Author Topic: Koersen S38  (Read 5345 times)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
Re: Koersen S38
« Reply #45 on: June 11, 2018, 11:43:45 pm »
Haha, ik volg de verrichtingen van Riekugum ook stiekem. Best leuk rennertje hoor!

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #46 on: June 12, 2018, 11:07:05 am »
Zoals de trouwe volgers van Ryckeghem al gezien hebben is het vandaag groot feest bij team Combuijs. Het seizoen is al helemaal geslaagd! Hendrik-Jan was al direct vanaf de start in Alleghe niet te houden en kwam in de grote kopgroep van 32 over de grote col. Volgens de commentatoren was Hendrik-Jan helemaal in zijn element in deze weersomstandigheden. Dat klopt wel niet, want hij moet het van sneeuw hebben, niet van regen, maar waarschijnlijk snappen die Italianen het verschil gewoon niet...

In het ellenlange saaie stuk dat daarop volgde, konden nog 23 renners aansluiten, waaronder gelukkig ook knecht Americo Pessoa. Dat was cruciaal, want die slaagde erin Hendrik-Jan perfect af te zetten in Rovereto, waardoor de tuinman als 5e over de streep ging. Onder andere Pineda van Sportlife en Laszlo (da's een voornaam, geen achternaam...) van Reality verhinderden een groter feest, maar dat mocht de pret niet drukken.

De heer Valter Fernandes en zijn assistente Paula Bangle van vliegmaatschappij Portugalia overhandigde met een stralende kiespijnglimlach een cheque ter waarde van 254259 Euro aan de gelukkige manager van team Combuijs.

Jahaa, die Hendrik-Jan, die kan er wat van! Hij staat nu 9e in het algemeen klassement. We hopen op een zelfde verloop in de etappe van vanavond, maar met al die champagne ben ik bang dat het allemaal wat minder zal gaan...

Edit: nagekomen bericht: zowel de heer Fernandes als mevrouw Bangle stelden geen prijs op een foto met manager Combuijs, dus moeten jullie het maar even hier mee doen:

https://twitter.com/PaulaBangle1/status/972068970453925888
« Last Edit: June 12, 2018, 11:15:31 am by combuijs »

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
« Reply #47 on: June 12, 2018, 12:00:47 pm »
etappe 2 Tirreno :
Overwinning voor niet-favoriet Pineda8)
Dankzij knecht Ongarato, die nog beter kon knechten dan teamgenoot Cadamuro.
Dus het kwam goed uit dat in etappe 1 Ongarato zijn klassement om zeep hielp met een hele slechte tactiek, hoewel het achteraf niet uitmaakt want ook als knecht verliest hij geen tijd en komt op 0:00" binnen.

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #48 on: June 12, 2018, 01:20:45 pm »
Etappe 2;

Tim Havik als kopman doet wat die moet doen.
Beginnen met het team wegens weinig EP in de beginfase op een achterstand. Team rijdt het gat redelijk dicht en uiteindelijk is het de nederlander Peter Sneijder die de jum maakt naar voren met zijn landgenoot Tim Havik in het wiel.

In de eerst groep finisht Havik als 23e in dezelfde tijd en ook Sneijder op plek 30 heeft geen tijdsverlies.

De knechten voor de laatste etappe blijven achter op weer een minuut.

Tim Havik stijgt hiermee in het klassement naar plek 6 (plek 3 t/m 11 staan op 20". Sneijder staat 23e op 1 minuut.

Perfect uitgangspositie en dus eindelijk een ronderenner zonder tijdsverlies op de vlakke stukken.

Etappe 3 zal soortgelijk zijn en hopelijk weer zonder tijdsverlies voor Havik. Etappe 4 zal meer een uitdaging worden en etappe 5 is waar Havik zich echt mag bewijzen in het hooggebergte.

Buiten de favorietenlijstjes gaat die soepeltjes mee en draait die zich goed warm voor het kopmanschap in de Giro.

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #49 on: June 12, 2018, 08:12:07 pm »
Mijn plannen verlopen zoals het zou moeten
Wellicht mag ik de Gele trui wel mee terug naar NL nemen 8)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #50 on: June 12, 2018, 09:29:28 pm »
etappe 3 Tirreno :
Bijna weer een overwinning^^ Dat zou nog verrassender zijn als in etappe 2, nu finisht Pineda op een mooie 2e plaats.  8)

Pineda staat te koop voor maar 700k. Hij is perfect voor etappe 6 van de Giro, én hij heeft ook nog een actief weer icoontje in die rit.
http://www.cyclingforfun.org/cff/vision.php?ciclistaid=575782

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #51 on: June 13, 2018, 12:05:08 am »
De champagne van vanochtend scheelde 6 plaatsen, Hendrik-Jan moet het met de 11e plaats doen. Verder was het hetzelfde verloop als de vorige etappe... Morgen nog twee wat minder goed liggende ritten voor de tuinman, ben benieuwd of hij de 8e plaats in het algemeen klassement een beetje kan vasthouden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #52 on: June 13, 2018, 07:47:47 am »
etappe 4 Tirreno :
Momenteel geen NT manager, maar goed om te zien dat de pas 26jarige Australiėr (en mijn ex-draftrenner) Morrison als 8e finisht.
Goed gedaan WiC en mooie aankoop (maar dat laatste wist ik al zo een beetje voordat je hem aankocht^^).

