Author Topic: Activiteit forum  (Read 301 times)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
Re: Activiteit forum
« Reply #15 on: June 13, 2018, 12:40:53 pm »
Geloof niet dat er ergens een forum te vinden is dat een automatische vertaal plugin in zich heeft en aangezien Osca geen programmeur is zie ik dat vanuit zijn kant ook niet snel komen. Gebruikers kunnen daarvoor ook gewoon de google translate extensie gebruiken. Daarmee vertaal je met 1 druk op de knop 1 hele pagina. Voor het lezen van een vreemde taal is dat meer dan goed. Alleen dan hou je nog steeds die taal barrière voor het plaatsen van berichten. Gebruikers die de Engelse taal niet goed machtig zijn zullen niet zo snel in deze taal gaan schrijven waardoor het hele forum (vanuit spaans oogpunt) juist eerder achteruit zal gaan qua activiteit dan vooruit

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #16 on: June 13, 2018, 01:05:12 pm »
Yep, ik begrijp de problematiek omtrent alles op één centraal forum te krijgen zonder dat het nadelen heeft zoals het nu is.
Maar het zou wel heel tof zijn als iedereen bijv. opeens Nederlands zou kunnen lezen en schrijven en dat er één centraal forum was.
Veel meer interactie met o.a. concurrenten en veel gezelliger.
Ik denk dat het goed is om te proberen zo een actief centraal forum te krijgen, maar ik denk ook (zoals al gezegd) dat het er niet van gaat komen, maar ik probeerde mee te denken in het proberen, zeg maar, vandaar mijn fantasie idee van een auto-2talig forum waar ik inderdaad ook nog nooit van gehoord heb.

En er zijn op het Engelse forum ook topics voor divisies, zoals 1A. En heel af en toe hebben personen geprobeerd om daar leven in te blazen maar dat bloedde dan snel weer dood omdat er geen of te weinig nieuwe managers bijkwamen om die topic levendig te houden.
Hopelijk lukt het nu wel wat er geprobeerd wordt op het Engelse forum.

Trouwens, wat mij betreft, en dit is weer een fantasie idee wat er nooit zal komen ;  komt er een Babylonisch forum, één centraal forum en iedereen schrijft in zijn eigen moerstaal en gebruikt google translator.
Uiteraard heeft dit ook nadelen o.a. dat dan lang niet alles gelezen wordt en de kans dat personen langs elkaar heen praten of elkaar niet goed begrijpen is natuurlijk ook groot. Maar mij lijkt dat juist fun en gezellig.  :)

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #17 on: June 13, 2018, 01:17:11 pm »
Voor alsnog zijn het alleen de Nederlandstalige die in dat topic actief zijn. Ben benieuwd of er nog Spaanstalige managers zich erbij gaan voegen.

Overigens een Babylonisch forum met 1 grote Babylonische spraakverwarring lijkt me ook wel wat  ;D

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #18 on: June 13, 2018, 01:31:32 pm »
Misschien zijn er weinig vragen vanwege de FAQ, vroeger had je werkelijk geen idee en tegenwoordig kan iedereen alles precies zien.

FAQ levert de basiskennis die je nodig hebt om het spel te kunnen spelen.
Discussie op een forum is nuttig om die info te kunnen doorgronden en de goede keuzes te kunnen maken op basis van je eigen speelstijl. Het zorgt voor de verdieping.

Daarnaast denk ik dat het voor nieuwere spelers buitengewoon prettig kan zijn als ze op het forum vragen kunnen stellen. Dit zullen ze echter waarschijnlijk alleen doen als de sfeer en activiteit er naar is. Nu is er misschien een te grote drempel.

Ik denk dus dat beide naast elkaar zouden kunnen bestaan en dat we als ervaren spelers moeten zorgen voor een optimaal klimaat voor nieuwere spelers om spelgerelateerde zaken te kunnen ontdekken.
« Last Edit: June 13, 2018, 01:38:00 pm by WinterIsComing »