa 20e in het algemeen klassement. Toch niet helemaal tevreden, en dan komt niet omdat onze varkenshouder er 298 punten uitsleept met zijn 3e, 4e en 7e plaats (wow!), maar omdat het taktisch niet naar wens verliep. Waarschijnlijk was een energiepuntje minder in de eerste sectie en een energiepuntje meer in de tweede sectie beter geweest, en toen H-J de T ook nog pech kreeg in de derde sectie werd het helemaal een moeilijk verhaal. Achteraf mogen we natuurlijk blij zijn dat de schade niet groter is geworden.

Kijken of we onze tuinkabouter nog wat hoger in het klassement kunnen krijgen, hij is niet vies van een tijdritje...

Kleintje91

• Jr. Member
  • **
  • AVP - 3h
    • View Profile
« Reply #23 on: June 08, 2018, 01:53:24 pm »
PN etappe 1:

Te fanatiek van start om de slag niet te missen en vervolgens in S2 alsnog de slag missen..
Geen punten in deze rit maar wel een redleijke schadebeperking.

Etappe 2:
Kopman Stene & vrije rol Leimanis starten voorzichtig maar komen op de klim toch redelijk naar voren schieten, uiteindelijk zorgt dit voor een plek 19 & 22.

In het klassement nu op plek 24 en 29 met de kopman & schaduwkopman. Nog altijd binnen de 2 minuten.
De kansen liggen er nog zeker, hoop op een top 15 en een top 20 maar de tijdrit zal veel duidelijk moeten gaan maken.
De

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #24 on: June 08, 2018, 06:19:15 pm »
Duenas doet het nog niet top in PArijs Nice. Hij krijgt de volle steun mee van de ploeg maar hij is natuurlijk nog aan de jonge kant. In de sprintrit merkte je dat hij daar skills mistte en verloor 1,5 minuut op de kop. De rit van vanochtend lag hem al beter. Finishte in een grote groep op 40 seconde van de winnaar. Daardoor staat hij inmiddels 39e in het AK. De ritten die nu volgen zijn wel zijn sterkere ritten. In de tijdrit zal hij een aantal plekken moeten stijgen waarna hij samen met Kelly in de laatste twee ritten de top 20 moet binnen komen.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 3H
    • View Profile
« Reply #25 on: June 08, 2018, 07:07:04 pm »
En dat ging veel beter dan verwacht. Duenas wordt 5e en stijgt met stip naar plek 17 in het ak.

Angovis

• Full Member
    • View Profile
« Reply #26 on: June 08, 2018, 08:05:32 pm »
3 2e plekken op rij...
Ik maak het nu mijn levensmissie om die Deense kut ploeg te verslaan  :P  ;D (zei hij met een glimlach)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #27 on: June 09, 2018, 12:19:40 am »
3 2e plekken op rij...
Ik maak het nu mijn levensmissie om die Deense kut ploeg te verslaan  :P  ;D (zei hij met een glimlach)

Schrijf je dat niet als kt?

Affijn, Hendrik-Jan doorstaat de tijdrit prima en rukt op naar de 6e plaats in het algemeen klassement. Passoa bewandelt de omgekeerde weg en staat nu 37e, maar dat is ook de reden dat hij geen kopman is...

Nu nog even standhouden in de overige twee etappes.

Angovis

• Full Member
    • View Profile
« Reply #28 on: June 09, 2018, 07:48:37 am »
3 2e plekken op rij...

Missie al voltooid  :D

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #29 on: June 09, 2018, 01:20:56 pm »
Op weg naar St. Etienne houdt Hendrik-Jan inderdaad goed stand, hij behoudt zijn 6e plaats in het algemeen klassement door als 13e te eindigen. Vr de laatste berg zit hij nog in de kopgroep, maar op het steile stuk moet hij helaas lossen. Misschien hadden de anderen wat energie over, maar goed, een tuinman is nu eenmaal geen echt goede klimmer natuurlijk, dus we zijn trots en tevreden.