Bij SP0RTLIFE ging deze etappe niet succesvol.
Pineda rijdt in de groene trui en ging volle bak de tussensprint aan maar scoorde daar geen punten.
En toch maar Ongarato kopman gemaakt, ondanks dat Cadamuro beter staat in het AK.
Maar beide renners plus de knecht moesten helaas en onverwacht lossen in S2 en kwamen uiteindelijk binnen op 1 minuut van de winnaar.

Cadamuro staat momenteel 14e in het AK op 1:17" en Ongarato 22e op 1:59"
Ongarato is beter in de slot etappe, maar ik vermoed dat beide renners de top 20 AK niet gaan halen.
Er is ook nog de optie om hun landgenoot Sacchi kopman te maken in de slot etappe, maar dat zou alleen maar puntjes sprokkelen worden en punten zijn niet belangrijk. Maar ook net aan in de top20 AK finishen is niet belangrijk.
Dus het is nog onzeker wie van de 3 Italianen de kopman wordt in de slot etappe.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #53 on: June 13, 2018, 08:58:51 am »
etappe 4 Tirreno :
Momenteel geen NT manager, maar goed om te zien dat de pas 26jarige Australiėr (en mijn ex-draftrenner) Morrison als 8e finisht.
Goed gedaan WiC en mooie aankoop (maar dat laatste wist ik al zo een beetje voordat je hem aankocht^^).

Dank je Vos. 8e met een lampje (qua race-GV zal hij geen hoge ogen gooien vanwege gebrek aan race-personeel), dus we zijn absoluut tevreden  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #54 on: June 13, 2018, 07:22:27 pm »
slot etappe Tirreno :
Voor een hele andere tactiek gekozen ; geen van de drie Italianen werd de kopman.
De kopman was groene trui drager Pineda, die maar 7 punten voor stond op een andere klimsprinter.
Dus sectie 1, de tussensprint, was het hoofddoel in deze etappe. Pineda start met 5 EP en knecht Goodman ook met 5 EP.
En dat resulteerde in een 3e plaats in de tussensprint en dat was ruim genoeg om de groene trui te behouden.  8)
Cadamuro in een vrije rol finisht als 103e en scoort daarmee toch nog een paar puntjes in het AK met een 19e plaats.

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #55 on: June 13, 2018, 07:52:20 pm »
Na de 4e etappe dacht ik echt het is klaar
Modison had een gat wat wel dicht te rijden viel maar Van Moorsel (de directe tegenstander) wint ook heel veel klim etappes
En toen kwam het wonder
In de laatste etappe gaat het fout bij mijn concurrent, de knecht reed te hard en Van Moorsel moest lossen in sectie 4
Modison samen met Lazaro trokken door en TOCH nog wint Modison de gele trui
Lazaro word 3e in het AK
En we winnen het ploegenklassement

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #56 on: June 13, 2018, 11:02:01 pm »
Proficiat Vos (groene trui), Angovis (met mijn ex-renner Modison) en RC (winst 1e div 1a). Ook Reekse gefeliciteerd met het ploegenklassement, al weet ik dat je liever anders had gezien, wat ook had gekund als je renners de hele ronde op 100% gezondheid hadden kunnen rijden.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #57 on: June 14, 2018, 07:38:33 am »
Dank je WiC.
En in de Tour de Colonia felicitaties voor Ricoo (CaptainOrange) met zijn 1e overwinning dit seizoen.  8)

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #58 on: June 14, 2018, 04:59:07 pm »
Proficiat Vos (groene trui), Angovis (met mijn ex-renner Modison) en RC (winst 1e div 1a). Ook Reekse gefeliciteerd met het ploegenklassement, al weet ik dat je liever anders had gezien, wat ook had gekund als je renners de hele ronde op 100% gezondheid hadden kunnen rijden.

Thanks WIC, het foutje van Reekse gelukkig af kunnen straffen!  :)

@ Vos: Gefeliciteerd met de groene trui, je pakt zo heel wat sub-klassementen mee de afgelopen seizoenen!
@ Reekse: Ondanks je gezondheidsproblemen toch nog het ploegenklassement winnen, zegt wel iets over je team voor P-N en de Tirreno! Proficiat.

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #59 on: June 14, 2018, 06:03:55 pm »
Gefeliciteerd iedereen en natuurlijk bedankt  :)